Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:32

Mijn aqua is vanavond bezorgd via marktplaats. Toffe verkoper!

Het is er toch 1 van 100 X 40 cm geworden. Met een blauwkleurige glas achterplaat en paarse handige deksel een kleurrijk geheel. Morgen of overmorgen komen de spulletjes binnen om te gaan scapen!
Woensdag haal ik een tafeltje op ook via mp waar die op komt te staan die precies de goede maten heeft en vrij robuust.

Afbeelding

En dan als alles gereed is haal ik mijn 1e hamster op!
Het word een pensioen diertje van een hamstery. Wel een campbellie. Plan was in eerste instantie een rusje maar ik werd zo aangetrokken door zijn filmpje en Fokker zegt dat hij zeer zacht en lief karakter heeft en geschikt voor beginnende hamster eigenaar. Dus we gaan het avontuur aan.

Dit word Andes. Geboren mei 2021 op mijn verjaardag!
Zijn naam is een mix van de 1e letters van de voornamen van mijn vrienden/huisgenoten.

Screenshot uit filmpje
Afbeelding

Ik zit de laatste periode niet goed in mijn vel. Mogelijk burn-out / depressief en ik merk dat de voorbereidingen van Andes mij goed doen en weer naar iets laten uitkijken.
Hamstery is ook heel fijn en geeft mij alle tijd en ruimte om voor te bereiden en kan hem ophalen als het past en goed voelt. Zonder enige tijdsdruk.

AnnickT

Berichten: 1469
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 07:36

Wat een schatje <3 Veel plezier met de verdere voorbereidingen!

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-22 10:04

Ah die ga je ophalen :) Heel veel plezier er van. Campbellies zijn heel leuk, maar ik begin er nooit en te nimmer meer aan. Het zijn ook meer groepsdieren en persoonlijk zou ik ze dan ook niet alleen houden tenzij bewezen is dat er echt geen match is; zelfde als voor roborovskis. Maar volgens mij komt men er steeds moeilijker vanaf omdat een koppel/groepje niet geschikt is voor beginners dus gaan ze makkelijker alleen weg. Dan zullen het hele andere diertjes zijn.

Veel plezier met de voorbereidingen! Ieder positief puntje is in deze tijd belangrijk :)

Erg benieuwd hoe lang ik nog hamstertjes heb. Mijn dame Helin gaat richting de twee jaar en zie ik aftakelen. Mijn Chineesje laat zich sporadisch nog wel zien en doet het volgens mij nog wel prima. Maar of ik een rusje kan missen dat weet ik eigenlijk niet haha.

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 13:34

Ik heb een robuust tafeltje op marktplaats gehaald. En 1e scape gemaakt. Ga er nog wel wat aan sleutelen want voor mijn gevoel is het toch nog wat te open. Maar voor 1e Keer best tevreden.

Er komt ook nog mos en meer kapok bij. Maar dat plaats ik als ik tevreden ben en nog niet veel meer ga schuiven.

Afbeelding

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-22 14:22

Hee die heb ik ook op fb langs zien komen, kan dat kloppen? :) Heb nog nergens op gereageerd want was een paar daagjes weg en zit nu vooral met lichamelijke pijn te stoeien.

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 16:00

xDenies schreef:
Hee die heb ik ook op fb langs zien komen, kan dat kloppen? :) Heb nog nergens op gereageerd want was een paar daagjes weg en zit nu vooral met lichamelijke pijn te stoeien.


Ja klopt!
Alleen toen nog niet op zn plek op het tafeltje :P
Oh geen haast hoor, heb zelf ook chronische pijnen dus herkenbaar. Ben nu ook veel aan het werk. Dinsdag zou ik pas weer tijd hebben om er mee te gaan schuiven.

Vrijdag hammie ophalen *\o/*

Lestrange01

Berichten: 2809
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 16:20

Ik heb bij houten een terrarium opgehaald, waar mijn slang in gaat verhuizen (van hout, dus dat houdt de warmte beter vast). Hierdoor komt mijn 110×50×50 vrij en dan ga ik denk ik toch weer een goudhamster aanschaffen. Ik kan niet wachten :D. Na twee jaar hamster vrij te zijn mis ik ze nog steeds zo erg. Ik ga weer voor een lang harig mannetje, maar weet nog niet zo goed wanneer of waar ik hem ga kopen.

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 16:43

Leuk Lestrange, je kan op www.HamsterScaping.Info in de fokkers lijst kijken. Ze kennen elkaar allemaal dus wellicht dat je ook zo via via wel aan een betrouwbaar adresje komt :)

En is de hammie er al Eloya? Ik had ondertussen in de groep op je Scape gereageerd maar zag dat je eigenlijk op niemand terug had gereageerd. Stonden bruikbare tips in dus wellicht heb je ze wel al toegepast! :)

Lestrange01

Berichten: 2809
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 11:53

xDenies schreef:
Leuk Lestrange, je kan op https://www.HamsterScaping.Info in de fokkers lijst kijken. Ze kennen elkaar allemaal dus wellicht dat je ook zo via via wel aan een betrouwbaar adresje komt :)

En is de hammie er al Eloya? Ik had ondertussen in de groep op je Scape gereageerd maar zag dat je eigenlijk op niemand terug had gereageerd. Stonden bruikbare tips in dus wellicht heb je ze wel al toegepast! :)


Thanks! Daar ga ik even kijken!

froukje_

Berichten: 207
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 10:49

Heb hier al een hele poos niet meer gereageerd zie ik. Onze hamster is helaas vorige week overleden. Had een dag van te voren in de gaten dat hij niet helemaal lekker in z'n vel zat. Overdag ineens heel actief terwijl hij zich ander s wel eens liet zien maar niet zo actief was ook zat ie niet zo mooi in z'n vacht. Volgende dag s avonds voer gegeven dag erna zag ik dat z'n vier nog niet aangeraakt was dus op zoek gegaan en had hem al snel gevonden in z'n holletje. Dus gisteren z'n hok helemaal goed schoon gemaakt en nu weer opnieuw ingericht en nog wat spulletjes besteld. Heb net naar de opvang gebeld of ze nog dwergjes hadden maar hebben ze nu niet. Eens kijken of er ergens anders in de omgeving nog een hamster een plekje nodig is.

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-22 15:17

Niet leuk Froukje! Sterkte met het verlies! Maar wij hebben al contact gehad via de mail, en anders val ik zo in herhaling :)

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 21:29

@Froukje sterkte!
In welke omgeving zoek je een hammie? dacht dat stichting flappus of jodipro nog wel wat had zitten?

Mijn hammie gaat heel erg goed!
Hij is super tam en heel lief. Laat zich ook wel regelmatig zien en hij is afgelopen week begonnen met graven <3. Zijn eigen holletje gemaakt en een begin van een gangetje dacht ik te zien.
vind het leuker dan ik had verwacht een hammie, na 10 jaar ratjes.

froukje_

Berichten: 207
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 23:09

Flappus heb ik vanmiddag gebeld en hebben niks zitten. Die andere ken ik niet kan ik nog proberen.
Ik vind hamsters ook hel leuk. Zit er regelmatig naar te kijken wat ie aan het doen is en waar z'n holletje nou weer zit

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:18

Het knaaghof heeft nog dwergjes las ik op fb :)

froukje_

Berichten: 207
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:25

Het knaaghof zit in Rijswijk zag ik? Dat is voor ons 2 uur rijden dus te ver. Ik woon in Noord oosten van overijssel. En jodipro België dus ook echt te ver rijden. Heb ook al even op marktplaats gekeken maar daar zie ik heel veel dierenwinkels of fokkers waarvan ik niet weet of dat wel goed is. En het liefst wil ik een hamster een fijne 2e plekje geven

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-22 13:16

Qua fokkers kan je altijd bij mij even navragen :)

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 17:22

froukje_ schreef:
Het knaaghof zit in Rijswijk zag ik? Dat is voor ons 2 uur rijden dus te ver. Ik woon in Noord oosten van overijssel. En jodipro België dus ook echt te ver rijden. Heb ook al even op marktplaats gekeken maar daar zie ik heel veel dierenwinkels of fokkers waarvan ik niet weet of dat wel goed is. En het liefst wil ik een hamster een fijne 2e plekje geven


Ah ja dat is wel ver dan.
Mijn pensioentje komt van Hamstertopia in zwolle :)

froukje_

Berichten: 207
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 21:12

Er zitten beestjes in het voer van onze oude hamster. Kan het zijn dat hij daaraan is overleden? Heb het niet gezien toen ik de laatste keer voer gaf maar trok hem net even open en toen zag ik ze zitten. Heb de rest wat nog in de zak zit maar in de vriezer gezet voor de zekerheid en dit gaat de container in.
Afbeelding

En heb een heel mooi pakket ontvangen met nog wat spulletjes voor de nieuwe hamster. Heb contact gezocht met hamstertopia maar die reageert nog niet zo snel. Dus ik probeer maandag nog maar een keer te bellen.

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 21:15

Dat gebeurd met voeding en warmte. Even in de vriezer. Je hamstsr gaat daar niet aan dood. Persoonlijk vind ik het alleen niet echt specifiek hamstervoer, welk merk en naam is het?

Fijn dat je blij bent met de spulletjes :)

Wat wil je vragen? Wellicht kunnen andere je helpen.

froukje_

Berichten: 207
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 21:44

Is van de dierenwinkel in de buurt. Is niet echt een merk geloof ik. Zit in een doorzichtige zak met een touw erom. Denk dat ze het het zelf in hebben gedaan en er de naam hamstervoer op hebben geplakt.
Ik wou vragen of ik een keer langs kon komen om te kijken voor een nieuwe hamster

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 21:59

Ahja daar heb ik geen antwoord op haha. Maar volgens mij moet je gewoon het reserveringsformulier invullen op hamstertopia.

Ik zou bij je volgende hamster wel echt naar ras specifieke hamstervoeding kijken. Dan weet je zeker dat alles wat specifiek een dwerghamster nodig heeft ook binnen komt. Dit ziet er ook erg grof uit.

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 02:20

froukje_ schreef:
Is van de dierenwinkel in de buurt. Is niet echt een merk geloof ik. Zit in een doorzichtige zak met een touw erom. Denk dat ze het het zelf in hebben gedaan en er de naam hamstervoer op hebben geplakt.
Ik wou vragen of ik een keer langs kon komen om te kijken voor een nieuwe hamster


Bij mij antwoorden ze snel via instagram een dm

froukje_

Berichten: 207
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 12:24

Dank je wel Denise voor je tips. Dus ik kan het voer als dit weer gebeurd gewoon in de vriezer stoppen met vliegjes en daarna alsnog geven?
Heb het formulier in gevuld. En anders bel ik nog een keer. Ik heb geen Instagram dus dat kan helaas niet.

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 12:30

froukje_ schreef:
Dank je wel Denise voor je tips. Dus ik kan het voer als dit weer gebeurd gewoon in de vriezer stoppen met vliegjes en daarna alsnog geven?
Heb het formulier in gevuld. En anders bel ik nog een keer. Ik heb geen Instagram dus dat kan helaas niet.


In principe wel. Al zou ik deze voeding sowieso niet meer geven. Ik zie weinig tot geen kleine zaden en dat is wel iets wat een hamster nodig heeft. Je kan eens kijken naar de Puur Mini hamster & Friends, dat is afgestemd op dwerghamsters en bevat ook dierlijke eiwitten, zaden en wat harde stukken voor het gebit :)

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 18:22

Het ziet er meer uit als konijnenvoer dan als hamstervoer.