Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 20:56

Nee grappig hoe dat dan verschilt hè! Ik vind deze ook fijner, minder vol gepropt, ruimte om te graven.

Wat is honey een schatje!!! Heel veel plezier met haar!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:31

Oh wat fijn! Ben ik blij met dit topic want zo kunnen we toch van elkaar leren als t anders loopt dan je denkt.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:12

Ik heb het nu zo aangepast

Afbeelding
Afbeelding

Loopwiel iets hoger en gewoon een bakje voor het zand. Beter zo.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 14:17

Ben ik weer haha.

Dino is weer blij met de plantjes Denise!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-21 14:36

Kijk! Hij kan weer flink aan de gang! :D

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:34

Ja ik merk dat hij daar toch wel heel blij van wordt, lekker scharrelen en knagen aan plantjes <3

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-21 16:27

Gwenvd schreef:
Ja ik merk dat hij daar toch wel heel blij van wordt, lekker scharrelen en knagen aan plantjes <3


Dat kan ik me ook wel voorstellen! Ik ben bezig met iets nieuws dus houd de shop (of insta of fb) in de gaten *\o/*

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-21 18:30

En de eerste verkochte bak is een feit! *\o/*

Afbeelding

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-21 13:35

Mocht iemand in dit topic kijken en nog zoekende zijn voor goedkopere spulletjes. Ik heb een grote opruiming van 2e hands spullen, dus bij interesse kan ik het lijstje even kopiëren :)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:52

Wat een mooie bak Denise!

Hier helaas minder goed nieuws. Molly is vandaag overleden. We vonden haar net dood in haar huisje. Ze gedroeg zich de laatste week al wat anders, veel wakker overdag. Beetje net als met Muis zijn laatste dagen. Ook overdreven gefocust op ons wanneer we langs liepen. Dan kroop ze bij het glas half omhoog.

Merk dat het de pijn wel wat verzacht dat we haar dochtertje nog hebben. Die heeft zich ontpopt tot een voorzichtig nieuwsgierig hamstertje.

Morgen krijgt Molly een plekje in de tuin van mijn ouders. Dat heeft dat gouden hamstertje wel verdiend.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 13:11

Daarnet heb ik Honeys hok weer even aangepast! Niet de bodembedekking verwisselt, maar wel de inrichting. Alsnog gewoon dezelfde spullen gebruikt, alleen anders neer gezet .;)
Even dank naar DeniseX, heb het een beetje afgekeken van haar videos :P



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-21 18:38

__Sannne schreef:
Wat een mooie bak Denise!

Hier helaas minder goed nieuws. Molly is vandaag overleden. We vonden haar net dood in haar huisje. Ze gedroeg zich de laatste week al wat anders, veel wakker overdag. Beetje net als met Muis zijn laatste dagen. Ook overdreven gefocust op ons wanneer we langs liepen. Dan kroop ze bij het glas half omhoog.

Merk dat het de pijn wel wat verzacht dat we haar dochtertje nog hebben. Die heeft zich ontpopt tot een voorzichtig nieuwsgierig hamstertje.

Morgen krijgt Molly een plekje in de tuin van mijn ouders. Dat heeft dat gouden hamstertje wel verdiend.


Dankjewel Sanne, maar wat een rot nieuws zeg! Ze heeft inderdaad een heel mooi plekje bij jou mogen krijgen dus houd dat goed in je achterhoofd. Maar afscheid nemen is nooit leuk!


Lekker bezig Appeltje, heb je ook een foto vanaf de voorzijde? :) Wat gebruik je eigenlijk als bodembedekking?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 11:57

Dankjewel Denise!

Een beetje sneller dan verwacht hebben we weer een nieuwe bewoner. Ik voel me haast zelf een opvang haha. Gisteren uit de knaagdierenopvang in Zwolle kleine Bobbie opgehaald. Bobbie is een dwerghamster van ruim een jaar oud (geschat). Bobbie heeft wat huidproblemen en hier hebben we zalf voor meegekregen. Ook is (dat dacht de dierenarts daar in ieder geval) Bobbie waarschijnlijk een keer gevallen, hij loopt niet heel soepel namelijk. Je merkt dat zijn achterkant wat moeilijker meekomt. Ik heb dan ook de scape hiernaar aangepast. Bijna volledig gelijksvloers en niet te veel klim mogelijkheden want dat lukt hem niet. Ondanks dit alles is het een hele opgewekte hamster. Hij is dol op komkommer, eet en drinkt goed en is erg ondernemend. Daarnaast loopt ie ook "gewoon" in zijn radje, alleen niet zo hard natuurlijk.

Al met al erg blij dat Bobbie bij ons terecht is gekomen. Hij mag hier mooi zijn oude dag uitzitten en nog zoveel mogelijk hamster zijn. Niet een hamster die snel geadopteerd zou worden, dus blij dat ie bij ons terecht is gekomen.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 17:47

Fijn dat je weer een nieuw beestje een warm plekje kan geven! Zeker met zo'n rugzakje is dat toch heel fijn :)
Een Scape is in het algemeen natuurlijk niet bedoelt als klimmen maar ik denk dat je bedoelt zonder opbouw met ladders? Ik gebruik tegenwoordig steeds meer stukken kurk of halve kurktunnels en dergelijke richting verdiepingen. Zo hoeft de hamster niet op te stappen maar heeft wel meer uitdaging/dimensie in z'n verblijf en direct goed voor de natuurlijke verzorging van nageltjes. Dus wellicht ook iets voor jou om te proberen :) Vaak kunnen hamstertjes meer dan wij denken. Los van die idioten buizenkooien waarin ze rechtop moeten klimmen natuurlijk :P :')

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:50

Jaa ik bedoel inderdaad opbouw van ladders, maar ook de wijnrank heb ik eruit gehaald. Ook de huisjes heb ik verder uit elkaar gezet. Hij zat echt direct "vast" namelijk. Graven doet 'ie natuurlijk ook niet. Bedankt voor de tip van de kurk! Daar heb ik inderdaad nog wel wat extra van liggen. Heb ook een kurktunnel half ingegraven, net alsof ie een soort grotje heeft. Merk dat ie dat wel fijner vind als ie overdag "snel" even weg wil kruipen. Hier kan ie ook overheen kruipen als ie dat wil.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 17:56

Dat is ook het idee natuurlijk van HamsterScaping, onder andere voldoende beschutting bieden zodat ze zich ook overdag fijn en veilig voelen. Überhaupt eigenlijk, van nature kunnen ze ook vaak snel onder iets schuilen. Ik begrijp alleen even niet de wijnrank, dat is helemaal geen klimbaar product (of bedoelt als klimbaar product) maar wel een grote toevoeging op het gebied van beschutting? Ik zou zoiets absoluut missen! :D
Met kurkstukken kan je natuurlijk ook verdiepingen maken en bijvoorbeeld met bodembedekking kan je dan een klein oploop heuveltje creëren. Dat zou in principe goed te doen moeten zijn.
Ik zou overigens niet gek op kijken als hij wel kon graven, dat doen ze immers met hun voorpootjes grotendeels!

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:02

Moet zeggen dat mijn andere hamsertje vaak wel over haar klimrank loopt. Ik graaf ze half in. Voor Bobbie heb ik direct gemerkt dat de wijnrank hem vooral in de weg lag. Hij moet echt "bredere" paadjes hebben om van A naar B te komen. Over dingen kruipen lukt hem gewoon simpelweg niet zonder meerdere keren om te vallen. Verder heeft ie genoeg schuilplaatsen en voldoet zijn bak aan alles wat 'ie nodig kan hebben, het is alleen bijna volledig gelijkvloers.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 18:04

Ik snap het! Wellicht dat het hem daar in zit, mijn wijnranken liggen grotendeels niet op de grond maar bijvoorbeeld van huisje naar huisje ofzo :) Dat bedoelde ik eigenlijk.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:33

Grrr Sanne nu krijg ik ook kriebels om mijn lege bak weer te vullen. Maar het is echt onverstandig haha. Maar wat super dat je zo'n hamstertje een huis hebt gegeven!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-21 18:34

MarlindeRooz schreef:
Grrr Sanne nu krijg ik ook kriebels om mijn lege bak weer te vullen. Maar het is echt onverstandig haha. Maar wat super dat je zo'n hamstertje een huis hebt gegeven!


Is je robo overleden? |(

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:37

Nee Taco al een paar weken terug. Mijn robo zie ik nooit maar die leeft nog wel (hoor haar wel). Maar Taco was waarschijnlijk al 2,5. :j

Maar heb nu een lege duna large. En dus onzichtbare robo. Maar ik hoop in 2022 te gaan samenwonen als ons een huurhuisje gegund wordt in deze markt. En je weet natuurlijk niet hoe het zit met een plek voor een hamster in een nieuw huis.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-21 18:40

Ah op die manier! Ik duim voor een fijn plekje <3

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:42

Ik zie net chineesjes op Marktplaats staan dichtbij. Vast van zo'n broodfokker maar ze zijn zo schattig. :x O:)

Heb het snel weggeklikt haha.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-21 18:44

Haha Chineesjes zijn ook heel leuk! Ik zie die van mij ook niet heel veel maar volgens mij is ze wel tevreden in die 5000cm2. Ik weet dat ze hele gangenstelsels heeft daar onder haha.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:46

Ja klopt ik las al dat ze vooral 's nachts actief zijn. Dus dat is dan weer jammer haha. Maar ik zag mijn robo een tijdje echt nooit nooit. En ik zat echt hele dagen thuis naast de bak achter de computer. Maar ze leefde toen vooral tussen 1 en 5 's nachts.