Katten fokkers topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cynthia82

Berichten: 9316
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 17:07

Ik kom ook wat actiever mee kletsen. Ik heb mijn zwarte en lilac pers poesjes DNA laten testen en dat was helemaal goed! Daarna een FIV/FelV test voor Noxy, ook goed en dus is ze vorige week naar de kater gegaan (red tabby blotched and white) en zaterdag heb ik haar weer opgehaald.
Nu afwachten of ze daadwerkelijk drachtig is. Het wordt mijn en haar eerste nestje, dus spannend :)
Ik zou zelf heel graag een tortie met wit willen. Alle poesjes worden natuurlijk sowieso tortie, waarvan 50% met wit, maar ook weer 50% met tabby en dat zie ik zelf minder graag. Katertjes worden zwart of zwart met wit Ik ben heel benieuwd!

Afbeelding

Daphara, 3 nestjes, dat is lekker druk zo! Wel super schattig <3
Wat een supertip van die mand! Daar ga ik zeker naar kijken, dankjewel! :)

xoranlover, wat een mooie kist zo!

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:10

@daphara weet jij of dit ook in nl te koop is of in een fysieke Duitse dierenwinkel te koop is?

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 20:05

caro29 schreef:
@daphara weet jij of dit ook in nl te koop is of in een fysieke Duitse dierenwinkel te koop is?


Katzen Deko kwam eerder naar elke grote FIFe show in NL, daar heb ik de mand gekocht. Ik ben sinds COVID niet meer op show geweest, dus weet niet of ze er nu nog staan.

Volgens mij zijn hun verzendkosten nog wel redelijk toch? Ik heb vaker bij hun besteld.
€12,60

Oh, kies wel voor de hoge ingang als je het voor nesten wil gebruiken, dan rollen de kittens er niet uit.

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 20:17

Ik gebruikte bij de andere kat hello fresh dozen. Er zijn hier amper shows in het noorden. Ben in Gorredijk geweest om te kijken maar die was niet zo groot. Vroeger was er altijd een grote in Groningen maar die ging niet door. Ik woon 11 km van de grens vandaar mijn vraag. Vindt €12 best veel verzendkosten vandaar mijn vraag

xoranlover

Berichten: 6605
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-23 21:39

Die staan nog steeds op show. Tenminste in Zutphen waren ze er.

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 21:50

Dat scheelt wel weer. Er is alleen geen show hier in de buurt. Dat is best jammer.
Zoiets zou wel handig zijn of iets soortgelijks

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 00:56

caro29 schreef:
Ik gebruikte bij de andere kat hello fresh dozen. Er zijn hier amper shows in het noorden. Ben in Gorredijk geweest om te kijken maar die was niet zo groot. Vroeger was er altijd een grote in Groningen maar die ging niet door. Ik woon 11 km van de grens vandaar mijn vraag. Vindt €12 best veel verzendkosten vandaar mijn vraag


Tja, voor die €12,60 rij je er ook niet even heen.
Verzenden binnen NL is voor dit formaat vaak toch ook minimaal €6,95

Bedenk het maar zo, verzenden vanuit Duitsland is maar een kleine €6 meer.

Het is geen goedkope mand, maar als je er minstens 10 jaar nesten in kunt hebben, dan is dat inclusief verzending nog geen €12 op jaarbasis. Dat moet toch wel uit kunnen?

Als je zelf een kist gaat knutselen, dan kost dat ook best wat en kopen is nog duurder.

€299 - Werpkist 80x50 Berken/Multiplex: https://www.bol.com/nl/p/werpkist-80x50-berken-multiplex/9300000126388739?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

€230 - kittyhome
https://kittenhome.eu/product/werpkist-breed-60-cm/

€283,00 – €343,00 Rufi Drapaki Werpkist Klein
https://catterythequtycats.nl/product/rufi-drapaki-werpkist-klein/

xoranlover

Berichten: 6605
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 06:30

Ja klopt, mijn werpkist kost €82 omdat mijn broertje alleen materiaalkosten wilt. Het enige dat ik dan nog moet kopen is de verf.

Maar als ik arbeidskosten erbij tel dan ben je veel meer kwijt.
En ja naar show kost ook geld. Wij gaan niet naar het noorden showen maar rijden hier ook gemakkelijk 1,5 tot 2 uur naar show.
Ik heb een ander mandje wat Nishi tijdens haar eerste bevalling uitkoos om te bevallen. Niet mijn plan dat mandje is best duur maar goed. Die krijgen ze dan tijdens de bevalling in de werpkist. Nishi vond het prima geen idee wat Elani wilt maar dat zien we dan wel weer.

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 07:27

Ik ga niet naar shows met mijn kat. Als er een show in het noorden is ga ik wel kijken en dan had ik er 1 daar kunnen kopen.
Ik weet niet of ik 10 nesten ga fokken. Heb momenteel 1 fokpoes. Een grote houten werpkist wil ik niet. De vraag is sws of de kat wel in de werpkist wilt die de mens klaarzet :D

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:26

Toch maar dat kittenhuis besteld. Winkel zat 4u verderop en kon niks naar mijn zin vinden. Grote houten is hier niet handig. Moet makkelijk op te ruimen zijn. Hopelijk is hij op tijd. Verzendkosten waren €15 (slik).

Vrijdag foto om te kijken hoeveel er ongeveer zijn. Mevrouw is gegroeid van 2775 gram naar precies 4 kilo afgelopen zaterdag. Wel wennen zo’n rustige dame. Normaal hieperdepieper maar het einde komt eraan

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:41

caro29 schreef:
Toch maar dat kittenhuis besteld. Winkel zat 4u verderop en kon niks naar mijn zin vinden. Grote houten is hier niet handig. Moet makkelijk op te ruimen zijn. Hopelijk is hij op tijd. Verzendkosten waren €15 (slik).

Vrijdag foto om te kijken hoeveel er ongeveer zijn. Mevrouw is gegroeid van 2775 gram naar precies 4 kilo afgelopen zaterdag. Wel wennen zo’n rustige dame. Normaal hieperdepieper maar het einde komt eraan


Dan kun je de doos waar die in zit gelijk gebruiken om bodem platen van te maken. Heb je al wat ouder kussenslopen en celstof onderleggers?
Ik koop altijd die celstofonderleggers van de action, die puppy trainingsmatjes. Lekker goedkoop en precies de goede maat.

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 13:24

Ja ik heb puppypats. Ooit 8 pakken via een veiling gescoord. Oude kussenslopen heb ik ook. Net als hello fresh dozen voor mevrouw besluit er niet in te willen.
Vanmorgen was zij heel onrustig. Veel gemiauw en opeens ging zij in de doos die er al 2 weken staat. Druk krabben en miauwen. Rust is weer wedergekeerd. Vandaag 55 dagen

xoranlover

Berichten: 6605
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 20:56

Whoehoe Alles afgevinkt.

DNA test gedaan.
PRA Negatief
PKdef Negatief
Bloedgroep A

(Al wist ik dit al allemaal)

Patella Luxatie Negatief
Geen navelbreuk
FiV/Felv negatief
Giardia en Tritrichomonas negatief.

Elani is krols geweest. Volgende krolsheid naar de kater. :D *\%/* *\%/*

Ik vind het spannender met haar dan met Nishi maar ik vertrouw erop dat het goed gaat.

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:00

Gefeliciteerd. Mooi resultaat!

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 18:11

@ Daphara kittenhuis net op tijd binnen. Verzendkosten zijn €15 maar kon niks anders vinden naar mijn zin. Ben hier wel blij mee. De dames ook. Vooral de net gesteriliseerd poes ligt er de hele tijd in al kruipt de zwangere er ook in als hij leeg is.
Komende week kittens. Op de foto 3 te zien. Ik had meer verwacht want zij is enorm gegroeid in gewicht.

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 21:09

caro29 schreef:
@ Daphara kittenhuis net op tijd binnen. Verzendkosten zijn €15 maar kon niks anders vinden naar mijn zin. Ben hier wel blij mee. De dames ook. Vooral de net gesteriliseerd poes ligt er de hele tijd in al kruipt de zwangere er ook in als hij leeg is.
Komende week kittens. Op de foto 3 te zien. Ik had meer verwacht want zij is enorm gegroeid in gewicht.


Ja in mijn ervaring vinden poezen het geweldig, ook als ze geen nest verwachten. Welke heb je genomen, grootste maat met hoge instap in badstof?

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 21:13

Ik heb natuurwit, grootste en hoogste instap. Stof kon ik volgens mij niet kiezen maar het is heerlijk zacht en er zit een speeltje? Bij. De dames zijn er blij mee

Afbeelding

Dit is de juiste kat die erin moet

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 21:26

Mooi zo hoor en als ze het straks met kittens toch iets te open zit, dan kun je gewoon een theedoek over de mand heen hangen, zodat er net 2cm open is aan de onderkant.

Ik heb hem thuis vaak op de bank staan (rugkussen haal ik op die plek weg), dan kan ik er op mijn gemak naast zitten met een bevalling.

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 21:32

Dat lukt hier niet. Ik heb ook geen idee of deze ook de kamer rond gaat rennen tijdens de bevalling of netjes ik 1 plek blijft. Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste :D

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 08:23

Ik heb een aparte vraag en kan er via google niet veel over vinden.

Maar mijn poes dekt mijn kater. Wat kan dit zijn...

Beiden niet geholpen omdat het raskatten zijn met stamboom, bewust aangeschaft om een nestje mee te fokken.

xoranlover

Berichten: 6605
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-23 22:22

Ik heb geen idee silvericathy.
Hoe oud zijn ze? En is je poes al krols geweest?

Nou Elani is krols die kat heeft gevoel voor timing _/-\o_ :') :oo

Hopelijk vrijdag of zaterdag naar de kater. Mocht ze dan die dag meteen een paar keer gedekt worden dan gaat ze dan weer mee naar huis. Scheelt me een ritje van 3 uur (of meer met files)

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 23:04

silvericathy schreef:
Ik heb een aparte vraag en kan er via google niet veel over vinden.

Maar mijn poes dekt mijn kater. Wat kan dit zijn...

Beiden niet geholpen omdat het raskatten zijn met stamboom, bewust aangeschaft om een nestje mee te fokken.


Dominantie, even laten zien dat ze de baas is :P

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 23:15

Lijkt mij ook dominantie.
@xoran spannend

Cynthia82

Berichten: 9316
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 13:50

Ik heb een tijdje geleden hier geplaatst dat Noxy naar de kater zou gaan. Ze is nu weer bijna 4 weken thuis en het lijkt erop dat het is gelukt.
Ze is inmiddels 400 gram aangekomen, haar tepels lijken al wat groter en verkleurd en haar gedrag is anders. Ze slaapt veel, zondert zich wat meer af van de andere katten (ligt wel graag op schoot) en is niet meer zo ondeugend.
Nog even en dan weten we het zeker! :D

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 16:53

Cynthia82 schreef:
Ik heb een tijdje geleden hier geplaatst dat Noxy naar de kater zou gaan. Ze is nu weer bijna 4 weken thuis en het lijkt erop dat het is gelukt.
Ze is inmiddels 400 gram aangekomen, haar tepels lijken al wat groter en verkleurd en haar gedrag is anders. Ze slaapt veel, zondert zich wat meer af van de andere katten (ligt wel graag op schoot) en is niet meer zo ondeugend.
Nog even en dan weten we het zeker! :D


Met 4 weken zou je in theorie al zeker moeten zijn.

Een tip, kijk voortaan op dag 10-11 na de dekking of de tepels heel even fel roze zijn. Dan 21 dagen na de dekking worden ze weer fel roze.