Puppy erbij 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11506
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:18

Hier eentje die dus wel eerder voedselgedreven is als dat ze een speeltje wil. Als we tijdens de cursus dus even mogen spelen, doet Arya dat dus ook niet haha :') - Thuis spelen we wel vrouwtje, of tijdens een wandeling, maar hier niet. Hoef de speeltjes niet eens meer mee te nemen. Denk dat dat bij ons wel ook komt omdat ze van mij niet eerder achter balletjes en stokken mocht aanrennen buiten bv. dus voor haar is dat nooit een ding geweest; op die manier spelen buiten met speeltjes van thuis. Heb wel eens trek speeltjes dan meegenomen, maar heeft ze buiten huis gewoon geen aandacht voor omdat ze buiten zijn; rennen/snuffelen gewoon heerlijk vind en daar genoeg aan heeft.

En ik gebruik dus wel voer om de focus weer erbij te krijgen; door idd even voor de neus te houden. Maar dat werkt idd op de lange termijn niet want je wilt natuurlijk ook afbouwen met snoepjes, maar dat is ook niet de bedoeling ervan, dat je daar mee bezig blijft. Is voor mij op dat moment ook gewoon even haar 'ombuigen' en als die focus er weer is, krijgt ze gewoon de beloning pas uit mijn jas als ik zeg dat ze goed gedrag vertoont.
Je moet het gaan afbouwen en gaan belonen op het feit dat als je focus vraagt en die krijgt en dan gaan ze dat door krijgen en kun je meer op stem gaan werken bv. of hand 'touch'.

Het is vooral voor ieder individu even zoeken wat voor je hond het beste/meest motiverend werkt. Voor acute situaties gebruik ik het snoepje voor de neus houden dus wel, maar ik bouw ook af met snoepjes waar en wanneer het kan - een opdracht als volgen langer laten uitvoeren en dus langer wachten met belonen en overgaan op meer stembeloning, etc. Tijdens de afgelopen les zei de instructrice dat ook al tegen me dat wij dat al makkelijk konden gaan uitbouwen bv. waar sommige anderen in de les echt nog het snoepje veel gebruiken tijdens het volgen om die neus van de grond te houden/aandacht erbij te houden. Dus het is ook niet de bedoeling dat je constant maar snoepjes erin blijft duwen. Maar in het begin met die jonkies doe je dat wel vrij veel ja om de link te leggen tussen goed gedrag en beloning - als je dan voedsel gericht traint. Maar je kunt het ook op gaan lossen met een clicker of speeltje idd. Zal per hond verschillend zijn en bij die jonkies is het denk ik altijd even uitzoeken wat de beste methode is. Hier eentje die wel voedsel gericht is, dus daar maak ik gebruik van en ze reageert goed op de stem, dus dat bouw ik steeds verder uit en dan steeds minder 'snoepjes', maar dat is echt afhankelijk van het moment. De ene wandeling gaat ze lekker op stem en doe ik dat meer en soms gebruik ik weer meer voedsel beloning als ik met iets moeilijkere dingen bezig ben en wat harder moet werken om de focus erbij te houden bv.

En dat wat Kim zegt hebben wij dus ook gedaan... Iets gebruiken wat Zo lekker is dat ze het gewoon niet kunnen weerstaan haha. Tijdens de cursus vond ze de bak bodem vaak veel interessanter want: stukjes paarden poep overal en mevrouw snuffelt Heel Goed en dan zijn er natuurlijk nog een hoop honden op korte afstand en moet je als jonkie een uur lang focus erbij hebben. Dus zijn wij knakworstjes/smac gaan meenemen waar ze Net wat meer op reageerde dan de 'gewone' snacks. Zullen velen niet top vinden om te gebruiken, maar ik gebruik het dus ook afwisselend in de les en da's dus ook niet dagelijks dat ze het krijgt. Maar het is wel net hetgeen wat ons gewoon even verder helpt op zo'n moment :) En wanneer het kan, ga ik minderen bv. Maar ik heb er geen problemen mee om hier gebruik van te maken tijdens de training als het ons helpt. Ik snijd het ook echt in ini mini stukjes. Het geurt enorm dus daar reageert ze dan op in eerste instantie en dan krijgt ze een mini stukje als beloning.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 24-01-20 10:30, in het totaal 4 keer bewerkt

CupCakes_

Berichten: 3340
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:25

Skippy01 schreef:
CupCakes_ schreef:
kaus ik moest ook even goed kijken naar je nieuwe avatarding :+

Hoe goed zijn jullie bekend met het werken voor voer?

In overleg met de trainer van de hondenschool gaan we dit nu bij Jip toepassen. Hij luisterde namelijk helemaal niet meer, had geen aandacht/focus voor degene met wie hij buitenliep en was niet te bereiken met andere beloningen/speeltjes.

Vanochtend het eerste rondje gedaan met zijn voer en ik moet zeggen hij had al wel meer aandacht bij mij ipv voor al het andere wat buiten liep.

Ik was eerst wat sceptisch hierover, maar heb al een paar ervaringen gehoord dat het echt werkt.

[ [url=m/eFgNk0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Werken voor voer als in een soort clickertraining? Of gewoon voer voor de neus houden als afleiding?
Dat eerste doe ik veel. Met paard én met hond. Voor de hond moet het wel iets héél lekkers zijn, wil hij ervoor willen werken hoor, die van mij is meer speeltjes/ piepjesdingen gedreven dan voedselgedreven. Maar het principe werkt wel.

Voer voor de neus houden als afleiding hoor ik ook wel eens om gedrag even kort om te buigen, maar vind ik zelf meer een soort 'omkopen' en weet ook niet of dat op langere termijn blijft werken. Voor acute situaties wel handig.


Het is wel in combinatie met trainen met de clicker inderdaad. Het omkopen daar doen we eigenlijk niet aan, want dan is er geen beginnen meer aan.


KimD schreef:
CupCakes_ schreef:
Hij moet er echt voor 'werken' dus dat krijgt hij als beloning met een mix van 'extra lekkers'.


Ik zou juist denken aan iets extra lekkers proberen als de oplossing die je nu geboden is.

Eerste gedachte die in mijn opkomt is dat de snoepjes/beloning die je bij je had dus niet interessanter is dan hetgeen dat jij van hem vraagt.

Waar beloonde je mee?


We hebben verschillende soorten extra lekkers geprobeerd. Van trainers die kiwi heeft, tot zelfs stukjes biefstuk. Maar dan ging het even goed omdat het iets nieuws was. En daarna werkte het niet meer helaas. -O- Ik wisselde wel de extra lekkere beloningen af. Dus dat hij niet steeds hetzelfde kreeg.

NorwayFjord

Berichten: 3157
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:47

Herkenbaar CB, Mulan wil ook niet spelen tijdens de les terwijl ze thuis juist wel veel wil spelen. Al wilde ze de laatste les ineens wel spelen daar, denk omdat ze nu meer op haar gemak is dan eerst ook.

Wij trainen ook eerst met veel snoepjes/beloning en daarna steeds meer afbouwen. Bij Mulan werkt het erg goed, die is gek op eten en vindt speelgoed als beloning niet zo interessant.

Net even een bestelling geplaatst bij kiwiwitje, veel trainers en wat lekkere dingen, dan kunnen we er weer even tegenaan :D Vond het wel lastig kiezen hoor tussen alle producten, heb maar beetje afgewisseld qua soorten vlees.

Mulan voelt zich trouwens weer kiplekker, gelukkig maar! Zondag laatste puppycursus voor we door gaan naar de basiscursus :D

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:48

Heb je ook al eens iets geprobeerd dat écht stinkt? Rauwe frinkandel, stukjes salamiworst, zo'n dingen? Hartstikke fout natuurlijk, maar vaak werkt het wel, en als ze geen grote hoeveelheden krijgen kan dat best.

Van Prins heb je trouwens ook van die training tubes met zalm bijvoorbeeld, dat vinden veel honden ook lekker.

CupCakes_

Berichten: 3340
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:50

KimD schreef:
Heb je ook al eens iets geprobeerd dat écht stinkt? Rauwe frinkandel, stukjes salamiworst, zo'n dingen? Hartstikke fout natuurlijk, maar vaak werkt het wel, en als ze geen grote hoeveelheden krijgen kan dat best.

Van Prins heb je trouwens ook van die training tubes met zalm bijvoorbeeld, dat vinden veel honden ook lekker.



Jaa die zijn de beloningen ook gepasseerd. Die dingen stinken verschrikkelijk. Ik zal eens kijken naar die trainingstubes kijken.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:31

Ik weet niet of ik zoiets zou doen als hij dan ook niet meer wil krijgt die in Principe geen eten als bij niet luistert. En vind eten vooral bij pup toch wel belangrijk.

Onze hond vind eten ook niet interessant op andere plekken. Op cursus spuugde hij alles uit tot hij gewend was aan de situatie en andere honden.
Wat gebeurt er als je het eerst op bekend terrein oefent en dan uitbreid? En dan bijv belonen met bal of trek spelletje oid.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:22

Vannacht heeft Mera boven geslapen. Ze was al zeker een half uur aan het zenuwen van 'ohjee, ze gaan zo naar boven', je zou denken dat ze klok kan kijken. Dus lekker mee naar boven en al vrij vlot is ze neergeploft en in slaap gevallen. Tegen half 7 hoorde ze mijn broertje naar beneden gaan en op een begeven moment moest ze ook naar buiten. Gepoept en geplast en daarna weer in slaap gevallen. Ze probeert veel bij mij te liggen, maar ligt ook gewoon tegen de muur of t bed op de grond.

Vanochtend heb ik er voor gekozen om te gaan werken, 2 uurtjes en net ben ik thuis gekomen en dan krijg je dit :')
Gezellig hoor, mutsefluts ♡

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 13:27

Volgens mij is er iemand blij dat je thuis bent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:10

Aw denies wat een lieve foto. Ze is vlgs mij zo begaan met jou en voelt dat ze jou kan steunen. Vind haar echt een bijzonder meisje <3

CB ja april ergens lijkt me leuk! Ik stuur wel even een pb met data anders die ik kan?

Cupcakes ik knip runderspaghetti in stukjes en mix dat met gedroogde hartstukjes geknipte droge kipfilet en brokjes uit probeerzakjes. Is het telkens weer afwachten voor ze wat het is. YLvi vindt momenteel de wereld ook interessanter dan voertjes, maar zonder krijg ik helemaal middelvingers buiten :+

Ik had 3 op een rij vanochtend :D
Nouja bijna dan haha
Zon riem om mijn middel heb ik dan aan en 2 riemen er aan vast. Ik moet nog steeds dierenfan haar riem namaken bedenk ik jij. Die zag er helemaal mooi uit.

Afbeelding

marieke1997

Berichten: 58
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:16

Wat een leuk topic! Ik meld me hier graag aan! Vanaf dinsdag hebben wij weer Jack Russell nadat onze vorige Jack in december helaas plotseling is overleden :(

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 14:25

Welkom! Wat sneu dat jullie in december jullie maatje verloren zijn.

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:39

Werk zelf veel met beloning in vorm van lekkers maar blijf altijd 2 maaltijden geven. Ook gerust 2 uur voor training voerde ik. Als ze niet willen op training dan niet. Kenzo werd er super onzeker, enorm druk en zwaar gestresst van. Hij heeft 7 lessen gehad. Met kymo nooit begonnen zelfs. Mijn labrador x rottweiler heb ik vele jaren mee getraind en mijn boxer 1 seizoen. Kijk gewoon wat de honden leuk vinden en bij mijn huidige 2tal is dat absoluut niet trainen qua gehoorzaamheid. Ze kunnen wat commando's en voeren die helemaal oke uit en verder verdoen we onze tijd met de bal, stokken en muizenjacht

Qua onderweg trainen met mensen en honden negeren enz idd clicker pakken en belonen als ze gaan geven "het object" te zien. Dus bij "baas ik zie hond" klik en gooi beloning abdere kant op. Weg is de focus wat betreft die hond. Dan weer baas ik zie... Klik... Beloning richting andere kant... Dit zo snel doen dat je alleen krijgt baas ik zie... Zonder verdere opwinding. Langzaam tijd uit bouwen en zo los je het fijner op.

Je kan focus weg halen door voer voor neus maar daar leert je hond niets van. Immers de focus is weg omdat er een belangrijkere prikkel is. Echter ze moeten juist leren met die prikkel om te kunnen gaan en bewust te zien

cursebreaker

Berichten: 11506
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:52

Dat zijn natuurlijk ook gewoon keuzes die je maakt voor jezelf; wat is je doel met je hond, etc. En wel goed dat je idd kijkt naar je hond want het is zeker niet leuk als je ze pusht om te trainen en ze willen het niet. Maar ik wil wel graag een basis erin hebben bv. en ok wil wel heel graag dat gehoorzaamheid (hopelijk) dus ook goed erin zit straks, dus wij blijven daar voorlopig echt op door trainen. Eg2 gaan we dus ook zeker nog doen hierna. Ik vind het ook niet altijd leuk om te gaan, omdat ik wel eens slechte dagen heb, maar ik leer er gewoon als eigenaar zijnde veel van en het is fijn om in een gecontroleerde omgeving te oefenen met andere honden erbij en een instructrice te hebben waar je op terug kan vallen als je ergens tegenaan loopt. Voor mijn gevoel hebben wij dit wel nodig en is de pup tot volwassen hond tijd wel de periode waarin ik nu graag werk aan de basis dus moet ik er ook nu mee bezig zijn. Maar zo hebben wij de pup cursus ook niet afgemaakt bv - 4 lessen geweest - omdat ik me niet prettig voelde op die school. Nu voel ik me wel op m'n plek en komen we ook lekker mee met de groep, ondanks dat Arya een van de jongste is in de eg1 groep nu. Enige waar ik zenuwachtig voor ben is het examen haha. Kan slecht tegen druk.

En in het begin krijgen jongere pups vaker als 2x per dag eten dus is het op zich niet vreemd dat het advies gegeven wordt om een aantal uur vooraf niks meer te geven. Zeker bij jonkies moet je gewoon gebruik maken van hetgeen waar ze mee te lokken zijn, wat wel gewoon vaak voedsel is - geloof dat in principe op elke hondenschool daar bij de pup cursus wel mee gestart wordt voordat mensen overgaan op clicker/speeltje. En als het bij jou hond prima werkt om alsnog vooraf eten te geven, en alles met clicker of speeltje te doen, is dat natuurlijk fijn maar bij het gros van de honden is het toch echt wel makkelijker trainen als ze niet te vroeg vooraf gegeten hebben en een beetje honger hebben en je voedsel beloning gebruikt ook. Werd bij ons op beide scholen als advies gegeven en de rest om me heen die ik ken en traint werkt ook zo. Maar het is natuurlijk belangrijk om te kijken wat voor jouw hond als individu werkt en dat kan soms ook wel even duren voor je dat door hebt bij een pup omdat je ze nog leert kennen ook. En als je liever zsm alles met clicker wilt doen, ook prima. Ieder z'n eigen ding.

Zo kom ik wel eens mensen tegen die dan ook roepen: HA, IK HEB NOOOOIT SNOEPJES NODIG GEHAD OM M'N HONDEN TE TRAINEN. Ja fijn voor jou als dat voor jou werkt - ondertussen staat 1 van je honden wel tegen me op te springen omdat ze snoepjes ruiken in m'n zak haha. Maar vind het zo jammer dat ze dan zo'n oordeel vellen als een ander dat wel doet en dat ze even willen laten weten hoe goed zij het dus hebben gedaan Zonder snoepjes - vraag me echt af wat ze daarmee willen bereiken, een schouderklopje krijgen? lol. Belangrijkste is dat je als eigenaar zelf achter hetgeen staat wat je doet en dat kan voor elke hond verschillend zijn, wat de beste aanpak is. Arya is gewoon niet echt gericht op speeltjes als beloning te krijgen buiten de deur, maar reageert goed op stem en voedsel dus gebruiken wij dat :) Clicker werd niet gebruikt op de vorige hondenschool bij de pup cursus en op deze school waar we nu eg1 gestart zijn ook niet, dus ik ben gewoon bij voedsel gebleven en nu de stem wat meer erin aan't trainen zodat we dat wel kunnen afbouwen.

En leren omgaan met de prikkel en bewust dingen te zien is zeker belangrijk, maar dat bereik je ook als je toch snoepjes gebruikt om even voor de neus te houden om de focus terug te krijgen. Arya negeert andere honden prima en ik laat haar ook kijken naar ze als ik zie dat ze wel gewoon de aandacht bij mij heeft als ik die vraagt, want ik wil dat ze ook dingen in zich opneemt ipv alleen maar focust op een bal in m'n handen of snoepje. Maar niks mis om een beloning even te gebruiken als afleiding om te focus weer erbij te krijgen - doe ik bv. met volgen tijdens de les en ze met d'r snufferd ineens in de bak bodem zit te zoeken naar paardenpoepjes. Dan gebruik ik even een snoepje om aandacht terug te krijgen, beloon ik als ze reageert op mijn 'let op' en dan blijf ik meteen doorgaan met stem en aandacht erbij te houden. Ik zeg ook niet dat je de gehele training met een snoepje voor de snuit moet lopen bv, maar om de focus even eruit te krijgen kan dat prima werken om een moment te onderbreken. Dat wordt ook allemaal makkelijker en is steeds minder nodig.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 24-01-20 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 14:59

Ach ik heb met Djessey ook ineens puntjes. Dingen die ze vanaf t begin goed gedaan heeft maar waar we toch lakser in geworden zijn en met snoepjes zat dat er zo weer in.

Chick kan echt helemaal in zichzelf kruipen die heeft gewoon bevestiging nodig dmv stem of snoep. Maar wel altijd in t beginsel snoep voordat ze doorheeft dat stem ook goed is.
Bas had veel moeite met haar met het wandelen de laatste tijd. omdat ze dan dus gewoon alles negeert wat ze hoort, dan word je geirriteerd en dan doet ze gewoon niks meer wat je van haar vraagt.
Beloon je haar daarna 1x voor iets wat ze goed doet heb je gewoon een hele werkwillende hond naast je.

cursebreaker

Berichten: 11506
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:02

kiwiwitje schreef:
Ach ik heb met Djessey ook ineens puntjes. Dingen die ze vanaf t begin goed gedaan heeft maar waar we toch lakser in geworden zijn en met snoepjes zat dat er zo weer in.

Chick kan echt helemaal in zichzelf kruipen die heeft gewoon bevestiging nodig dmv stem of snoep. Maar wel altijd in t beginsel snoep voordat ze doorheeft dat stem ook goed is.
Bas had veel moeite met haar met het wandelen de laatste tijd. omdat ze dan dus gewoon alles negeert wat ze hoort, dan word je geirriteerd en dan doet ze gewoon niks meer wat je van haar vraagt.
Beloon je haar daarna 1x voor iets wat ze goed doet heb je gewoon een hele werkwillende hond naast je.


Herkenbaar ja! Hier ook dingen die tot nu toe lekker gingen en ineens andersom gaan haha.
En als je ziet dat ze goed reageren op een snoepje ipv clicker of stem beloning, dan gewoon zeker daar gebruik van maken. Dat zijn gewoon momenten waarop ze de focus bij je hebben en als je ze wil belonen voor goed gedrag moet het gewoon leuk en interessant zijn voor je hond en als dat een snoepje is, is dat een snoepje :) Gewoon weer even gebruik van maken en dan kan het alsnog weer afgebouwd worden als je denkt dat het weer 'goed' is.

Mij valt op dat vrijwel elke hondenschool ook gewoon werkt met snoepjes dus het zal toch echt wel gewoon werken bij het gros van de honden haha. Er wordt natuurlijk ook afgeweken naar clicker/speeltje maar volgens mij is het wel heel normaal om gewoon beloningen te gebruiken verder, niks mis mee.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 24-01-20 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 15:04

Ik vrees dat als ik een speeltje pak dat ik het mezelf alleen maar moeilijk ga maken :') Dan gaan ze allemaal door t dolle heen.
Maar ook bij speuren hebben ze liever voer als speelgoed als beloning

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:10

Ik train ook met snoepjes hoor wel de ienimini trainers van kiwiwitje maar voor guapa groot genoeg om er wat voor de doen.
En als ze na 25 minuten de focus verliest helpt een in mini stukjes gesneden rodi wordt ook.
Maar moet wel zeggen dat guapa eerder te dun als te dit is dus wat dat betreft kan het geen kwaad.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 15:12

Ik ben juist blij met kleine trainers. hoe kleiner hoe liever zegmaar. Want dan is het hap slik weg en houden ze meer aandacht ipv eeuwen kauwen.

cursebreaker

Berichten: 11506
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:13

NorwayFjord
Ik heb het ook altijd lastig met kiezen bij kiwi want tot nu toe vind Arya ook elke keer de cadeautjes die er extra bij zaten heel lekker, dus het wordt steeds meer wat bij de vaste bestelling erbij komt hahaha. Manlief is wat minder blij als hij dan de eindprijs weer ziet, lol. Maar het is gewoon onwijs fijn en kwalitatief goed spul allemaal. Als ik kijk naar de gedroogde snacks wat bv. Bij pets place te koop zijn hier dan ziet het gros er echt een stuk slechter uit als wat ik bij kiwi koop. Onlangs een zak eendennekken meegenomen toen ik er toevallig was, zodat ik iets had om te overbruggen tot ik weer ging bestellen, en die vond ik dan wel echt ok uitzien bv. Dus met een beetje zoeken is er wel wat, maar ik ben verder toch echt onwijs blij met het spul wat kiwi verkoopt. Ik promoot het dan ook bij iedereen die ook maar een beetje geïnteresseerd is erin, lol. Ik probeer ook af te wisselen in vlees. Ik had nu o.a. wild trainers en hert vlees strips mee besteld. Normaal bestel ik altijd wel bullepees en verschillende trainers in de smaken zalm, eend, konijn bv. En iets anders van vis om te knagen zoals witvis filet. Ik heb het liefst wel dingen die niet Te herkenbaar zijn en niet Te erg stinken buwhaha. En wat fijn om te huren dat Mulan zich lekker voelt!! En wat leuk dat je de pup cursus bijna kunt afsluiten en kunt vooruitkijken naar een nieuwe uitdaging!

xDenies
Maar dat klinkt dan wel als een fijne oplossing, als ze mee naar boven kan nu. En ik denk dat ze gewoon heel goed aanvoelt dat jij d’r nodig hebt. Het is onwijs mooi om te zien hoe ze je zo opzoekt moet ik zeggen, gewoon lekker van genieten!

suze
Ja, we gaan even pb’en en datum prikken, leuk!!
Heerlijke foto van die 3 naast elkaar, lijkt me een flinke uitdaging haha.

marieke
Welkom! Wat een leuke pup zeg. Wat verdrietig om te horen dat jullie je vorige Jack nog zo kortgeleden hebben moeten laten gaan. Wat laten ze een vreselijke leegte achter he :( Maar jullie nieuwe boefje gaat lekker veel afleiding en mooie nieuwe herinneringen brengen!

kiwi
Speeltjes is Arya idd ook niet in geïnteresseerd. Had onlangs een balletje meegenomen voor de eerste keer buiten en die gooi ik dan een paar m vooruit, maar ze was al snel de interesse kwijt. Ze snuffelt veel liever en maakt sprintjes en rent met andere honden. En tijdens de les is ze al helemaal niet geïnteresseerd in spelen. Dan is tussendoor een paar minuten speeltijd maar Arya vind het veel leuker om dan te kijken hoe de andere honden aan't spelen zijn. We lopen dan maar wat doelloos door de bak tot we verder gaan buwhahaa.

---

En ik gebruik ook vrij kleine trainers; ik knip tegenwoordig de eendenfilet stukjes zelf zodat ze nog kleiner zijn als de al kant en klare eenden filet stukjes. De konijn filet trainers zijn al vrij klein en de knakworstjes die tijdens de les meegaan worden echt ini mini gesneden haha. Het moet idd zsm weg zijn, dus ik gebruik ook het liefst semi-harde trainers ipv echt die brokjes achtige trainers die wat harder zijn - die neem ik dan wel met wandelen tussendoor eens mee als we gewoon eens wat commando's tussendoor oefenen en niet intensiever trainen < daar heb ik nu de wild variant van en ik gebruik de zalm ook graag maar die was jammer genoeg op toen ik laatst bestelde hihi. Dus hopelijk bij de volgende bestelling weer xD

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 15:19

Zalm hebben we wel weer, maar de leverancier is gesloten tot 1 februari en die verzenden weer vanaf 3 februari :\
De andere leverancier is er gelukkig gewoon want de shop gaat hard de laatste dagen :D Daar ga ik maandag weer bestellen als t goed is. Maar die heeft andere trainers

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:40

kiwiwitje schreef:
Ik ben juist blij met kleine trainers. hoe kleiner hoe liever zegmaar. Want dan is het hap slik weg en houden ze meer aandacht ipv eeuwen kauwen.


Ja precies dat!
Ik had meerdere kleine trainers maar die kip is veel kleiner en dus beter voor guapa.
Ze doet er een hoop voor :D

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 15:43

Ben daarom echt heel blij met de brokjes van Eden. Perongeluk besteld maar semi moist en klein en nog makkelijk te breken. Ik moet alleen voor onszelf de andere smaak bestellen. want in deze zit Zalm en daar ben ik zelf allergisch voor.

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 16:10

kiwiwitje schreef:
Ben daarom echt heel blij met de brokjes van Eden. Perongeluk besteld maar semi moist en klein en nog makkelijk te breken. Ik moet alleen voor onszelf de andere smaak bestellen. want in deze zit Zalm en daar ben ik zelf allergisch voor.


Als je nog uitvoerige en eerlijke testers zoekt. <<)

Grapje uiteraard! Maar ben er wel benieuwd naar, ga ze zeker een keertje meebestellen. :D

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 16:24

@ Cursebreaker,

Haha, nou zo lief vind ik het niet want het doet echt zeer als ze in die spier nibbelt :P Ze bedoeld het goed en het is ergens ook wel heel grappig, maar ook wel gek dat ze precies die kant pakt.

Wat betreft misselijkheid in de ochtend. Op welke tijden voer je en dan voornamelijk de laatste maaltijd? Ik herken het namelijk wel, heb daar ook flink voor moeten zoeken tot ik de oplossing had.

Ja ik vind het voor nu wel even goed hoor. Als ze loops is/wordt zie ik het dan wel weer en ik ga het maar gewoon per moment bekijken. Ik wil vooral dat ik mezelf er goed bij voel & het voor haar werkt. Mijn hond, mijn verantwoording. Ze is ook veel relaxter als ze gewoon bij de rest heeft geslapen.
Ik geniet zeker met volle teugen van haar, en de andere ook natuurlijk.

@ trainingskoekjes :P,

Ik train met 700grams zakjes van Edgard & Cooper. Zijn kleine brokjes en Mera vind ze prima. Voor Bodhi heb ik af en toe Henart lamssnacks maar vind ik erg duur om daar fanatiek mee te werken. Ik heb ook wel eens de Boxby grain free snacks gehad en die deed ik dan in stukjes, maar ook dat is vrij prijzig. Dus de brokjes zijn eigenlijk de mooiste oplossing :)

Ik was voorheen ook heel sceptisch om op die manier te werken. Brokje voor de neus en dan mee leren lopen. Gelukkig kon ik dat vrij snel uitbouwen en heb ik ook meer met stem tussendoor gewerkt. Anders ken ik een hele rugzak met snackjes meenemen, is me iets teveel van het goede.
Maar ook hier is het punt er wel dat er niet altijd opgekeken wordt voor een snackje, dan moet ik ook even zoeken wat wel werkt. Het ene moment is dat dus het koekje (waar ik niets aan verander) en het andere moment is het een hele blije stem of een ander commando.

Je hebt van het merk Trixie ook pasta tubes en daar zijn losse doppen op verkrijgbaar waar je mee kan trainen. Houd de boel schoon en is weer eens wat anders met belonen.

@ Kiwiwitje,
Ja er was inderdaad iemand heel blij dat ik thuis was. Gek beestje :P

@Suze_,
Ja dat denk ik ook. Best wel bijzonder want Bodhi is juist degene die 'wegloopt' als er teveel emotie in het spel komt en zij rent er als het ware op af. Beetje overdreven uitgelegd.

@ Marieke1997,
Sterkte met het verlies van je vorige Jack, maar even goed veel plezier met je toekomstige Jack, prachtig diertje!

Volgens mij heb ik zo iedereen weer. Vanochtend zag ik in de verte volgens mij de man met Jack Russel lopen en zo waar een looplijntje er aan. Ik hoop dat ie er van geleerd heeft. Aan de andere kant wel jammer want zo kan die geen boete krijgen.
Ik heb ook, ondanks de 3 pittige dagen met het traject, 2 uurtjes gewerkt. Stapje naar voren.

Heeft er iemand mee gekregen dat ik mijn vorige merrie een paar maanden geleden zocht?

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 16:26

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:
Ben daarom echt heel blij met de brokjes van Eden. Perongeluk besteld maar semi moist en klein en nog makkelijk te breken. Ik moet alleen voor onszelf de andere smaak bestellen. want in deze zit Zalm en daar ben ik zelf allergisch voor.


Als je nog uitvoerige en eerlijke testers zoekt. <<)

Grapje uiteraard! Maar ben er wel benieuwd naar, ga ze zeker een keertje meebestellen. :D

Nou t is een beetje rot met verzenden.. Ik doe nu in de bestellingen zelf gemaakte testzakjes. Maar een zakje ''doneren'' is gewoon ruk qua verzending.
Je betaalt je scheel joh tegenwoordig bij postnl..