Puppy erbij 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 16:05


kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 16:12

11 maandjes <3
Afbeelding
Afbeelding

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 16:58

Ik heb even snel de reacties doorgelezen (ben aan het werk). Maar dat zou puur in dat land zijn. Is blijkbaar een wet daar. Maar wat nu wel en niet mag is vrij onduidelijk want dan zou je ook niet meer mogen knippen etc.
Maar hier blijft het gewoon mogen. Voor de rest in de poedelgroepen die ik volg er ook niets over gehoord.
Voor mij blijft het een stuk schoner en daarom zal ik het blijven doen. De hond heeft er geen last van (gedraagd zoch niet anders met en zonder).

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 17:02

kiwiwitje schreef:
Nou omdat de snorharen niet mogen mocht je neuzen niet meer scheren voor show. Geloof dat ze daar dit weekend in oostenrijk heel streng op waren.

https://www.facebook.com/permalink.php? ... __tn__=K-R


Vind ik ook niet meer dan terecht, ze hebben de snorharen niet voor Jan met de korte achternaam...

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 17:03

Ja ik vind het dubbel. Ik vind het ook schoner en mooier. Maarja snorharen hebben ook een functie. Dus wat dat betreft snap ik t wel weer als t niet meer mag.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 17:15

Wij leren inderdaad op school ook nog altijd te scheren bij poedels. Bij naya heb ik de snorharen nog nooit weg gedaan maar mensen zeiden wel dat ik dat zou moeten doen omdat het mooier is

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 17:28

Ik vind een gecoupeerde Dobermann ook mooier, maar geen haar op mijn hoofd dat ik het daarom dan ook daadwerkelijk doe. :n

Overigens vind ik een geschoren poedel ook mooier, maar gied gefokt heeft maar weinig krul op de voorkant van de neus.

mvdende

Berichten: 5726
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 17:57

Dennies

Is het geen optie om Bodhi de komende nachten beneden in de bench te laten en Mera boven?

Wel vervelend dit en ik snap dat je hart huilt op zn moment.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:06

Ik begrijp even niet waarom Bodhi in de bench zou moeten? :) Dat is overigens een uitgesloten optie haha.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:07

Ik hoorde laatst wel een mooie. Mijn zus woont in Peru en heeft daar afgelopen weekend een jonge hond van straat geplukt (zoekt wel de eigenaar maar 99% vd honden heeft die daar niet). Pup had geen snorharen en de dierenarts vertelde dat die worden weggebrand door de 'baasjes' (eigenaar van een restaurant bijvoorbeeld waar honden zich dan verzamelen) zodat ze hun huis niet meer terug kunnen vinden nadat ze worden gedumpt ergens. Enorm zielig natuurlijk maar die logica ontging mij even :7

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:08

Ik ben het niet helemaal met je eens kimd.
Bij honden met van nature kort haar neus, hebben de snorharen inderdaad een functie. Zie ik bij bv buddy heel erg goed. Die heeft ze constant in beweging, vind het echt niet ok als er richting de snorharen geblazen wordt etc.

Bij de langhaarsnoeten (bearded) is dit compleet anders.
Daar zitten zoveel haren omheen dat ze hun functie niet meer kunnen vervullen.

Als je bij de poedels de vacht zou laten groeien kunnen de snorharen dus niet meer bewegen.
Bij gioia krullen de snorharen op dit moment wel. Ze groeien sneller dan de rest van de haren.

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:11

Ze verliezen hun functie niet, snorharen vangen namelijk ook trillingen op, en die komen 'binnen' ongeacht vacht(lengte).

Kaus, dat is wel bijzonder... %)

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:41

Ik denk dat dit een let's agree to disagree word kim. Geen energie om erover in discussie te gaan ;)

Gelukkig is het afknippen/scheren wel pijnloos.

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:44

Ik merk bij Popo geen verschil met of zonder snorharen. Behalve dan de ranzige baard die je erbij krijgt. Moeten die honden dan alsnog geshowd worden in zo'n belachelijk onpraktisch toilet? Want dan vind ik het helemaal hypocriet. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:31

Ja het kan wel lawaai maken he dan in zo'n bench :\ ik heb de bench hier op de slaapkamer op een kleed staan en dan ook nog kleed erover en omheen tegen de muur voor wat demping, maar alsnog maakt het idd wel lawaai als ze anders gaat liggen.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 19:34

Daarom hier houten benches :P die draadkooien maken herrie. Maar je hebt evt ook stoffen benches. Of even een handdoekje tussen de draadkooi en de bodem leggen. Scheelt heel veel!

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:38

Stoffen bench zou inderdaad een optie kunnen zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:41

Ah ja natuurlijk. Goed idee kiwi
Ik heb nog zo'n stoffen reisbench hier Denies die ik niet meer gebruik. Alleen 1 kant is van de ingang rits kapot maar als het tegen een muur staat heb je daar geen last van. Het is vlgs mij een L...
Jij woont toch vlakbij mij? Die mag je zo hebben of uitproberen als je wilt.

Anoniem

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:42

Ik zou idd best ooit een mooie houten willen kiwi. Staat ook mooier! Maar voor nu is het oke zo.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 19:44

Oeps ik had helemaal gemist dat t om denies haar slaapkamer ging. Sorry! :P

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:54

Óf, optie nummer drie. Oordopjes. :Y) Ik slaap er al jaaaaaaren mee, heerlijk! En ja, ik hoor nog gewoon kokhalzende honden en kerels. :+

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:57

suze_ schreef:
Ah ja natuurlijk. Goed idee kiwi
Ik heb nog zo'n stoffen reisbench hier Denies die ik niet meer gebruik. Alleen 1 kant is van de ingang rits kapot maar als het tegen een muur staat heb je daar geen last van. Het is vlgs mij een L...
Jij woont toch vlakbij mij? Die mag je zo hebben of uitproberen als je wilt.


Ik woon in Barendrecht, is dat vlak bij jou? Ik weet het even niet :P
De enige plek is tegen verwarming aan (die altijd uit staat) dus dat moet op zich wel lukken denk ik.


KimD schreef:
Óf, optie nummer drie. Oordopjes. :Y) Ik slaap er al jaaaaaaren mee, heerlijk! En ja, ik hoor nog gewoon kokhalzende honden en kerels. :+


Alle oordopjes die ik geprobeerd heb (voor o.a herrie buiten) kreeg ik pijn van :P Heb jij ze op maat of iets?

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:23

xDenies schreef:
suze_ schreef:
Ah ja natuurlijk. Goed idee kiwi
Ik heb nog zo'n stoffen reisbench hier Denies die ik niet meer gebruik. Alleen 1 kant is van de ingang rits kapot maar als het tegen een muur staat heb je daar geen last van. Het is vlgs mij een L...
Jij woont toch vlakbij mij? Die mag je zo hebben of uitproberen als je wilt.


Ik woon in Barendrecht, is dat vlak bij jou? Ik weet het even niet :P
De enige plek is tegen verwarming aan (die altijd uit staat) dus dat moet op zich wel lukken denk ik.


KimD schreef:
Óf, optie nummer drie. Oordopjes. :Y) Ik slaap er al jaaaaaaren mee, heerlijk! En ja, ik hoor nog gewoon kokhalzende honden en kerels. :+


Alle oordopjes die ik geprobeerd heb (voor o.a herrie buiten) kreeg ik pijn van :P Heb jij ze op maat of iets?


Nee, van het Kruidvat, Otalgan. Heel zacht en vormt zich naar het oor. Ik doe met één doosje (vier stuks) 1 maand ongeveer.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:26

Ik haak even in op de snuitjes scheerdiscussie aangezien ik een poedel heb. Ik denk dat je dat alleen kunt begrijpen als je zelf een poedel hebt. Het wordt inderdaad een ranzige boel als je het door laat groeien. Ook bij de lippen groeien de haren flink door, het is best onhygiënisch. Persoonlijk heb ik er veel meer moeite mee dat poedels in zo'n lange vacht geshowd moeten worden want dat is pas ongemakkelijk voor de hond. Elke week helemaal wassen en drogen en in de elastieken. Helemaal in model geknipt moeten worden, uren op de tafel. Dat vind ik persoonlijk sneu. Mila haar snuit is ook geschoren, de snorharen groeien enorm hard dus er staat zo weer een stukje aan. Het zal gerust niet natuurlijk zijn, maar laten we wel wezen er zijn weinig hondenrassen die dat wel zijn.
Een poedel is een ras dat goed in elkaar zit en voor zover ik weet niet beperkt wordt in zijn functioneren.

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 21:04

Anna79 schreef:
Ik haak even in op de snuitjes scheerdiscussie aangezien ik een poedel heb. Ik denk dat je dat alleen kunt begrijpen als je zelf een poedel hebt. Het wordt inderdaad een ranzige boel als je het door laat groeien. Ook bij de lippen groeien de haren flink door, het is best onhygiënisch. Persoonlijk heb ik er veel meer moeite mee dat poedels in zo'n lange vacht geshowd moeten worden want dat is pas ongemakkelijk voor de hond. Elke week helemaal wassen en drogen en in de elastieken. Helemaal in model geknipt moeten worden, uren op de tafel. Dat vind ik persoonlijk sneu. Mila haar snuit is ook geschoren, de snorharen groeien enorm hard dus er staat zo weer een stukje aan. Het zal gerust niet natuurlijk zijn, maar laten we wel wezen er zijn weinig hondenrassen die dat wel zijn.
Een poedel is een ras dat goed in elkaar zit en voor zover ik weet niet beperkt wordt in zijn functioneren.


Het beperkt zeker niet in functioneren. Maar zoals ik zei doen gecoupeerde oren en staart dat ook niet.

Snorharen hebben wel degelijk een functie, alleen nemen bij die met het blote oog niet waar. Net zoals wij niet waarnemen wat er zich allemaal in hun neus afspeelt. Of dat er rassen zijn waarbij de oren een functie hebben bij het reukvermogen.

Als we dus de snorharen afscheren nemen er de 'handicap' niet waar, de hond past zich daar (heel makkelijk) op aan.

Bij gecoupeerde oren nemen we de handicap gedeeltelijk waar. Oren ontstoken, vieze oren, maar zeker ook niet altijd. Net zoals de staart, een hond past zich aan, maar de staart wordt voor veel dingen gebruikt.

We kunnen voor alles een smoes verzinnen waarom we iets wel of niet doen, maar we kunnen niet ontkennen dat we dat vooral doen omdat wij mensen het handig / mooi vinden.