Puppy erbij 2020

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:50

kiwiwitje schreef:
Ik denk als de meeste hun kruisingen laten testen via embark dat ze toch wel een heel andere uitkomst krijgen dan ze denken :) Er is een groep voor embark geteste kruisingen. Best grappig om te zien wat er soms allemaal inzit.


Ow, dát geloof ik wel. Ipv terrier kan er bést pinscher inzitten. Of chihuahua, of bodeguero. De pod is duidelijk, vooral in gedrag / karakter / manier van communiceren / geluiden. Is ook niet echt belangrijk, uiteindelijk moet je bij een kruising sowieso werken met het karakter dat je hebt en je kunt niet uitgaan van een rasstandaard. Maar zelfs binnen rashonden zijn er nog altijd die volledig van de standaard afwijken qua bouw/ karakter (en dan baal je denk ik meer, als je na zorgvuldig zoekwerk een ras hebt uitgekozen, goede fokker en ouders hebt uitgezocht voor wat jou past, en de hond voldoet niet aan dat plaatje...). Zo was mijn ESS - met papieren, beide ouders gezien ook - veel groter dan verwacht, en vooral veel minder hyper dan verwacht. Hadden wij ons ingesteld op een veldlijn, want mama was 100% veldlijn. Papa maar 50% veld en 50% show, en dan ook nog Amerikaanse lijnen... Pech voor ons, hadden wij er eentje die die 25% showbloed volledig de boventoon liet voeren ;)

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:52

Hier een beetje getob met de bench. Overdag lukt het nog wel met een heerlijke kong, als ik dan op de webcam kijk ligt ze gewoon te slapen. Maar 's avonds is echt een strijd. Kiwiwitje gaf me al het advies om haar nu gewoon mee te nemen en als het straks zover is kan ze weer een paar dagen beneden. Ik ben zo bang dat als dat moment komt ze juist nog heftiger gaat reageren. Maar misschien zit dat tussen m'n oren? Ik dacht het goed bekeken te hebben. Bench tot dat ze geholpen is. Ellendige bench :')

Als er iemand is die er iets over kwijt wilt, be my guest. Ik weet het momenteel sowieso even niet meer op héél veel gebieden. Lang leven de impact van het traject. |o

In ieder geval komt ze 's ochtends ook weer steeds eerder. Het was 7 uur vanochtend en ik had een keer zoiets van, 'Nee'. Dus ik heb haar naar buiten gelaten en daarna mee naar boven genomen. En daar is ze tegen me aan een beetje verder gaan slapen. Dikke prima!

Afbeelding
& dan dit koppie toen het bijna 8 uur was.

kiwiwitje

Berichten: 20140
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 10:55

Oh t was ook totaal niet op jou gericht hoor! :D Maar ben kort geleden lid geworden van die embark groep uit nieuwsgierigheid en ik zie toch wel dingen voorbij komen die ik niet had verwacht _O-

Als je een ''outcross'' (goed zo mag je t binnen een ras niet noemen maar vooruit) tussen show en sport/werklijn doet is het echt heel lastig om daar iets van te maken zegmaar.

Chick is 50% werklijn 50% showlijn (vader is showlijn moederlijn is terrier dus werklijn)
de reu is 100% showlijn. Maar Chick is qua bouw echt terrier.
En met de pups is toch t grootste deel meer terrier dan showlijn. Alleen al wel wat grover. Maar nog steeds heel hoog op de poten allemaal.
Dat is t risico van werk en showlijn kruisen.

Van

Berichten: 6528
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:00

Voor de leuk zijn die testen wel een beetje duur ja :Y)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:03

kiwiwitje schreef:
Oh t was ook totaal niet op jou gericht hoor! :D Maar ben kort geleden lid geworden van die embark groep uit nieuwsgierigheid en ik zie toch wel dingen voorbij komen die ik niet had verwacht _O-

Als je een ''outcross'' (goed zo mag je t binnen een ras niet noemen maar vooruit) tussen show en sport/werklijn doet is het echt heel lastig om daar iets van te maken zegmaar.

Chick is 50% werklijn 50% showlijn (vader is showlijn moederlijn is terrier dus werklijn)
de reu is 100% showlijn. Maar Chick is qua bouw echt terrier.
En met de pups is toch t grootste deel meer terrier dan showlijn. Alleen al wel wat grover. Maar nog steeds heel hoog op de poten allemaal.
Dat is t risico van werk en showlijn kruisen.


Ja, dat hebben wij nu ook geleerd :') "Outcross" tussen lijnen levert niet altijd op wat je verwacht.
Jouw honden in deze combi zijn dan ook 75% van de ene 'kant' en de pups tonen dus die 25% meer? Heel apart, geeft 'fokken is gokken' wel gelijk duidelijk weer! :j

Mijn vroegere westerntrainer zei over 'allround gefokte quarters' waarbij ze helemaal niet van oudsher allround waren (dus niet het gebruikstype/ranchtype), maar waarbij ze twee lijnen gemixt hadden altijd "Dat is vlees noch vis", en dat is vaak met kruisen van lijnen binnen honden van één ras ook wel zo dus...

Van

Berichten: 6528
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:04

zodra je verder gaat na een eerste generatie kruising word het inderdaad een gok wat er precies word doorgegeven
Roek is op papier 1/4 malamute maar ze heeft bijna niks van een Malamute. Blijkt ze met de embark test maar 1/5 malamute :Y)

kiwiwitje

Berichten: 20140
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 11:08

Papa is vrij grof, wel groot. Dus in verhouding. Chick is echt terrier. Maar ik zie veel van mama terug in de koppen bijvoorbeeld. Ze zijn alleen allemaal groter en/of breder dan mama al. Maar om te zeggen dat ik er echt showtypes uitgehaald heb, nee dat vind ik niet.
Maar dat was ergens ook niet mijn bedoeling. Ik wilde dat met Djessey gaan verbeteren.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:27

Fijn dat chick eindelijk loops is kiwiwitje!!!

Voor de rest lees ik vooral mee. Van veel geen verstand, maar vind ik wel interessant om te lezen.

Gisteravond gioia maar weer eens gekamd.
Op verzoek van mijn ouders ben ik haar vacht aan het laten groeien.
En ook haar snoet gaat naar doedelmodel :')

Afbeelding
Afbeelding

Ze vind kammen en de waterblazer helemaal niet leuk, dus ze was een beetje aan het stressen.



Afbeelding zo doe ik haar normaal (naja probeer ik)

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:20

Haha kiwitje gefeliciteerd. De meeste zijn er niet zo blij mee. Y)(^)

Vind lange haar wel leuk staanbij gioia.

Denise lastig met de bench. Denk dat als je er straks er weer terug in wil ze het er niet mee eens is. Maar wel fijn 2 lekkere knuffels bij je. Waar lig oma?

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:54

punjab schreef:
Denise lastig met de bench. Denk dat als je er straks er weer terug in wil ze het er niet mee eens is. Maar wel fijn 2 lekkere knuffels bij je. Waar lig oma?


Daar ben ik ook bang voor, dus of nu nog een aantal maanden doorzetten, of straks een momentje doorzetten.
Lupa ligt naast mijn bed op een orthopedisch kussen :Y) Bodhi slaapt normaal naast me en wisselt af met een plekje in de kamer. En Mera slaapt beneden in de bench en anders ook naast me/op de grond/op haar kussen.

KimD

Berichten: 20471
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:27

Ik denk vooral dat het komt door je eigen afkeer tegenover de bench, dat spiegel je op haar. Zie je vaker, baasjes die dan bijvoorbeeld zeggen "Het spijt me, ik zou het ook liever anders zien, maar je moet toch écht in de bench.". Als je zoiets tegen een hond zegt maak je het gevoel averechts tegenover de bench. De hond begrijpt de woorden niet, maar wel de emotie erbij.

Al onze honden hebben de bench gehad, zeker de teven tot na de sterilisatie, maar nooit dat 'probleem' gehad. Maar wij stonden / staan dan ook 100% achter het gebruik van de bench. Want het is geen ellendig ding, maar een waanzinnig fijn hulpmiddel voor héél veel honden, zeker voor jonge pups.

Dus ja, ik denk dat het tussen je oren zit, maar niet hetgeen wat jij denkt dat tussen je oren zit.

kiwiwitje

Berichten: 20140
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 14:33

KimD schreef:
Ik denk vooral dat het komt door je eigen afkeer tegenover de bench, dat spiegel je op haar. Zie je vaker, baasjes die dan bijvoorbeeld zeggen "Het spijt me, ik zou het ook liever anders zien, maar je moet toch écht in de bench.". Als je zoiets tegen een hond zegt maak je het gevoel averechts tegenover de bench. De hond begrijpt de woorden niet, maar wel de emotie erbij.

Al onze honden hebben de bench gehad, zeker de teven tot na de sterilisatie, maar nooit dat 'probleem' gehad. Maar wij stonden / staan dan ook 100% achter het gebruik van de bench. Want het is geen ellendig ding, maar een waanzinnig fijn hulpmiddel voor héél veel honden, zeker voor jonge pups.

Dus ja, ik denk dat het tussen je oren zit, maar niet hetgeen wat jij denkt dat tussen je oren zit.

Dit heb ik indd ook al gezegd EN

Je verbergt emoties en gevoel niet voor een hond. En de situatie waar Denies nu in zit met t revalideren etc geeft impact op de hond en zeker op Mera. En dan kun je nog zo leuk doen alsof bij die bench, maar die hond heeft heel goed door hoe jouw gevoel is. ook om andere dingen dan die bench.

En ik denk dat met de situatie rondom t revalideren etc dat mera nog sterker naar Denies toe trekt. Waardoor t helemaal een uitwerking heeft op alles. Want in de bench is weg bij Denies. :)

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:39

Ik snap dat je dat zegt, maar ik ben voor de volle 100% aan een bench begonnen om haar dat aan te leren(en dat is ook hartstikke goed gegaan want ze sliep ontzettend snel hele nachten door in de bench, alleen). Het is een fijn plekje voor haar en ze gaat er ook met regelmaat uit zichzelf in liggen overdag. Ze krijgt daar ook haar eten en vind het geen rot plek. Het is al 8,5 maand goed gegaan en sinds de afgelopen dagen is het een strijd om haar in de bench te krijgen 's avonds en dat vind ik inderdaad niet leuk. Ik praat ook niet op die manier tegen haar over de bench :P Voor haar heeft de bench wel gewoon gewerkt. Ik heb van de bench altijd het leukste plekje gemaakt en dat is ook in grote lijnen terug te zien. Ze is ook altijd beloond als ze de bench in gaat en dat doe ik nog steeds. Maar nu is het gewoon even anders.

Ze staat ook bij de andere om naar boven te gaan en wanneer ik in de woonkamer met haar ben en zij gaan naar boven dan is ze écht niet blij. En dát vind ik zielig.
Ondanks het piepen gisteravond heb ik haar ook gewoon in de bench gelaten en ben ik haar niet gaan halen.
Maar het is toch niet heel gek dat het me iets doet als ze daar (na 8,5 maand) ligt te janken/piepen in de bench. Ja het spijt me, maar voor mij voelt dat heel rot, en het klopt dat ik haar dan op dat moment het liefste lekker boven bij de rest heb.

kiwiwitje

Berichten: 20140
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 14:46

Dat is ook niet raar! :) Alleen zeker gezien je situatie kun je gevoel gewoon niet verbergen naar een hond. En inmiddels ben jij er overdag ook mee bezig en onbewust projecteer je dat op haar in de avond. Want wat moet je nu want ze piept dadelijk vast weer etc. Puur een stukje onzekerheid en gewoon kwetsbaarheid van jou o.a. door dat hele traject. En honden pikken dat gewoon net wat makkelijker op dan je lief is soms :)


Alleen ik denk dat doordat je gevoel niet kan verbergen en door hoe mera op jou reageert dat als je doorgaat met de bench nu, de kans erin zit dat mera er iets negatiefs van gaat maken. En daarom denk ik dat t kan schelen als je haar inderdaad mee naar boven neemt.
Dan is het gewoon doorzetten als ze loops is.
Desnoods haar avond portie eten tegen die tijd opdelen en een deel in haar bench geven net voor t slapen tijdelijk

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:07

Ok, komt mijn bijlees post weer. Succes allemaal hahaha. Sorry als ik iemand gemist heb, het waren toch alweer behoorlijk wat pagina’s die ik moest inhalen nu.

xDenies
Ik heb niet hele nuttige tips verder met de bench. Ik denk dat Mera gewoon heel goed, Te goed, aanvoelt hoe jij je voelt ook nu en dat je nu volop in de therapie zit en dat ze er gewoon wil zijn voor je en het dan niet leuk vind om jou ’s avonds alleen te laten. Je zou kunnen proberen om d’r ’s nachts bij je te houden en over een tijdje de bench weer te proberen als je minder aan je hoofd hebt? al is de kans dan wel aanwezig misschien weer dat ze het dan niet meer leuk gaat vinden. Ik snap op zich ook wel dat ze nog los van jou, ze het niet leuk vind om te zien dat de anderen wel mee naar boven gaan en dat kan; dat ze ze tot nu toe op zich prima daarmee heeft kunnen omgaan, maar dat ze nu gewoon ineens zoiets heeft van ok, ik wil nu toch ook echt mee naar boven hoor. Misschien dat ik er overheen gelezen heb maar waarom ligt zij in principe normaal alleen onder en is de rest wel boven bij jou? Maar lastig hoor. Heb helaas niet echt tips voor je, maar kan me voorstellen dat je dit heel moeilijk vind gevoelsmatig nu :(

Kimvicious
Ik blijf m’n best doen met de bij lees posts haha. En een reünie; wat leuk! Hoop dat de fokster van ons dat toch ook echt gaat doen tzt, want niet alle pup eigenaren zitten op social media dus van een aantal zie ik nooit iets op een enkele foto na die de fokster stuurt tussendoor. En die teambuilding cursus klinkt super leuk en idd als een mooie voorbereiding voor de agility! Wat leuk dat Arya zo goed meegaat aan de lijn. Wat voor tuigje heb je voor haar?

suze
Ja, veel plekken op de heide hier gaan gepaard met mooie weidse uitzichten. Dat is dan wel fijn in aanlijn gebieden, want dan kan Arya alsnog stukken even los hihi. De Efteling is tegen de 1,5u aan voor ons, dus dat is op zich best te doen hoor! En dat is toch zeker een succesje, de oefening in de stad met haar. Bij ons is het aan het begin van een wandeling/onderneming ook altijd meer uitdaging en moeilijk de focus erbij te krijgen. Naar mate ze iets meer (mentale) energie kwijt is, gaat het steeds makkelijker en probeer dan gebruik ervan te maken en gerichter te trainen. En dan heeft Nysse zo ook weer even d’r rust, fijn haha!

punjab
Haha nee we hebben ze idd niet op een rij gezet dit x. Krijg al stress als ik eraan denk, lol. Sowieso waren er regelmatig vreemde honden te vinden in de groep die dan langs kwamen met baasjes, dus denk dat het met zoveel honden nu ook wel een beetje onmogelijk was om dit voor elkaar te krijgen. Misschien een volgende keer > het zou natuurlijk wel een supergave foto opleveren. Een van de anderen die mee was lopen met haar roedel, had haar camera mee en die heeft ook nog super gave plaatjes geschoten. Heel veel toffe actie foto’s van Arya waar ik zelf slecht in ben om dat vast te leggen, dus echt leuk!

Kaus
Haha zijn er genoeg he hihi. De roedel van KimD zit erbij, de roedel van een andere meid die mee was lopen en dan nog 2 honden van een ander stel en mijn Arya en dan zat je op een totaal van 15, lol. Maar de groep ging echt heel goed samen. Arya was wat onwennig in het begin en bleef wat in de achterhoede hangen, maar liep erna grotendeels bij de voorhoede de rest van de wandeling haha. Bleef soms wel even aan de rand staan kijken als het gros dan ging rennen achter de bal of stok aan, maar ze heeft met momenten echt lekker meegedaan en het naar d’r zin gehad van wat ik zo kon zien. Wat is Floyd toch een plaatje, zowel op de voor als na foto. Ik vind ‘m ongeremd toch ook wel echt heel mooi uitzien moet ik zeggen. Getrimd zal zeker praktischer zijn met het voorkomen van klitten e.d. maar ongetrimd vind ik ‘m ook wauw! Wat een mooie kop, bouw en kleuren heeft ie!

Galaika
Ja echt heel rot soms. Ik probeer dus wel een wandeling/ondernemen altijd positief af te sluiten, ondanks dat er minder fijne dingen voorkomen. Maar naderhand kan ik me dan echt gek maken als ik erover blijf denken. Ik probeer wel elke dag gewoon met goede moed weer te beginnen en gewoon vooral door te blijven gaan met oefenen/trainen en mij helpt het wel om erover te praten ook en dan van andere inzichten/ervaringen te horen.

Salsa
Wat een plaatje zeg, prachtig! Vraag je je toch af waarom die kleuren minder gewenst zijn voor fokkers. Leuk dat je nog een keer kunt gaan knuffelen voor ze komt. Nu kan de voorpret dan ook lekker beginnen, lekker weer verder gaan met shoppen voor spulletjes enz. Heerlijk!

Simoonzel
Zo’n reactie doet me dan ook echt weer goed. En doemdenken ben ik heel goed in. Ik probeer dan wel altijd positief af te sluiten, of in ieder geval dan nog diezelfde dag iets te ondernemen en positief af te sluiten en dan de dag erna weer met een frisse start te beginnen hihi. En jouw update klinkt toch ook echt super, ondanks dat je dan ook wat dingen hebt waar je tegenaan loopt. Maar klinkt alsof de trainingen lekker gaan en het is ook echt fijn als je de signalen herkent wanneer het emmertje vol is en daarop kunt reageren. Maar het is wel zeker even een fijne boost als je dan zelf inziet dat je toch echt wel samen en ook apart aan’t groeien bent.

Anna
O jee, ik zie dat echt voor me met dat broekje aan plassen hahaha. Moet zeggen dat ik je man ook wel erg grappig vind soms, lol.

kiwi
Wat fijn dat ze loops is! En congrats met Djessey die 11 maanden werd. Bijna tijd voor het 1 jarige feestje!!

arabella
O dat lijkt me wel een uitdaging, om zo’n langere vacht te onderhouden maar ik vind het er wel schattig uitzien moet ik zeggen hihi.

---

M'n man stelde voor om met het nieuwe tuigje voor zwart te gaan (ze had dus rood) omdat hij dacht dat het mooier zou zijn met foto's. Nadat ik zwart had besteld, had ik alweer spijt > want een kleurtje is eigenlijk wel leuk hihi. Maar uiteindelijk ben ik het nu toch wel weer met 'm eens, dat het met het zwarte tuigje fijner is qua foto's maken en nabewerken ook naderhand. Oordeel zelf maar want hier komt weer een berg foto spam van ons rondje op de hei net.

Het was weer heerlijk rustig, dus ze kon lekker veel los en ik heb weer veel foto's gemaakt wat eigenlijk ook een beetje trainen is aangezien ze behoorlijk vaak en lang moet zitten/liggen en blijven van me, lol. En we hebben even goed getraind aan de lijn met naast lopen en vooral ook verschillende tempo's lopen. Heel langzaam vind ze nog wel moeilijk bv. buiten omdat haar eigen tempo gewoon best hoog ligt (hier moeten we al in compromissen omdat ik korte pootjes heb, dus normaal vraag ik haar iets langzamer te lopen en loop ik wat sneller) maar ze natuurlijk soms ook nog graag snuffelt. Dus nu kon ze even oefenen met leren dat de focus bij mij moest als ik dat nu vroeg aan de lijn en dat ze langzamer gaat als voor haar natuurlijk is, zodat als we op plekken komen waar het glad is door modder, er veel stukken oneven grond zijn met boomstammen en wortels e.d. ze me niet face first op de grond trekt - omdat we vaker op stukken lopen waar aanlijn gebied is en het niet overzichtelijk genoeg is om d'r dan los te laten. Dat ging vandaag echt heel goed, dus ik ben trots. Vlak voor de parkeerplaats kwamen we iemand met een hond tegen die op 1,5m langs ons af moest maar ik zag al dat ik de focus al een beetje kwijt was toen we bijna bij ze waren en toen hing ze dus in de riem omdat ze hoi wilde gaan zeggen. Meneer praatte nog even met me en over zijn eigen hond zodat ik de mogelijkheid had om wel door te oefenen. Toen kreeg ik al snel de focus weer terug en bleef ze netjes naast me zitten en heeft ze meneer en hond verder vooral genegeerd, dus alsnog goed afgesloten. Bij deze de foto's;


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 23-01-20 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20140
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 15:09

Wat een heerlijke omgeving! Jaloers!
En wat een staart op die laatste foto!

Ik vind een kleurtje qua tuig wel leuker. maar zwart staat haar ook :)

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:14

Die staart is echt ontploft in de laatste weken hihi. Maar haar vacht is momenteel ook weer even in de fase 'het lijkt alsof ze nooit geborsteld wordt en iemand er met een schaar in gehakt heeft'. Op veel plekken is het weer aan't groeien en dan ook niet gelijk - ook zal de temperatuur wel een rol spelen - dus het ziet er een beetje chaotisch uit vind ik. Op de laatste foto zie ik ook dat ze ineens ook weer qua lichaamsverhouding ongelijk gaat, lol. Dat zal toch nog wel even blijven denk ik hihi.

Misschien dat er toch nog een gekleurd tuigje bij gaat komen tzt. Even kijken nu of ze in deze maat blijft of nog een maat groter moet straks. Voor foto's is zwart wel fijn vind ik nu, maar een kleurtje is idd toch wel erg tof!

kiwiwitje

Berichten: 20140
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 15:15

Ik heb t hier nog erger. In de winter hebben ze zwarte tuigjes (Djes uitgezonderd) en in de zomer hebben ze gekleurde :P


Dat getrimde vind ik eigenlijk wel mooier arabella. Alleen snuitjes scheren mag niet meer voor show geloof ik?
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 23-01-20 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:36

Het idee er achter was dat ze dan niet aangeleerd heeft om in dezelfde ruimte als Bodhi te zijn. Zodat, wanneer ze loops is, het scheiden makkelijker is en ze daarna geholpen kan worden. Bodhi is intact en haar volle broer. Het de bench aanleren op het moment dat ze loops werd vond ik geen geslaagd plan.

Ik zie het allemaal wel.. Voor nu ligt ze alweer een poosje te slapen in de bench :')

Prachtige foto's heb je weer! Ze is flink in d'r vacht aan het groeien :) Het zwart mis staat haar zeker niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:45

Denies zou er boven op je slaapkamer nog een bench passen dat ze daarin kan slapen maar wel bij jou is?

Arya heeft dezelfde haarplukken bij haar oren als Ylvi haha. CB lijkt me leuk om daar eens af te spreken! Heerlijke plek is het daar.

Hier vanochtend ook lekker gewandeld.

Afbeelding

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:49

Mogen snuitjes niet meer geschoren worden ? :oo

KimD

Berichten: 20471
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:49

xLaraaj schreef:
Mogen snuitjes niet meer geschoren worden ? :oo


Alleen snorharen niet toch?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:49

Ik denk inderdaad ook dat je eigen gevoel enorm meespeelt. Waar wij hiervoor woonden stopte de buurman bij elke blaf en jank een briefje door de deur omdat het zijn middagdutje verstoorde. Wij gingen dus ook altijd met enorme spanning weg. En hoe goed je het ook wel verbergen en hoe hard je ook denkt dat je je niks aan gaat trekken van zo'n buurman, je hond merkt het wel.

We wonen nu vrijstaand en goed geïsoleerd en ik ga nu weg met een houding van 'lekker slapen en als ze eens banken of blaffen, soit. Niemand die het hoort'. En nu zie ik ze altijd slapen op de camera en op de Fitbark ook extreem weinig activiteit. Nog minder dan s nachts vaak. :=

Gave foto's CB!

Wat een verschil tussen die twee foto's Arabella _O-

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:51

suze_ schreef:
Denies zou er boven op je slaapkamer nog een bench passen dat ze daarin kan slapen maar wel bij jou is?

Arya heeft dezelfde haarplukken bij haar oren als Ylvi haha. CB lijkt me leuk om daar eens af te spreken! Heerlijke plek is het daar.

Hier vanochtend ook lekker gewandeld.

[ [url=m/2cLbT0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb dat een aantal keer gedaan maar naast dat het erg krap wordt, lig ik ook de hele nacht wakker van iedere beweging die zij dan maakt in de bench.

Wat een heerlijke blije foto <3

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:55

Zover ik weet mag er nog steeds gewoon geschoren worden. Om de snorharen heen scheren wordt erg moeilijk, dus die gaan er ook af. Ik weet dat er een groep was die het 'zielig' vond, maar voor de rest :o?

Ik scheer haar normaal voor gemak en schoonheid. Gioia krijgt wel veel rode vlekken in haar vacht door overmatig likken. Bv rondom haar bek en de achterpoten en haar achterste. Kort zie je dat natuurlijk ook een stuk minder.

Ze heeft geen stamboom ivm niet erkende kleur. Dus showen is zowieso geen optie (en wil ik noooit meer doen. Als kind veel mee geweest en genoeg gezien daar).