Puppy erbij 2020

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:58

Hahaha te stoer Kaus :P die hoor ik niet vaak :D ik ben juist van het logge, brede type :) ieder zo zn ding!

Gefeliciteerd Salsa!! Wat een leukerd! Wat leuk getekend op de neus!

Hahaha CB die is wel geniaal :P

Loslopende honden hier weinig last van, loop eigenlijk nooit met Skye in de buurt :P de dagen op stal en met training loopt ze genoeg voor een week haha.

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:06

@ kaus: Ik hoef niet echt een mega typisch Friese naam. Maar het plan is wel om haar een Hollandse naam te geven met misschien een flirt richting Scandinavische namen. Vind een echte Engelse naam niet bij haar passen.

Dus bijzondere suggesties? Kom maar op!

Dank jullie wel. We zijn er ook heel blij. Had zo moeten zijn denk een we dan maar :D

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:07

cursebreaker schreef:
Ik ga morgen even een bijlees post plaatsen, dus sorry voor de ego post.
Maar ik kwam net dit plaatje tegen en dacht dat jullie daar ook wel om konden lachen :')


[ [url=m/pJfRpC.jpg]Afbeelding[/url] ]


:')

Haha geniaal. Zulke monsters lopen er wel rond ja.

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:09

@kaus dat ras zie ik er ook in terug ja maar er zit nog iets herkenbaar in. Misschien kom ik er nog op. Wordt een echte breinbrekrt nu haha.

kiwiwitje

Berichten: 20140
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 22:25

Ze is heel leuk salsa! Ik zou haar truffel noemen :')

Anoniem

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:25

Ah salsa wat een schatje heel erg gefeliciteerd. De naam Lobke komt in mij op maar dat is zon JA! Of NEEE! := naam haha. :D


CB die meme :')
Die serie is echt geweldig trouwens <3

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:32

Hmm, wat vind je van Syl? Zo heette de pup van mijn vriend maar die is met 6 maanden overleden aan parvo :(:) Vind het wel een prachtige naam. Mare vind ik ook mooi voor een Fries teefje. Sinne vind ik ook mooi. Maar deze zijn wel allemaal echt Fries, ik weet niet hoe raar deze namen klinken voor een niet-Fries _O-

KimV, ach zo vind ik dat Dexter echt een tevenhoofd heeft. Nu is dat zijn bijnaam geworden als ie niet luistert _O- Soms zie je het gewoon aan een hond of het een reu of teef heeft en dat vind ik wel mooi.

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:39

Nee Lobke gaat het niet worden.

Mijn dochter kwam met Saar
Man kwam met Suus
Zoon kwam met Huub :')
Ik vind zelf Effie ook leuk.

Die richting zitten we dus op.

Mare is leuk idd maar één van mijn beste vriendinnen heet Marre

Syl doet me denken aan een afkorting voor Sylvia _O-

Sinne kende ik niet. Moet er iig aan wennen maar de klank is best oké

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:43

Jeetje CB wat een grote groep! De moeilijke periode met hele wisselende focus herken ik heel erg hoor. Vooral niet te veel doemdenken! Het is heel normaal voor de opgroeiende hond en je oefent ontzettend veel met haar, dat komt echt wel goed.

@Salsa Wat leukt dat het klikte! En heel fijn dat jullie hier nu terecht konden na die teleurstelling bij de vorige. :D
Als je haar maar geen Bijke noemt :') Zo heet zo'n beetje elke stabij die ik ken.

@ Kimvicious Wat leuk zo op die boomstam! Ik moet zeggen dat ik Skye echt wel de knapste vind hoor. En wat zit ze snoezig op tafel. Ook vet leuk zo je kat mee kunnen nemen. Dat hoef ik niet te proberen hahaha.

Wij hadden even wat mindere dagen met een hele drukke hond die zo'n last had van de gierende hormonen dat hij er weer even helemaal niet lekker van was. Gelukkig werd dat vandaag volop goedgemaakt want toen we weer gingen oefenen met het buitenlandse pupje deed hij het super goed. Hij was veel rustiger en luisterde goed naar haar signalen. We hebben ook geen super lange wandeling gemaakt, ik merkte precies wanneer het emmertje vol was en toen is zijn ze weer aangelijnd. Hij groeit dus toch nog op sociaal niveau! Ik ben wat meer aan het oefenen met aangelijnd lopen rondom andere honden en dat begint nu dus toch zijn vruchten af te werpen. Een hond betekent niet altijd meer dat er een speelsessie aankomt wat hem ook meer rust in de kop geeft.
We hebben net een ontzettend productieve cursusavond gehad, hij deed heel erg zijn best! Ik moet zeggen dat alle hondjes in goede doen waren. Maar ik merkte ook aan mezelf dat mijn timing goed was en ik goed kon inschatten wanneer ik wat extra kon vragen en wanneer ik juist extra de focus moest aanwakkeren. We lijken dus toch wel weer te groeien als team! Ooit komt het goed. :)F

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:47

Oh ja Syl als afkorting van Sylvia kan ik me wel voorstellen _O- Ik ken het dus echt als een schattige kindernaam dus heb er een hele andere associatie mee. Sinne betekent zon in het Fries dus dan heeft het ook nog een leuke betekenis :D Mijn nichtje heet ook zo := Ik vind het bijna jammer dat ik geen Friese honden heb want vind Friese naam vaak enorm mooi. Maar ik ben wel voorstander van de naam op de herkomst afstemmen.

Klinkt goed Simone! Hoe oud is Popo nu? Loopse teefjes in de buurt?

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:49

Niet helemaal zeker. :P
We kwamen er eentje tegen van 8 maanden in het bos. Die zou er dus best tegenaan kunnen hebben gezeten voor het eerst. Hij was in ieder geval obsessed met haar punani en daarna helemaal van slag. *D

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:51

Dat kan ik nu ook van Dexter en Olivia _O- Vond het echt vies := De tweede wandeling deed hij het gelukkig veel minder en bij andere teefjes heeft hij het nog nooit gedaan. Misschien was het gewoon liefde op het eerste gezicht met dat teefje :))

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:58

Bijke.....neh

Sinne begint steeds beter te klinken. Mooie betekenis ook. De naam gaat erbij op het lijstje

Teske en Cato staan er ook nog op.

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 23:06

Salsa wat een leukerd! Ik vind Yfke erg mooi <3

Mijn man heeft Mila vanavond uitgelaten met het loopheidsbroekje nog aan :')
Zwarte hond, zwart broekje, ze heeft er dwars doorheen geplast _O-

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 23:10

Wat een liefje Salsa. Nu kan je lekker aftellen en de naam verzinnen.

Anna moet soms wel stiekem lachen om je man. :o

Kaus arme Dundy zo last van de narcose. :(:)

Simoonzel leuke les gehad. Deed je gehoorzaam of al behendigheid?

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:33

Proficiat met deze cutie salsa <3

KimV: welke halsband heeft ze aan op de 1ste foto? :D

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 08:01

Hahaha Anna :')

@punjab We doen nog gehoorzaamheid nu! Misschien als dit is afgelopen dat ik vraag of we kunnen instromen bij behendigheid. Maar ik vind dit ook heel leuk samen dus ik kijk nog even!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 08:36

@Salsa wat een schatje zeg! Qua namen kan ik je niet verder helpen - hollandse namen en ik gaan niet zo goed samen ;)
Scandinavisch kan ik dan meer mee wel overigens. Namen als Mette, Aevy, Bine, Ebba, Maja. Dat vind ik wel leuk. Maar dat moet je wel passen, want het 'hoort' natuurlijk niet bij je ras.
(Nou hadden wij onze Engelse Springer de naam 'Zazou' gegeven als roepnaam, en was de eerste naam in zijn stamboomnaam 'Bolka' gevolgd door de kennelnaam - beide ook niet bepaald Engels ;) Evenmin als Toby een erg Portugese naam is (die naam had hij overigens al))

Salsa schreef:
@kaus dat ras zie ik er ook in terug ja maar er zit nog iets herkenbaar in. Misschien kom ik er nog op. Wordt een echte breinbrekrt nu haha.


Zit er niet iets berghond-achtigs in, Pyreneër, zoiets?

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 09:12

Hahahaha Anna fijn die mannen :P

Oh die namen ben ik altijd zo'n ramp mee dus weinig ideeën voor je Salsa :)

Xlaraaj dat is een dogs with a mission van 4cm breed (en dan nog valt die regelmatig weg in het haar :P )

Poes hier is ook geen echte poes, die wilde graag hond worden maar dat was mislukt zeg ik altijd :D

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:18

Skippy, er zit waarschijnlijk een flinke scheut Karakachan in (Bulgaarse herder). Verder kan je er niet teveel rassen in zoeken want daar doen ze niet echt aan bij Bulgaarse straathonden :Y)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:22

Kaus schreef:
Skippy, er zit waarschijnlijk een flinke scheut Karakachan in (Bulgaarse herder). Verder kan je er niet teveel rassen in zoeken want daar doen ze niet echt aan bij Bulgaarse straathonden :Y)


Bij alle straathonden ;) Bij Toby weten we dat een deel podengo in zit (zowel uiterlijk als gedrag zijn heel erg podengo, met als enige verschil dat zijn oren zijn 'omgevallen' ;) ), en vermoeden we een deel terrier. Maar zeker weten doe je het toch nooit.

Van

Berichten: 6528
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:28

Je kunt het laten testen :Y)

Gefeliciteerd Salsa! Wat een leuk meisje! Qua namen misschien Bente is scandinavisch maar klinkt ook wel fries

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:29

Ja, precies. Je kan het wat zoeken in de rassen die daar voorkomen maar rassen uit hele andere landen die daar totaal niet voorkomen gaan er niet inzitten.

Laten testen lijkt me wel leuk maar kost bijna 200€ en ik ben bang dat we veel super mutt uit gaat komen. Ik denk niet dat ze veel van de rassen die uit de buurt komen in hun database hebben staan.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:35

Van schreef:
Je kunt het laten testen :Y)

Gefeliciteerd Salsa! Wat een leuk meisje! Qua namen misschien Bente is scandinavisch maar klinkt ook wel fries


Dat zou kunnen inderdaad. Maar gezien het karakter en uiterlijk, gaat er niet ineens 'herder' of 'spaniel' uitkomen bij de mijne hoor - die is wel duidelijk pod-mix. Vind de kosten van de test dan niet echt opwegen tegen het mogelijke resultaat ervan.

De voorste dus ;) (de andere is een doodle, kleine middenslag)
Afbeelding

Mijn tante heeft het met haar nieuwste aanwinst wél gedaan. Was wel interessant, want enorm grote zwarte hond (met wat witte vlekjes op borst, snuit en tenen) uit Spanje, bleek te zijn: dalmaat x labrador x pointer. Ik was er van overtuigd dat daar érgens wel iets molosser achtigs in zou zitten, maar blijkbaar is hij 'gewoon' groot van stuk.

kiwiwitje

Berichten: 20140
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 10:43

Ik denk als de meeste hun kruisingen laten testen via embark dat ze toch wel een heel andere uitkomst krijgen dan ze denken :) Er is een groep voor embark geteste kruisingen. Best grappig om te zien wat er soms allemaal inzit.


Hier een klein ''lichtpuntje''

Afbeelding
Ik had haar loops verwacht tussen 6 en 16 januari, geteld zoals haar vorige loopsheden allemaal waren. En nu is het de 23e.. :P

ennnnn Djessey is vandaag 11 maanden! Straks eens een foto maken *\%/*