Puppy erbij 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:33

kiwiwitje schreef:
Fijn dat de nachten goed gaan Van. Hoe lang blijft ze nog? Voed Roek haar een beetje op als ze zo tekeer gaat? :P
Nee Roek is veel te tolerant, ze loopt wel weg als de pup niet op haar gegrom reageert maar nu was Saray echt op haar in aan het bijten dus heb die kleine maar weg gehaald :=
Ze blijft hier tot zaterdag, een weekje in totaal.

Ik heb niet alles bijgelezen gaat veel te hard hier O:)

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 10:39

Van schreef:
kiwiwitje schreef:
Fijn dat de nachten goed gaan Van. Hoe lang blijft ze nog? Voed Roek haar een beetje op als ze zo tekeer gaat? :P
Nee Roek is veel te tolerant, ze loopt wel weg als de pup niet op haar gegrom reageert maar nu was Saray echt op haar in aan het bijten dus heb die kleine maar weg gehaald :=
Ze blijft hier tot zaterdag, een weekje in totaal.

Ik heb niet alles bijgelezen gaat veel te hard hier O:)

Oh herkenbaar :P Dat is de reden dat Boellie toen een paar abcessen op zn schouder had. die laat ook alles toe.. Chick snauwt wel eerder.

NorwayFjord

Berichten: 3175
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:03

Thanks voor de berichtjes! Omdat het de laatste tijd best goed ging qua ontlasting en ze gister ook steeds rillerig was en het koud had denkt de DA een virusje, lekker rustig aan en uitzieken dus. Omdat de diarree echt water was wilde ik het toch even laten checken. Volgende week maandag kan ik weer poep gaan scheppen en dan woensdag giardia test, hoop zooo dat het weg is... Heb trouwens ook gelijk probiotica meegenomen om de darmen te ondersteunen.

Simoonzel wat raar dat die man helemaal niet in de buurt van z’n hond was... Ik hou Mulan altijd in de gaten en ik zou echt leip worden als ik haar kwijt zou zijn %) Snap dat soort dingen nooit...

CupCakes ahh Jip de stuiterbal :P Kan me voorstellen dat dat even lastig is, aan de andere kant weer een goede oefening en jullie kunnen er alleen maar van leren! Is ook zo saai als alles in 1 keer goed zou gaan, dan hoef je ook niet op les :))

Cb lastig zeg dat Arya dan zo opgefokt wordt. Ik denk dat je dan juist inderdaad beter die wandelingen kan minderen, zo is het voor jou en voor Arya niet leuk terwijl jullie het normaal juist zo goed doen! Zeker als je er slecht van slaapt, dat kan nooit de bedoeling zijn...

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 15:04


punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 17:10

Oh arme Mulan weer. :(:)

Cursebeaker lekker weer op pad met de roedel van KimD.

Stuiterbal Jip. Het is volgens mij een echt boefje.

Salsa hopelijk is het nu de juiste pup voor jullie.

Simoonzel raar verhaal. Je neem toch aan dat je je hond toch mist.

CupCakes_

Berichten: 3361
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 17:14

Een boefje is zacht uitgedrukt op het moment Punjab _O-

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 17:29

NorwayFjord
Hopen dat het ‘maar’ een virusje is en het snel wegtrekt en geen terugkerende Giardia. Hoe gaat het ondertussen met Mulan? En ik moet idd even wat minder lopen met m’n schoonzus; in ieder geval niet meer op plekken waar ik Arya constant moet gaan aanlijnen en ook niet als onze kids erbij zijn. De laatste keer toen we een rondje losloop gebied hebben gedaan ging het bv wel prima want dan kan Arya vrijwel meteen los als ik uit de auto ben bv dus hoef ik al dan niet te stressen aan de lijn - en dan is het op de terugweg aan de lijn ook heel goed te doen en blijft ze netjes naast als ik dan oefen. Denk dat dit gewoon teveel omstandigheden tegelijk waren en teveel prikkels voor d’r. Moet ik idd dus even op letten ja. Soms vergeet ik dat ze toch nog jong is en overprikkeld kan raken haha.

punjab
Jaa, het was een leuke wandeling. Ik was om 14u thuis en Arya heb ik sindsdien niet meer gehoord, buwhaha. Die ligt helemaal KO. Veel indrukken voor d’r, maar op wat spanning in het begin na ging het heel goed. Op het eind ging ze wel wat meer blaffen ineens wat denk ik een combinatie was van willen spelen maar ook een uiting is van overprikkeld raken - dat wil ze normaal wel vaker doen dan bv. Maar het was een ontzettend leuke groep zo. We waren met 15 honden in totaal en we hebben ons prima vermaakt xD Helaas niet echt veel foto’s kunnen schieten, want dat is onmogelijk met de telefoon als er zoveel honden rondrennen haha.

Maar voor het idee:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cinniz123

Berichten: 4406
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 17:32

Nou zo ben ik een keer gebeld door mijn verzorgster toen ik aan het werk was met de vraag of het kon of mijn border op stal liep,uhm nee....tenminste.
Bleek dus wel zo te zijn die was over het hek geklommen om te gaan kijken of ik op stal was.
Ik gelijk naar huis op de scooter en hij was niet thuis en ook niet op stal dus rond gaan rijden en zat hij in het water te spelen die gek.
Dan sta je ook wel even stom te kijken hoor als je ervan overtuigd bent dat je hond er niet uit kan.

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 17:57

Wij hebben ooit de hond van iemand een paar straten verder in de tuin gehad. wij met die hond de wijk door opzoek naar zn baasje. Uiteindelijk naar iemand toe gestuurd die ruwharige teckels moest hebben (zoals die wij bij hadden) daar gevraagd; mis je toevallig een hond.
t antwoord; nee die van mij liggen in de tuin. Dus gevraagd of ze de hond herkende. bleek toch haar hond.. die inmiddels al bijna 2 uur bij ons was.. 8)7

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:30

Dikke duim CB voor je altijd uitgebreide antwoorden :P

Alleen meegelezen nu haha. Die gevonden honden vind ik wel heel bijzonder haha. Hoewel Skye op stal ook 1 keer ontsnapt was door het hek, waar ik dacht dat ze niet door paste :) kijk ik die kant op staat ze ineens aan de overkant van de oprit in de wei, oeps ;)

Hier drukke maar hele leuke tijd. Reünie gehad van het nest van Skye, mega gezellig en kind blij bij haar familie . Vorige week weer bij de hondenschool begonnen, teambuilding nu. Een voorbereidende cursus voor agility waarin onbelaste agility oefeningen, doggydance en wat obedience in zit. Erg leerzaam en ERG leuk!
En vandaag voor de jaarlijkse enting geweest, gezien de DA hier om de hoek zit een mooi begin voor mn kleine adventure cat. Skye vond het wel gezellig samen op pad haha.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:49

Wat een heerlijk gebied om te wandelen zeg CB. Ziet zo fijn weids.

Ik zit echt tegen Zeeland aan qua Brabant. Maar bijvoorbeeld bij de Efteling in de buurt heb je de drunense duinen hoe ver is dat voor jou? Heerlijk loslooproute daar.

Norwayfjord sterkte zeg het zit niet mee voor haar arm ding :(:)

Wat een mooie foto ia die nr 3 van skye zeg <3

Ook respect voor de lange bijleesposten. Dat lukt me echt niet :o

Kiwi komen de bruine runderstaarten deze week nog weer in voorraad? De freules blieven die veel meer dan de witte bullestaarten :+ ik wacht die even af voor ik weer ga bestellen :)

Ik heb vandaag Ylvi maar weer eens alleen meegenomen naar de stad voor een ronde mentale uitdagingen en vooral oefenen in met rust wachten en zonder adhd langs voorbijgangers wandelen en op mij letten. We begonnen crisis adhd maar eindigden best netjes qua rust en focus. Ik probeer met elk succesje maar gewoon blij te zijn :D nysse was lekker even alleen thuis want die was haar wat zat vanochtend.

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 18:58

Helaas zijn de bullestaarten bruin nog steeds uitverkocht bij de leverancier.. Wel hebben we weer runderstaart. :)

Anoniem

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:16

Ja die bedoel ik!
Top ga ik even bestellen +:)+

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:41

Kim wat leuk ook stukje met de poes erbij wandelen. :D

Haha suze blij kan weer bestellen. Fijn dat het mentale wandelen fijn is afgesloten.

Haha Cursebeaker kreeg je ze niet netjes allemaal op een rij voor de foto. _O- Is volgens mij een hele fijne stabiele groep om mee te gaan wandelen en oefenen.

Ik ga hier binnenkort eens de hondeapp kijken of er iemand is in de buurt voor mee te gaan wandelen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 20:46

Bah Norway, je treft het niet echt met haar :(:) Ik hoop dat ze snel beter is.

CB, jeetje wat een honden _O- Waar heb je die allemaal gevonden?

Wat een knapperds KimV <3 Vind die rechter echt enorm schattig. Echt een klein meisje (er van uitgaande dat het een teef is en niet een undersized reu := ).

Dexter slaapt nog steeds heel veel. Wordt ook van weinig wakker en staat liever niet op. Hij is echt kapot :(:) Vanmiddag wel even een kort rondje wezen wandelen. Dan is hij verder wel actief en blij dus ik maak me ook geen zorgen, maar het is wel even anders dan ons drukke vriendje.

Kreeg deze foto van Floyd nog doorgestuurd. Hier kan je wel echt zien dat ie er goed uit ziet vind ik :)) Weer echt een vorm ipv een dikke bol wol met overal rare plukken vacht.

Afbeelding

Vs ongetrimd
Afbeelding

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:00

Haha Suze die crisisADHD ken ik wel, fijn dat je het toch goed hebt kunnen afsluiten! Komt helemaal goed!

Arme Dexter, hakt er toch altijd wel in he. Binnen no time issie weer blij ei hoor ;) en toch vind ik Floyd ook met haar wel wat hebben <3 lekker fluffy haha.

Die rechtse is idd een teef :P Middelste is broerlief maar door de ongelijke boomstam vertekent het wel hoor. Skye is wel de grootste teef van het nest maar de reuen zijn allemaal iets groter.

Net foto's van de DA gekregen, hallo blij ei :P
Afbeelding

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:04

Gefeliciteerd Zoe!

Amai, CB, wat een groep! Ik kan me heel goed vinden in wat je zegt, dat je zo vaak twijfelt of je het wel goed doet. Ik heb dat ook zo vaak. Heel lastig om mee om te gaan.

Veel beterschap met Mulan Norway! Ik heb hier ook al eens een kuurtje probiotica gegeven en dat hielp heel goed!

Skye is echt al een dametje Kimvicious! Ze blijft erg knap!

Floyd is echt gaaf Kaus! Hoe groot is hij eigenlijk?

Vervelend al die ervaringen met loslopende en irritante honden. Hier ook veel last van loslopende honden in aanlijngebied, ik ga zelf wekelijks speciaal naar een losloopweide dat Troy lekker los kan lopen. Ontwijk nu ook een bepaald gebied door alle loslopende honden die dan niet eens aangelijnd worden als ze je zien.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:21

KimV, Skye is ook echt een knapperd. Maar ik hou bij teefjes wel echt van dat fijne en kleine. Skye is te stoer _O- Die stipjes op de neus zijn wel echt geweldig <3 Die twee samen ook bij de DA _O-

Galaika, hij weegt 30kg en is ongeveer 65cm hoog. Best groot dus maar geen logge hond. Ik herken veel borzoi in hem maar durf niet met zekerheid te zeggen dat het erin zit. Hij komt uit Bulgarije dus het is wel de goeie richting uit _O-

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:24

Ah wow, dat is nog best groot!

Anoniem

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:30

Ik vind hem ongetrimd ook heel knap <3

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:39

Meet onze kleine Friese meisje. *\o/*



We zijn heel lief ontvangen door een geweldig stel met echt hart voor hun honden. Het nest lag nog heerlijk in de warme open keuken in de werpkist onder de lamp. De vader en moeder vh nest waren hele lieve relaxte honden en vader was aandoenlijk zijn gezin scherp in de gaten aan het houden zonder één verkeerde kick terwijl moeders een dutje deed na het voeden. Een echt gezin haha.

De pup was een fijne middenmoot qua karakter. Geen haantje de voorste maar ook niet de laatste onzekere. Liet zich ook goed gelden en was al lekker aan het rondscharrelen.

Ze is geboren op 2e kerstdag en k komt 22 februari bij ons. Volgende week vrijdag gaan we nog even knuffelen en spelen met haar.

Nu nog een naam bedenken :')


Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Salsa op 22-01-20 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:42

Kim wat een gave hond os skye. Mooie foto's gemaakt.

Kaus; wat voor een ras of kruising is Floyd. Mooie hond en er zot iets herkenbaar in maar weet net niet wat.

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:47

Oh Salsa, wat een schatje! <3

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:50

Ik ga morgen even een bijlees post plaatsen, dus sorry voor de ego post.
Maar ik kwam net dit plaatje tegen en dacht dat jullie daar ook wel om konden lachen :')


Afbeelding

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:56

Wat een schatje, jullie stabij <3 Wil je gaan voor een Friese naam?

Ik vind hem ongetrimd echt een sloddervos := Niet mijn ding. Maar dat komt ook omdat ik alle stukken vilt voel op bijvoorbeeld zijn borst die je van de foto zo niet ziet. Maar ik moet zeggen dat daar wel een enorm stoere beer op die tweede foto staat :))

En hij is inderdaad flink groot. Mijn moeder wilde graag een hond voor in de het fietsmandje. Dat werd dit dus niet _O-

Salsa, daar hebben we dus geen idee van. Hij is als enorm jonge pup van straat in Bulgarije gepikt. Ze weten ook niet wie zijn moeder is dus zelfs daar hebben we geen idee van (hij komt wel van een goeie stichting, geen broodfok). Al zijn broertjes en zusjes zien eruit zoals hij maar één van zijn broers is volledig bruin dus die valt echt buiten de boot _O-

Het enige wat ik er in kan zien is een borzoi, gebaseerd op zijn kop (maar dan niet zo extreem), zijn bouw en grootte, kleuren en vacht en waar hij vandaan komt.

Afbeelding