Puppy erbij 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:19

debberley83 schreef:
Melewel94 schreef:
Een puppy topic... Hoe geweldig <3

Over 2 weken mogen wij onze pup ontvangen!! Een staff x bully xl

[ [url=m/XxZ1Cy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Z4IdtS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nof56h.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zQFHYL.jpg]Afbeelding[/url] ]


**\O/** prachtig puppy, teefje of reutje? Gave kleur hoor


Het is een reutje :D



Ik heb dit specifiek ras zelf nooit gehad, maar wel een hoop andere. Ik ben er van overtuigd dat dit een prima gezinshond gaat zijn met de juiste opvoeding en nodige dosis liefde! :D

Vroeger toen ik klein was hadden we een Doberman, en wat was dit een schat... Kon er mee lezen schrijven erover klimmen bij gaan liggen noem maar op. Ook later een rotweiler die zo lief was dat iedereen bij hem mocht zitten en je altijd kusjes van kreeg... Ook waren ze altijd lief naar de paarden en andere honden. <3

xDenies

Berichten: 13499
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:30

ZoZenn schreef:
Ook deze lolbroeken en ik zijn natuurlijk weer van de partij! Al wordt de 'puppy' al weer bijna 2 :j.
VLNR (Zig: A.K.A. de Chagrijn & AJ A.K.A. Allround Jester)

Zig houdt van Agility, Fietsen & mij schaduwen. Met AJ doe ik Agility, Hoopers, Urban mushing & canicross.

[ [url=m/jkftco.jpg]Afbeelding[/url] ]

@Denies: AJ vindt de kerstboom.... STOM {:)-:(


Haha ahhw, wat doet ie er mee dan? :P

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:55

xXutopiaXx schreef:
Zo dan.. in het vorige topic ons geïntroduceerd, even een weekendje weg en kan gelijk pagina's bijlezen en zelfs in een nieuw topic beginnen :') Maar, Brego (7mnd) en ik kletsen graag weer gezellig verder mee :D Hij heeft al goed geholpen met de kerstboom optuigen, samen met poes :+:

[ [url=m/GjhShl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gelijk ook een vraagje.. op welke leeftijd gaan jullie van puppyvoer over op 'normaal' voer? Ik hoor hier verschillende geluiden over... en kan me in heel veel meningen vinden, waardoor ik nu niet meer zo goed weet wat ik moet doen :')


hahah, fijn zulke hulp :D
Ik houd zelf ongeveer 7 maanden aan om over te stappen op adult.

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 10:06

Ik ga weer mn best doen voor een bijleespost :+

Welkom Love_odin!
leuk hondje! Heb je al een reutje op het oog? Zijn er in de Jack Russel eigenlijk nog dingen waar op getest word behalve PL?

Dat punky staat hem ook wel hoor Cupcakes!

Succes xDenies! En wat leuk dat je familie van Mera gevonden hebt!

Welkom Salsa, de keuze is reuze :D Aussies hebben we al in dit topic. Tollers niet maar bokker jonneke heeft die wel!

Melewel94 welkom! Vaak gedane kruising. veel plezier met je pup!

Leuk Henniie een chow chow. We hadden er vroeger eentje in de woonwijk <3

Welkom Vanillia! Mooie pup! Leuk een nestje fokken. Er zitten hier genoeg die met je mee kunnen praten :P

Welkom 19Marjo90; succes met de zoektocht naar een leuke pup!

Welkom Ailill; Ik heb er een paar in t pension op stage gehad. lieve honden maar bijna allemaal steeds ontstoken oogjes. Ik denk dat bij de langharen dat minder is misschien? vind die langharen ook wel leuker :o

Ach met eentje van 10 maanden heb je ook nog een pup Seven :P En wie weet komt er iets leuks op je pad!

Welkom weer Romy, Hopelijk in 2020 uitbreiding bij je!

Haha zo gaan Chicka en Djessey ook wel eens over de grond Diandra!

Delphi leuke lab! Vrienden van ons hebben een ierse field trial (geloof ik :P )

Welkom terug weer ZoZenn

Norwayfjord welkom! Pittig zo'n buitenlander maar komt vast goed! Ze leren vast snel!

Welkom terug xXutopiaXx :D Knappe brego in de versiering!
Wij voeren eigenlijk geen puppybrok meer zodra ze onze adult weg krijgen :P Maar is wel brok afhankelijk!

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:07

Kaus schreef:
Leuk, alle nieuwe mensen :D

De borders en Aussies blijven hier verrassend genoeg een beetje uit. Dat was in het vorige topic wel anders _O-


Voor zover ik nu heb kunnen lezen ben ik de enige die een aussie pupje verwacht in 2020 :') derest heeft er al 1 :+

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:09

Ik heb Ted nooit puppybrokken gegeven. Ik geef Volvoeding en na bestudering van de samenstelling kon ik alleen concluderen dat het brokje wat kleiner was. Aangezien ze een grote hond is/zal worden kan ze prima de brokken kauwen. Ik zie er de meerwaarde niet echt van in. Lijkt me dat in de natuur de ouders ook niet echt speciaal een ander (jong?) konijntje gaan vangen eigenlijk. :-)

Eén van mijn klanten heeft een Aussie die gisteren voor het eerst loops is geworden. Zij zijn gastgezin voor een fokker en het teefje zal getest en daarna als het goed is gedekt gaan worden. Dan ben je je hond zo'n 3 maanden kwijt voor bevalling en tot de pups uitgevlogen zijn. Lijkt me echt niks!

love_odin

Berichten: 250
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:15

Kiwiwitje,

Ik heb een kleine bonte blue merle reu op het oog,
Maar ben er nog druk mee bezig,
Vroeger wel meerdere nestjes gehad maar dit is mijn eerste eigen nest,
Wil graag een reu met een supper karakter net zoals mijn eigen,
Kwa testen moet ik me nog mee bezig houden,heb nog wel wat huiswerk te doen zeg maar :j

AnnickT

Berichten: 1469
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:17

Hoii
Ik heb in het 2018 en 2019 stil meegelezen en zal dat nu ook weer doen, wie weet meld ik me af en toe :j
Als het aan mij zou liggen zou ik in 2020 een sheltiepup willen verwelkomen, helaas ben ik de enige die dat wel ziet zitten, dus voorlopig is dat nog niet aan de orde en lees ik graag mee hier, want ik bedoel, puppy's <3

Wel in het bezit van een hondenmaatje trouwens, teckel Tommie van bijna 7 jaar, echt geen puppy meer dus:
Afbeelding

Veel plezier met de voorpret iedereen die binnenkort al een puppy krijgt!

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 10:17

Merle is geen toegestane kleur in de JR toch? :o
Alleen al het werk er omheen qua uitpluizen is leuk :D

Welkom Annickt!

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:31

Mag ik mij hier ook aanmelden.

Wij zijn in de planning om in 2020 voor onze dochter (wordt in april 12) een pup aan te kopen.
Dan kan ze lekker meedoen op de hondenschool als de papa met zijn hond daar bezig is (wil ze heel graag doen, ook met een hond aan de bak).
Ze heeft het voor husky's en malamute (hehe, kind weegt mss 35 of 40kg }:) ).
We zijn gekend met pooltype honden aangezien onze hond nu ook een pooltype is, Luna is namelijk een Samoyeed.

Afbeelding

Hiervoor reeds al wat leuke aankopen mogen doen enkel nog maar voor de vachtonderhoud (waterblazer) en voor het uitlaten (hondenstep met geleider)

Dus als er hier mensen zijn met een leuk voorstel voor een pup tot niet te ver Holland in (wonen in BE), mag altijd via pb ;) .
Herplaatser is ook welkom, hebben we geen probleem bij als ze nog jong zijn (<1j) (Luna is een herplaatser, bij ons gekomen op 6maand)

Seven

Berichten: 21214
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:36

Ja wie weet kiwipitje
Ik merk bij puma want zo heet ze wel wat waarom willen die oudjes toch niets frustraties. Maar ik wil niet meer dan 3 honden op het moment :D zijn van 5 naar 3 gegaan dus maar even rustig aan doen.

Wat een mooie honden komen er langs zo leuk al die verschillende rassen

Iemand vroeg wanneer er over word gegaan naar volwassen voer, ik doe dat eigenlijk altijd rond 6 maanden maar bij kleinere rassen zelfs eerder omdat die gewoon sneller uit gegroeid zijn en met te la g puppy voer je de groei stimuleert en je dus al snel te veel voert. Bij de grotere rassen ook zo vroeg om groei pijn en uit elkaar groeien tegen te gaan.
Mechel krijgt hier cavom en vlees en de oudjes krijgen senior brokjes en vlees

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:41

Nicky91 schreef:
Kaus schreef:
Leuk, alle nieuwe mensen :D

De borders en Aussies blijven hier verrassend genoeg een beetje uit. Dat was in het vorige topic wel anders _O-


Voor zover ik nu heb kunnen lezen ben ik de enige die een aussie pupje verwacht in 2020 :') derest heeft er al 1 :+

Lara verwacht naar alle waarschijnlijkheid ook een pup ;)

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:42

Hmm dank voor jullie antwoorden op de puppy-veoer-vraag.. Eigenlijk wel een beetje wat mijn gevoel zegt: nu overgaan. Brego is nu 7,5 maand oud en al flínk groot.. Ik ben bang dat hij anders 'scheef' groeit, als ik nu puppy voer blijf voeren. En hij heeft de grootste groeispurts al wel gehad, dus de echte voeding in puppyvoer heeft ie niet meer nodig denk ik.. Dan ga ik kijken voor een goeie opvolger :D Dankjulliewel!! Misschien nog iemand advies voor junior Berner voer?! :D

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:43

Keandra schreef:
Mag ik mij hier ook aanmelden.

Wij zijn in de planning om in 2020 voor onze dochter (wordt in april 12) een pup aan te kopen.
Dan kan ze lekker meedoen op de hondenschool als de papa met zijn hond daar bezig is (wil ze heel graag doen, ook met een hond aan de bak).
Ze heeft het voor husky's en malamute (hehe, kind weegt mss 35 of 40kg }:) ).
We zijn gekend met pooltype honden aangezien onze hond nu ook een pooltype is, Luna is namelijk een Samoyeed.

[ [url=m/HtLIEA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hiervoor reeds al wat leuke aankopen mogen doen enkel nog maar voor de vachtonderhoud (waterblazer) en voor het uitlaten (hondenstep met geleider)

Dus als er hier mensen zijn met een leuk voorstel voor een pup tot niet te ver Holland in (wonen in BE), mag altijd via pb ;) .
Herplaatser is ook welkom, hebben we geen probleem bij als ze nog jong zijn (<1j) (Luna is een herplaatser, bij ons gekomen op 6maand)

Tanja van der Elst fokt sammies. Haar kennelnaam is huis ter woude. Ze heeft echt prachtige honden met een zacht karakter. Ik ken haar van op show :D
Ze woont in Nederland. Maar dicht tegen de grens bij Maasmechelen.

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 10:45

Keandra welkom! Leuk een sammie <3

XxDiandraxX

Berichten: 3999
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:55

Datbeniknou, zo heb ik ook twee teefjes (elin en bjossa). Ik vertrouw vol op de fokker die daarnaast ook nog een vriendin is geworden dus ik heb er geen problemen mee.

Puppybrok krijgen ze hier tot hooguit een maand of 4 a 5.

Buitenlandertjes, tja ik ben zo iemand die daar geen fan van is maar ieder zijn keuze.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:57

Zoe_97 schreef:
Lara verwacht naar alle waarschijnlijkheid ook een pup ;)



Ooh leuk! :D :D

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:58

Melewel94 schreef:
Melewel94 schreef:
Een puppy topic... Hoe geweldig <3

Over 2 weken mogen wij onze pup ontvangen!! Een staff x bully xl

[ [url=m/XxZ1Cy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Z4IdtS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nof56h.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zQFHYL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het is een reutje :D



Ik heb dit specifiek ras zelf nooit gehad, maar wel een hoop andere. Ik ben er van overtuigd dat dit een prima gezinshond gaat zijn met de juiste opvoeding en nodige dosis liefde! :D

Vroeger toen ik klein was hadden we een Doberman, en wat was dit een schat... Kon er mee lezen schrijven erover klimmen bij gaan liggen noem maar op. Ook later een rotweiler die zo lief was dat iedereen bij hem mocht zitten en je altijd kusjes van kreeg... Ook waren ze altijd lief naar de paarden en andere honden. <3



Houdt je er rekening mee dat een Staff x bully niet de meest hond vriendelijke honden zijn?

Dat je dus met een beetje pech niet in een losloopgebied kan lopen zodra de hond de 2 gepasseerd is?

Weet je dat kruisingen met of gelijkend op een staff in veel Europese landen verboden zijn?

In Frankrijk zijn ze bijvoorbeeld niet toegestaan, als je op vakantie gaat met hond, moet je daar wel rekening mee houden.

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:02

love_odin schreef:
Kiwiwitje,

Ik heb een kleine bonte blue merle reu op het oog,
Maar ben er nog druk mee bezig,
Vroeger wel meerdere nestjes gehad maar dit is mijn eerste eigen nest,
Wil graag een reu met een supper karakter net zoals mijn eigen,
Kwa testen moet ik me nog mee bezig houden,heb nog wel wat huiswerk te doen zeg maar :j


Hoe wil je blue merle bij een JR fokken? Die kleur is niet toegestaan binnen het ras, en mag door crossbreeding niet worden toegevoegd.

Of is dit weer zo'n pretnest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:03

Keandra een Finse Lap zou voor je dochter wel heel leuk zijn denk ik. Grote kindervrienden en gaan graag samen aan de slag. Is wel een wachttijd van een jaar

Wat een lekker weer zo

Afbeelding
Afbeelding

Kijk dr toch knap zijn <3
Afbeelding

CupCakes_

Berichten: 3350
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:17

suze Ziet er heerlijk uit! Hier schijnt de zon ook volop gelukkig. Die regen ben was ik wel beu gisteren.

NorwayFjord Wat een leuke pup! Welkom!

xXutopiaXx Wat een leuke foto's van Brego!

Melewel94 Wat een heerlijk snoetje!

Keandra Welkom! Van een Samoyeed heb ik nog nooit gehoord :o
'
Ik hoop dat ik nu op iedereen gereageerd heb {:)

Sorry voor deze kleine egopost, maar Jip was gisterenavond op cursus echt heel tof! <3
Hij deed netjes alle oefeningen die gevraagd werden, terwijl hij de laatste tijd behoorlijk aan het klieren was. Alleen het hier komen was nog moeilijk, de andere honden waren veel leuker dan dat ik ben haha! Maar ondanks dat was ik toch best trots op hem! *\o/*
Woensdagavond is de laatste keer basiscursus en dan starten we in in januari met de vervolgcursus.


Ik twijfel ook met Jip wanneer ik moet overstappen van puppybrok naar volwassen voer.. Ik hoor van iedereen verschillende verhalen, dus ik vind het best lastig.

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:19

CupCakes_ schreef:
suze Ziet er heerlijk uit! Hier schijnt de zon ook volop gelukkig. Die regen ben was ik wel beu gisteren.

NorwayFjord Wat een leuke pup! Welkom!

xXutopiaXx Wat een leuke foto's van Brego!

Melewel94 Wat een heerlijk snoetje!

Keandra Welkom! Van een Samoyeed heb ik nog nooit gehoord :o
'
Ik hoop dat ik nu op iedereen gereageerd heb {:)

Sorry voor deze kleine egopost, maar Jip was gisterenavond op cursus echt heel tof! <3
Hij deed netjes alle oefeningen die gevraagd werden, terwijl hij de laatste tijd behoorlijk aan het klieren was. Alleen het hier komen was nog moeilijk, de andere honden waren veel leuker dan dat ik ben haha! Maar ondanks dat was ik toch best trots op hem! *\o/*
Woensdagavond is de laatste keer basiscursus en dan starten we in in januari met de vervolgcursus.


Ik twijfel ook met Jip wanneer ik moet overstappen van puppybrok naar volwassen voer.. Ik hoor van iedereen verschillende verhalen, dus ik vind het best lastig.


Gewoon overstappen, puppyvoer is vaak alleen maar commercieel geneuzel en de brokjes zijn iets kleiner. Maar volwassen voer is vaak beter qua verhouding.

Wij hebben enkel onze eerste hond puppyvoer gegeven omdat het bij de hond erbij kwam. Maar onze pups hebben nooit puppyvoer gehad.

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 11:23

fijn dat Jip het zo goed deed! :D

En vanaf hier; ook gewoon overstappen :)

cursebreaker

Berichten: 11522
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:23

Ben ik het dan weer niet mee eens, dat volwassen voer betere verhouding heeft voor pups en dat het commerciële onzin is.

In puppy voer zit een hele andere verhouding calcium/fosfor bv., wat zeker voor honden in de groei echt wel iets is waar je op moet letten, vind ik dan - zeker ook nog als je HD/ED gevoelige rassen hebt. Om die reden blijf ik voorlopig dus nog mooi bij puppy voer (Arya is nu 5 maanden), want in het gros van het volwassen voer (als je kijkt naar brok, maar bij de vlees soorten wat ik na gekeken heb, was dat vaak ook het geval. Er zijn volwassen brok waarbij de C/F ook goed is, maar weinig en dan moet dat merk toevallig ook net aansluiten bij wat je wilt en dat was in mijn geval ook niet zo) zijn de verhoudingen te hoog vind ik. Maar goed, dat moet iedereen voor zich beslissen natuurlijk hoe ze hier over denken en wat ze daarmee doen. Het wordt met grotere, snelgroeiende rassen en ED/HD gevoelige rassen in ieder geval aan geraden goed te kijken naar de calcium/fosfor verhoudingen en die zijn over 't algemeen gezien in puppy voer meestal wel beter, wat ik zag tijdens mijn 'onderzoek' naar voer (heb zowel brok als vlees bekeken). Is maar net hoeveel waarde je eraan hecht, maar met een HD/ED gevoelig ras, zoals mijn Arya, probeer ik daar wel rekening mee te houden. De prijzen zijn niet echt duurder perse, dus dat het commerciële onzin is kan ik dan ook niet zeggen, want het is niet dat ze je een loer draaien ermee - in mijn ogen sluiten ze juist gewoon wel goed aan bij wat een jonge hond nodig heeft. Een groeiende hond heeft imo toch net wat andere dingen nodig als een volwassen hond, net als dat ik mijn vorige senior hond ook senior voer gaf :)

Nu vind ik het zelf ook nog lastig om te kijken wanneer ik dan wel naar volwassen ga, maar voorlopig in ieder geval nog niet. Vind haar met 5 maanden nu echt nog te jong om over te gaan op volwassen voer, maar dat is mijn mening :)

Voor de rest:
Jongens, wat gaat dit topic hard!! Ik zal straks even wat meer reageren op de rest.

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:33

juist voor hd en ed gevoelige rassen zou ik niet te lang puppyvoer geven. door alles wat daar in zit groeien honden veel sneller, honden met groeipijnnen staan juist altijd op puppybrok. ik stap daarom rond de 5-6 maanden over op volwassen voeding en ik het altijd pups die ooi in verhouding groeien. aelynn is zelfs op 4 maanden overgegaan op volwassen voer en die heeft HD A ED 0/0 en SD 0/0 ;)