Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 23:48

Zoe_97 schreef:
Meerdere pups uit het nest gingen naar fokkers. Waardoor we samen hebben opgestuurd en het goedkoper was :p


Slim! :)*

Ik laat mijn nest straks ook in een keer allemaal op merle testen, vóórdat ze naar de nieuwe baasjes gaan.

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 10:18

Kwam net deze tegen op een agility puppy pagina, vind deze keuze ook vrij bijzonder..


Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:30

Heb je enig idee wat de reden precies is achter deze combi? :P
Bij het doel denk ik ''de'' agility topper maken. maar ik denk dat dat ook binnen een ras kan.

Zoe_97

Berichten: 9456
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:31

Hmmm vreemd. Ik heb mensen horen grappen over die combi te maken. Maar had niet gedacht dat iemand het echt ging doen...

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 10:43

kiwiwitje schreef:
Heb je enig idee wat de reden precies is achter deze combi? :P
Bij het doel denk ik ''de'' agility topper maken. maar ik denk dat dat ook binnen een ras kan.


Denk het... Maar dan hadden ze bij ´combineren´ al moeten stoppen. Want met een kruising kom je nergens. Kan de hond nog zo goed zijn, een WK mag je niet deelnemen. :n


Zoe_97 schreef:
Hmmm vreemd. Ik heb mensen horen grappen over die combi te maken. Maar had niet gedacht dat iemand het echt ging doen...


Je hoort wel meer van die gekke hersenspinsels. Ook vaak al binnen het ras. "Wat zou eruit komen als we die en die combineren?" Maar om het dan te doen is een volgende.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:45

Ohw dat is dan wel heel nutteloos natuurlijk _O- Dan is het helemaal raar.

XxDiandraxX

Berichten: 3997
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:11

jawel hoor, WAC (fhn), WAO (raad), IMCA mag je allemaal mee doen met een stamboomloze hond, alleen het wk van de FCI (dus stamboek overkoepelend orgaan) mag je niet mee doen.
Ik snap de combi ergens best al zou ik het zelf nooit doen, ik dacht eigenlijk dat deze combi al eerder een keer was gemaakt?

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 19:40

XxDiandraxX schreef:
jawel hoor, WAC (fhn), WAO (raad), IMCA mag je allemaal mee doen met een stamboomloze hond, alleen het wk van de FCI (dus stamboek overkoepelend orgaan) mag je niet mee doen.
Ik snap de combi ergens best al zou ik het zelf nooit doen, ik dacht eigenlijk dat deze combi al eerder een keer was gemaakt?


Je noemt allemaal wedstrijden die er eigenlijk vrij weinig toe doen als je topsport wilt doen. Zeker IMCA hoort daar niet thuis, IMCA hadden ze para moeten houden, dan was dat leuk geweest. WK FCI moet je goal zijn als je topsport wilt doen. Dus dan koop je bij voorbaat geen kruising.


Ik heb net zo'n schokkend bericht gelezen. Een 'familielid' van Dana is ingeslapen omdat ze de stress niet meer los kon laten en daarom gebeten heeft naar het baasje. Ze zou vandaag twee worden. De fokker had er altijd al een raar gevoel bij, maar omdat ze als pup wel gek was van één van de twee baasjes toch de keuze gemaakt om haar mee te geven. De problemen zijn vrijwel meteen gestart. En vanaf 6 maanden oud kreeg ze 'medicijnen' die ze voorgeschreven had gekregen van een gedragstherapeut. Ze hebben alle adviezen in de wind geslagen, alle hulp geweigerd van de fokker en nu dit... Ik ben er echt kapot van. Wat verschrikkelijk. Het erge is nog dat zij zelf sinds kort gedragstherapeut is en een eigen bedrijf hierin heeft. Wat ben je dan voor gedragstherapeut... En welke gedragstherapeut (van haar hond) adviseert om de hond om twee jaar in te slapen vanwege stress? Welke dierenarts werkt hier aan mee? Mijn hart huilt... Ik wil het liefst van de daken schreeuwen hoe zij heet, hoe haar website heet zodat nóóit iemand bij haar komt aankloppen voor iets. Zodat ze nooit meer een hond krijgt. -O-

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:05

Jeetje wat een griezelige situatie..

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:06

Wat vreselijk Kim! Onvoorstelbaar dat ze alle adviezen van de fokker in de wind slaan, een pup van zes maanden al op dit soort medicatie zetten en al met twee jaar in laten slapen. Wat een verschrikkelijke onkunde van de eigenaren en gedragstherapeut. Vraag me ook af welke dierenarts aan zoiets meewerkt. De fokker moet zich wel vreselijk machteloos en verdrietig voelen nu.

XxDiandraxX

Berichten: 3997
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:37

Pff balen zeg van die jonge hond. Nu moet ik zeggen dat dat in de praktijk ook wel eens gebeurt. Maar wij horen natuurlijk het verhaal van de eigenaar en gedragstherapeut dus dan hoor je net de andere kant ervan.

Overigens ben ik het er niet mee eens dat fci wk je doel zou moeten zijn boven de andere toernooien (naast de imca dan). Maar goed, die discussie hoort hier niet.. ;)

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 17:41

Vandaag de werpkist neergezet
Hij is al druk bevolkt haha


Afbeelding


Afbeelding

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 17:47

Zo gaat het natuurlijke snel :P ook lekker buitengespeeld?

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 17:48

tokedri schreef:
Vandaag de werpkist neergezet
Hij is al druk bevolkt haha


[ [url=m/Fjc6v6.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/63MxOx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe groot is die wel niet als die zo lekker daarin kunnen liggen? :=

Ik ben echt benieuwd naar de puppy's! <3

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 17:53

Hij is 1.80 bij 1.30 :D :roll: ;)

Hele keuken moet altijd verbouwd haha

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 17:59

tokedri schreef:
Hij is 1.80 bij 1.30 :D :roll: ;)

Hele keuken moet altijd verbouwd haha


Ik kan er dan gewoon gestrekt in gaan liggen en nog ruimte overhebben. _O-

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:00

Hahaha ik ook _O-

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:09

KimD schreef:
tokedri schreef:
Hij is 1.80 bij 1.30 :D :roll: ;)

Hele keuken moet altijd verbouwd haha


Ik kan er dan gewoon gestrekt in gaan liggen en nog ruimte overhebben. _O-


Ik ook :j

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:36

Ik heb nu 90/100 geloof ik. En dat past prima. Maar voor djessey wil ik straks een grotere. Vind dat wel fijner. Chick past net tussen de stangen en vind t fijner als ie groter is. Dus na dit nest van chick gaat ie waarschijnlijk te koop

Zoe_97

Berichten: 9456
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:37

Mijn is 1.50 op 1 m. Dat je zelf bij de teef er in kan zitten tijdens de bevalling.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 19:22

Ja dat wilde ik dan weer juist niet, erbij zitten :P Heb er een matras voorgelegd en ben daar op gaan slapen en daarna zitten.

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 10:26

Sorry dat ik even stoor maar volg al lang mee zonder te posten :D

Heeft iemand ervaring met deze fokker? Zowel positief als negatief mag zeker gezegd worden
Ze verwachten eind maart een nestje en hoogstwaarschijnlijk neemt mijn vader daar een pup van
Hij is vorige week daar gaan kijken naar de ouderdieren en de andere teefjes die ze nog hebben

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 10:31

Vanmiddag HD-foto's van Sepke, maag draait alle kanten op. :=

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:01

Nog nooit van gehoord furioso.


Sterkte Mirjam! Ik dacht toen ook dat ik dood ging _O-

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 11:06

furioso schreef:
Sorry dat ik even stoor maar volg al lang mee zonder te posten :D

Heeft iemand ervaring met deze fokker? Zowel positief als negatief mag zeker gezegd worden
Ze verwachten eind maart een nestje en hoogstwaarschijnlijk neemt mijn vader daar een pup van
Hij is vorige week daar gaan kijken naar de ouderdieren en de andere teefjes die ze nog hebben

[ [url=m/GQUwYt.png]Afbeelding[/url] ]


Nog nooit van gehoord, maar na wat Google speurwerk en een bezoekje aan hun site zou ik zeggen dat ze er betrouwbaar uitzien. Een eerste indruk via internet is in ieder geval positief. De GZS is ook een ras wat niet 'zomaar' gefokt wordt, het is geen modehond en geen hond wat gek duur is. Dus louche fokkers gaan daar ook niet zomaar aan beginnen. (Niet zoals bijvoorbeeld de BC, of Golden Retriever)

Maar persoonlijk dus geen ervaring en ook niemand in mijn directe kring die een GZS heeft, dus ik kan hem helaas ook niet even doorsturen voor je.


mirjamalvaro schreef:
Vanmiddag HD-foto's van Sepke, maag draait alle kanten op. :=


Succes! We duimen! **\O/**