Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoe_97

Berichten: 9460
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 16:10

België keurt via het fci principe. Dus a b c…. Maar we krijgen geen normbergwaarde zoals jullie in Nederland.
Ook is de scoring in België over het algemeen strenger dan in Nederland. I Nederland is het vaak a of c en zie je zelden een b. Terwijl alles wat zoals in Nederland “onvoldoende aansluiting A” krijgt. Dat is hier een B want er is onvoldoende aansluiting. Dus wij hebben veel meer B’s dan in Nederland.

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 16:26

Het zou er voor mij ook aan liggen hoe ver je ervoor moet rijden, het is natuurlijk sowieso al geen CAC show

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 16:50

Zoe_97 schreef:
België keurt via het fci principe. Dus a b c…. Maar we krijgen geen normbergwaarde zoals jullie in Nederland.
Ook is de scoring in België over het algemeen strenger dan in Nederland. I Nederland is het vaak a of c en zie je zelden een b. Terwijl alles wat zoals in Nederland “onvoldoende aansluiting A” krijgt. Dat is hier een B want er is onvoldoende aansluiting. Dus wij hebben veel meer B’s dan in Nederland.

En in frankrijk weet je dat toevallig ook? :D

KimD

Berichten: 20454
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-23 17:34

Zoe_97 schreef:
België keurt via het fci principe. Dus a b c…. Maar we krijgen geen normbergwaarde zoals jullie in Nederland.
Ook is de scoring in België over het algemeen strenger dan in Nederland. I Nederland is het vaak a of c en zie je zelden een b. Terwijl alles wat zoals in Nederland “onvoldoende aansluiting A” krijgt. Dat is hier een B want er is onvoldoende aansluiting. Dus wij hebben veel meer B’s dan in Nederland.


Mijn twee puppen met nbw 40 hebben nog onvoldoende aansluiting. :') voldoende aansluiting ga je niet vinden in NL.

Zoe_97

Berichten: 9460
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 18:07

kiwiwitje schreef:
Zoe_97 schreef:
België keurt via het fci principe. Dus a b c…. Maar we krijgen geen normbergwaarde zoals jullie in Nederland.
Ook is de scoring in België over het algemeen strenger dan in Nederland. I Nederland is het vaak a of c en zie je zelden een b. Terwijl alles wat zoals in Nederland “onvoldoende aansluiting A” krijgt. Dat is hier een B want er is onvoldoende aansluiting. Dus wij hebben veel meer B’s dan in Nederland.

En in frankrijk weet je dat toevallig ook? :D

Ik kan enkel over de borders spreken dus weet niet of dat te veralgemenen is voor andere rassen.
Er is 1 beoordelaar die alles moet beoordelen (weet dus niet of dit per ras is). Als hij je honden of bloedlijnen leuk vind heb je een goede score. Zo niet een slechte.
HD is daar ook niet verplicht. Showlijn borders krijgen in Frankrijk bijna standaard c of d. Terwijl werklijnen standaard goede scores krijgen. Ik weet dat veel Franse fokkers hun honden in co-own zetten met buitenlanders om ze daar te laten beoordelen. Of ze door ofa of bva laten beoordelen.
De hond die van mij nu naar Frankrijk gaa blijft ook op mijn naam tot heupen in België getest zijn. Dan kunnen ze de Belgische beoordeling daar mee importeren :+

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 18:37

KimD schreef:
Zoe_97 schreef:
België keurt via het fci principe. Dus a b c…. Maar we krijgen geen normbergwaarde zoals jullie in Nederland.
Ook is de scoring in België over het algemeen strenger dan in Nederland. I Nederland is het vaak a of c en zie je zelden een b. Terwijl alles wat zoals in Nederland “onvoldoende aansluiting A” krijgt. Dat is hier een B want er is onvoldoende aansluiting. Dus wij hebben veel meer B’s dan in Nederland.


Mijn twee puppen met nbw 40 hebben nog onvoldoende aansluiting. :') voldoende aansluiting ga je niet vinden in NL.

Hier ook indd!

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 18:38

Zoe_97 schreef:
kiwiwitje schreef:
En in frankrijk weet je dat toevallig ook? :D

Ik kan enkel over de borders spreken dus weet niet of dat te veralgemenen is voor andere rassen.
Er is 1 beoordelaar die alles moet beoordelen (weet dus niet of dit per ras is). Als hij je honden of bloedlijnen leuk vind heb je een goede score. Zo niet een slechte.
HD is daar ook niet verplicht. Showlijn borders krijgen in Frankrijk bijna standaard c of d. Terwijl werklijnen standaard goede scores krijgen. Ik weet dat veel Franse fokkers hun honden in co-own zetten met buitenlanders om ze daar te laten beoordelen. Of ze door ofa of bva laten beoordelen.
De hond die van mij nu naar Frankrijk gaa blijft ook op mijn naam tot heupen in België getest zijn. Dan kunnen ze de Belgische beoordeling daar mee importeren :+

Ik doelde eigenlijk meer of ze daar ook a/b/c etc gebruiken

Zoe_97

Berichten: 9460
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 18:41

kiwiwitje schreef:
Zoe_97 schreef:
Ik kan enkel over de borders spreken dus weet niet of dat te veralgemenen is voor andere rassen.
Er is 1 beoordelaar die alles moet beoordelen (weet dus niet of dit per ras is). Als hij je honden of bloedlijnen leuk vind heb je een goede score. Zo niet een slechte.
HD is daar ook niet verplicht. Showlijn borders krijgen in Frankrijk bijna standaard c of d. Terwijl werklijnen standaard goede scores krijgen. Ik weet dat veel Franse fokkers hun honden in co-own zetten met buitenlanders om ze daar te laten beoordelen. Of ze door ofa of bva laten beoordelen.
De hond die van mij nu naar Frankrijk gaa blijft ook op mijn naam tot heupen in België getest zijn. Dan kunnen ze de Belgische beoordeling daar mee importeren :+

Ik doelde eigenlijk meer of ze daar ook a/b/c etc gebruiken

Oh Ja dat doen ze. Elk fci land normaal gezien.
Even een tabel die handig kan zijn om andere storingen (ook oude die niet meer in gebruik zijn) te vergelijken.

Afbeelding

Belangrijk als je bva wil vergelijken. Die krijgen een score die je moet optellen. Dus heeft de hond 2-7. Dan is de bva score 9 en dus een B.

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 18:54

Ohhh top! Ik wist van zo’n schema. Maar kon hem niet gevonden krijgen! Thanks!!

KimD

Berichten: 20454
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 10:24

Gisteren hebben we de laatste keer gespiekt in de buik, het was een drukke boel!

Aanstaande dinsdag is de foto voor het aantal. *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 12:07

Die echo's zo zijn echt gaaf!

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 23:02

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe jullie het doen qua socials accounts (vooral Facebook doen)
Hebben jullie een pagina aangemaakt, groep? Of gebruik je gewoon je persoonlijke facebook ook voor je kennel?

KimD

Berichten: 20454
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 06:27

Drico schreef:
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe jullie het doen qua socials accounts (vooral Facebook doen)
Hebben jullie een pagina aangemaakt, groep? Of gebruik je gewoon je persoonlijke facebook ook voor je kennel?


Wij hebben een website, FB & een besloten FB. Voor de nesten heb ik een WA groep per nest maar weet niet of ik dat blijf doen of erin blijf, hopelijk gaat WA nog een mappenfunctie toevoegen :') , het is uiteraard vrijwillig. Maar wel leuk, zo plannen de pupbaasjes vaak een date met een paar uit het nest en komen er wekelijks wel foto's en video's in. Het is wel een leuke en makkelijke manier van contact houden.

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 06:36

Ik heb een website en per nest een besloten fb groep. :)
Ohhja insta hebben we ook
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 24-07-23 07:11, in het totaal 1 keer bewerkt

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 07:03

Hier website, insta en fb groep maar gebruik veel meer mijn persoonlijke fb.
Ook per nest een WA groepje :)

KimD

Berichten: 20454
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 08:18

Ohja, insta hebben we ook!

Zoe_97

Berichten: 9460
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 10:11

Ik heb website die ik up to date hou, mijn persoonlijke fb waar het meeste op komt, fb van de kennel voor grotere updates. En fb groep voor puppy baasjes alsook een whatsapp groep per nest.
Insta heb ik maar gebruik ik eigenlijk niet. Die hype is aan me voorbij gegaan.

Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 10:34

Ik heb een simpele website. Een Fb pagina voor mijn kennel, als we pups hebben plaats ik daar dagelijks foto's, dat vind ik niet handig op mijn persoonlijke Fb.
En een privé groep voor alle baasjes, als ze dat willen. Ik ben niet van de wa groepen, als eigenaren dat willen moeten ze dat zelf regelen.
Eén Instagram voor de kennel heb ik ook maar plaats ik veel minder op. Is ook niet echt mijn ding.

Hier weer puploos, lekker rustig. Perfecte timing zo, geen pups in de zomervakantie zodat we met de kinderen dingen kunnen doen.
Maar het volgende nestje staat al gepland :D Roeks laatste nestje. Ik hoop hier een teefje uit te kunnen houden.

Afbeelding

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 11:45

Oh hoe prachtig <3

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:22

Helaas is de reu waarvan volgende maand chilled semen onze kant op zou komen vorige week overleden |( Dus voor ons dit jaar in ieder geval geen puppies.

Voor de kennel heb ik een fb-pagina en ik deel ook veel op mijn prive fb. Per nestje een whatsapp groepje.

KimD

Berichten: 20454
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 13:23

Van schreef:
Ik heb een simpele website. Een Fb pagina voor mijn kennel, als we pups hebben plaats ik daar dagelijks foto's, dat vind ik niet handig op mijn persoonlijke Fb.
En een privé groep voor alle baasjes, als ze dat willen. Ik ben niet van de wa groepen, als eigenaren dat willen moeten ze dat zelf regelen.
Eén Instagram voor de kennel heb ik ook maar plaats ik veel minder op. Is ook niet echt mijn ding.

Hier weer puploos, lekker rustig. Perfecte timing zo, geen pups in de zomervakantie zodat we met de kinderen dingen kunnen doen.
Maar het volgende nestje staat al gepland :D Roeks laatste nestje. Ik hoop hier een teefje uit te kunnen houden.

[ [url=m/uy0Dck.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtige combi & flyer!

Ik heb overigens het merendeel van de pupkopers te danken aan mijn website, de meeste begonnen door wel over als ik vroeg hoe ze bij ons terechtkwamen. Dus een website hebben is wel een pluspunt in ons geval. :j

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:18

Chubby schreef:
Helaas is de reu waarvan volgende maand chilled semen onze kant op zou komen vorige week overleden |( Dus voor ons dit jaar in ieder geval geen puppies.

Voor de kennel heb ik een fb-pagina en ik deel ook veel op mijn prive fb. Per nestje een whatsapp groepje.

Oh wat rot! :( geen backup optie?

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:25

Chubby schreef:
Helaas is de reu waarvan volgende maand chilled semen onze kant op zou komen vorige week overleden |( Dus voor ons dit jaar in ieder geval geen puppies.


Nahh wat sneu :(

@Kim, dat is fijn om te weten! Met mijn website ben ik al bezig, dus die komt er sowieso :D

Instagram houd ik gewoon het account die ik nu al heb om daar dadelijk ook wellicht wat updates, foto's/videos op te delen

Esplendido
Berichten: 3135
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 15:16

Wij hebben een website en fb. Ook Instagram maar daar ben ik amper actief op.

Chubby, wat ontzettend jammer. Geen andere leuke reu op het oog?

KimD

Berichten: 20454
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 13:14

Gisteren zijn we voor de röntgen geweest in de hoop het aantal puppy's te weten te komen, helaas is die missie niet gelukt. :') Uiteraard volledig passend in het straatje van Dana mag ze het aantal nog geheim houden tot de geboorte.

Het programma waar de röntgen op binnenkomen had net een update gehad en die liep niet lekker waardoor de foto's echt niet goed zijn en het systeem vastliep. Er moest zelfs de helpdesk worden gebeld. :=

Omdat de foto's niet duidelijk waren besloten haar niet verder bloot te stellen en het hierbij te laten.

De DA zet haar geld in op 8, gevoelsmatig klopt dit niet. Uiteraard zijn we met een aantal ons blind aan het staren op de foto en hoe langer je kijkt, hoe meer het er worden. :')


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding