Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 10:13

Klopt inderdaad :))
Al denk ik dat het ook te maken heeft met dat haar dochter eindelijk loops is geweest.
Mijn planning is er wel van door de war. Nu ben ik er nog niet uit ofik haar komende loopsheid laat dekken of de loopsheid daarna wat eigenlijk het plan was

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 10:16

Ik wacht hier ook op djes der loopsheid. Nu zal zij op zn vroegst de volgende loopsheid pas gedekt worden. Maar misschien zelfs nog wel een loopsheid later.
Maar hoor t heel veel om me heen.

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 10:28

Het plan hier was dat ze in september loops zou worden(zou niet kunnen omdat ik zelf eind augustus bevallen ben) en rond maart weer en dus dekken rond maart maar we zijn nu dus al 2 maand verder. Nu dekken zou niet kunnen want ze moeten beide nog de ECVO dus eerst maar eens kijken hoe snel we dat kunnen regelen

Hennos

Berichten: 497
Geregistreerd: 07-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 12:07

KimD schreef:
Ach, wat jammer Hennos! Maar met de manier waarop je het toen vertelde had ik al ernstig mijn twijfels, zo'n rare gang van zaken.

Wij zijn ook meerdere keren gaan prikken en hadden op donderdag een waarde van 4,4 en op vrijdagochtend 9,8. De ovulatie was dus duidelijk geweest. Wij hebben in verband met de afstand op vrijdag en zaterdag gedekt aangezien sperma ook nog enige tijd leeft en eitjes en sperma zich dan sowieso zouden kruisen.

Zoals wel al bekend hebben wij zeven puppy's. Het grappige ervan is, de reuen in de ene hoorn en de teven in de andere hoorn. :D


Ik vind het wel lastig hoor hoor al die verschillende adviezen. De eigenaar van deze dekreu is zelf dierenarts en die had mij echt afgeraden om te prikken. Om die rede had ik haar ook vroeg gebracht zodat wij het moment niet zouden missen.
Deze dierenarts is heilig overtuigd van zijn eigen methode en bij zijn teven werkt het wel hoe hij het doet. Maar de volgende loopsheid ga ik wel meer mijn eigen plan trekken en tegen het advies van deze en een andere fokker in en toch bloed prikken.
Ook heb ik iemand bereid gevonden die wilt helpen met dekken (dekmeester) dus misschien voor meer rust van mijn teef dat ik toch mijn eigen reu ga gebruiken. Hopelijk krijg ik het geld terug en als dat niet zo is en hij bied alleen een herdekking aan kan ik altijd overwegen om dan evt eerst mijn reu te gebruiken en 1 of 2 dagen daarna toch nog zijn reu.
Tegenwoordig mag je 2 reuen gebruiken en dan ben ik niet helemaal het geld kwijt en kan ik er bij blijven als hij gaat dekken. Maar eerst maar even wachten hoe de afhandeling gaat lopen.

Hennos

Berichten: 497
Geregistreerd: 07-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 12:07

Billy schreef:
[ [url=m/CiYSpZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maggie heeft vannacht 5 knappe knullen op de wereld gezet *\o/*


Gefeliciteerd *\o/*
Alles goed gegaan?

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-21 12:49

Hennos schreef:
KimD schreef:
Ach, wat jammer Hennos! Maar met de manier waarop je het toen vertelde had ik al ernstig mijn twijfels, zo'n rare gang van zaken.

Wij zijn ook meerdere keren gaan prikken en hadden op donderdag een waarde van 4,4 en op vrijdagochtend 9,8. De ovulatie was dus duidelijk geweest. Wij hebben in verband met de afstand op vrijdag en zaterdag gedekt aangezien sperma ook nog enige tijd leeft en eitjes en sperma zich dan sowieso zouden kruisen.

Zoals wel al bekend hebben wij zeven puppy's. Het grappige ervan is, de reuen in de ene hoorn en de teven in de andere hoorn. :D


Ik vind het wel lastig hoor hoor al die verschillende adviezen. De eigenaar van deze dekreu is zelf dierenarts en die had mij echt afgeraden om te prikken. Om die rede had ik haar ook vroeg gebracht zodat wij het moment niet zouden missen.
Deze dierenarts is heilig overtuigd van zijn eigen methode en bij zijn teven werkt het wel hoe hij het doet. Maar de volgende loopsheid ga ik wel meer mijn eigen plan trekken en tegen het advies van deze en een andere fokker in en toch bloed prikken.
Ook heb ik iemand bereid gevonden die wilt helpen met dekken (dekmeester) dus misschien voor meer rust van mijn teef dat ik toch mijn eigen reu ga gebruiken. Hopelijk krijg ik het geld terug en als dat niet zo is en hij bied alleen een herdekking aan kan ik altijd overwegen om dan evt eerst mijn reu te gebruiken en 1 of 2 dagen daarna toch nog zijn reu.
Tegenwoordig mag je 2 reuen gebruiken en dan ben ik niet helemaal het geld kwijt en kan ik er bij blijven als hij gaat dekken. Maar eerst maar even wachten hoe de afhandeling gaat lopen.


Maar wel een beetje zonde als van zijn reu dan maar één pup erbij zou zitten, dat is dan een duurbetaalde pup en die eigenaar lacht in zijn vuistje waarschijnlijk. Wel goed dat je je eigen middenweg gaat zoeken en bewandelen. :j

Ik ken het, veel fokkers willen helpen en dat is ontzettend lief en vaak heel nuttig maar niet altijd even handig omdat het wel eens haaks op elkaar staat!

Nu ook bij ons, zal straks even een voorbeeldje geven want op de telefoon is het niet handig typen!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:39

Bedankt allemaal. Ik vind de mannen prachtig, maar ik hoopte wel op een paar teven. Ik had wat aan willen houden. Gelukkig komt over een paar weken mijn teefje uit Rusland, sta ik toch niet helemaal met lege handen :D
De bevalling is goed gegaan alleen duurde lang. Elk uur een pup :')

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 00:08

Dan was je wel ff zoet ja, Billy. Maar gefeliciteerd hoor, als ze maar gezond zijn he :)

Zoveel fokkers, zoveel meningen. Trek vooral je eigen plan en doe wat jij denkt dat goed is. Hou je vaak het beste gevoel aan over..

Hoe is het met de pups bij KimD?

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 19:38

Billy Gefeliciteerd!!
Lizzy is juist een maand eerder loops geworden, tegelijk met de eerste loopsheid van Qira.
Qira is nu na de eerste loopsheid schijnzwanger, heeft wat opgezette melkklieren, heeft iemand tips voor homeopathische druppels oid? Qua gedrag merken we niks verder

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 19:41

Van puur heb je psuedo pregnancy.

Djes is nu 2 weken later dan “normaal” en nog niet loops. Ben blij dat ik geen plannen heb voor een nest nu _O-

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 21:20

Dat is dan wel balen Billy, maar gelukkig nog een pup onderweg

Ik denk ook dat Roek misschien wel wacht op haar dochter. Als ik van 6 maanden uit ga zou die in dec/Jan weer loops moeten worden

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 13:27

Nou Roek is loops. Geen ontmoeting met de reu dus, fijne timing weer :')

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:28

Ohh wat een draak hahah

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-21 14:41

Van schreef:
Nou Roek is loops. Geen ontmoeting met de reu dus, fijne timing weer :')


Je moest het ja zeggen. ;) :')

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:42

Afbeelding
De mannen van Maggie

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-21 11:45

Billy schreef:
[ [url=m/KPx1II.jpg]Afbeelding[/url] ]
De mannen van Maggie


Ach war een drupkes! Een van de melkboer zie ik.<3

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 14:12

<3

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 16:43

Wat een dotjes weer!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 19:35

Ben d'r ook weer heel blij mee, al had ik er graag een teef van gehad

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:53

<3

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-21 21:21

Afbeelding

Morgen is het natuurlijk pakjesavond en we hebben we de puppen even mishandeld om een passend kiekje te maken. :') <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 22:06

Te schattig!

Switch2016
Berichten: 314
Geregistreerd: 03-10-17

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 19:10

Afbeelding

Sunny is drachtig en krijgt rond 6 januari haar puppies <3

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 19:22

Gefeliciteerd! Met welke reu? :D

Switch2016
Berichten: 314
Geregistreerd: 03-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 19:34

Afbeelding

Rikkie, import uit Canada