Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 23:44

Ik stel me hier na wat wikken en wegen toch maar voor. zelf fok ik geen honden, maar mijn moeder wel en ik help haar heel veel. Wij fokken al een jaar of 8.

We fokken old english bulldogs en Franse bulldogs. Met veel passie! We testen dna, we rontgenen onze honden. Veel van onze old english worden inmiddels naar het buiten land verkocht. Waaronder Amerika, Brazilië, Denemarken etc.

Vragen over het vervoeren van pups naar het buitenland kunnen wij dus met liefde beantwoorden! Veel ervaring.

Ook vragen over medische dingen kunnen wij vaak wel wat advies in geven.

Ik hoop dat dit topic er voornamelijk is voor mede fokkers om elkaar om advies te vragen en elkaar te helpen, en niet om te oordelen over vanalles en nog wat.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 23:50

Lestrange01 schreef:
Ik stel me hier na wat wikken en wegen toch maar voor. zelf fok ik geen honden, maar mijn moeder wel en ik help haar heel veel. Wij fokken al een jaar of 8.

We fokken old english bulldogs en Franse bulldogs. Met veel passie! We testen dna, we rontgenen onze honden. Veel van onze old english worden inmiddels naar het buiten land verkocht. Waaronder Amerika, Brazilië, Denemarken etc.

Vragen over het vervoeren van pups naar het buitenland kunnen wij dus met liefde beantwoorden! Veel ervaring.

Ook vragen over medische dingen kunnen wij vaak wel wat advies in geven.

Ik hoop dat dit topic er voornamelijk is voor mede fokkers om elkaar om advies te vragen en elkaar te helpen, en niet om te oordelen over vanalles en nog wat.



Jij was van de franse bulldogpups zonder papieren en bepaalde testen toch? Ik herinner me dat nog.

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 23:54

tokedri schreef:
Lestrange01 schreef:
Ik stel me hier na wat wikken en wegen toch maar voor. zelf fok ik geen honden, maar mijn moeder wel en ik help haar heel veel. Wij fokken al een jaar of 8.

We fokken old english bulldogs en Franse bulldogs. Met veel passie! We testen dna, we rontgenen onze honden. Veel van onze old english worden inmiddels naar het buiten land verkocht. Waaronder Amerika, Brazilië, Denemarken etc.

Vragen over het vervoeren van pups naar het buitenland kunnen wij dus met liefde beantwoorden! Veel ervaring.

Ook vragen over medische dingen kunnen wij vaak wel wat advies in geven.

Ik hoop dat dit topic er voornamelijk is voor mede fokkers om elkaar om advies te vragen en elkaar te helpen, en niet om te oordelen over vanalles en nog wat.



Jij was van de franse bulldogpups zonder papieren en bepaalde testen toch? Ik herinner me dat nog.


Ze hebben allemaal een stamboom en allemaal volledig dna getest :D

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 23:59

Lestrange01 schreef:
Ik stel me hier na wat wikken en wegen toch maar voor. zelf fok ik geen honden, maar mijn moeder wel en ik help haar heel veel. Wij fokken al een jaar of 8.

We fokken old english bulldogs en Franse bulldogs. Met veel passie! We testen dna, we rontgenen onze honden. Veel van onze old english worden inmiddels naar het buiten land verkocht. Waaronder Amerika, Brazilië, Denemarken etc.

Vragen over het vervoeren van pups naar het buitenland kunnen wij dus met liefde beantwoorden! Veel ervaring.

Ook vragen over medische dingen kunnen wij vaak wel wat advies in geven.

Ik hoop dat dit topic er voornamelijk is voor mede fokkers om elkaar om advies te vragen en elkaar te helpen, en niet om te oordelen over vanalles en nog wat.



Jij was van de franse bulldogpups zonder papieren en bepaalde testen toch? Ik herinner me dat nog.[/quote]

Ze hebben allemaal een stamboom en allemaal volledig dna getest :D[/quote]

Dat nest waar toen veel discussie over was niet toch
Ik heb je topic even terug gezocht

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:01

Ja, vooral veel onnodige discussie waar mensen niet de moeite nemen om dingen te lezen.

We hebben het stamboom opgevraagd de pups hebben allen dus net een stamboom.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:02

Jammer dat je niet eerlijk bent
Was toen ook al veel gedoe over
Screenshot uit je eigen topic...allemaal een stamboom zeg je hierboven?

Afbeelding

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:04

En toch hebben ze allemaal een stamboom intussen :D ook het teefje wat toen geen stamboom had.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:04

Lestrange01 schreef:
Ja, vooral veel onnodige discussie waar mensen niet de moeite nemen om dingen te lezen.

We hebben het stamboom opgevraagd de pups hebben allen dus net een stamboom.


Dat kan niet met een moeder zonder stamboom of heb je haar stamboom gekregen? Dat gaat niet zomaar
Er was heel veel gedoe van dingen die niet klopten in dat topic
Ook de website van je moeder mocht niet opgezocht worden enz
Was vreemd

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:07

tokedri schreef:
Lestrange01 schreef:
Ja, vooral veel onnodige discussie waar mensen niet de moeite nemen om dingen te lezen.

We hebben het stamboom opgevraagd de pups hebben allen dus net een stamboom.


Dat kan niet met een moeder zonder stamboom of heb je haar stamboom gekregen? Dat gaat niet zomaar
Er was heel veel gedoe van dingen die niet klopten in dat topic
Ook de website van je moeder mocht niet opgezocht worden enz
Was vreemd


Website mocht prima opgezocht worden, maar was nogal stalkerig. Iemand hele internet historie opzoeken zodat je achter iemands websites kan komen? Maar dat kan aan mijn eigen fatsoen liggen.

En dat kan zeker. Stambomen kunnen opgevraagd worden.

Edit: we wisten de afkomst van de moeder, en de afkomst van háár moeder, dus vandaar.

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:26

Dan zijn het geen fci stambomen geweest in ieder geval. Daar kan de fokker van een nest alleen binnen 1 jaar nog de stambomen aanvragen. Daar was het teefje in ieder geval te oud voor dus via daar is een fci stamboom onmogelijk. :)


Afbeelding

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:32

Maar wel voor de pups :D

Omdat ik nu al merk dat een normale sfeer hier niet mogelijk is (zoals voor mij al geconstanteerd) ga ik weg uit dit topic.

Wel wil ik even zeggen dat mochten mensen vragen hebben over het vervoeren van pups of sperma naar het buitenland, of medische vragen pb's een zeker welkom zijn! Op die manier kan ik toch nog bijdrage :)

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:48

Hoe is de teef dan ingeschreven in het NHSB?

Ik kan in de database ook geen nest van 5 terug vinden op 30-04-2019?
Daarnaast had de reu een NEK. En de teef ook...Dus is inschrijving bij de RvB onmogelijk..


T is niet raar dat gezien het topic toen en de uitspraken daar dat er kritisch gereageerd word toch?
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 15-12-19 00:53, in het totaal 2 keer bewerkt

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:50

kiwiwitje schreef:
Dan zijn het geen fci stambomen geweest in ieder geval. Daar kan de fokker van een nest alleen binnen 1 jaar nog de stambomen aanvragen. Daar was het teefje in ieder geval te oud voor dus via daar is een fci stamboom onmogelijk. :)


[ [url=m/i4dsOh.png]Afbeelding[/url] ]


Precies

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:52

kiwiwitje schreef:
Hoe is de teef dan ingeschreven in het NHSB?

Ik kan in de database ook geen nest van 5 terug vinden op 30-04-2019?

T is niet raar dat gezien het topic toen en de uitspraken daar dat er kritisch gereageerd word toch?


Klopt niks van. Was toen al en nu blijkbaar nog.
Ik benoemde het omdat ik hoop dat alleen serieuze fokkers aan dit topic deelnemen

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:53

tokedri schreef:
kiwiwitje schreef:
Hoe is de teef dan ingeschreven in het NHSB?

Ik kan in de database ook geen nest van 5 terug vinden op 30-04-2019?

T is niet raar dat gezien het topic toen en de uitspraken daar dat er kritisch gereageerd word toch?


Klopt niks van. Was toen al en nu blijkbaar nog.
Ik benoemde het omdat ik hoop dat alleen serieuze fokkers aan dit topic deelnemen

Reu was/is ook NEK.. b&t en blauw zijn beide nek dus zowel met hem als teef mocht niet gefokt worden. Teef is blauw..

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:55

Ik heb de stambomen zelf binnen zien komen voor de pups, opgestuurd naar de eigenaren :roll:, dus dan zullen jullie iets niet goed opzoeken.

Maar dat er überhaupt gezocht wordt in database voor de gegevens van onze pups vind ik oprecht bizar. Tot op het stalkerige aan toe. Echt te gek voor woorden.

Bovendien, wij fokken voornamelijk old english bulldogs, en als jullie daar zo obsessief graag stambomen van willen zien kan ik die gerust toevoegen? We hebben die namelijk gewoon in de kast liggen.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 01:13

kiwiwitje schreef:
Hoe is de teef dan ingeschreven in het NHSB?

Ik kan in de database ook geen nest van 5 terug vinden op 30-04-2019?
Daarnaast had de reu een NEK. En de teef ook...Dus is inschrijving bij de RvB onmogelijk..


T is niet raar dat gezien het topic toen en de uitspraken daar dat er kritisch gereageerd word toch?


Wat betekent NEK?

Zoe_97

Berichten: 9453
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 06:37

Je kan dus echt Onmogelijk stambomen hebben voor die Franse bulldogpups. Want zowel ouders (waarvan je toegaf dat ze geen stamboom hadden dus die kunnen ze niet magisch hebben) als pups hadden niet toegestane kleur. Als zo’n pup met zo’n kleur opduikt in een correct nest kan die een bijlage stamboom krijgen waarmee niet gefokt mag worden. Pups uit een Bewuste NEK combinatie kunnen nooit officiële stambomen hebben.

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 09:40

Amandavd schreef:
kiwiwitje schreef:
Hoe is de teef dan ingeschreven in het NHSB?

Ik kan in de database ook geen nest van 5 terug vinden op 30-04-2019?
Daarnaast had de reu een NEK. En de teef ook...Dus is inschrijving bij de RvB onmogelijk..


T is niet raar dat gezien het topic toen en de uitspraken daar dat er kritisch gereageerd word toch?


Wat betekent NEK?
niet erkende kleur. :)
Reu is blue and tan/of black and tan. Beide NEK en teef is blauw

Afbeelding
Dus via de RvB heeft iemand heel goed zitten slapen als dit goedgekeurd was. Maar De teef had geen stamboom, dus dan word t al lastig. Want generaties kennen maakt voor de RvB niets uit. (Heb dat zelf namelijk ook geprobeerd en toen ging t om een hond uit beide stamboom ouders waar dna profielen van beschikbaar waren)
En dan 2x nek
En ik zie zo geen nest van 5 in de database staan


Kun je stalkerig noemen. Maar alles aan deze combi is niet stamboom waardig en t is zo makkelijk te vinden.
Zelfs chipnummers staan gewoon in de database zonder veel zoekwerk..

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 10:06

Bedankt voor de uitleg!

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 10:17

Graag gedaan :D

Als ze een stamboom gekregen hebben, is t in iedergeval geen FCI stamboom. Maar je hebt nog meer opties zoals bijv AKC oid

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 10:29

Er zijn inderdaad nog meer stambomen te verkrijgen, maar MIJN MENING is dat je daar vrij weinig aan hebt. Je krijgt alsnog veel nee verkocht...

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 10:43

KimD schreef:
Er zijn inderdaad nog meer stambomen te verkrijgen, maar MIJN MENING is dat je daar vrij weinig aan hebt. Je krijgt alsnog veel nee verkocht...

Ik ben er ook geen fan van :)

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:17

Wij hebben inderdaad heel bewust teefje met stamboom bijgekocht omdat haar pups anders weer geen stamboom kregen en we dat wel belangrijk vonden. Ook handig de inteeltpercentage berekening, maar misschien verschilt dat per rasvereniging.

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:28

mirjamalvaro schreef:
Wij hebben inderdaad heel bewust teefje met stamboom bijgekocht omdat haar pups anders weer geen stamboom kregen en we dat wel belangrijk vonden. Ook handig de inteeltpercentage berekening, maar misschien verschilt dat per rasvereniging.

Bij onze rasvereniging is daar nog maar weinig mee te doen met inteelt berekening. Maar t is wel te doen via een bepaalde site :D Vind dat zelf ook interessant en belangrijk.
Mijn 1e nestje zit onder de 1% en naar verwachting is het 2e nestje iets boven de 2% maar hier is voor mij de doorslaggevende keus geweest dat ik met deze reu ''oud bloed'' terug kan toevoegen.
Met mijn eigen reu zou ik weer onder de 1% blijven bij beide teefjes. En het teefje wat hij gaat dekken in December heeft met hem ook een percentage onder de 1% geloof ik.