Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 14:24

De rest groeit goed. Little boy zelfde gewicht gebleven maar nog super actief.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 17:48

Melk is eindelijk binnen dus snel gaan bijvoeren. Na voeden 3 gram erbij dus hij kan wel goed drinken. Hartje klinkt ook goed.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 21:24

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Little boy heeft nog even geen naam.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 00:18

Weet iemand hier of teef zonder pups,maar met melk (schijndracht/reactie op het nest) dezelfde melksamenstelling heeft als de echte moeder. Dus qua voedingstoffen?

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 08:48

mirjamalvaro schreef:
Weet iemand hier of teef zonder pups,maar met melk (schijndracht/reactie op het nest) dezelfde melksamenstelling heeft als de echte moeder. Dus qua voedingstoffen?

Ik zou t absoluut doen als je denkt dat t goed gaat met beide teven. Want dit is waar schijndracht voor “bedoeld” is.

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 09:09

Ik denk ook dat het geen kwaad kan.
De teef zal hoogstwaarschijnlijk geen 'biest' aanmaken, maar de melk zelf zal kwalitatief gewoon prima zijn.

Leuk om de pupjes zo te zien op de fotos!


Denise: heel veel succes vandaag bij de echo! Ben benieuwd.

ChefsSpecial

Berichten: 2683
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:00

Lijkt mij ook gewoon kunnen, daar is schijndracht in roedels juist voor in het wild. Zodat andere teven mee kunnen helpen in de opvoeding.

Beide meiden drachtig! Bij Lollie 8 gezien maar 1 zag er niet goed uit dus waarschijnlijk gaat die resorberen. Bij sushi 9 gezien!

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:13

Wat super!
Dubbel gefeliciteerd! *\o/*

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:41

Dank jullie!

Gefeliciteerd.

Little boy was gisteren 15.00 149 gram. Nu net 163 gram!

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:54

Hoe gaat het nu met de pups mirjamalvaro?

Wij hadden vandaag ook een positieve echo!
Beetje aan de vroege kant, maar mijn dierenarts vertrekt na vandaag naar Crufts en heeft dan een week vakantie en hij zei dat het al kon.

En dat bleek! Hij dacht er 7 te zien (+ 1 reeds geresorbeerde, lege vruchtzak).

Nu kan het aftellen pas echt beginnen. Zo blij ben ik!

Sastaic

Berichten: 1201
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:12

Hallo allemaal,
Ik ben voornemens een nestje te fokken met mijn Working cocker spaniel. De kennelnaam is in afwachting van de raad. Ik heb een dna-test laten doen door mydogdna, ze is vrij van alle ziektes en kan qua kleuren van alles geven met de juiste reu voor zover ik de kleurengenetica bij honden snap. Daarnaast heeft ze HD-A ED vrij en patella vrij. Enkel de ECVO moet ik nog doen maar daar wacht ik mee tot het dichterbij komt. Ze is nu 1.5 en ik denk dat ik haar over een jaar laat dekken. Maar nu loop ik dus een beetje vast en ik weet dat hier goede fokkers zitten die een stuk meer ervaring hebben dan ik, die mij misschien op punten kunnen wijzen waar ik nog op moet letten en hoe nu verder. Ik vind het bijvoorbeeld heel moeilijk een geschikte reu te vinden aangezien veel WCS een enorm hoog inteeltpercentage hebben en de meeste in de UK zitten. Daardoor weet ik niet zo goed waar en hoe ik de goede reuen kan vinden. En stel ik vind een reu die in de UK zit, waar moet in dan op letten ivm de brexit.

Heel verhaal, vast ook warrig want zo ben ik :+ maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

ChefsSpecial

Berichten: 2683
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:31

Gefeliciteerd Fem!! Nu weer geduld hebben tot over een paar weken :+

Welkom Sastiac. Heb je al een keer Ecvo laten doen? Wij laten met een jaar altijd eerst de ogen checken, als die niet goed zijn, heeft de rest al geen nut meer :o

Verder ben ik niet thuis in de Cockers, en tot nu toe zelf nog geen buitenlandse reu gebruikt dus daar kan ik je niet mee helpen :') Kan de fokker van jouw hondje je niet helpen hiermee?

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:36

Gefelicteerd Fem!

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 16:49

Sastaic schreef:
Hallo allemaal,
Ik ben voornemens een nestje te fokken met mijn Working cocker spaniel. De kennelnaam is in afwachting van de raad. Ik heb een dna-test laten doen door mydogdna, ze is vrij van alle ziektes en kan qua kleuren van alles geven met de juiste reu voor zover ik de kleurengenetica bij honden snap. Daarnaast heeft ze HD-A ED vrij en patella vrij. Enkel de ECVO moet ik nog doen maar daar wacht ik mee tot het dichterbij komt. Ze is nu 1.5 en ik denk dat ik haar over een jaar laat dekken. Maar nu loop ik dus een beetje vast en ik weet dat hier goede fokkers zitten die een stuk meer ervaring hebben dan ik, die mij misschien op punten kunnen wijzen waar ik nog op moet letten en hoe nu verder. Ik vind het bijvoorbeeld heel moeilijk een geschikte reu te vinden aangezien veel WCS een enorm hoog inteeltpercentage hebben en de meeste in de UK zitten. Daardoor weet ik niet zo goed waar en hoe ik de goede reuen kan vinden. En stel ik vind een reu die in de UK zit, waar moet in dan op letten ivm de brexit.

Heel verhaal, vast ook warrig want zo ben ik :+ maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.


Van wanneer is die MDD test? Want sinds september vorig jaar hebben ze een belangrijke toegevoegd en daar blijken ontzettend veel cockers lijder van te zijn. Dan is het wel heel handig om te weten wat de uitslag is van jouw hond en die van de reu, dat je wel op zijn minst een stap vooruit kunt zetten ipv een stap terug of gelijk. Het gaat veel tijd kosten om dit 'recht te trekken', dus wel zo handig om maar meteen goed te beginnen.

Sowieso zou ik goed kijken of er interesse is in de combinatie die je voor ogen hebt, working cockers variëren namelijk zo sterk dat mensen die ze hebben een hele sterke voorkeur hebben voor bepaalde lijnen of afstammingen. De markt is momenteel goed verzadigd ook, dus vooronderzoek lijkt me wel op zijn plaats.

Uit de UK is niks geks, je moet alleen zorgen dat je direct het DNA swab van de reu afneemt als deze nog niet bekend is, want dat scheelt je behoorlijk wat werk. Is overigens met vrijwel iedere buitenlandse reu.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 17:23

Gefeliciteerd Fem

De 6 "gewone" pups groeien als kool.
De kleine zit ondertussen op 190gram. Is super actief en nogal eigenzinnig. :') (komen van dieptepunt 146gram)

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 17:27

mirjamalvaro schreef:
Gefeliciteerd Fem

De 6 "gewone" pups groeien als kool.
De kleine zit ondertussen op 190gram. Is super actief en nogal eigenzinnig. :') (komen van dieptepunt 146gram)


Nouja, helemaal prima lijkt me! Groeien is groeien en als er voor de rest niks is om je zorgen over te maken, vooral zo blijven doorgaan!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 17:41

Zeker, dat hij kleiner is maakt ook niet zoveel uit. Als hij de groei er nu maar in houdt.
Zijn hart en longen waren goed, is naar geluisterd door dierenarts.
Hij drinkt ook goed bij mamma,maar hij is gewoon zoveel kleiner dat hij het niet wint van zijn zussen. :') Toch is hij enorm krachtig en laat niet zomaar los lol.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 17:41

De gewichten waren van vanmorgen en net zat hij alweer op 199.

Sastaic

Berichten: 1201
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 18:50

KimD schreef:
Sastaic schreef:
Hallo allemaal,
Ik ben voornemens een nestje te fokken met mijn Working cocker spaniel. De kennelnaam is in afwachting van de raad. Ik heb een dna-test laten doen door mydogdna, ze is vrij van alle ziektes en kan qua kleuren van alles geven met de juiste reu voor zover ik de kleurengenetica bij honden snap. Daarnaast heeft ze HD-A ED vrij en patella vrij. Enkel de ECVO moet ik nog doen maar daar wacht ik mee tot het dichterbij komt. Ze is nu 1.5 en ik denk dat ik haar over een jaar laat dekken. Maar nu loop ik dus een beetje vast en ik weet dat hier goede fokkers zitten die een stuk meer ervaring hebben dan ik, die mij misschien op punten kunnen wijzen waar ik nog op moet letten en hoe nu verder. Ik vind het bijvoorbeeld heel moeilijk een geschikte reu te vinden aangezien veel WCS een enorm hoog inteeltpercentage hebben en de meeste in de UK zitten. Daardoor weet ik niet zo goed waar en hoe ik de goede reuen kan vinden. En stel ik vind een reu die in de UK zit, waar moet in dan op letten ivm de brexit.

Heel verhaal, vast ook warrig want zo ben ik :+ maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.


Van wanneer is die MDD test? Want sinds september vorig jaar hebben ze een belangrijke toegevoegd en daar blijken ontzettend veel cockers lijder van te zijn. Dan is het wel heel handig om te weten wat de uitslag is van jouw hond en die van de reu, dat je wel op zijn minst een stap vooruit kunt zetten ipv een stap terug of gelijk. Het gaat veel tijd kosten om dit 'recht te trekken', dus wel zo handig om maar meteen goed te beginnen.

Sowieso zou ik goed kijken of er interesse is in de combinatie die je voor ogen hebt, working cockers variëren namelijk zo sterk dat mensen die ze hebben een hele sterke voorkeur hebben voor bepaalde lijnen of afstammingen. De markt is momenteel goed verzadigd ook, dus vooronderzoek lijkt me wel op zijn plaats.

Uit de UK is niks geks, je moet alleen zorgen dat je direct het DNA swab van de reu afneemt als deze nog niet bekend is, want dat scheelt je behoorlijk wat werk. Is overigens met vrijwel iedere buitenlandse reu.



Bedankt voor je reactie! Weet je toevallig ook welke 'ziekte' dat is? Ik had er nog niet van gehoord namelijk. Mijn test is van voor die tijd.

Zelf denk ik, dat mijn hondje zeker wat kan betekenen voor de agility-lijn van de cockers. Misschien gek om te zeggen over je eigen hond. Maar ze zit echt goed in elkaar en haar will to please en doorzettingsvermogen is echt extreem goed. Ze is zelfverzekerd genoeg, kan goed zelf nadenken, neemt intiatief als moet, maar luistert ook zeker naar wat ik te vertellen heb. Het is jammer dat ik niet beter ben :Y)

Wel ben ik van plan nog een website te maken als de kennelnaam definitief is en op de fb-groepen mijn plannen te melden zodat ik inderdaad hopelijk genoeg animo heb.

Met mijn labrador ben ik altijd bang geweest niet van de pups af te komen en dat heeft me ervan weerhouden met haar te fokken. Daar heb ik achteraf wel spijt van, ze is nu bijna 6 dus nu hoeft het niet meer. Maar ik wil het dus wel heel graag doorzetten met deze hond.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 18:57

Je zou beauty1love op bokt kunnen vragen. Zij heeft recent een nest gehad van haar wcs.

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 20:31

@Sastaic
Uiteraard heb ik je natuurlijk even gestalkt, want wocker en agility, die moet ik haast wel kennen :+
En Polly ken ik inderdaad wel!

Wat betreft reu keuze kan ik je helaas echt niet heel veel op weg helpen. Het inteelt percentage is inderdaad erg hoog, dus dat wordt wel even goed zoeken. Lux had ik met fokvoorwaarden en zelf had ik dus weinig inspraak op welke reu.
Voor Lux hebben we een Engelse reu gebruikt. Dat is ook na brexit prima te doen. Zorg dat je zelf paspoort hebt, je hond paspoort met geldige rabies en op het juiste moment door dierenarts laten ontwormen. Verder inderdaad voor je gaat dekken al via de raad een dna swab opvragen, dan kun je die namelijk gelijk meenemen. Verder stelt dat niet veel voor.
In de UK zijn veel working cockers overigens niet volledig getest, in ieder geval niet op de dingen die we hier graag zien. Ook iets om rekening mee te houden.

Ik heb dna getest middels Embark. Ben ook wel benieuwd welke je bedoelt Kim?
Waar nagenoeg alle cockers lijder van zijn is IVDD, dit zie je helaas in meerdere rassen terug. Ik heb begrepen dat dit voor zover bekend niet tot klachten leidt.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 20:35

Citaat:
Van wanneer is die MDD test? Want sinds september vorig jaar hebben ze een belangrijke toegevoegd en daar blijken ontzettend veel cockers lijder van te zijn. Dan is het wel heel handig om


Bedankt voor je reactie! Weet je toevallig ook welke 'ziekte' dat is? Ik had er nog niet van gehoord namelijk. Mijn test is van voor die tijd.

Zelf denk ik, dat mijn hondje zeker wat kan betekenen voor de agility-lijn van de cockers. Misschien gek om te zeggen over je eigen hond. Maar ze zit echt goed in elkaar en haar will to please en doorzettingsvermogen is echt extreem goed. Ze is zelfverzekerd genoeg, kan goed zelf nadenken, neemt intiatief als moet, maar luistert ook zeker naar wat ik te vertellen heb. Het is jammer dat ik niet beter ben :Y)

Wel ben ik van plan nog een website te maken als de kennelnaam definitief is en op de fb-groepen mijn plannen te melden zodat ik inderdaad hopelijk genoeg animo heb.

Met mijn labrador ben ik altijd bang geweest niet van de pups af te komen en dat heeft me ervan weerhouden met haar te fokken. Daar heb ik achteraf wel spijt van, ze is nu bijna 6 dus nu hoeft het niet meer. Maar ik wil het dus wel heel graag doorzetten met deze hond.


Zeker! Gaat om CDDY & IVDD.

Wat heeft jouw teef in agility al bereikt dan? En qua snelheid en techniek, wat maakt haar zo interessant voor de sport?

Want juist de agilitymarkt is een hele kieskeurige markt wat dat betreft. En de working cockers wil je ook niet zomaar aan iedereen geven want dan krijg je ze terug. :=

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 22:02

Mag ik me als reu eigenaar die binnenkort ‘zijn’ eerste nestje verwacht hier ook melden?

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 22:38

Machie schreef:
Mag ik me als reu eigenaar die binnenkort ‘zijn’ eerste nestje verwacht hier ook melden?

Tuurlijk!

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 22:55

Wat mij betreft wel! Welkom!