[VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 01:39

Wat een prachtig dier! En wat fijn dat je, ondanks dat jullie nog niet officieel met de opleiding zijn begonnen, al zoveel vooruitgang hebt geboekt op persoonlijk vlak. Ik ga jullie volgen, ook op insta!

roekes

Berichten: 754
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:13

Ook ik ga jullie volgen, ik heb sinds 5 jaar een hulphond via hulphond Nederland. Ook heb ik voor deze stichting veel pups opgeleid voor verschillende dingen. Ptss, diabetes, autisme, adl, epilepsie, conversie, en een therapiehond die door de ggz wordt ingezet.

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 10:18

Smee__ schreef:
Wat een mooi topic, ik ga jullie volgen! :)

Leuk en welkom :)

Dieuwke_ schreef:
Wat een prachtig dier! En wat fijn dat je, ondanks dat jullie nog niet officieel met de opleiding zijn begonnen, al zoveel vooruitgang hebt geboekt op persoonlijk vlak. Ik ga jullie volgen, ook op insta!

Welkom en dankjewel! Ondertussen gaan we wel officieel van start *\o/*

roekes schreef:
Ook ik ga jullie volgen, ik heb sinds 5 jaar een hulphond via hulphond Nederland. Ook heb ik voor deze stichting veel pups opgeleid voor verschillende dingen. Ptss, diabetes, autisme, adl, epilepsie, conversie, en een therapiehond die door de ggz wordt ingezet.

Welkom en wat interessant! Het is pas mijn eerste die ik zelf ga opleiden maar mijn moeder zei gelijk dit is iets om in de toekomst meer mee te gaan doen, wat mooi dat je al zo veel mensen hebt kunnen helpen en ook zelf het plezier hebt van een hulphond :)

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 18:31

Nog helemaal in de wolken, want gisteren is Noah mee geweest naar de stad en niet in haar buggy maar lopend! Ik had even een mindere ochtend door de medicstie die ik nu slik, toen mijn mama kwam met de vraag of we meewilde gekijk jah gezegt want ik wilde uit die sleur.

Noah was echt een topper, ze liep netjes naast mij en haar focus lag ook al zo goed naar mij. Haar snwlheid aanpassen op mij, contact maken door mijn hand aan te raken en netjes zitten of liggen als we even stil stonden. We zijn de kruidvat, etos, xenos en h&m in geweest. Tussendoor een pauze van bijna anderhalfuur en s'avonds onverwachts wat wezen eten, alles alsof het niks is. Tijdens het eten heeft ze heerlijk op mijn voeten geslapen <3

Afbeelding

Ondanks dat ik nu veel wissellende dagen heb door de medicatie en mijn eigen gevoel en gemoedstoestand wist ze me gisteren uit de sleur te halen. Het was voor ons beide een grote stap maar het ging goed! Vanochtend wel naar de puppyles gegaan maar rustig aan gedaan, de rest van vandaag beide geslapen en bijkomen van alles. Iets wat ik soms zelf nog vergeet, dat het met haar samen zo goed gaat maakt niet dat alles ineens makkelijk is.. Maar voor nu genieten we nog heerlijk na :D

Afbeelding
Afbeelding
Ook de enge roltrap doen we samen, 14,80kg maar nog prima te tillen haha!

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:32

Wat gaaf dat het zo goed gaat! Jullie hebben het maar getroffen samen <3

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 18:34

kiwiwitje schreef:
Wat gaaf dat het zo goed gaat! Jullie hebben het maar getroffen samen <3

Jah ik heb het echt getroffen met haar, 17 weekjes en al zo'n grote steun!

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:09

Wat super dat ze je zo goed al help en steun. :D

Ze word wel steeds mooier nu ze groter word. <3

Anoniem

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:25

Ah, ze is zo leuk <3
En samen de stad in! Knap hoor, toppers!

Anoniem

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:22

Wauw mooi om te zien zeg! Veel geluk en plezier met elkaar en ik ga jullie volgen <3 .

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-19 13:35

Vorig jaar had ik nooit kunnen bedenken dat je er met kerst 2019 zou zijn, enkel hopen.. Nu, een dag voor kerst, willen wij jullie samen hele mooie dagen wensen <|-

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 13:39

Fijne feestdagen! :D

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 11:40

De feestdagen zijn voorbij, hopelijk hebben jullie ook mooie dagen gehad :)


Kerst 2019 was dit jaar extra speciaal, vorig jaar hoopte ik dat Noah er zou zijn en ik deze dagen mst haar mocht doorkomen. Deze kerst was dat ook zo, kerst avond en eerste kerstdag naar mijn mama en haar hondjes. Daar geslapen en op eerste kerstdag naar Heusden geweest, ze vind het zo leuk bij mijn mama en haar hondjes :D
Afbeelding
Afbeelding
En dan s'avonds samen lekker op de bank knuffels en onder een dekentje <3
Afbeelding
Afbeelding

Gisteren is ze mee geweest naar mijn oma, daar gingen we gourmetten. Dit hebben we wel in uniform gedaan kmdat dit ieder jaar weer heel spannend is en veel energie kost, aangegeven van te voren dat ze mee zou komen en iedereen heeft haar gelukkig met rust gelaten. Ik sta soms zo van der versteld, ze kwam bij me liggen of slapen en gaf geen kik om al het lawaai of de geuren! Tussendoor even naar buiten of in de woonkamer zitten, alles was prima. Ik kreeg van iedereen complimenten, hoe netjes ze het al wel niet deed :D
Afbeelding
Afbeelding
Netjes met strik ofcourse haha :P

Komende dagen houden we het wat rustiger voor oud en nieuw, ik kijk daar best tegen op .. maar we gaan het samen doen!

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:21

Wat mooi dat ze nu al zo'n steun voor je is

Malenka

Berichten: 7563
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:10

Wat ontzettend leuk dat je jouw verhaal deelt. Ik heb pas de diagnose gekregen (ik ben 32) en merkte voor die tijd ook al dat ik heel erg veel aan onze hond heb. Hij is helaas te oud om op te leiden. Maar ik wil de optie voor ooit met een nieuwe hond zeker bekijken. Ik blijf jullie graag volgen om van te leren en met je mee te genieten van de ontwikkeling van jouw meisje en jullie band.

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 15:00

Nickolay schreef:
Wat mooi dat ze nu al zo'n steun voor je is

Dankjewel :)

Malenka schreef:
Wat ontzettend leuk dat je jouw verhaal deelt. Ik heb pas de diagnose gekregen (ik ben 32) en merkte voor die tijd ook al dat ik heel erg veel aan onze hond heb. Hij is helaas te oud om op te leiden. Maar ik wil de optie voor ooit met een nieuwe hond zeker bekijken. Ik blijf jullie graag volgen om van te leren en met je mee te genieten van de ontwikkeling van jouw meisje en jullie band.

Dankjewel! Wat vervelend dat je ook pas zo laat gediagnostiseerd bent.. hopelijk wordt je goed begeleid/geholpen? Jah ze helpen je zo goed om uit huis te komen :)

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 15:09

Zo de feestdagen zitten erop, hopelijk zijn jullie ook een beetje goed door oud&nieuw gekomen? Wij zijn zondag voor het eerdt naar het strand geweest, dat was zo geweldig!

Afbeelding
Afbeelding

Noah heeft er weinig van op gekeken, we zijn naar mijn mama gegaan en daar heeft ze heerlijk gespeeld en geslapen. We zijn een rondje wezen lopen wat ook prima ging ondanks de knallen en voor 12u kreeg ze der knabbelvlecht waar ze heerlijk van heeft genoten! Zelf was het voor het eerst dat ik slecht met de knallen om kon gaan, heb nog best veel last van de bijwerkingen van de medicatie en daardoor raakte ik heel trillerig en gespannen. Was blij om naar bed te gaan haha :P

Gister rustig aan gedaan en wilde vandaag naar stal, ook moest ik naar de dokter maar inplaats van dat alles is het de bank geworden en kleine rondjes in de buurt. Ik heb een hele rare droom gehad en helemaal vn de kaart, weer enorm trillerig en moe.. Dit weekend verhuis is Floor, mijn paard, dus hou me wat rustiger zodat ik er echt voor der kan zijn.

De eerste les komt ook dichterbij, dinsdag is de dag! Kijk er enorm naar uit :D
Afbeelding

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 19:39

Wat een week en hij is nog nieteens voorbij! Laten we beginnen met dinsdag, onze eerste les ..
Afbeelding
Een hele hoop uitleg en info. Nadat we ons nieuwe tuig kregen, de trainingmap en nog wat spulletjes zijn we al wat oefeningetjes gaan doen, zo zijn we Noah gaan voelen iets wat we nu elke dag even herhalen zover ze toelaat. Denk aan de oren, ogen en mond voel op warmte en spanning. Daarnaast ook geoefend met eten weigeren, wat ze echt heel knap deed! Na 2x oefenen pakte ze het al niet meer vast, maar bleef ze ernaar kijken en toen ik der vroeg te focussen keek ze me gelijk netjes aan. Geen oog voor het koekje! Op straat zijn we ook gaan oefenen met aansluiten op gevoel en voelen van Noah, laten zitten op enkel een ligte druk boven de staart. Voelde ik tegendruk moest ik mezelf afvragen, waarom voel ik dit? Is het spanning, of te veel afleiding. Dan is het nu niet het juiste moment om haar te laten zitten, dat ze het ook echt doet omdat ze het vertrouwd en niet omdat het moet. Uiteindelijk zal ze snappen dat ze naast me moet blijven en als ik haar daar aanraak het goed is om te zitten en geeft ze dan toch tegendruk geen probleem! Is staan ook prima, zolang het gevoel goed is.

Het past helemaal met hoe ik haar wil opvoeden en wat we al deden, maar het gaf weer even een beter beeld :D Alles op vertrouwen naar mekaar!

Vandaag is ze mee geweest naar de huisarts, niet in de buggy maar lopend. Wauw wauw wauw, wat een supwr eerste keer! Netjes bij me komen liggen in de wachtkamer, niet reageren op een man die best afleidend was. Geen probleem! Bij de huisarts was het de eerste paar minuten even spannend maar al gauw ging ze liggen en was het allemaal oke, mijn trots <3 Zeker geen slechte eerste ervaring denk ik zo!
Afbeelding


Hopelijk lezen mensen nog mee, anders zijn we ook te volgen op instagram: mommies_littlehelper :)

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:48

Ik vind het heel interessant om dit te volgen! +:)+

Malenka

Berichten: 7563
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:30

Wat een leuke update. Goed gedaan!

Anoniem

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 00:20

Ik lees nog mee en ben zeer benieuwd naar al jullie avonturen! Superfijn dat jullie zoveel voor elkaar kunnen betekenen!

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:22

Ik vind het ook zeer leuk om jullie hier te volgen! En wat doet ze het al goed. :D Jullie passen ook zo goed bij elkaar, zeker de juiste keuze gemaakt <3

cursebreaker

Berichten: 11458
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:45

Ook hier volgen we nog mee. Zo gaaf om te zien hoe het gaat tot nu toe en hoe geweldig Noah nu al alles aanvoelt bij je. Het lijkt echt alsof ze geboren was om dit te mogen doen met en voor jou. Ik vind het echt heel bijzonder om te zien hoor hoe het met jullie gaat tot nu toe <3

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 10:30

Wat leuk om te lezen :D !

Gisteren langs mijn huisje geweest en jahhoor hij is binnen, onze pas! Enkel een vest is niet voldoende en met deze pas laat je zien echt bij een opleiding te horen. We houden het komende dagen wat rustig, of hoe wij het noemen 'plaats rust'. Merkte gisteren dat ze snel moe was, eerder dan normaal. Ze heeft het super vol gehouden tot de auto maar gaat dan wat meer trekken en is wat meer afwezig, omdat ik zelf ook vermoeid raakte van alle prikkels(jah jah lees je het, we raakte beide vermoeid van de lange week) merk ik dit ook in mijn armen.

Even een stapje terug om straks weer twee naar voren te doen! En lukt dat nog even niet, is dat ook geen probleem.
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:36

Gefeliciteerd! Het gaat echt goed! Super knap!

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 16:22

Een heerlijk rustig weekendje, enkel naar stal en zondag met twee nieuwe vriendinnetjes wezen lopen :D Vandaag zijn we samen geld wezen pinnen, we oefenen nu sinds vrijdag met de lijn om mijn lichaam dus dat ik niks in mijn handen heb omdat ik toch wat meer last heb van mijn gewrichten dan gedacht. Ze pakt het goed op en geeft mijn armen rust, ze trok niet enorm maar kan maar weinig hebben als ze zo'n pijn doen dus een goede oplossing! Nadat ik mijn paard had gedaan vandaag nog even wezen bossen in het zonnetje om nu weer lekker uit te rusten samen <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding