Hond ziek. Herkent iemand dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:20

Ik heb er altijd een beetje moeite mee om een dier in te laten slapen als er niet eens een diagnose bekend is.
Het is een moeilijke beslissing en je wilt niet te laat zijn, maar te vroeg is net zo erg imo.

Kabayo

Berichten: 14088
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 12:21

Die natuurgenezer is geweest. Die zegt langer wachten dan zaterdag want het moet genezen.

Ze racen nu weer door huis. Ik vind het zo moeilijk

Wel heeft ze nu ook diarree
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 15-08-19 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:26

Het is ook moeilijk meid.. Ik ken het.

Jaar geleden zat ik met een kat die niet meer kon lopen omdat zijn gewrichten steeds uit de kom schoten. We hadden 3 opties; Inslapen, opereren of zo laten en hopen op een wonder.

Inslapen wilden we eigenlijk niet, kat was net 2 en was ondanks zijn pijn nog supervrolijk. Operatie was simpelweg te duur. Dat konden wij gewoon echt niet betalen. Dus bleef optie 3 nog over. Hoeveel pijn het ook doet... Ondertssen is het wonder gebeurd en heeft hij nergens last meer van...

Soms heeft het tijd nodig, hoe pijnlijk het ook is om aan te zien. Ik hoop echt dat het goed komt met jouw lieverd!

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:42

Nikass schreef:
Ik heb er altijd een beetje moeite mee om een dier in te laten slapen als er niet eens een diagnose bekend is.
Het is een moeilijke beslissing en je wilt niet te laat zijn, maar te vroeg is net zo erg imo.


Idem, ik ook. Er is geen diagnose. Diarree kan nu ook door de antibiotica komen. Heeft ze vandaag koorts?
Ts, heb je niet het idee dat dit voer voor de internist is?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110783
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:10

Kabayo schreef:
Die natuurgenezer is geweest. Die zegt langer wachten dan zaterdag want het moet genezen.

Ze racen nu weer door huis. Ik vind het zo moeilijk

Wel heeft ze nu ook diarree


Wat moet genezen? En heeft de dierenarts gezegd dat het te genezen is?

mirim

Berichten: 4420
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:12

Ik lees al even mee en herken veel van wat je schrijft in onze oude briard .
Ook zij had ernstig problemen met de nieren.
De dierenarts kon er niet veel van maken en wij hebben toen ook gekozen voor natuurgeneeswijze . We hebben nog anderhalf jaar van haar kunnen genieten.
Het was geen makkelijke tijd , veel zorg en veel twijfels.
Maar iedere keer als we tegen elkaar zeiden :’ nu is het genoeg , morgen moeten we toch afscheid gaan nemen’ stond ze de volgende ochtend weer vrolijk kwispelend voor ons en stelden we het weer uit.
Dus mijn raad : kijk naar je hond , ze geven zelf aan als het genoeg is.
Ik denk dat je te veel van je hond houdt om haar te laten lijden.
Als jij denkt dat de natuurgenezer een punt kan hebben wacht dan ook langer als zaterdag ( zolang het voor de hond ook oké is ) zodat je nooit meer hoeft te twijfelen of je er goed aan gedaan hebt.
Ik hoop dat je nog een mooie tijd met haar mag hebben. :(:)

Kabayo

Berichten: 14088
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 13:17

Cayenne het is niet te genezen. Wel te rekken

Ik wacht op dat de DA terug belt. Ze leeft op en is niet uitgedroogd. Ik wil denk ik vandaag toch het bloed weer laten testen hoe het nu is. En vanuit daar verder kijken. Op dit moment denk ik echt niet aan inslapen. Maar met nieren kan je je ineens goed voelen en ineens weer slecht. Dus helaas geen pijl op te trekken

BigOne
Berichten: 38399
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:19

Maar even voor alle duidelijkheid, er waren twee opties, ontsteking of chronische nierproblemen, wat is het dan nu??

Kabayo

Berichten: 14088
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 13:40

bigone schreef:
Maar even voor alle duidelijkheid, er waren twee opties, ontsteking of chronische nierproblemen, wat is het dan nu??

Als je de posts leest lees je dat dat onbekend is


Morgen ochtend opnieuw bloed onderzoek en dan kijken we verder

Sanet

Berichten: 7987
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:43

Is al dat vlees nu wel goed dan? Onze kat met chronisch nierfalen krijgt speciaal renal-voer wat laag in (als ik me niet vergis) eiwitten is, zodat het de nieren niet teveel belast. Daarnaast geven we haar zelf wekelijks een onderhuids vocht infuus.
Daarnaast krijgt ze verschillende medicijnen om de nieren te ondersteunen.

BigOne
Berichten: 38399
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:51

Kabayo schreef:
bigone schreef:
Maar even voor alle duidelijkheid, er waren twee opties, ontsteking of chronische nierproblemen, wat is het dan nu??

Als je de posts leest lees je dat dat onbekend is


Morgen ochtend opnieuw bloed onderzoek en dan kijken we verder


Het is geen kritiek alleen zeg je zelf dat het niet te genezen is dus denk ik, er is een conclusie wat het is.
Niet dus.

Mando

Berichten: 15721
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:52

Oeps ik heb verkeerd gelezen ik dacht lever maar het zijn de nieren. Sorry

Ik dacht aan liver comp maar je heb ook kidney comp van phytonics die als ondersteuning kan bieden op homeopatische basis

Babootje

Berichten: 26411
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:27

Kabayo schreef:
Die natuurgenezer is geweest. Die zegt langer wachten dan zaterdag want het moet genezen.

Ze racen nu weer door huis. Ik vind het zo moeilijk

Wel heeft ze nu ook diarree


Waar baseert ze dat dan op?

Kabayo

Berichten: 14088
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 14:29

Babootje schreef:
Kabayo schreef:
Die natuurgenezer is geweest. Die zegt langer wachten dan zaterdag want het moet genezen.

Ze racen nu weer door huis. Ik vind het zo moeilijk

Wel heeft ze nu ook diarree


Waar baseert ze dat dan op?

Omdat de reactie van deze behandeling tijd nodig heeft. Ikzelf twijfel heel erg. Het is namelijk best hocuspocus :=

Storm

Berichten: 20870
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:37

Ondanks dat ik absoluut niet geloof in natuurgenezers, denk ik dat ze wel een punt heeft. De medicijnen moeten inderdaad tijd hebben om te gaan werken.
Maar mocht je hond toch ineens heel veel slechter worden, denk ik ook dat je wel eerlijk moet blijven.
Wachten met een doodzieke hond op verbetering die waarschijnlijk dan niet gaat komen, is ook niks.

Mondy

Berichten: 11876
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:38

Volg je gevoel en niet de hocuspocus. Als de hocuspocus je gevoel is...ok.
Maar als je al twijfelt...

Ik ben zelf ook geen fan van die manier ( je moet maar ff doorgaan maar ze kunnen niet zeggen waarom of waarvan)

Dat is de pijn/het ongemak van je lieverd niet waard...

Kabayo

Berichten: 14088
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 14:39

Storm schreef:
Ondanks dat ik absoluut niet geloof in natuurgenezers, denk ik dat ze wel een punt heeft. De medicijnen moeten inderdaad tijd hebben om te gaan werken.
Maar mocht je hond toch ineens heel veel slechter worden, denk ik ook dat je wel eerlijk moet blijven.
Wachten met een doodzieke hond op verbetering die waarschijnlijk dan niet gaat komen, is ook niks.

Dit is precies wat we gaan doen nu :) Morgen weer even een evaluatie op de kliniek en de hond weer even checken

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:45

TS waren beide niet zichtbaar via echo of 1 niet?

Kabayo

Berichten: 14088
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 14:45

BarbaLala schreef:
TS waren beide niet zichtbaar via echo of 1 niet?

Beide niet

Kabayo

Berichten: 14088
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 16:04

Bij nierziekte, nog zonder nierfalen
Is volledige genezing soms mogelijk, maar dat is wel afhankelijk van de soort ziekte. Bij erfelijke aandoeningen is genezing vaak niet mogelijk, maar staat de behandeling in het teken van het verbeteren van het welzijn van de patiënt en het remmen van de progressie van de ziekte

Acuut nierfalen 
In het beste geval kan uw hond/kat volledig genezen. In het slechtste geval kan uw hond overlijden. Veel dieren genezen deels en hebben na herstel een slechtere nierfunctie

Chronisch nierfalen 
De kans dat uw hond/kat geneest is vrijwel nihil. Het belangrijkste doel van een behandeling is dat uw hond zich lekkerder voelt. Als dit lukt, richt de behandeling zich op functiebehoud van de nieren: we willen dat uw hond zich zo lang mogelijk goed voelt.

Gedecompenseerd chronisch nierfalen 
Er is sprake van een acute verslechtering van chronisch nierfalen. Hiervoor geldt hetzelfde als bij acuut nierfalen. Volledig herstel zal echter niet optreden.

Bron;
https://www.mcvoordieren.nl/nierfalen-kat-hond
Moet zeggen , klinkt nou niet echt positief

Babootje

Berichten: 26411
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:15

Als het bloed indikt (en volgens mij zei je dat eerder ook al) dan is er al sprake van nierfalen. Dat kan ook de bloeddruk verklaren. Belangrijkste is nu te weten waarom. Dan weet je of je nog wat kunt.

GaelleS

Berichten: 1977
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:15

Als bloed indikt, is er niet per se sprake van nierfalen. Ze kan ook gewoon ziek zijn en niet willen drinken/eten en daardoor uitgedroogd geraken.

Diarree is mss van de antibiotica (ook als ze die niet via oraal opneemt).
Los van wat natuurgenezer zegt, kan je op elk moment beslissen. Morgen, zaterdag etc.. aan de hand van hoe ze dan is. Blijft het om whatever reden in stijgende lijn gaan, is dat alleen maar beter toch. Inslapen kan altijd nog :)

Kabayo

Berichten: 14088
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 17:53

GaelleS schreef:
Als bloed indikt, is er niet per se sprake van nierfalen. Ze kan ook gewoon ziek zijn en niet willen drinken/eten en daardoor uitgedroogd geraken.

Diarree is mss van de antibiotica (ook als ze die niet via oraal opneemt).
Los van wat natuurgenezer zegt, kan je op elk moment beslissen. Morgen, zaterdag etc.. aan de hand van hoe ze dan is. Blijft het om whatever reden in stijgende lijn gaan, is dat alleen maar beter toch. Inslapen kan altijd nog :)

Vandaar dat ik morgen graag nog eens bloed wil testen nu ze niet uitgedroogt is

Dankje verder!

saskiaojan

Berichten: 7257
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:14

Sterkte Kabayo, het is niet niks als je hond doodziek is en je zo je best doet om uit te vinden wat het is en om haar beter te maken.
Hier een teckel met hernia, volledige achterhand verlamming, incontinent en kon niks meer, maar gevoel gevolgd , niet de meest normale paden gevolgd en hij loopt weer en is weer zindelijk.
Volg je gevoel, kijk naar je hond en doe wat je denkt dat goed is....
nogmaals sterkte

Kabayo

Berichten: 14088
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 18:55

Kan een nierwaarde ook omhoog schieten als ze uitgedroogt is? En passen de symptomen er bij? Wat nou als ze helemaal geen nier problemen heeft? Of denken jullie van wel omdat ze wel echt veel plast (ze plast gewoon water)

Ik bedenk maar wat hoor. Ze is nu gewoon bijna normaal. Hoe ik haar ken. Van het vele plassen en niet eten (van brokken) na dan. Maar ja. Wellicht is dit weer tijdelijk