[VOLG] Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:12

Eerlijk gezegd snap ik niet dat mensen hun kat niet laten chippen :j
Mijn kat uit het asiel was al gechipt en toen ik er een kitten bij nam heb ik dat direct ook laten doen.
Ze is echter maar een half jaar mogen worden wegens ziekte maar de 2 kittens die ik heb gereserveerd nu krijgen bij het eerste bezoek direct een chip.
Kost 15 euro per kat.
Dat is het geld niet. Heb binnenkatten maar er kan altijd iets gebeuren.
Goed die discussie hoort hier eigenlijk niet.
Ik hoop dat mousse gelukkig mag worden bij ts en ze ons op de hoogte houd :D

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:24

Wat een lief snoetje <3
Ik hoop zo dat ze bij jullie komt wonen !

luuntje

Berichten: 13988
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:33

Hopelijk wordt Mousse goed nagekeken in het asiel.
Enting gegeven net als ontvlooien en ontwormen en eventueel castreren.
Ook fijn om te weten waar die kale plek van komt, of het niks besmettelijks is ivm je eigen kat.

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:49

Wat ben je goed bezig, TS!
Heb je Mousse al op de kat vermist/gevonden in Groningen Facebook gezet?

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:48

abeltje_xx schreef:
Ik ben trouwens wel benieuwd of ik er ooit achter ga komen wat zijn verhaal nu is. Want zoals een aantal al hebben opgemerkt, het is best raar dat een raskat ongechipt en ongecastreerd rondloopt.


Ik had er met de dierenambulance laatst ook eentje.

langharig(raskat) , compleet met ballen en helemaal verklit.
Die heb ik meegenomen en daar is later de dierenpolitie nog voor ingeschakeld.

Maar wat fijn dat hij gevangen is en op de goede plek zit.

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:55

wauw hij is al gevangen! lekker snel gegaan zeg, top!

mouse kan niet van het facebookbericht zijn, dat ging om een ex-kater en die dingen groeien niet vanzelf terug...

Hier in huis loopt ook een rasmuts uit het asiel, omdat ze zo mooi is (maine coon) is ze voor wij haar 'vonden' 3x geplaats en net zo hard weer teruggebracht want madam heeft nogal een apart karaktertje, zo piest ze in huis als ze vind dat de bak niet schoon is ookal heb je die gister nog schoongemaakt...en haalt ze uit als ze NIET geaaid wil worden, aaien mag je alleen als zij dat wil :Y) Nah ja inmiddels woont ze hier alweer 6jaar en zijn we gewent aan haar nukjes dus laten we haar in de waarde...nousje is gewoon nousje

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 20:19

_AB_ schreef:
Wat ben je goed bezig, TS!
Heb je Mousse al op de kat vermist/gevonden in Groningen Facebook gezet?



Nee nog niet gedaan. Goeie.

Is er trouwens iets te doen om te voorkomen dat mensen zich voordoen als eigenaar om Mousse te claimen omdat het een raskat is?
Zonder chip wordt het moeilijk om eigendom te bewijzen, maar ook om het tegendeel te bewijzen.
Misschien vragen om oude foto's?

Ik heb nog niks van de dierenambulance terug gehoord. Ze zouden me bellen met een update, maar met eerder genoemde drukte zal het geen prioriteit zijn.
Ik had heel graag gehoord hoe het met hem gaat, maar als ik vanavond niks hoor dan bel ik morgen zelf wel even.

Kaitlyn

Berichten: 9730
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:40

Ik zou sowieso niet melden welk geslacht hij is. En als mensen zeggen “kater”, vragen: “gecastreerd”? Dat is denk ik 1 van de 1e dingen die ik zou vragen, want ik denk dat daar heel veel mensen mee door de mand vallen. :+

Villanelle

Berichten: 1289
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:12

abeltje_xx schreef:
_AB_ schreef:
Wat ben je goed bezig, TS!
Heb je Mousse al op de kat vermist/gevonden in Groningen Facebook gezet?



Nee nog niet gedaan. Goeie.

Is er trouwens iets te doen om te voorkomen dat mensen zich voordoen als eigenaar om Mousse te claimen omdat het een raskat is?
Zonder chip wordt het moeilijk om eigendom te bewijzen, maar ook om het tegendeel te bewijzen.
Misschien vragen om oude foto's?

Ik heb nog niks van de dierenambulance terug gehoord. Ze zouden me bellen met een update, maar met eerder genoemde drukte zal het geen prioriteit zijn.
Ik had heel graag gehoord hoe het met hem gaat, maar als ik vanavond niks hoor dan bel ik morgen zelf wel even.


Ik heb je topic stilletjes gevolgd en zie hem net toevallig op fb voorbij komen. Reageren best wat mensen dat hij in de omgeving eerder gesignaleerd is en ook 1 zegt dat er mensen verhuisd zijn met zo'n kat (als ik me goed herinner).

Zou idd zelf bellen weer, gun hem jou echt na alle moeite en goeie zorgen. Mocht hij geen baasje hebben

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 21:17

Ik zie hem ook net staan. Met mijn foto's. Vraag me af wie hem erop heeft gezet want ik was het niet haha. Diegene was me voor :P

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:19

Mocht je hem van de dierenambu niet zelf in huis nemen tot er iemand kwam opdagen? Of wilde je dat zelf niet?

En hoe zit het nou? Heb je nou wel of niet eerste keus als er geen baasje komt? Daarnaast, wat is het beleid van de dierenambu om te achterhalen of het echt het baasje is?

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:21

Zag de oproep staan, jammer dat ze alle info er bij gezet hebben, had het geslacht en ras achterwege gelaten. Dat zou de baas moeten weten, nu kan elk persoon zeggen dat het zijn kat is en reken maar dat er gelukszoekers op af komen.

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 21:26

noox schreef:
Mocht je hem van de dierenambu niet zelf in huis nemen tot er iemand kwam opdagen? Of wilde je dat zelf niet?

En hoe zit het nou? Heb je nou wel of niet eerste keus als er geen baasje komt? Daarnaast, wat is het beleid van de dierenambu om te achterhalen of het echt het baasje is?



Hij had best mogen blijven maar de ambu nam hem graag mee.
Ik weet niet of ik de eerste keus heb. Ik heb het wel al meerdere keren aangegeven bij de medewerkers dus ik hoop van wel.

Ik vind het ook niet handig dat alle info erbij staat... ik hoop dat kritisch wordt omgegaan met eventuele " eigenaren"

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:35

UnlimitedS schreef:
pompadour schreef:
Mijn poezekind is ook niet gechipt maar loopt nooit weg.
Als ze via de voordeur eruit glipt dan zit ze na 15 minuten in de tuin.

Tenzij ze een keer schrikt, wegrent, de weg kwijt raakt en verder van huis zwerft. Het gros van de poezen die ‘kwijt raken’ zullen heus niet expres van huis weg lopen.





in haar jongere jaren ging ze wel aan de wandel, gewoon in de wijk. En kwam altijd terug.
Ze is nu bijna 15 jaar,
En wij wonen de derde huis van de straat.
Maar ze gaat meestal via de schuifpui de tuin in, ze heeft blijk maar geen behoefte meer om aan de wandel te gaan. Maar ik moet wel zeggen dat wij toen een oudere siamees hadden en sinds hij is gestorven is ze een huismus geworden .

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:35

bigone schreef:
Zag de oproep staan, jammer dat ze alle info er bij gezet hebben, had het geslacht en ras achterwege gelaten. Dat zou de baas moeten weten, nu kan elk persoon zeggen dat het zijn kat is en reken maar dat er gelukszoekers op af komen.


Als een "baas" hem claimt dan zit er wel een behoorlijk kostenplaatje aan: Vervoer dierenambulance, opvang in het asiel en alle gemaakte dierenartskosten.

In principe blijven ze 2 weken in het asiel voor ze herplaatst mogen worden. Maar als er medisch nog zaken spelen wordt dat eerst opgelost voordat ze geplaatst worden en in dit geval waarschijnlijk ook castratie. En hij zal fit genoeg moeten zijn voor castratie.

Ik gun hem TS wel, zo lief dat je een vangkooi gaat kopen voor een onbekende kat.

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 21:41

Ik ben helemaal vergeten om die kooi mee te geven aan de ambu want ik wilde hem doneren haha.
Ik heb ook een tas vol blikvoer gekocht, ik had gerekend op een lange jacht...tja :P
Die tas heeft de ambu wel meegekregen. Daar kunnen ze vast wel goeie dingen mee doen.

dierenfan
Berichten: 9630
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:41

Heb 10 jaar in dierenasiel en op dierenambulance gewerkt. Kan mij geen enkele situatie herinneren waarbij meerdere "eigenaren" op zijn komen dagen. Wij waren wel terughoudend met idd info zoals ongecastreerde kater in raskat gevallen.
Vergeet niet, rit dierenambulance, gemaakte medische kosten, standaard ontwormen en ontvlooien samen met dag tarief voor de opvang wordt allemaal geeist vd eigenaar. Wil je hem goedkoop hebben kun je je beter als adoptant aanmelden of via marktplaats een raskat herplaatser nemen.
Veel mensen realiseren zich dat ook. Zou absoluut morgen bellen. Wij deden altijd gelijk op papierwerk noteren dat vinder na de wettelijke 14 dagen eerste recht wou op adoptie

senna21

Berichten: 11870
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:50

Mijn kat had in het asiel de naam van degene die haar had gevonden, Anneke :P
Ik heb haar toch een andere gegeven.

Hopelijk hoor je snel wat van Mousse, en komt hij toch bij jullie wonen.

Sting

Berichten: 12864
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:19

Ik zou morgen even bellen als ik jou was en er een mailtje uitdoen dat je interesse hebt in Mousse met het aanvraagformulier (staat op de site van Zuidwolde).
Bij een eventuele eigenaar worden er altijd om foto's gevraagd en specifieke kenmerken. Al eens een cyperse kat gehad zonder aftekeningen, dus altijd lastig te herkennen. Maar eigenaresse kwam binnen, deed haar 'voer-fluitje' en beestje werd direct enthousiast en begon te miauwen. Nu kan elke kat daar natuurlijk op reageren, maar dit vond ik wel duidelijk (incl karakterbeschrijving etc).

cissy

Berichten: 19835
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:34

Open kater en poosje buiten gelopen, ik zou ook zeker testen op FIV/FELV voordat ik m in huis zou halen. Hij is prachtig maar beide ziektes zijn niet grappig.

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 03:12

Wat een wending heedt je verhaal gekregen.
Fijn dat de kat van straat is.
Hoop dat alles goed door gekomen is in het asiel en jullie een eerste optie hebben.
Spannend!

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 13:29

Ik heb zojuist weer gebeld en het blijkt dat Mousse wel een baasje heeft.

Daar is hij inmiddels ook weer naar terug.
Maar het lijkt erop dat de manier waarop hij gehouden wordt opzettelijk is...

Ik weet niet wat ik hier van moet vinden. Aan de ene kant ben ik blij dat hij een baasje heeft, maar om dan te horen dat dat baasje zijn huidige conditie blijkbaar normaal vindt?
De kale plekken zouden zijn omdat hij geschoren was vanwege klitten, maar hij zat nog steeds onder de klitten. Of waarschijnlijk alweer.
Ik vind een ongecastreerde, ongechipte, magere kat met klitten en wonden. Volgens de ambu heeft hij ook nog eens teken.
Ik maak me nu eigenlijk meer zorgen, niet minder.

De dierenambu heeft geadviseerd om de situatie in de gaten te houden en dat als het weer slechter lijkt te gaan, zoals de huidige trend lijkt te zijn, dan weer contact met hen op te nemen en misschien met de dierenpolitie.

Als zoiets direct wordt voorgesteld heb ik het idee dat het vertrouwen er ook niet is bij de dierenambulance.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:32

-O- -O- -O- Dit vind ik erg.
Wel een beetje gemakkelijk om nu jou in te zetten om de boel in de gaten te houden.

Britta31

Berichten: 13154
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:34

Kan je niet het telefoonnummer van de eigenaar vragen?Misschien mag je Mousse wel houden.Toen ik onze leen vond heb ik de eigenaar gebeld dat ze bij ons was.En gevraagt of ik haar mocht houden.En dat mocht *\o/* Ze was al een half jaar zoek toen ik haar graatmager vond.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:37

Schandalig!!!