[VOLG] Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:21

Yes wat goed! Scheelt heel wat zorgen.
Heb je geen boer met paarden ofzo in de buurt? Zo kom ik meestal aan mijn chipreader omdat ze er vaak eentje hebben :)
Al meermaals geluk mee gehad

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:26

Zo zeg wat goed! Ik hoop zo dat het goed met hem komt.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:46

Goed van je! En zo lang hun niet een concreet baasje hebben zou ik hem ook niet mee geven maar zeggen dat ze eventuele eigen are door kunnen sturen. Kan me voorstellen dat ze geneigd zijn m mee te nemen maar denk dat hij in een huis voor nu beter af is als in een asiel.

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 15:48

Vandaag gaat alles snel lijkt het wel. :P
De dierenambulance was er heel vlot want ze waren toevallig in de buurt. Hij is nagekeken en bleek een temperatuur van 38.9 te hebben. Ook viel het nu op dat hij wat sloom was. Hij bleek ook veel meer kleine wondjes te hebben dan ik eerst dacht dus onze eerste gedachte is lichte infectie.

Hij is NIET gechipt!

Dat verbaasde ons allemaal! Hij is prachtig en vrij duidelijk een raskat ( of iig een hele mooie kruising) dus het is erg vreemd dat hij geen chip heeft.

Hij is nu op weg naar de dierenarts voor controle en ik word door de mederwerkers van de ambulance op de hoogte gehouden van hoe het met hem is en wat ze met hem gaan doen vandaag.
Waarschijnlijk gaat hij naar het asiel in Zuidwolde. Ik heb net met mijn vriend gebeld en hij gaf al aan dat hij voor de foto's gevallen was, dus we gaan Zuidwolde bellen om te zeggen dat we interesse hebben in Mousse als er niemand anders voor hem komt binnen de 2 weken.

Want zeg nou zelf, tegen dit koppie zeg je toch geen nee <3


Afbeelding

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:52

Knappe schele Mousse.
Top dat je hem hebt gevangen.
Jammer dat hij geen chip heeft.
Nu afwachten of zijn baasjes komen of dat jij zijn nieuwe personeel gaat worden.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:53

Gossie, die schele oogjes <3 Ik snap dat je ervoor bent gevallen en super goed dat je hem hebt gevangen +:)+ +:)+

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:55

Super van je ts!

Ik weet niet of jij het bent op die laatste foto of diegene van de ambu. Misschien een idee om het gezicht de blurren voor de zekerheid mocht ze niet op internet willen staan

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:56

Wat leuk dat het goed is gekomen met mousse ! Mocht je strakjes toch vanaf zien hou ik me nog steeds aanbevolen.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:02

Wauw wat een moppie! En zooo goed...je was dus op tijd met koorts etc. Sneu. Ook gek dan hè geen chip!

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 16:04

Een beetje fotospam :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:05

Wat een plaatje.
Ik zou er voor gaan... en dan krijgt hij een geweldig huisje

Ach wat kijkt hij zielig.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:11

Oh wat een leukerd!!!

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 16:14

Kimmie schreef:
Super van je ts!

Ik weet niet of jij het bent op die laatste foto of diegene van de ambu. Misschien een idee om het gezicht de blurren voor de zekerheid mocht ze niet op internet willen staan


Het is de dame van de ambulance.
Ik ben de sokken in de laatste foto :P

Maar ze had aangegeven dat ze het niet erg vond.


Het is voor ons ook allemaal wel heel bijzonder. Begin dit jaar is onze poes Chynera overleden aan nierziekte en daar zijn we heel lang heel erg van ondersteboven geweest. We wilden wel weer een nieuwe kat want onze andere kat Filip heeft bijna zn hele leven met haar geleefd.
Hij is een heel sociale kat en we wilden niet dat hij zich eenzaam zou voelen. Maar wij moesten er toen niet aan denken om een nieuwe kat te nemen, het verdriet was zo rauw. Het valt met Filip gelukkig allemaal mee en hij lijkt er niet veel last van te hebben.
Wij waren eigenlijk net aan het denken dat we misschien toe waren aan een nieuwe kat, maar ja, hoe kies je een nieuwe partner uit?

En dan komt Mousse ineens langslopen...

Ik zou het nog steeds even fijn vinden als hij herenigt wordt met een liefhebbend baasje, maar als niemand hem mist, misschien heeft dan voor ons zo moeten zijn en hebben wij ons nieuwe maatje gevonden.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:17

Als het oude baasje niet opdaagt hoop ik ehct dat Mousse bij jullie terechtkomt.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:29

Ooohh hou je ons op de hoogte van hoe het verder gaat? Wat een mooie kat is hij :+:

janouk
Blogger

Berichten: 17873
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:44

dito schreef:
Wauw wat een moppie! En zooo goed...je was dus op tijd met koorts etc. Sneu. Ook gek dan hè geen chip!


38.9c is voor een kat nog geen koorts, zeker als ze wat stress hebben. Normale lichaamstemperatuur is altijd al tussen 38 en 39 bij een kat.

Heel benieuwd hoe het nu verder gaat.

Het zou toch super zijn als hij bij je komt wonen. Hij is niet toevallig op je pad gekomen. :(:)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:47

Ik had m niet eens meegegeven....

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:49

Wat een goede actie!
En wat fijn dat hij bij jullie mag wonen als hij geen eigenaar heeft.

Zelf heb ik ook een keer een zwerfkat van straat gehaald. Eerst een halsbandje om gedaan met een briefje of hij een eigenaar had en zijn chip laten controleren. Later bleek dat er mensen hun huis uit gezet waren een straat achter ons. Ze hadden veel honden en katten die door de dierenambulance zijn meegenomen, maar deze was ontsnapt. Het was een ontzettend lieve kat en hij heeft tot zijn dood bij ons gewoond.

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 16:50

janderegelaa schreef:
Ik had m niet eens meegegeven....


Het lijkt me niet legaal om een kat te houden die ( nog) niet van mij is.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:52

Wat gek he, dat zulke katten dan toch niet gechipt zijn! Gelukkig heb jij hem gevonden en komt het nu vast allemaal goed!
Leuk dat jullie hem definitief willen opvangen als hij 'klaar' is in Zuidwolde. Schrijf je aanmeldformulier positief/optimistisch en speciaal voor Mousse, dan heb je het meeste kans dat erdoor komt (ik heb daar gewerkt, en we krijgen bergen aanmeldingen, zéker voor een raskat. Ja, ook als je niet de eigenaar bent en hij komt op mijndieriszoek, dan krijgen we berichtjes dat mensen tóch opeens eigenaar zijn.... |o )

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 17:01

Sting schreef:
Wat gek he, dat zulke katten dan toch niet gechipt zijn! Gelukkig heb jij hem gevonden en komt het nu vast allemaal goed!
Leuk dat jullie hem definitief willen opvangen als hij 'klaar' is in Zuidwolde. Schrijf je aanmeldformulier positief/optimistisch en speciaal voor Mousse, dan heb je het meeste kans dat erdoor komt (ik heb daar gewerkt, en we krijgen bergen aanmeldingen, zéker voor een raskat. Ja, ook als je niet de eigenaar bent en hij komt op mijndieriszoek, dan krijgen we berichtjes dat mensen tóch opeens eigenaar zijn.... |o )


Ja kan ik me voorstellen, mensen "herinneren" zich ineens dat poekie van hen was...

Ik heb al aan de medewerkers van de ambulance doorgegeven dat we interesse hebben en het staat op zijn asielbon dat ik alvast een optie op hem heb. Ik neem even aan dat een asielbon een papiertje is waar al zijn achtergrondinfo op staat voor als hij straks naar het asiel gaat.
Ik zal het asiel ook bellen en doorgeven dat hij zeker welkom is bij ons mocht hij geen baasjes hebben.
Eventuele formulieren vullen we dan zeker heel positief in :D

Het is al jaren geleden dat ik een dier uit het asiel heb gehaald en bijna net zo lang dat ik er zelf gewerkt heb dus ik ga wel zien wat er allemaal nodig is tegenwoordig.
Mousse is hier iig van harte welkom! <3

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:02

Super gedaan TS! :D En nu die vangkooi even netjes schoonmaken, terug in de doos en terugsturen... ;) En ik hoop voor je dat er geen eigenaar komt binnen die twee weken en dat ze jou bovenaan de lijst zetten ;) want wat een plaatje is Mousse!

Selina

Berichten: 14297
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:06

Zo hé, wat een geluk dat je hem meteen had joh. Hoop dat het enige waar Mousse last van heeft een lege maag is en geen schurft oid.
Wat een knapperd!

UnlimitedS

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:08

Sting schreef:
(...)
Leuk dat jullie hem definitief willen opvangen als hij 'klaar' is in Zuidwolde. Schrijf je aanmeldformulier positief/optimistisch en speciaal voor Mousse, dan heb je het meeste kans dat erdoor komt (ik heb daar gewerkt, en we krijgen bergen aanmeldingen, zéker voor een raskat. Ja, ook als je niet de eigenaar bent en hij komt op mijndieriszoek, dan krijgen we berichtjes dat mensen tóch opeens eigenaar zijn.... |o )

Dat vind ik echt een rare gang van zaken eigenlijk, ik werk regelmatig met een asiel samen en daar is de procedure wat anders. Daar hebben evt. gastgezinnen eerste recht op adoptie en de mensen welke het dier gevonden hebben het eerstvolgende recht. Hebben die geen interesse, dan pas wordt er verder gekeken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:10

janderegelaa schreef:
Ik had m niet eens meegegeven....


Zo, lekker dan!

Goed gehandeld, TS!