[VOLG] Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:40

abeltje_xx schreef:
Ik heb zojuist weer gebeld en het blijkt dat Mousse wel een baasje heeft.

Daar is hij inmiddels ook weer naar terug.
Maar het lijkt erop dat de manier waarop hij gehouden wordt opzettelijk is...

Ik weet niet wat ik hier van moet vinden. Aan de ene kant ben ik blij dat hij een baasje heeft, maar om dan te horen dat dat baasje zijn huidige conditie blijkbaar normaal vindt?
De kale plekken zouden zijn omdat hij geschoren was vanwege klitten, maar hij zat nog steeds onder de klitten. Of waarschijnlijk alweer.
Ik vind een ongecastreerde, ongechipte, magere kat met klitten en wonden. Volgens de ambu heeft hij ook nog eens teken.
Ik maak me nu eigenlijk meer zorgen, niet minder.

De dierenambu heeft geadviseerd om de situatie in de gaten te houden en dat als het weer slechter lijkt te gaan, zoals de huidige trend lijkt te zijn, dan weer contact met hen op te nemen en misschien met de dierenpolitie.

Als zoiets direct wordt voorgesteld heb ik het idee dat het vertrouwen er ook niet is bij de dierenambulance.

Betekend dit dat hij vlak uit de buurt komt!! Want dan wist ik het de volgende keer wel, mag misschien niet maar dit soort bazenmoet ik niet voor de auto krijgen.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:46

Arm beestje.

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 13:47

Ik ben nu bezig om een melding te maken bij de dierenpolitie. Ik heb daarvoor het adres nodig. Ik ga de dierenambu vragen of ik dat mag hebben voor de melding en anders of zij de melding willen maken want de dierenpolitie vind het het onderzoeken waard.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:48

bigone schreef:
Want dan wist ik het de volgende keer wel, mag misschien niet maar dit soort bazenmoet ik niet voor de auto krijgen.

Maar je weet er toch niet veel van? Misschien is Mousse al op zekere leeftijd en daardoor mager.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:52

Sclimpre schreef:
bigone schreef:
Want dan wist ik het de volgende keer wel, mag misschien niet maar dit soort bazenmoet ik niet voor de auto krijgen.

Maar je weet er toch niet veel van? Misschien is Mousse al op zekere leeftijd en daardoor mager.

Een dier dat duidelijk onverzorgd is, meerdere kale plekken en wondjes/korstjes, niet gecastreerd, mager , ja die kan misschien oud zijn, des te meer redenen om dit aan te pakken. Want die krijgt niet de verzorging die hij zou moeten hebben.

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 13:55

Sclimpre schreef:
bigone schreef:
Want dan wist ik het de volgende keer wel, mag misschien niet maar dit soort bazenmoet ik niet voor de auto krijgen.

Maar je weet er toch niet veel van? Misschien is Mousse al op zekere leeftijd en daardoor mager.


En vol met klitten? En teken? En wonden?
Ik snap het best als het een kat op leeftijd is, maar ook dan ( zeker dán) moet je goed voor zo'n beestje zorgen.

Ik heb met de dierenambulance gebeld en ik word vandaag teruggebeld door een medewerker van dierenbeheer die met mij gaat kijken wat we kunnen doen.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:59

Oh dear… -O- Daar wordt een mens niet vrolijk van.
Ik hoop zo dat hij weet te ontsnappen en weer jouw kant opkomt...
Deze keer zonder dierenambulance dan maar <<)

Hoe weten ze eigenlijk dat dit wel degelijk de eigenaar is ?

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:02

Ik bedoel dat je niet moet oordelen voordat je het hele verhaal kent. Mensen hier in de buurt hadden een oud paard. Gezond maar hij was absoluut niet meer dik te krijgen. Er kwamen regelmatig mensen aanbellen die heel verontwaardigd kwamen zeggen dat het een schandaal was om een paard te laten verhongeren. Terwijl het paard perfect verzorgd werd. Ze hebben hem tenslotte maar in de wei achter het huis gezet en nooit meer in de wei aan de straat.
Misschien is Mousse wel een heel ondernemende oude kater die zichzelf soms wat overschat.
Hopelijk kom je het hele verhaal wel te weten.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:04

Sclimpre schreef:
Ik bedoel dat je niet moet oordelen voordat je het hele verhaal kent. Mensen hier in de buurt hadden een oud paard. Gezond maar hij was absoluut niet meer dik te krijgen. Er kwamen regelmatig mensen aanbellen die heel verontwaardigd kwamen zeggen dat het een schandaal was om een paard te laten verhongeren. Terwijl het paard perfect verzorgd werd. Ze hebben hem tenslotte maar in de wei achter het huis gezet en nooit meer in de wei aan de straat.
Misschien is Mousse wel een heel ondernemende oude kater die zichzelf soms wat overschat.
Hopelijk kom je het hele verhaal wel te weten.


Eens, maar je kater ongecastreerd de straat op sturen vind ik niet getuigen van verantwoordelijk eigenaarschap

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:13

Anders volgende keer niets melden, mousse lekker thuis houden, en een DA zoeken ver uit de buurt die kan helpen.
Mousse... welke Mousse.... nee hoor die woont hier niet

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:15

Mando schreef:
Anders volgende keer niets melden, mousse lekker thuis houden, en een DA zoeken ver uit de buurt die kan helpen.
Mousse... welke Mousse.... nee hoor die woont hier niet


Ik weet dat het niet correct is, maar dat is ook zeker wat ik zou overwegen te doen

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:16

Dat is echt een domper, vooral ook omdat je het beste voor hebt met Mousse en de baasjes daar duidelijk niet. Ongecastreerde, ongechipte kat los laten lopen is echt vragen om ellende... Ik duim een afloop die beter is dan dit, TS. In elk geval heel erg fijn dat je hem hebt willen helpen met de beste bedoelingen!

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:55

Succes ik ga hopen dat het gaat lukken met de dierenpolitie.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:09

jeetje wat een domper! Heb je zoveel moeite gedaan krijg e dit. Hadden ze de kat ergens als vermist opgegeven?

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 15:14

Iedereen bedankt voor het medeleven. Ik hoop ook dat dit alsnog een goed einde krijgt. Ik ga me er in ieder geval 100% voor inzetten.

Hopelijk komen we ergens met de dierenpolitie.

En misschien vind het "baasje" het dan ook wel te veel gedoe om Mousse te houden. Het lijkt niet iemand te zijn die graag tijd, geld en moeite in een dier stopt ;(

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 15:15

dito schreef:
jeetje wat een domper! Heb je zoveel moeite gedaan krijg e dit. Hadden ze de kat ergens als vermist opgegeven?



Nee, maar ze werden geattendeerd op de fb post van de dierenambulance.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:55

abeltje_xx schreef:
dito schreef:
jeetje wat een domper! Heb je zoveel moeite gedaan krijg e dit. Hadden ze de kat ergens als vermist opgegeven?



Nee, maar ze werden geattendeerd op de fb post van de dierenambulance.


Het voelt een beetje als een 'nep' baasje die gewoon op fb heeft gereageerd.

Maar ik zou gewoon de stoute schoenen aantrekken en proberen met haar in contact te komen en vragen of je de kater mag overnemen :o

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 16:59

Ik zit er ook aan te denken maar ik weet niet hoe ik dat aan moet pakken.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:10

Ga er gewoon heen en vraag hoe het met hem is. Open het gesprek...

Als het nodig is: bied geld voor de kat en hou er rekening mee dat ze boven dat bedrag gaan vragen...
Dan maak je een opsomming van de kosten die nog gaan komen - castratie, wonden verzorgen etc en geef een laatste bod aan. Anders blijf je de dierenpolitie er op af sturen omdat dit niet de eerste x is en je weet dat het voor jou ookal is gebeurd.
Hopelijk kiezen ze dan voor het geld.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:23

Ik zou de vangkooi nog maar even houden, die heb je binnenkort weer nodig schat ik zo in...
Wat een nare baas!

Floko

Berichten: 407
Geregistreerd: 31-10-18

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:37

Ik heb alleen de berichten van de TS gelezen, dus excuus als dit al gezegd is. Maar een eigenaar moet toch geld betalen om zijn kat terug te halen als die is opgevangen? Dan moet iemand toch ook wel iets om het dier geven. Misschien geeft dat iets rust?

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:44

abeltje_xx schreef:
Iedereen bedankt voor het medeleven. Ik hoop ook dat dit alsnog een goed einde krijgt. Ik ga me er in ieder geval 100% voor inzetten.

Hopelijk komen we ergens met de dierenpolitie.

En misschien vind het "baasje" het dan ook wel te veel gedoe om Mousse te houden. Het lijkt niet iemand te zijn die graag tijd, geld en moeite in een dier stopt ;(


Dat is wel een aanname lijkt me, je weet verder niets van het baasje en/of de kat en hoe lang hij al buiten was als ik het zo lees en waardoor hij er misschien slecht uit is gaan zien. Ze gaan de kat wel snel halen bij het asiel, dus hij werd wel gemist. Chippen en neutraliseren is niet verplicht in Nederland (wel verstandig!)Lijkt me trouwens ook niet dat de dierenambulance of het asiel zomaar het adres van iemand mogen geven. Snap dat je teleur gesteld bent, omdat je hem zelf blijkbaar graag wilde hebben.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:47

abeltje_xx schreef:
Ik ben nu bezig om een melding te maken bij de dierenpolitie. Ik heb daarvoor het adres nodig. Ik ga de dierenambu vragen of ik dat mag hebben voor de melding en anders of zij de melding willen maken want de dierenpolitie vind het het onderzoeken waard.


En anders even vragen of de dierenpolitie langs het asiel gaat voor de gegevens.
Dieren verwaarlozing kan immers ook wijzen op meerdere zaken in zo'n huis.
Goed dat je actie onderneemt.


Floko schreef:
Ik heb alleen de berichten van de TS gelezen, dus excuus als dit al gezegd is. Maar een eigenaar moet toch geld betalen om zijn kat terug te halen als die is opgevangen? Dan moet iemand toch ook wel iets om het dier geven. Misschien geeft dat iets rust?


Geloof mij. Ik heb vloekende eigenaren aan de lijn gehad dat we dat rotbeest maar moesten houden . Vervolgens kwamen ze toch langs om hem om te halen en te betalen.

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:49

We zijn wel ietsje kort door de bocht met het meteen dierenmishandeling en verwaarlozing noemen vind ik... ik vind het ook jammer dat Mousse niet bij TS komt maar om meteen de bedenken dat de echte eigenaar niet om zijn dier geeft vind ik wel kort door de bocht.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:15

We zorgen helaas niet allemaal met dezelfde hoge standaard voor onze dieren, dat kan hier ook zomaar het geval zijn.