[Volg] Toeval bestaat niet, welkom Mera!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 17:06

Rennen .. vallen .. op staan .. en weer dóóóórgaan! Dat is momenteel het motto van de pups die vandaag alweer 4 weken! oud zijn :D En mijn broertje en ik fungeerde overduidelijk als klimtoestel. Ze zijn absoluut niet bang aangelegd en hier en daar komt er graag ééntje even flink terroriseren. En zo zitten er ook een aantal bij die echt bij je komen zitten en je aankijken alsof ze aan het bedenken zijn wat wij in vredesnaam voor figuren zijn :') En vervolgens wordt alles uitgeprobeerd .. de rits van je jas (gek hoor dat het heen en weer bungelt), de onderkant van je jas, de plooien van je broek .. die tandjes weten er wel raad mee! *\o/*

Ik zal niet teveel meer praten .. de foto's komen er aan .. ik ben zó benieuwd over twee weken als de keus wordt gemaakt. 26 juni vinden de karaktertesten plaatsen en in combinatie met dát, het geen wat de fokker zelf ziet & onze voorkeur zal bepalen welk pupje bij ons komt. Spannend …..


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De blue merle was het op een begeven moment zat en ging gewoon liggen slapen. Al vlot kwam daar ook de lilac merle bovenop. Slaaplekker!


Afbeelding
& nog een college :)

Deze week zie ik ze helaas niet meer. Ik ga donderdag nacht/vrijdag/zaterdag naar Duitsland voor mijn werk. Volgende week zien we wel weer hoe en wat :D

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:09

Oooh wat zijn ze opeens groot!

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:12

Oh wat zijn ze lief!!! Ik wil ze allemaal! <3

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:48

Oh nu worden ze echt leuk met ondekken en ondeugend zijn. <3

Die bruine mag je nog steeds komen brengen. O:)

justmexx

Berichten: 135
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: De Wijk

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:56

Ohh ze groeien zoo snel :\ pff mis ze wel hoor, ben benieuwd hoe groot ze bij de kenneldag zijn :j

AnnickT

Berichten: 1466
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:28

Ho stop wacht, 4 weken :wow: Wat groeien ze goed en wat een leuke foto's en verslag!

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:45

Geweldig, ik ben helemaal fan van Roxx <3 t is maar goed dat ze allemaal vergeven zijn :o

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:17

Ik blijf die bruine heel leuk vinden
Maar dat snoetje van die zwarte op de eerste foto is ook wel heeel leuk <3

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 22:01

Snel gaat dat heh! Aan de ene kant heb ik zoiets van; laat dit nog maar even héél lang zo duren .. maar aan de andere kant wil ik heel graag weten welk pupje ik hier mag verwelkomen. Ik heb al wel aan de fokker gevraagd of dat er überhaupt een gegadigde tussen zit zodat ik daar een beetje rekening mee kan houden. Het duurt toch nog twee weken en het zou zuur zijn als ik in spanning blijf terwijl het eigenlijk niets gaat worden. Ik kreeg in ieder geval de toezegging van, 'Ja, zeker! Ik heb ook wel een vermoeden welke maar dat kan nog veranderen', dus dat zit wel goed. In dit geval ging het specifiek om de merles. Hoe schattig & hoe lief het zwart witte en bruin witte teefje ook zijn .. ik sta op de lijst voor een merle en die zijn ook onwijs lief & leuk en schattig, en nieuwsgierig, en oooohhh. De keus van het uitwijken zou eigenlijk alleen aan bod komen als de merles tegenvallen. Klinkt gek om er zo over te praten maar ik hoop dat jullie het wel kunnen begrijpen hoe ik het bedoel :D

De pup moet mij/ons leuk vinden, maar andersom natuurlijk ook *\o/* En nu is álles leuk en schattig maar het moet wel mij/ons maatje voor zeker jaren worden.


justmexx schreef:
Ohh ze groeien zoo snel : pff mis ze wel hoor, ben benieuwd hoe groot ze bij de kenneldag zijn :j

Snap ik hoor! Nu is eigenlijk de leukste fase begonnen! :P Op de kenneldag ga je in principe ook Bodhi ontmoeten <3

onpaard schreef:
Geweldig, ik ben helemaal fan van Roxx <3 t is maar goed dat ze allemaal vergeven zijn :o

Ik moest even terug kijken wie nu ook alweer Roxx is, haha. Maar dat is de lilac! ONWIJS brutaal, haha. Nergens bang voor en laat zich niet op d'r kop zitten. Erg aanwezig ook. Knap kopje zit er op.
In principe is alles vergeven onder het mom van 'als het matched'. Dus ik ben heel erg benieuwd! Zo zou er ook een hulphondje tussen moeten zitten maar dat is natuurlijk wel onder voorbehoud of er een geschikte pup tussen zit die dit aan kan.

kiwiwitje schreef:
Ik blijf die bruine heel leuk vinden
Maar dat snoetje van die zwarte op de eerste foto is ook wel heeel leuk <3

Lief heh! <3

Ze gaan nog veel harder groeien want vandaag hebben ze hun eerste keer vlees gehad! Voor de lilac merle was dat even onwennig (of wellicht omdat de rest er met hun dikke kont voor stond) maar toen ze er bij kon was ze ook in volle overtuiging aan het smakken, heerlijk hoor!

Afbeelding

Ik ben gewoon verliefd <3 <3 <3

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:37

Jaaa nu zijn het eindelijk al een beetje mini hondjes (in plaats van wurmpjes) <3 ik vind de blue merle het mooist vanaf de foto's.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:03

Wat een hummeltjes zijn het <3 super spannend dat de fokker al een idee heeft welke bij jou past! Hoop dat het aansluit bij je eigen gevoel!

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:06

Oh wauw! Ze zijn echt zo hard gegroeid! Wat een popjes. <3

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 21:20

_Christina schreef:
Jaaa nu zijn het eindelijk al een beetje mini hondjes (in plaats van wurmpjes) <3 ik vind de blue merle het mooist vanaf de foto's.


Haha, het is zoooo lastig om te zeggen! Daarom kan en ga ik ook echt niet op kleur kiezen. Een leuk voorbeeldje, het zusje van Bodhi! Die leek heel veel wit te hebben, maar uiteindelijk ....

Afbeelding

Naar

Afbeelding

Fokker vertelde ook dat het met mama (blue merle) net zo was eigenlijk. En ik begin dat ook wel te zien bij het lilac merle teefje nu. Die is al wel veel donkerder dan de zus van Bodhi toen!


Nynkster schreef:
Wat een hummeltjes zijn het <3 super spannend dat de fokker al een idee heeft welke bij jou past! Hoop dat het aansluit bij je eigen gevoel!


Ik heb er wel de vertrouwen in hoor! Ben vooral heel benieuwd, zo spannend eigenlijk.


Ook wel leuk gelijk als toevoeging :) Volgende week (ongeveer) gaan we met Bodhi kennis maken om te kijken wat zijn reactie is en of hij op één van de twee meer of minder reageert. Dus …
Bodhi - puppentesten - fokker - & mijn voorkeur gaat straks ons pupje bepalen, nou … ik krijg zenuwen :')

En een beetje voorbarig wellicht .. het toekomstige pupje is alvast ingeschreven voor de puppycursus! Gewoon voor de fun maar nu was er nog plek vrij en vanwege de zomerstop is het een verkorte versie. Best gek om eigenlijk de toekomstige naam en dergelijke in te vullen ….. :o

Afbeelding

*\o/* *\o/*

JesdaJinn

Berichten: 10444
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:26

Oef. Dat bruine reutje. Prachtig!

justmexx

Berichten: 135
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: De Wijk

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:22

Jaa ik wil Bodhi echt zien <3 Ik bedoel, die is net zo knap als zijn vader *\%/*

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:30

Toverballetjes!

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:49

Waarom lijkt Bodhi gewoon red te zijn, maar is hij lilac? :) op de foto’s had ik hem er niet als lilac uitgehaald en hij lijkt qua kleur ook helemaal niet op zijn zus. Ben benieuwd hoe dat zit! :)

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-19 13:16

Zijn zus is Lilac merle dus dat kan wel kloppen dat ie daar niet op lijkt :)

Afbeelding

Uitleg van de kleuren:
Lilac wit is de dilute variant van bruin wit. Deze word, net als blauw wit, veroorzaakt door een gen in het dna dat de kleur van de hond vervaagt. Lilac wit komt voor met tanpoints en een zadelpatroon, ook hier geldt dat ticking genetisch gezien kan. De merlevariant van Lilac wit is lilac merle.



Australisch rood, ook ee-red genoemd, is als het ware een rode kleur die over de basiskleur gelegd word. Australisch rode honden zijn dus eigenlijk zwart, bruin, blauw, Lilac, merle, brindle, seal, sable of driekleur. Hierdoor word ten zeerste aangeraden om Australisch rode honden NIET te kruisen met merle honden, omdat ze onder de ‘rode’ kleur merle kunnen zijn. Deze vachtkleur varieerd van heel licht ‘geel’ tot diep ‘goud’.

Dus ja, ik kan er niets mooiers van maken. Als je ze naast elkaar ziet dan is het echt heel anders.

Afbeelding
Dit is een foto van internet, red.

Zoe_97

Berichten: 9450
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:45

Niet helemaal juist. Merle is ook geen kleur maar ene patroon. En tanpoints en zadel (wat ook gewoon tri is) hebben niets met lilac te maken maar komt in elke kleur voor.
Eered kan perfect met alle kleuren gecombineerd worden alsook met merle. Je moet gewoon dna test doen voor merle. Wat trouwens ook met andere kleuren ten zeerste is aanbevolen. Elke kleur kan merle verbergen en het komt veel meer voor dan je denkt.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-19 14:12

Zoe_97 schreef:
Niet helemaal juist. Merle is ook geen kleur maar ene patroon. En tanpoints en zadel (wat ook gewoon tri is) hebben niets met lilac te maken maar komt in elke kleur voor.
Eered kan perfect met alle kleuren gecombineerd worden alsook met merle. Je moet gewoon dna test doen voor merle. Wat trouwens ook met andere kleuren ten zeerste is aanbevolen. Elke kleur kan merle verbergen en het komt veel meer voor dan je denkt.



Het ging nu ook niet om Merle :D Maar de info komt van een website ;)

Zoe_97

Berichten: 9450
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:14

Geen correcte website. Ik denk trouwens dat noox het verschil tussen bruin en lilac bedoeld. Niet eered. Vaak wordt bruin foutief rood genoemd.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-19 14:22

Zoe_97 schreef:
Geen correcte website. Ik denk trouwens dat noox het verschil tussen bruin en lilac bedoeld. Niet eered. Vaak wordt bruin foutief rood genoemd.


Ik wilde haar graag het verschil uitleggen tussen Lilac en Red en dit kwam het meest over één :) Gok dat de tekst voor 'niet-kenners' duidelijk genoeg is, voor mij wel in ieder geval.

En lilac is de verdunde variant van bruin, dat staat er ook tussen. Dus dan is dat ook gelijk verteld :D

Bedenkt voor het meedenken.

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 23:08

Dankjullie wel allemaal! En joh geen idee mij is verteld dat er geen bruin bestaat maar dat alle bruine honden een diepe kleur eered zijn, maar heb me er zelf nooit in verdiept. Gehoord op een facebookgroep van border collies dus ging er vanuit dat het klopte :)
Interessant! Ik vergeleek bodhi en zijn zus omdat lilac en lilac merle toch gewoon dezelfde kleur zijn alleen de ene heeft vlekjes met meerdere of mindere dekking en compleet merle is gewoon de kleur van de vlekjes maar dan helemaal die kleur. Als je me begrijpt hahha. Maar dan is zijn zus gewoon een lichtere lilac.
Op de foto hierboven zou ik de kleur van bodhi alszijnde lilac er ook wel sneller uithalen, de uitleg van het vervagen van de kleur hielp met het beeld schetsen!
Thanks :D

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-19 08:00

Vandaar dat ik internet er ook bij heb gepakt want ik had het anders ook niet duidelijker kunnen uitleggen :D Ik denk dat Merle de kleur sowieso wel lichter maakt tot aan wit. Maar als je kijkt bij Blue merle dan is dat weer meer grijs zwart.

De foto doet ook heel wat hoor! Misschien hier als je de pups zo ziet met bruin en lilac dat het makkelijker is :D
Afbeelding

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:16

Jaa ik weet wel de verschillen in kleur en herken er wel lilac of bruin in, maar zelf had ik bruin gehaald uit bodhi omdat hij dus relatief donker is :)