Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
teddybearr

Berichten: 69
Geregistreerd: 04-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 20:14

Afbeelding

Thuis was het eng, hier liep hij er zo overheen. Was bij een open dag agility, ik heb me nu opgegeven voor de cursus!

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 20:57

Leuk! Ben veel plezier!

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 21:36

Hier vroeger trials gelopen, tegenwoordig alleen nog maar werken aan de kudde met onze border collies:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 21:53

Lijkt me leuk om te doen. Vind dat er altijd zo knap uitzien!

Tamara1991

Berichten: 681
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 09:39

pinkie87 schreef:
Tamara1991 schreef:
Leuk om al die verschillende sporten te zien!
Kennis van mij doet ook dogsurvival dat wil ik nog wel eens proberen.

Op dit moment staan we even stil omdat onze club helaas gestopt is met agility, maar ik heb wel plannen binnenkort weer aan het trainen te gaan.
In juni staan er ook weer twee wedstrijden op de agenda, dus het wordt nodig tijd weer te gaan trainen.

Helaas heeft mevrouw nogal eens last van bananen in haar oren, waardoor ze hem soms gewoon smeert tijdens een parcours

Dit is mijn scheurijzer.

[ [url=m/3FGKuh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3g24Ik.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zprpnm.jpg]Afbeelding[/url] ]

In het verleden hebben we ook wel canicross gedaan, maar dat doe ik niet meer echt actief


he waar deed je dit Tamara?? wil namelijk met Levi gaan kijken of het wat wordt en haalbaar is.
maar kan niets tot weinig vinden


Trainde tot najaar 2018 bij KCWF Schagen, maar daar zijn ze helaas gestopt met agility ☹️
Heb mij toevallig gister, mede door dit topic, aangemeld voor agility bij KCWF Heerhugowaard

Tamara1991

Berichten: 681
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 09:41

Zorry schreef:
Wij sporten ook met onze honden.
We reizen heel Europa door voor evenementen en wedstrijden. Op het moment op een iets lager pitje omdat de meeste honden wat ouder worden.
[ [url=m/2mUDYN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LzOYBw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UjvjiQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8ZBfmo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QUt27w.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rHgvjY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oc56Zv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wow wat een power! Gaaf hoor

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 12:00

jah ik kan die dag niet die hun trainen... zo balen

Tamara1991

Berichten: 681
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Schagen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 18:54

Ze doen nu twee avonden, maandag en woensdag.

Seven

Berichten: 21220
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 22:22

Vandaag weer getraind, kennis van me mocht het pak uitproberen. Ging goed dus weer een positief dagje. Was iemand met een camera bij die ben beniwud of er foto's zijn van m'n kleine dame
Deze heb ik zelf nog gemaakt, ze is nu 12 weken.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 22:48

Mooie Dame!
Laatste foto vind ik ook erg leuk

Seven

Berichten: 21220
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 23:03

Thanks
Dat vond ze leuk even poseren op een bankje gek beest.

Syb_sem

Berichten: 234
Geregistreerd: 29-04-11
Woonplaats: Thuis met mijn hondje

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 23:11

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier een sportieve "huishond". Milo is een bordercollie x Friese stabij van 15 feb 2015. Wilde echt fanatiek met hem trainen. Heel veel cursussen gedaan en in de agility terecht gekomen. Was zelf werkzaam in de schapen houderij maar daar had hij teveel eigenwijs voor en te weinig drive :+ altijd al gedacht dat er ergens in zijn lijfje iets niet goed zat en inderdaad. Bleek hypermobiel te zijn in voornamelijk zijn rug en sinds kort weet ik door ct scan dat hij heupdysplasie heeft en al arthose in zijn linker heupje heeft. Sindsdien geen agility meer, maar balans en coördinatie zodat hij met zijn lijfje om leert gaan. Ben erg trots op hem! <3

Anoniem

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 23:17

Hier vandaag ook weer lekker getraind, ondanks dat ik iets te veel aan mijn hoofd heb. Maar zodra ik het veld op stap, dan is er alleen nog maar aandacht voor de honden.

Met de oudste train ik nu naar examen toe :):)
Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 23:22

Fijn dat je toch wat leuks met hem kan doen doen syb_sem

Lekker even om je hoofd leeg te maken door even te trainen love_western

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 00:55

Leuk zeg al die rassen, ik wilde graag wat foto’s van onze knpv honden plaatsen maar ik weet niet hoe dat moet met je mobiel. Google biedt mij helaas ook geen hulp...

lovelance

Berichten: 2018
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 07:18

Wat een leuk topic! Gaaf om te zien hoeveel verschillende kanten je op kan met je hond.
Ik heb nu een “German Indian Dog” van 23 weken er bij. Kruising tussen een Oud Duitse Herder reu en moeder is een American Indian Dog van het wolftype.

Met Loki zijn we al heel vroeg begonnen met vleesspoor speuren. Het was een best heftige pup. Snel overprikkeld. Speuren maakte hem weer kalm en rustig en op een blije manier enthousiast.
We speuren nog steeds wekelijks met vleesspoor of iemand zijn sokken :D en hij is echt heel erg goed (zeg ik zonder ervaring).
Ik wil hier wel verder mee gaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 08:34

Leuk al die sporthondjes!

Ik heb een Welsh corgi cardigan van 3 jaar waar ik behendigheid mee doe. We zijn net begonnen met het lopen in de debutantenklasse. Ook doen we aan flyball. Maar daar is helaas geen wedstrijd team voor bij mijn club. Het hardlopen zijn we aan het oppakken zodat we weer wat dog survivals kunnen doen.


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 08:48

amies100 schreef:
Leuk zeg al die rassen, ik wilde graag wat foto’s van onze knpv honden plaatsen maar ik weet niet hoe dat moet met je mobiel. Google biedt mij helaas ook geen hulp...

Ik doe het via de bokt upload

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 09:11

Mooie hond Lovelance!

Hij springt nog best hoog Bonna hihi leuk

Seven

Berichten: 21220
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 09:44

Inderdaad bokt upload, wanneer je bij snel antwoorden kijkt onderaan de pagina staat er geheel rechts voeg foto's toe daar kan je ze uploaden en toevoegen.

Super love western dat je op het veld even alles van je af kan zetten dat vind ik ook echt een groot voordeel van de honden sport.
Hoe oud is je hond nu en welk examen werk je naar toe?

<3 corgi
Zulke leuke honden

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 11:01

Tamara1991 schreef:
Ze doen nu twee avonden, maandag en woensdag.


ow dan gaan we x op de maandag denk ik proberen... al vind het het lastig met Levi want die is zo snel afgeleid. ;) dat gaat dus niet altijd even goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 11:28

Seven schreef:
Inderdaad bokt upload, wanneer je bij snel antwoorden kijkt onderaan de pagina staat er geheel rechts voeg foto's toe daar kan je ze uploaden en toevoegen.

Super love western dat je op het veld even alles van je af kan zetten dat vind ik ook echt een groot voordeel van de honden sport.
Hoe oud is je hond nu en welk examen werk je naar toe?

<3 corgi
Zulke leuke honden

Bijna 5 en ipo1 (kan maar niet wennen aan de term igp :') ). Maar ipo2 en 3 zullen daarna vrij snel volgen. Want alle oefeningen kent hij inmiddels.

Alleen vrij veel werk er aan gehad om appèl tijdens pakwerk goed te krijgen. Had wel sneller gekund, maar niet mijn manier.

De jongste is bijna klaar voor vzh. Was onwijs druk met volgen. Met veel geduld, dat er nu uit redelijk uitgekregen. Was best even zoeken hoe, want voer vind ze niet interessant. En op bal, zit ze hoog in de drift.

Pakwerk daarentegen gaat wel super. Revieren naar 6e verstek doet ze netjes, aanblaffen doet ze goed. Volgen uit verstek en klaarmaken voor de vlucht ook. Zijtransport zit er ook bijna in. En dan alleen nog rugtransport en alle verstekken revieren. En afstandstellen doet ze ook netjes.

Dus daarmee vlieg ik straks ook door de examens heen.

Scheelt dat het voor mij puur hobby is. Krijg weleens commentaar dat op de oudste allang ipo3 had moeten zitten. Had idd gekund, maar doe het liever op mijn manier. En het zijn mijn eerste honden in de africhting. Dus mag niet klagen :D Helemaal gezien de oudste geen makkelijke beginnershond is.

Maar zijn toendertijd per toeval de sport ingerold. Was gewoon als huishond aangeschaft.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 11:38

Sassy schreef:
Hier vroeger trials gelopen, tegenwoordig alleen nog maar werken aan de kudde met onze border collies:
[ [url=m/r5cpGu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TJGX5g.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CoJfwq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nREhQm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3Txers.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6LAXj5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie foto's. Geen trials meer?
Ik ben nu na winterstop bezig mijn relatief nieuwe bc verder te trainen. De grootste trial van IJsland is wordt in de buurt gehouden deze zomer, hoop er dan klaar voor te zijn (maar als niet, even goede vrienden, Seimur heeft al bewezen een prima werker te zijn).
Ook komt Derek Scrimgeour hierheen, als alles gaat zoals gepland nemen we deel aan een weekend clinic midden juni, kijk er naar uit.

mvdbijl

Berichten: 3678
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 11:52

Is er hier iemand uit zuid Holland die flybal doet? Ik kan helaas geen club vinden die het aanbied.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 11:56

Syb_sem schreef:
[ [url=m/NeKtwN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VnVrhT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4VlzaA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier een sportieve "huishond". Milo is een bordercollie x Friese stabij van 15 feb 2015. Wilde echt fanatiek met hem trainen. Heel veel cursussen gedaan en in de agility terecht gekomen. Was zelf werkzaam in de schapen houderij maar daar had hij teveel eigenwijs voor en te weinig drive :+ altijd al gedacht dat er ergens in zijn lijfje iets niet goed zat en inderdaad. Bleek hypermobiel te zijn in voornamelijk zijn rug en sinds kort weet ik door ct scan dat hij heupdysplasie heeft en al arthose in zijn linker heupje heeft. Sindsdien geen agility meer, maar balans en coördinatie zodat hij met zijn lijfje om leert gaan. Ben erg trots op hem! <3


He, wat leuk. Jij traint ook bij Dogsupport zo te zien.
Balans en coördinatie is zo onwijs goed voor honden. Ik ben er van overtuigd dat als meer honden dit zouden doen, zeker voordat ze actief de sport ingaan, dat er veel minder blessures zouden zijn.

Boots heeft na zijn heupoperatie eerst lange tijd gerevalideerd met fysio en aquatherapie en daarna balans. Nu kan hij alles weer, ondanks dat hij aan 1 kant geen functionerend heupgewricht meer heeft.