Hondensport

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 19:54

noox schreef:
JesdaJinn schreef:
Gister en vandaag de training afgezegd. Het is hier zo mega benauwd dus gewoon afgezegd.
Jinn en Jaxx liggen er lekker relaxt bij.

Wel heb ik mijn waterblazer binnen gekregen.
Jaxx gewassen en meteen getest. Natuurlijk eerst rustig laten wennen aan de blazer maar dat staat niet op film. Ben er blij mee!

[ Video ]

Daarna lekker botje
[ [url=m/EHLP3b.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de blazer zelf.
[ [url=m/J5UE2Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt blij mee :D

Als goed is zaterdag weer GG trainen met Jaxx en zondag weer privélessen doen



Even vanuit de meeleessteen hoor, hoe is jaxx zo kalm bij de waterblazer? Ik ben al een poosje bezig met mijn pup, ben ik misschien te vrijblijvend bezig? Begon jij ‘gewoon’ met hem al vasthouden? Mijn pup wilt dan weg / draait zijn kont weg / gaat spartelen. Hoe heb je dit aangepakt? :D


Jaxx stond hier samen met broer en zusjes op 7 weken oud al op de trimtafel inclusief water blazer :+

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 19:56

Afbeelding

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 20:03

Wat Zoe zegt helpt natuurlijk al heel erg en ik denk dat Jaxx ook gewoon een heel makkelijk hondje, nouja, hond is.
Eerste keer de stand van de blazer heel laag gezet en goed belonen met snoepjes. Hij doet alles voor eten dus dat werkt ook makkelijk en vandaag issie weer na t zwemmen er onder geweest (zonder wassen) en toen ging de blazer al stuk harder en stond ie braaf stil dus ligt ook wel heel erg aan de hond.

Edit: maar ik heb gewoon riem om gedaan en gaan blazen op de laagste stand. Niet van t benauwde gewoon doen. En belonen, belonen, belonen etc

fannetje

Berichten: 3556
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 20:51

Even een blije update.
Vandaag in Amsterdam gelopen.
VP foutloos binnen de tijd, dus een U-tje. JP foutloos, maar door wat haperingen ( en Roetsj had het warm), net buiten de tijd, dus net geen U-tje. Meer dan tevreden, al kon het echt wel sneller. Maar we hadden het beide echt warm en Roetsj was soms wat afgeleid en/of onzeker. Prima debuut vond ik zelf :)

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 20:54

Fijn dat het zo goed kan! Door al die verhalen kan ik echt niet wachten om met Jaxx te beginnen, al duurt dat nog dik een half jaar.

Was wel erg warm denk ik he?

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:26

Wat gaaf dat het allemaal zo goed gaat!

Ik snap je gevoel JesdaJinn. Ik wil ook verder.

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 00:37

Super bedankt voor de reacties!! Dat geeft idd al een voorsprong hahaha. Volgende keer ga ik ook met riem erom wat serieuzer proberen en hem lekkere snoepjes aanbieden.

fannetje

Berichten: 3556
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 06:49

JesdaJinn schreef:
Fijn dat het zo goed kan! Door al die verhalen kan ik echt niet wachten om met Jaxx te beginnen, al duurt dat nog dik een half jaar.

Was wel erg warm denk ik he?


Ja, zeker omdat we de dagen ervoor wat koeler weer hadden gehad. Heb je dit weer al een week, dan ben je er al wat meer weer aan gewend, maar dat was nu natuurlijk niet.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:25

KimD schreef:
Gefeliciteerd, netjes hoor! *\%/*
Wat een rust rond die ring trouwens! :=


Thanks!

Lekker he! hahaha

Nou ik kan vertellen, ik had gister nog 2 U-tjes *\o/* *\o/* *\o/*

Dus goed.. ik ging van 0 naar 4 U-tjes in 1 weekend :')

Helaas was Benno alleen niet zoals hij normaal gesproken is, dus dat was even balen. Maar als de rust rond de ring niet zo was had die misschien helemaal niet gelopen... :(:)

EDIT: Wij hebben Roetsj nog zien lopen! En zag er super netjes uit, gefeliciteerd nog met je U-tje *\o/* *\o/*

fannetje

Berichten: 3556
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 21:11

Dank je Nicky, was leuk je weer eens te spreken. Misschien straks als ik vakantie heb weer eens afspreken om te wandelen ergens, waar ze ook kunnen zwemmen ;)

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:35

fannetje schreef:
Dank je Nicky, was leuk je weer eens te spreken. Misschien straks als ik vakantie heb weer eens afspreken om te wandelen ergens, waar ze ook kunnen zwemmen ;)


Ja leuk! :D Kunnen we wel even afspreken! *\o/*

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:34

Vandaag weer lekker gehooperd met beide honden.

Jinn moest een beetje inkomen maar even het moeilijke stukje apart geoefend en daarna had ie het weer door en liep die weer geweldig.



Ook Jaxx mocht weer mee. We doen alles in kleine stapjes en naar een paar keer gedaan stoppen we er weer mee. Hij doet het best leuk voor een hondje van bijna 9 maand.


fannetje

Berichten: 3556
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 07:21

JJ, gaat lekker! Zijn jullie er ook bij in Dronten?

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:53

Ziet er goed uit!

Ik heb gister met pip voor het eerst gehooperd(we hadden een proeflesje). Vooral tot grote hilariteit van alle anderen. Pippa is een whippet en zou best wat tempo moeten kunnen maken, maar ze is een echte 'zwaan-kleef-aan'. Zij huppelde op haar dooie akkertje achter me aan en ik maar rennen om er een beetje tempo in te krijgen :). Alleen voor de treat-and-train wilde ze wel wat harder lopen, maar alleen als er worst uit kwam. De brokjes moest ze ook niet.

Hebben mensen nog verdere wedstrijdplannen?

KimD

Berichten: 20469
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:56

Wat betreft hoopers niet, wel agility. Komend weekend Venlo twee dagen & volgende week WW-hal twee dagen.

Hoop op niet te warm weer anders moet ik Puk afmelden.

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:15

fannetje schreef:
JJ, gaat lekker! Zijn jullie er ook bij in Dronten?


Wat mis ik?!

Wedstrijd? Workshop? Iets?

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:17

21 augustus is als het goed is en doorgaat weer de eerste FHN hooper wedstrijd. Daar ga ik heen met Jinn. Jaxx gaat mee maar doet niet mee.
Nu al zin in!

Zit te kijken of er een andere organisatie meerdere wedstrijden organiseren ofzo. Maar de meeste is allemaal in het westen van het land en dat is voor mij ver :P
Maargoed, reizen is niet erg maar moet ik nog ff uitzoeken hoe en wat.

Jammer dat er weinig workshop georganiseerd worden voor hoopers.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:28

JesdaJinn schreef:
21 augustus is als het goed is en doorgaat weer de eerste FHN hooper wedstrijd. Daar ga ik heen met Jinn. Jaxx gaat mee maar doet niet mee.
Nu al zin in!

Zit te kijken of er een andere organisatie meerdere wedstrijden organiseren ofzo. Maar de meeste is allemaal in het westen van het land en dat is voor mij ver :P
Maargoed, reizen is niet erg maar moet ik nog ff uitzoeken hoe en wat.

Jammer dat er weinig workshop georganiseerd worden voor hoopers.


Bij WILD waren er workshops hooperen. dat is nu alleen al vol...

wij doen 20 augustus mee met een workshop hooperen bij W.I.L.D. :o

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:35

Waar zit dat?

Ik ben lid van enkele Facebook groepen waar dat voorbij komt maar op de 1 of andere manier mis ik t toch altijd

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:56

JesdaJinn schreef:
Waar zit dat?

Ik ben lid van enkele Facebook groepen waar dat voorbij komt maar op de 1 of andere manier mis ik t toch altijd


Uhm het word nu pas voor de 2e x gehouden dit jaar, de afkorting is workshop in lock down.

je kan ze vinden op FB. :o

Qua hoopers weet ik niet veel op groepen op FB... dus daar kan ik je niet aan helpen, maar misschien dat andere daar nog groepen voor weet die jij nog niet had? :o

fannetje

Berichten: 3556
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 07:28

JesdaJinn schreef:
fannetje schreef:
JJ, gaat lekker! Zijn jullie er ook bij in Dronten?


Wat mis ik?!

Wedstrijd? Workshop? Iets?


Inderdaad Workshops en wedstrijden.
Zowel hoopers als agility, heette JFD Outdoor event. 3 dagen workshops en vrijdag avond wedstrijd.
En ik dacht, dat is voor jou redelijk in de buurt, dus die zal wel komen ;)

Wild had ik ook wel heen gewild, maar was te laat met inschrijven. Ga nu naar Arnhem op wedstrijd.
En verder nog naar Didam.
Wil ook naar Uden en Ermelo.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 07:34

Ah man, als ik jullie zo hoor over wedstrijden ben ik echt jaloers.

GIister hadden we een klein groepje, dus de kattenloop voor her eerst gedaan en een paar lijntjes gelopen. Dat was al heel gek. Bo zat ook snel vol. Na 4x super lijntje gelopen te hebben werd ze al halverwege afgeleid. Nou ja, maakt ook niet uit. Gaat goed komen

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:10

Ik heb dat niet gelezen. Jammer. Was zeker leuk geweest!

beauty1love

Berichten: 557
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:23

Wij gaan ook naar Arnhem :D wordt voor Skye zijn eerste debutantenrondje. Zonder enkele verwachtingen en puur met het oog op ervaring op doen. Goed lopen doet hij op het moment even niet :+

Met Lux gister ook voor het eerst geoefend op de ‘echte’ kattenloop. Thuis de afloop al veel geoefend maar dat was op een plank die op een kratje lag. Gister heeft ze de afloop van de echte kattenloop mogen proberen. Ik vind haar voorlopig nog te jong om de volledige kattenloop te proberen (11 maanden)

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:40

Wij gaan 12 september pas weer op wedstrijd naar KC zaanstreek. Iets met ik ga te hard met m'n U-tjes en wil graag samen met een vriendin blijven lopen... :o