Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JesdaJinn

Berichten: 10447
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 19:16

Jinn was de laatste tijd op een onverklare manier af en toe kreupel. Niet stok kreupel maar gewoon niet zuiver/rad. Toen besloten om hem op de foto te zetten om te kijken of hij eventueel artrose heeft en hoe ernstig het is en of totaal iets anders.
Jinn is helemaal binnenste buiten gekeerd. Z'n schouders, ellebogen, voorpoten, voorvoetjes, gehele rug en z'n achterhand en heupen. Dus echt alles.
Jinn kreeg een klein roesje en foto's maken. Eerst z'n schouders want ik dacht zelf dat daar de artrose zat maar er was helemaal niks te zien. Toen door naar z'n rug en achterhand/heupen. Ook daar was helemaal niks op te zien. Zelfs geen mini spondylose of slechtere heupen dan jaren geleden. Niks aan de hand.
Toen de voorpoten en ellebogen. Ook niks aan de hand en toen zei de dierenarts dan gaan we ook nog ff de voorvoetjes doen want daar komt het bij de Border Collie nog wel es voor. Zo gezegd, zo gedaan en inderdaad, heel minimaal artrose, echt heel minimaal maar er zat wel iets. Dat zou zijn kreupelheid kunnen veroorzaken maar het is zo minimaal dat ie er aan twijfelde.
Het goede nieuws is dus dat Jinn z'n lichaam nog zo goed in elkaar zit, alleen z'n voorvoetjes iets, maar daar kan die gewoon om blijven hooperen.
Het slechte nieuws is, waar komt die kreupelheid dan vandaan?
Daar ga ik even over nadenken welke stappen ik ga ondernemen en wat het beste te doen.

Afbeelding

Spoiler:
Bericht staat ook op mijn FB

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 20:32

JJ, bij teenartose wordt ook wel Ledum D6 gegeven ( als ik het me goed herinner van vroeger), we zagen dat vaak bij labradors in de praktijk. Ik ben er natuurlijk al eventjes uit, maar je zou het na kunnen vragen. De een heeft gewoon sneller last daarvan, dan een anders. Vooral op grind schijnt dat nogal gevoelig te zijn.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:36

Mag ik ook meepraten hier, kwam het topic per toeval tegen!
Ben actief in de agility met mijn 2 Shelties. Aiden 3e graad en hebben verschillende internationale wedstrijden gelopen, EO, WAO en WK. Ezra loopt in Nederland 1e graad. Wij wonen momenteel in Denemarken en hier is hij 2e graad. Helaas kunnen de Utjes niet meegenomen naar Nederland dus vandaar daar nog 1e graad, hebben 1 NLse U. Aiden in in zowel Denemarken als Zweden ook jumping en agility kamioen <3

Mijn knappe jongens <3
Afbeelding

Momenteel hebben we een maandje zomervakantie en mijn man loop tijdelijk met ze, ik ben eind mei bevallen. Hopelijk kan ik ze richting einde van het jaar weer oppakken.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 08:35

JesdaJinn schreef:
Jinn was de laatste tijd op een onverklare manier af en toe kreupel. Niet stok kreupel maar gewoon niet zuiver/rad. Toen besloten om hem op de foto te zetten om te kijken of hij eventueel artrose heeft en hoe ernstig het is en of totaal iets anders.
Jinn is helemaal binnenste buiten gekeerd. Z'n schouders, ellebogen, voorpoten, voorvoetjes, gehele rug en z'n achterhand en heupen. Dus echt alles.
Jinn kreeg een klein roesje en foto's maken. Eerst z'n schouders want ik dacht zelf dat daar de artrose zat maar er was helemaal niks te zien. Toen door naar z'n rug en achterhand/heupen. Ook daar was helemaal niks op te zien. Zelfs geen mini spondylose of slechtere heupen dan jaren geleden. Niks aan de hand.
Toen de voorpoten en ellebogen. Ook niks aan de hand en toen zei de dierenarts dan gaan we ook nog ff de voorvoetjes doen want daar komt het bij de Border Collie nog wel es voor. Zo gezegd, zo gedaan en inderdaad, heel minimaal artrose, echt heel minimaal maar er zat wel iets. Dat zou zijn kreupelheid kunnen veroorzaken maar het is zo minimaal dat ie er aan twijfelde.
Het goede nieuws is dus dat Jinn z'n lichaam nog zo goed in elkaar zit, alleen z'n voorvoetjes iets, maar daar kan die gewoon om blijven hooperen.
Het slechte nieuws is, waar komt die kreupelheid dan vandaan?
Daar ga ik even over nadenken welke stappen ik ga ondernemen en wat het beste te doen.

[ [url=m/36ZYEE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:
Bericht staat ook op mijn FB



Heb je er al over nagedacht om hem te laten nakijken door een dierfysio? Die bekijken het looppatroon en doen bewegingsonderzoek. Vaak kan het op de foto wel te zien zijn, maar als het zo minimaal is vraag ik mij af of het wel de artrose is of iets anders. Bijvoorbeeld een spier of peesprobleem. Waar woon je? Ik ben dierfysio in opleiding en kan voor je kijken waar in de buurt een goede fysio zit.

JesdaJinn

Berichten: 10447
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 08:57

@Levita.
Mail is gister de deur uit gegaan naar iemand.
Ik woon in Overijssel. Namen mag je altijd doorsturen.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:25

Ik ben voor Sebbie preventief opzoek naar een fysio! Dus namen in Midden Nederland hoor ik ook graag :)

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:11

Nanda van Velzen zit in Moordrecht, Lonneke Haan zit in Andijk, Claudi Leijten zit in Geertruidenberg en Michiel Moens zit in Nunspeet.

JesdaJinn

Berichten: 10447
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 16:10

JesdaJinn schreef:
Jinn was de laatste tijd op een onverklare manier af en toe kreupel. Niet stok kreupel maar gewoon niet zuiver/rad. Toen besloten om hem op de foto te zetten om te kijken of hij eventueel artrose heeft en hoe ernstig het is en of totaal iets anders.
Jinn is helemaal binnenste buiten gekeerd. Z'n schouders, ellebogen, voorpoten, voorvoetjes, gehele rug en z'n achterhand en heupen. Dus echt alles.
Jinn kreeg een klein roesje en foto's maken. Eerst z'n schouders want ik dacht zelf dat daar de artrose zat maar er was helemaal niks te zien. Toen door naar z'n rug en achterhand/heupen. Ook daar was helemaal niks op te zien. Zelfs geen mini spondylose of slechtere heupen dan jaren geleden. Niks aan de hand.
Toen de voorpoten en ellebogen. Ook niks aan de hand en toen zei de dierenarts dan gaan we ook nog ff de voorvoetjes doen want daar komt het bij de Border Collie nog wel es voor. Zo gezegd, zo gedaan en inderdaad, heel minimaal artrose, echt heel minimaal maar er zat wel iets. Dat zou zijn kreupelheid kunnen veroorzaken maar het is zo minimaal dat ie er aan twijfelde.
Het goede nieuws is dus dat Jinn z'n lichaam nog zo goed in elkaar zit, alleen z'n voorvoetjes iets, maar daar kan die gewoon om blijven hooperen.
Het slechte nieuws is, waar komt die kreupelheid dan vandaan?
Daar ga ik even over nadenken welke stappen ik ga ondernemen en wat het beste te doen.

[ [url=m/36ZYEE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:
Bericht staat ook op mijn FB



Intussen een poosje op rust gezet zonder pijnstillers en ik zag echt niks. Hij was super goed te pas. Niet kreupel of stijf oid.
Toch niet gaan hooperen want afspraak met fysio staat gepland voor morgen.
Intussen wandelen we wel weer in het bos maar doen geen sport of andere dingen. Alleen wandelen en dat gaat super goed.
Ben wel benieuwd of ze morgen iets gaan vinden bij Jinn.

Waarom pas zo laat? Kon niet eerder xD Dit was de 1e datum + tijd dat we beide konden

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 18:32

Vandaag hadden Sebbie en ik ons VZH/BH examen, en we zijn geslaagd *\o/*
Het gaat tegenwoordig niet meer op punten maar we hadden er 48/60, net één puntje te kort om de hoogste score van onze groep te halen (7 totaal)

Toch wel geinig dat ik met mijn kleine smurf de grote herders achter ons laat :Y)

JesdaJinn

Berichten: 10447
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 16:10

Negeert de rode letters.

Allemaal al druk aan het voorbereiden voor het wedstrijd seizoen ongeacht welke sport?

Wij zijn hier ook weer begonnen. Ik lig zelf beetje in de lappenmand, maar nu met medicatie goed te doen.

Vorige week begonnen met hoopers met Jinn en Jaxx en ook behendigheid met Jaxx.
Rustig aan gedaan, beetje simpel begonnen maar deze week gingen we weer los. Ze lopen sinds begin januari ook aan de fiets om conditie en spieren op te bouwen, alleen nu met sneeuw moet ik even wat nieuws verzinnen. Iemand ideeën?

Dinsdag weer gehooperd.
Jinn was fantastisch. Hij is zo stabiel en doet wat hem gevraagd word en maakt weinig fouten. Jaxx daar in tegen was drama. Niet echt onze week. Die week er voor ging beter maar gister met behendigheid liep die super!
Kleine stuurfouten van mij .aar z'n insteek palen deed ie super!
Zal es kijken of ik keer weer filmpje kan maken

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 21:12

Ik train gedeeltelijk binnen en train dus gewoon door daar.
Zit momenteel zelf ook wat in de lappenmand, rugklachten met uitstraling. Hopelijk snel onder controle, want ik ben er wel weeer klaar mee.