Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 22:02

Zoals empty words zegt er is geen quick fix voor zoiets helaas. En zonder het te zien is het lastig tips geven. Vraag evt of jouw instructeur wat daarop wil oefenen. Houd de stapjes klein en kijk of je steeds een beetje verder kan. In mijn beginners groepje begin ik met oefeningen om de zelf vertrouwen van de hond te boosten. Target training en sturen en de ene hond vind het makkelijker als de ander.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 22:24

Anna79 schreef:
KimD snap ik hoor, daarom kijk ik dus ook om me heen. Als je nog tips heb hoe ik dit kan trainen zijn die zeer welkom. Ik heb je eerdere tip van een speeltje na de sprong opgevolgd, dat doet ze prima, maar dan? Hoe bouw ik dat uit? Als ik het speeltje op les in mijn zak heb wil ze daar telkens naartoe. Misschien zit het probleem bij mij er ook wel in dat ik iets te leuk ben geworden voor mijn hond. Ik heb eerder veel problemen met haar gehad doordat ze altijd overal achteraan vloog, heel prikkelgevoelige hond en jachtinstinct (poedel). Ik heb dus heel veel op de recall getraind en dat is nu echt goed. Ik speur ook elke dag met haar speeltje, die verstop ik dan in het bos en zij speurt het dan op. Ik vraag mij dus af of doordat ik dit wellicht wat overtraind heb ze nu zo plakkerig aan mij geworden is. Ik ben een soort van middelpunt van haar universum geworden :D
Ze leert wel ontzettend snel, ze doet de paaltjes bijvoorbeeld al zelfstandig als ik de inzet samen doe, de rest van de groep is daar nog lang niet.
De vorige les heb ik zonder speeltje gedaan maar met hele lekkere voertjes, dat ging wel beter. Ze is eigenlijk heel makkelijk te motiveren maar slaat snel door in hysterie.


Ik was vooral aan het wachten op het antwoord van andere mensen in het topic, daar was ik benieuwd daar, daarom bleef ik stil.

Ten eerste leer je agility niet online, maar echt alleen met de juiste begeleiding. En hoe meer berichten je plaats, hoe meer ik denk dat je die niet hebt.

Een poedel is een slim ras, ze leren snel en hebben ook snel vanalles door, goed of fout en ik blijf bij mijn punt, iets afleren gaat moeilijker dan iets goed aanleren. Uit jouw bericht zijn er een aantal dingen waaruit ik opmaak dat de juiste begeleiding er niet is.

"Ze leert wel ontzettend snel, ze doet de paaltjes bijvoorbeeld al zelfstandig als ik de inzet samen doe"
Waarom? Wat is hier het nut van? Wat is het nut van die hele palen kunnen doen al de zelfstandige insteek niet bevestigd is? Eerst leren insteken van alle hoeken en vanuit alle handler-posities en dan pas 12 palen. Met Maze zijn we nu zo'n +/- 10 weken bezig met de palen, de eerste drie/vier staan dicht (afhankelijk van wat we trainen), de rest nog niet maar ondertussen kan ik haar wel laten insteken van alle kanten, posities. Waarom? Omdat ervoor het denkwerk moet plaatsvinden, niet in die palen. Als ze het begrip van de palen kennen zijn 12 palen dicht ook geen probleem meer en dan hoef je zeker niet na te denken dat je 'inzet samen doet' of alleen maar links kunt insteken.

"De vorige les heb ik zonder speeltje gedaan maar met hele lekkere voertjes, dat ging wel beter."
Wat vind de hond leuker? Speel of voer? Want voer maakt trainen wel een heel stuk lastiger dan met speel, dan zou je een voerapparaat moeten gaan overwegen. Maar als je hond op een speel ook werkt zou ik dat voer alleen maar gebruiken in noodzakelijk situaties, ik heb een voer-hond en vind dat echt een heel groot minpunt en een behoorlijk obstakel.

"Ik heb je eerdere tip van een speeltje na de sprong opgevolgd, dat doet ze prima, maar dan?"
Waar is de begeleiding hier? Een trainer moet dit toch verder kunnen oppikken en aanpakken ook. Die moet ook anticiperen op wat fout gaat en waaraan gewerkt moet worden. Die moeten je verder helpen, niet een aantal grietjes online die denken te weten waar ze mee bezig zijn. :+ Dan zouden we ook kunnen leren paardrijden van YouTube maar ook daar is de juiste begeleiding key tot succes want een goede instructeur ziet het paard én de ruiter en dat is met agility niet ander. Een goede instructeur ziet de hond én de handler. Want dat is een nadeel in hondentraining, iedereen doet het anders en met iedere hond doe ik ook weer tien dingen anders. Kijk maar naar de RC's, je wordt doodgegooid met online cursussen erover en ze verschillen allemaal wel van elkaar. Het is aan jou om te zoeken welke bij je past, of welke totaal niet natuurlijk. Maar ik had 12 jaar geleden graag geweten op wat voor waardeloze club we trainde en ben blij dat we relatief snel zijn kunnen doorschuiven en dus de juiste begeleiding en uitdaging krijgen.

Als je echt ambities hebt zou ik zeker (actief) gaan zoeken naar een andere club die serieuzer aan het werk is en ook eventueel een wedstrijdgroep heeft.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 23:00

Ik ben het er niet mee eens dat trainen met speel beter is. Ik heb 1 van mijn honden volledig op voer getraind en ze doet het niet onverdienstelijk in de sport. Daarnaast geef ik les aan 1 border collie die zo hyper is dat een speel echt niet werkt. Je moet dat gebruiken waardoor ze kunnen blijven denken. En als dat met een speel niet kan, is voer echt prima :)
Voor mij is een speel wel de voorkeur, maar niet noodzakelijk.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 23:48

Mijn voer-hond is ook niet onverdienstelijk in de sport maar het kost wel degelijk een hele hoop meer bloed, zweet & tranen, meer omdenken en energie dan een hond die met speel werkt. Ik vind het iig 0-2 achterstand en zou een speelhond nooit vrijwillig ombuigen naar voerhond. Maargoed, daarom staat er ook 'ik vind' in mijn berichten.

Wat mijn antwoord op de hyper border zou zijn is geen mysterie gok ik.

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 06:11

Ik vind het ook erg lastig om je vanaf een scherm van advies te voorzien. Ik heb ook het gevoel dat je begeleiding niet top is, en raad je dan ook aan om te kijken of er een andere plek is waar je zou kunnen trainen.
Dat is in jouw omgeving wellicht wat lastiger, maar dan zul je moeten overwegen of je niet toch wat verder wilt rijden. Wellicht is het een optie om privé lessen te doen eens per twee weken maar dan wel wat verder weg?

Ook niet ideaal, maar goede begeleiding is wel onwijs belangrijk.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 07:47

Wauw! Veel reacties :)
De strekking is hetzelfde maar ik probeer een paar dingen te beantwoorden:
Het oefenen met een speeltje werkt op zich wel maar Mila gaat snel in de speurstand. Als ik het speeltje achter twee sprongen leg bijvoorbeeld staat de neus aan en is de focus alleen bij het speeltje. Ik heb eerder met haar gespeurd en detectie gedaan en bij detectie werkten we ook met speeltje beloning, dat is eigenlijk ook een vereiste bij een detectiehond, dat ie een hele hoge waarde heeft op een speeltje. Dat werkte heel goed maar de hond heeft zo'n hoge drive dat wat bij detectie wel werkte nu tegen me werkt. Ik denk inderdaad dat maatwerk hierbij nodig is maar zolang ik in deze groep zit dat lastig is want daar is te weinig tijd voor aangezien er 6 anderen zijn.
Bedankt voor al jullie antwoorden, het is voor mij nu om de keuze te maken. De fanatiekeling in mij zou hier heel graag serieus verder in gaan maar aangezien ik hier veel (reis)tijd en moeite in moet steken is dit niet realistisch aangezien ik ook nog een gezin en eigen bedrijf heb. Ik denk dat we dus maar blijven prutsen op de club en er het beste van maken. Bedankt voor jullie inzichten en als er nog eens een goeie trainer naar Friesland verhuist laat het me dan weten :D!

JesdaJinn

Berichten: 10447
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 20:26

Ik kan nergens over mee praten qua les geven want dat doe ik niet.

Wel train ik met Jaxx bij iemand anders en dat gaat echt met sprongen vooruit! Heb helaas geen filmpje maar we gaan morgen weer trainen dus misschien dat iemand kan filmen.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 08:45

Wie van de agility mensen is te vinden in Venlo dit weekend? :D Ik rij er straks heen met de camper, eerste keer buitenwedstrijd met de camper, ik ben héél benieuwd of ze zich weten te gedragen. := Vorig jaar ben ik ontzettend verbrand, toen was het zo warm, gaan we dit jaar niet redden gok ik.

Zaterdag loop ik 1e graad met Harvey & open met Puk, zondag lopen we met alle honden 2e graad en maandag loop ik 1e graad met Harvey & open met Puk en Dana. Paaswedstrijd is altijd gezellig, vind het echt leuk dat ik dit jaar door mijn nieuwe werk weer een heel weekend kan gaan. *\o/*

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 08:56

Ik ga vanmiddag die kant op. Wij gaan met de tent :+
Alle honden mee en 3 dagen lopen. Morgen Csiva graad 3 medium en Blekz open klasse, zondag Blekz en Kaestra graad 2. Blekz zn 1e keer graad 2, ben benieuwd! En dan maandag nog Fiji graad 3 intermediate.
Ik heb er wel zin in. Als het weer een beetje gaat opknappen tenminste....

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 08:58

KimD schreef:
Wie van de agility mensen is te vinden in Venlo dit weekend? :D Ik rij er straks heen met de camper, eerste keer buitenwedstrijd met de camper, ik ben héél benieuwd of ze zich weten te gedragen. := Vorig jaar ben ik ontzettend verbrand, toen was het zo warm, gaan :+ we dit jaar niet redden gok ik.
:+
Zaterdag loop ik 1e graad met Harvey & open met Puk, zondag lopen we met alle honden 2e graad en maandag loop ik 1e graad met Harvey & open met Puk en Dana. Paaswedstrijd is altijd gezellig, vind het echt leuk dat ik dit jaar door mijn nieuwe werk weer een heel weekend kan gaan. *\o/*


Ik ben er het hele weekend! Hopelijk met Lux ons laatste u-tje om te promoveren. Vorig jaar in Venlo liepen we ons eerste u-tje, daarna tegen heel wat problemen aangelopen op wedstrijd. Nu zijn de kwartjes eindelijk gevallen *\o/* maandag loop ik met Billy onze eerste 1e graad wedstrijd. Aantal jaar terug wel FHN mee gelopen, maar moeten stoppen omdat wij gingen verhuizen (is niet mijn hond).

Kim, ik weet nog wel dat je zo verbrand was vorig jaar :+
Dit jaar iets minder warm maar voor alsnog wel redelijk droog gelukkig.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:36

Machie schreef:
Ik ga vanmiddag die kant op. Wij gaan met de tent :+
Alle honden mee en 3 dagen lopen. Morgen Csiva graad 3 medium en Blekz open klasse, zondag Blekz en Kaestra graad 2. Blekz zn 1e keer graad 2, ben benieuwd! En dan maandag nog Fiji graad 3 intermediate.
Ik heb er wel zin in. Als het weer een beetje gaat opknappen tenminste....


Ik moet eerst nog werken tot 17 uur, heb wel een 'eerder naar huis' verzoek ingediend, als het een beetje meezit mag ik dan iets eerder weg. Dat zou echt mooi meegenomen zijn.

Wij gaan trouwens twee van onze (Base) tenten verkopen, mocht iemand iets zoeken nog. <<)

Ben benieuwd hoe het is met de nieuwe indeling op de camping, het ziet er in ieder geval beter geregeld uit dan de afgelopen jaren! Ook met parkeren aan de andere kant nu.


beauty1love schreef:
KimD schreef:
Wie van de agility mensen is te vinden in Venlo dit weekend? :D Ik rij er straks heen met de camper, eerste keer buitenwedstrijd met de camper, ik ben héél benieuwd of ze zich weten te gedragen. := Vorig jaar ben ik ontzettend verbrand, toen was het zo warm, gaan :+ we dit jaar niet redden gok ik.
:+
Zaterdag loop ik 1e graad met Harvey & open met Puk, zondag lopen we met alle honden 2e graad en maandag loop ik 1e graad met Harvey & open met Puk en Dana. Paaswedstrijd is altijd gezellig, vind het echt leuk dat ik dit jaar door mijn nieuwe werk weer een heel weekend kan gaan. *\o/*


Ik ben er het hele weekend! Hopelijk met Lux ons laatste u-tje om te promoveren. Vorig jaar in Venlo liepen we ons eerste u-tje, daarna tegen heel wat problemen aangelopen op wedstrijd. Nu zijn de kwartjes eindelijk gevallen *\o/* maandag loop ik met Billy onze eerste 1e graad wedstrijd. Aantal jaar terug wel FHN mee gelopen, maar moeten stoppen omdat wij gingen verhuizen (is niet mijn hond).

Kim, ik weet nog wel dat je zo verbrand was vorig jaar :+
Dit jaar iets minder warm maar voor alsnog wel redelijk droog gelukkig.


Zou wel leuk zijn, eerste & laatste U'tje op dezelfde wedstrijd. Ik haalde mijn laatste U'tje bij de KM waar ik normaal gesproken per definitie ruk op loop omdat zijn parcoursen mij niet liggen. Vond ik ook grappig. :+

Wel leuk dat je Billy nu kunt meenemen dan! :D

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:41

Wij rijden ook pas laat hoor. Ik ben vanmiddag wel vrij, maar ik kan mijn vriend pas om 16.30 oppikken van zijn werk.
Kamperen is toch zoals altijd? Enige is het parkeren van de auto's. Al hebben die ook wel vaker aan die kant gestaan.
Voor ons maakt het allemaal weinig uit, voordeel van een tent :D

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:44

Ik ben morgen met mijn hond in Venlo. Zin in :)

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:58

Machie schreef:
Wij rijden ook pas laat hoor. Ik ben vanmiddag wel vrij, maar ik kan mijn vriend pas om 16.30 oppikken van zijn werk.
Kamperen is toch zoals altijd? Enige is het parkeren van de auto's. Al hebben die ook wel vaker aan die kant gestaan.
Voor ons maakt het allemaal weinig uit, voordeel van een tent :D


Ja zeker, maar nu is dat hele gedeelte camping, eerst was dat nog hybride met parkeren en camping.
Hoelang rijden jullie? Want dan zullen jullie ook pas tegen de avond aanwezig zijn gok ik?

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 10:03

Dit jaar nog niet, wie weet ben ik er volgend jaar

JesdaJinn

Berichten: 10447
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 10:37

Hier komt het ook te vroeg, maar wie weet volgend jaar.

Donderdag niet getraind, veld was nier optimaal helaas.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:21

KimD schreef:
Machie schreef:
Wij rijden ook pas laat hoor. Ik ben vanmiddag wel vrij, maar ik kan mijn vriend pas om 16.30 oppikken van zijn werk.
Kamperen is toch zoals altijd? Enige is het parkeren van de auto's. Al hebben die ook wel vaker aan die kant gestaan.
Voor ons maakt het allemaal weinig uit, voordeel van een tent :D


Ja zeker, maar nu is dat hele gedeelte camping, eerst was dat nog hybride met parkeren en camping.
Hoelang rijden jullie? Want dan zullen jullie ook pas tegen de avond aanwezig zijn gok ik?


Verwacht er ergens tegen 19 uur te zijn. Als t beetje mee zit hahaha

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 16:41

Ik ben er ook maar alleen zondag. Open klasse loop ik niet en tweede graad inter is er maar 1 dag. Had het toch leuk gevonden als alle klasses twee dagen had kunnen lopen. bijvoorbeeld zaterdag 1 en 3, zondag 2 en 3 en maandag 1 en 2. Maar snap dit opzich ook wel al is het voor mij jammer.. :(:)

Licor

Berichten: 2950
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 19:58

Ik ben volgende week in Venlo

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 21:59

Ik kom alleen zondag en loop dan 2e graad met Roetsj. Pixy is ook mee en mag haar 1e buitenwedstrijd meemaken.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:19

En hoe was jullie weekend Venlo?
Hier echt dikke prima.
Csiva was in de 3e graad medium heel lekker bezig met 2 foutloze VP's. Een 2e en een 3e plek. Voor een hond zonder runnings heel tof. Ze staat toch voor een hele lading honden die wel een running hebben :)

Blekz was echt geweldig. Hij word met de wedstrijd sneller en feller. Helaas wel wat raakvlak problemen. Hij blijft erg veel moeite houden met de kat van Ben@Work.
Kaestra was super! Heel snel en heerlijk mee gelopen maar gek genoeg had zij een probleem met de wip. Heeft ons een winpunt gekost helaas.

Fij was op zijn Fiji's. Ze was dit weekend in haar snelle, en ongehoorzame, bui :+ Haar mening van het parcours was anders dan de mijne, en anders dan die van de keurmeester.

Al met al heb ik een heerlijk weekend gehad. Nu gaan we 2 weken trainen, dan een week vakantie en dan nog 2 trainingen tot het WAO. Eens zien wat Csiva en ik daar gaan doen.

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:55

Hier ook een succesvol weekend in Venlo.
Lux had van de 9 rondjes, 3 rondjes die helemaal niet liepen, en 5 rondjes net niet. Maaaar ook ons laatste u’tje is binnen *\o/* komende zondag lopen we nog 1 keer 1e graad in Zeist en daarna promoveren we naar 2e graad.
Billy mocht maandag haar eerste keer 1e graad lopen, geen foutloze rondjes maar ons doel was om 1 rondje geen disk te lopen en dat is gelukt. Rondje 1 helaas twee fouten op raakvlakken, maar wel genoeg voor een 2e plaats. En 3e rondje kwam ze te hard in de palen en pakte ze de breed niet goed.
Ben heel trots op allebei <3

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 13:01

Hier lekker gelopen op zo dag bij de rondjes van wendy. Helaas 1x domme fout van mij waardoor een disk en eerste rondje was een grote glijpartij voor elin op het natte gras.
Rondje van patrick vond ik helemaal niks en dan loop ik al niet scherp en werd dus ook een disk…

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 13:12

Zaterdag en zondag heerlijk gelopen, zaterdag was ik vooral benieuwd naar Puk gezien het fiasco van de EO selecties maar ze was super braaf en werkte heel goed, niet foutloos maar ook niet hopeloos, dus dik tevreden. De hamster was vooral héél blij dat hij met mij mocht lopen, dus alleen maar DK's maar het jongetje was blij en Kay ook want de scherpe kant was er bij hem af op zondag.

Op zondag vond ik de parcoursen van Wendy fantastisch, het eerste VP vond ik met verkennen direct al top maar vier raakvlakken dus ik voelde de bui al van heel ver hangen. Zeker toen combinatie na combinatie op verschillende punten sneuvelde om met de meest stomme handlingsfouten over de finish kwamen. Al snel besloten dat dit sowieso een alles of niks rondje werd, je had geen tijd om je te bedenken of om te stoppen met handlen. Am start en gaan met die banaan, het werd ook echt gaan met die banaan om uiteindelijk met een kleine omweg foutloos rond te komen en te winnen. Om te winnen op een rondje wat je zelf écht gaaf vind is een heerlijk gevoel. Knap kind! VP2 vond ik op zijn minst net zo tof, alleen er was een valkuil die ik compleet gemist had, dus Puk ging zo vanuit de wip de palen in die verderop stonden. :') Wel heerlijk gelopen en minstens net zo'n fijn gevoel als het VP ervoor. Het JP van Patrick vond ik niet leuk maar ook niet vreselijk. Ik kreeg als tip om te wisselen op een plek waar ik het niet verkend had, ik maakte een prachtig fenomenale franse wissel en Puk deed een fantastisch knappe 'in'. Het had alleen een Belg moeten zijn en de sprong van voren. _O- Tip voor mezelf, nooit meer luisteren naar tips van anderen, hahaha!

Dana was an sich ook knap, die was op VP1 ook héél goed op weg, alleen toen kwamen de palen en die vind ze zo stom. Na ongeveer 80x insteken besloot ze te laten zien dat ze het wél kan maar gewoon stom vind. VP2 had het kindje lol, ik ook. :+ JP weer die palen, ze besloot om ipv de palen álle andere sprongen ervoor te nemen uit zichzelf om vervolgens de palen in een keer in te steken en af te maken. _O- Trutje.

Maandag waren we aanwezig, laten we het daarop houden. :') :') Laatste ronde niet eens gestart, ik was kapot, honden waren kapot. Ik vond het welletjes geweest.

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:28

Ook hier schik in Venlo gehad, trots op ons VP1,Roetsj is dan wel te langzaam, maar wel foutloos, dus een mooie 5e plek. De andere parcoursen had ik haar te laat gepakt, waardoor het focus weer ver te zoeken was, wat resulteerde in de VP2 dat ze 2 mensen gedag ging zeggen. Dat blijft een dingetje bij haar.
Maar ik ben dan ook nog super trots op mijn kleine pup, die zich voorbeeldig heeft gedragen op haar 1e buiten wedstrijd. Ze deed alsof ze nooit anders gedaan had en ging keurig liggen slapen in en buiten de tent. Zaterdag mag ze haar 1e puppy workshop doen, ik ben benieuwd hoe dat gaat.

KimD, ik was blij dat er tenminste nog 1 snelle hond rondkwam op VP1, het was zo'n leuk parcours en in mijn ogen zeker haalbaar.