Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 12:08

teddybearr schreef:
Pandameisje schreef:
Als onze pup oud genoeg is willen wij behendigheid en schapendrijven gaan doen


Leuk! Behendigheid mag toch pas vanaf 12 maanden? Of verschilt dat per ras/grootte van de hond?

Je kan al heel goed beginnen met pre agility. Super fijn om al jong met de basis te beginnen. Elin ben ik ook mee begonnen toen ze net 6 maanden was.

teddybearr

Berichten: 69
Geregistreerd: 04-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 12:13

mvdbijl schreef:
Ja ik ook! :-)

Met mijn shiba inu mix van 2 jaar ben ik bezig aan ons 2e seizoen behendigheid.
Bij ons op de club moet de hond eg1 en eg2 hebben afgerond voor je behendigheid kan starten dus dit hebben na de pup cursus braaf gedaan.

Hij vindt het geweldig, de tunnel en schutting zijn favoriet al kan hij ook heel hoog springen.
Gezien zijn shiba bloed is los niet zijn sterkste punt, hij bedenkt nog wel eens dat ie even een rondje moet crossen of hij bedenkt zelf een stukje parcour :+


Leuk!

Ik had laatst ook even rondgezocht en het viel me op dat er bij best veel clubs nogal wat eisen worden gesteld. Dat je hond de commando's zit, blijf etc. moeten beheersen is logisch. Maar dit mag niet, dat mag niet, eerst moet je nog 3 andere cursussen volgen, ga zo maar door. Had ik eigenlijk geen behoefte aan, ik wil gewoon lekker kunnen rennen samen met mijn hond omdat we dat allebei geweldig vinden, zonder dat er opeens nog allemaal dingen bijkomen.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 12:14

bij onze club zijn ze ook bezig met pre agility. vanaf 9 maanden begin je met een tunnel en sprongen met de lat op de grond. hier kun je het sturen en zelf toestellen zoeken al goed trainen

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 12:21

Leuk topic!

Met mijn twee jarige kruising border collie x Friese stabij doe ik aan meerdere sporten waaronder behendigheid, dogsurvival en gehoorzaamheid. Wedstrijden dogsurvival doen we al een jaar en op mijn conditie na gaat het echt super goed! Behendigheid zijn we nu zo’n halfjaar mee bezig maar gaat ook echt geweldig dus over een paar maanden gaan we beginnen met debutanten parcoursen lopen *\o/* eerste onderlinge wedstrijd zijn we al 2 keer 5e geworden van de 20 op vast parcours en spel *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Mijn andere hond is een border collie van 10 maanden die dus nog even moet wachten tot hij echt mag gaan sporten. Wel train ik met hem al gehoorzaamheid en heeft hij volgende week zijn eerste kennismaking met schapen drijven staan. De bedoeling is uiteindelijk om met hem te gaan schapendrijven en ook behendigheid te gaan doen. We zijn nu ook rustig bezig om de toestellen te leren kennen, zo vindt hij de tunnels echt helemaal geweldig. En hebben we een begin gemaakt aan de paaltjes welke nog dusdanig breed in een straatje staan dat hij er gewoon doorheen kan rennen :')


Afbeelding

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 12:29

Citaat:
Leuk!

Ik had laatst ook even rond gezocht en het viel me op dat er bij best veel clubs nogal wat eisen worden gesteld. Dat je hond de commando's zit, blijf etc. moeten beheersen is logisch. Maar dit mag niet, dat mag niet, eerst moet je nog 3 andere cursussen volgen, ga zo maar door. Had ik eigenlijk geen behoefte aan, ik wil gewoon lekker kunnen rennen samen met mijn hond omdat we dat allebei geweldig vinden, zonder dat er opeens nog allemaal dingen bijkomen.


Als ze de basis niet beheersen is het geen doen om behendigheid te gaan doen, dat snap ik best maar de derde cursus die ik deed was mijn hond zo verveeld dat er nog weinig uit kwam.

Gaande weg hadden we al eens een tunnel of sprongetje gedaan en dat heeft gewoon meer zijn interesse hihi.

Er zijn hier wel clubs die minder of geen eisen stellen maar die hebben dan weer niet zulk mooi materiaal als onze club, dus toen toch alles braaf gedaan maar, al met al heb ik daar wel ruim een jaar over gedaan.

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 12:49

Mijn hond kan alleen zit en blijf, de rest vind ik echt onzinnig. Maar om die rede train ik dan ool niet bij een officiele hondenschool maar bij een hele fijne trainer die het kleinschalig naast haar werk doet.

teddybearr

Berichten: 69
Geregistreerd: 04-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 12:55

beauty1love schreef:
Leuk topic!

Met mijn twee jarige kruising border collie x Friese stabij doe ik aan meerdere sporten waaronder behendigheid, dogsurvival en gehoorzaamheid. Wedstrijden dogsurvival doen we al een jaar en op mijn conditie na gaat het echt super goed! Behendigheid zijn we nu zo’n halfjaar mee bezig maar gaat ook echt geweldig dus over een paar maanden gaan we beginnen met debutanten parcoursen lopen *\o/* eerste onderlinge wedstrijd zijn we al 2 keer 5e geworden van de 20 op vast parcours en spel *\o/*

[ [url=m/WmpS4e.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BgCduM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn andere hond is een border collie van 10 maanden die dus nog even moet wachten tot hij echt mag gaan sporten. Wel train ik met hem al gehoorzaamheid en heeft hij volgende week zijn eerste kennismaking met schapen drijven staan. De bedoeling is uiteindelijk om met hem te gaan schapendrijven en ook behendigheid te gaan doen. We zijn nu ook rustig bezig om de toestellen te leren kennen, zo vindt hij de tunnels echt helemaal geweldig. En hebben we een begin gemaakt aan de paaltjes welke nog dusdanig breed in een straatje staan dat hij er gewoon doorheen kan rennen :')


[ [url=m/M5yogx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wow, dogsurvival nog nooit van gehoord! Ziet er wel leuk uit!

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 13:47

Wat gaaf dat dogsurvival, knap hoor, voor jezelf ook.

Ik ben voor dat er wel wat appèl op je hond zit voor er agility getraind word.
Het is geen doen anders met al die honden die maar wat doen, mijn hond wil met rust gelaten worden dus dan ga ik er vanuit dat een ander z'n hond ook beetje bij zich kan houden.
Honden moeten los werken en dan vind ik het best belangrijk dat de honden commando's opvolgen.
Het is niet alleen een beetje rond rennen en springen maar er komt toch echt wel een stuk appèl bij kijken.
En dat kun je het beste er al in hebben zitten voor je begint
Ook dat je hond bij het aanleren goed naar je luistert en niet als een ongeleid projectiel overal overheen en op klappert, dan kost het je echt je hond, die loopt zich dan gewoon stuk.

Ik wil dus juist niet bij clubjes trainen die alles maar door elkaar laat stuiteren.

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 14:18

Hee wat leuk! Sinds kort doen wij aan flyball met onze Whippet van 1,5 jaar. Hekjes springen en bal vangen zat er al heel snel in, de launcher was wat lastiger, maar nu ze dat ook begrijpt begint het ergens op te lijken. Daarnaast neem ik haar ook 1-2x per week canitrailen/-crossen. Heel erg leuk!

Mijn vriend wil in de toekomst graag agility gaan doen.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 14:19

dat ligt dan toch ook echt aan de club.

hier geen verlichting, maar alles door elkaar laten stuiteren is niet toegestaan. als je niet loopt, hond vast.
en anders zorgen dat je de hond bij je houdt.

tuurlijk zijn er jonge honden die eens gaan buurten bij andere groepen, maar iedereen helpt om de hond af te schrikken en te leren dat dit niet de bedoeling is.

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 14:34

Hier een actieveling met een cardigan :wave:
We zitten momenteel niet vast op 1 sport, vliegen een beetje alle kanten uit om verschillende dingen te ondernemen. Is momenteel meer door het gebrek aan stabiliteit op werk, maar ach, we redden ons er prima mee :D

Behendigheid hebben we langere tijd gevolgd, en wil ik zeker weer oppakken wanneer mogelijk. Zwemmen doen we wekelijks in het hondenzwembad, en verder houden we ons af en toe eens bezig met lure coursing, schapen drijven (1x gedaan, hopelijk binnenkort weer eens, en ook dit hoop ik in de toekomst op te kunnen pakken), fietsen we minstens 5 km per dag, trick training, body balance en hebben we een 6-weekse fitness challenge bijna achter de rug. Beetje van alles dus, maar we genieten er volop van :D

Afbeelding
Week 1 vs week 3 van de challenge. Zondag moet ik de foto voor week 6 hebben, dan zien we de uiteindelijke resultaten *\o/*

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 14:35

Leuk weer een werk/sporthonden topic.

Ik heb naar bijna 10 jaar ipo dit jaar de overstap naar knpv gemaakt met onze hond. Helaas is onze Dobermann gepensioneerd en dus heeft dit meisje zijn plaatst in genomen als toekomstige werk hond.
Daar is ze 9 weken
Afbeelding

Momenteel is ze 12 weken en laat echt al fijne dingen zien, zoeken en apporteren doet ze geweldig, Appèl doet ze goed ookal is ze soms wat te enthousiast :D, het kistje revieren word ook steeds beter en bijten op een lapje is ze top mee.

Afbeelding
Afbeelding
Al een heel verschil met d'r eerste x kistje :D

Afbeelding

teddybearr

Berichten: 69
Geregistreerd: 04-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 15:10

Hele leuke hondjes allemaal!

Mijn hond waarmee ik agility doe :)
Afbeelding

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:23

Ook een foto van mijn knappie :D
Olaf, 2 jaar, Shiba inu mix

Afbeelding

teddybearr

Berichten: 69
Geregistreerd: 04-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 15:24

mvdbijl schreef:
Ook een foto van mijn knappie :D
Olaf, 2 jaar, Shiba inu mix

[ Afbeelding ]


Aaaww! <3

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:24

@Tigress, wat een leuke hond!
@seven, geweldige oren op de eerste foto hihi
@teddybaerr, wat voor ras is jouw hond?

teddybearr

Berichten: 69
Geregistreerd: 04-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 15:25

mvdbijl schreef:
@Tigress, wat een leuke hond!
@seven, geweldige oren op de eerste foto hihi
@teddybaerr, wat voor ras is jouw hond?


koningspoedel!

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:33

Wij doen weightpulling, alleen na karma der pups gaan we eerst weer een half jaar opbouwen voordat ze voor de wagen gaat. Nu lekker werken met de kettingen

Afbeelding

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:42

Ze is veel oor hahaha

Wat een mooie krullenbol teddybear

Mvdbijl
Wat zit er verder in? Heel mooi snittig koppie

Karma chansy
Mooie husky
Vind dat een geweldig ras ookal passen ze totaal niet bij me :D

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 16:02

Hier een fanatieke knpv'er en daarnaast geef ik lessen in detectie met honden :)

Afbeelding


Afbeelding

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 16:11

Leuk nog een knpv er
Wat heb je voor hond(en) welke niveaus

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 16:12

Seven schreef:
Ze is veel oor hahaha

Wat een mooie krullenbol teddybear

Mvdbijl
Wat zit er verder in? Heel mooi snittig koppie

Karma chansy
Mooie husky
Vind dat een geweldig ras ookal passen ze totaal niet bij me :D


Dank je :D ben gek op hun eigen willetjes haha

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 16:14

Ja daar moet je een persoon voor zijn, ik heb juist rassen die me op zoeken om samen van alles te doen. Zal anderen weer gek maken :=

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 16:16

haha ja ik kan daar niet tegen nee, mijn border is ook zo'n plakker :') hij is lief hoor maar een herplaatser zal ook nooit meer een border nemen :=

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 16:19

Seven schreef:
Leuk nog een knpv er
Wat heb je voor hond(en) welke niveaus

We hebben alleen zwarte mechelaars.

1 van 9 die met pensioen is, 1 jonge hond van 1,5 in opleiding, 4 jarige reu waarmee ik volgende week keuring heb, een reu van 5 maanden die mijn toekomstige sporthond wordt en over 1,5 week wordt mijn nieuwe teefje geboren die ik waarschijnlijk opzet voor detectie en verkoop.

En jij dan?