[Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Happinez

Berichten: 8390
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:06

Jis_, Wat ik nog minder grappig vind is een stamboekfokker die zich strikt aan de regels houd en graag een mooi gespierd , kort hondje met niet te veel snuit fokt om mooi op de keuringen mee te komen. Dat is pas niet grappig.

Jis_

Berichten: 11652
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:43

Happinez schreef:
Jis_, Wat ik nog minder grappig vind is een stamboekfokker die zich strikt aan de regels houd en graag een mooi gespierd , kort hondje met niet te veel snuit fokt om mooi op de keuringen mee te komen. Dat is pas niet grappig.


Helemaal mee eens, ik had het over regels wat gezondheid betreft, daar kijken ze bij shows helemaal niet naar. Dus niet wat een keurmeester en/of pupkoper graag wil zien. Bij de pupkoper gaat het helaas vaak om aparte kleurtjes, waar sommige fokkers graag op in springen.

Lestrange01

Berichten: 2814
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 11:50

Billy schreef:
En laatste nest in november.. Veel te lang geleden....
Dat en fokken zonder stamboom vind ik toch zorgelijk.
Ik fok met stamboom... Jack Russelltjes, die worden op meerdere dingen getest. Mijn vorige nest was in augustus, het nest daar voor in januari, van verschillende teven. Nu heb ik een nest van 4 dagen.. Ws mijn enige nest dit jaar.


Misschien moet je even leren lezen voordat je aannames maakt? We hebben een hondenfok bedrijf, wil jij mij even uitleggen hoe je een bedrijf dat puur gefocust is op het fokken van honden als je maar 1 nest per jaar doet? We hebben gemiddeld 3 nesten per jaar, en soms 4 keer per jaar maar dat zijn vaak van teven die wij niet zelf hebben, maar die een nestje in ons huis hebben en waar wij een vergoeding voor krijgen om ze op te vangen.

We hebben overigens genoeg honden waarvan ze allemaal in huis zitten, waarbij er minimaal 1 loopsheid wordt overgeslagen. Dus niet dat er nu ook nog de aanname gemaakt wordt dat we ze elke loopsheid volgooien


Ik wist overigens wel van het gevoelig zijn voor hernia's, maar niet voor allergieën. Nu heeft geen van de pups uit de vorige franse bulldog problemen gehad (al houd niet elke klant nog contact met ons, maar de mensen die dat wel doen hebben allemaal gezonde hondjes).

Lestrange01

Berichten: 2814
Geregistreerd: 20-01-14

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 11:55

Afbeelding


Hier overigens een nieuwe foto van mevrouw. Ze kan inmiddels niet meer bij haar rug of kont als ze wil kriebelen, dus minimaal 5 keer per dag ligt ze helemaal gek te doen op de grond :+

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:56

Hondenfokbedrijf = broodfokkers dus.

Anoniem

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:02

Niet elke fokker is een broodfokker. Dan is een fokker met meerdere merrie’s die elk jaar een veulen hebben ook een broodfokker. Er is een aanzienelijk verschil tussen een fokker die dieren in slechte omstandigheden laten leven, medische zorg ontzien, elke loopsheid gedekt laten worden en een fokker waarbij de dieren in huis leven, medische zorg verlenen, de dieren in het oog houden en de gepaste zorg geven.

Ik zie een broodfokker zijn hoogzwangere teef nog niet in de zetel laten zitten om te knuffelen hoor.

Dit is weer bokt op het laagste niveau.

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:03

Billy schreef:
Hondenfokbedrijf = broodfokkers dus.


Er is echt nog wel een groot verschil met bedrijven die honden fokken en broodfokkers hoor.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:14

PerleB schreef:
Billy schreef:
Hondenfokbedrijf = broodfokkers dus.


Er is echt nog wel een groot verschil met bedrijven die honden fokken en broodfokkers hoor.

Nouja, in principe is het bedrijfsmatig fokken van honden om te zorgen dat er bij jezelf brood op de plank komt.

Maar daarin kun je wel onderscheid maken. Een bedrijf die investeert in de gezondheid binnen het ras en er alles aan doet om het ras te verbeteren en dus uitgebreid test (verder dan de gemiddelde rasvereniging verplicht bijvoorbeeld) of steeds weer een nestje opnieuw, fokken met NEK hondjes, fokken met bepaalde aandoeningen, alleen de verplichte testen van de rasvereniging maar verder niets, geen stamboom etc.

Dan noem ik ze beide broodfokker, alleen met de 2e heb ik veel meer moeite dan met de eerste. En dan hebben we het nog niet over de categorie met de slechte omstandigheden etc.

Maar geloof het of niet, er zijn heel wat broodfokkers die gewoon de hondjes op de bank hebben liggen of ze binnen netjes hebben liggen als er bezoek komt of voor de foto's. Die zijn er meer dan genoeg.

Er zijn ook genoeg fokkers die tussen de 4 en 10 nesten per jaar hebben liggen, soms met 2/3 tegelijk of met een week of 2 verschil, die amper testen(alleen het verplichte van de rasvereniging als ze dat al halen), maar waar wel een stamboom bij zit. In geval van 6 pups a 1100/1300,- tikt dat wel lekker aan.. En dat zijn dan ineens geen broodfokkers?



Lestrange01 schreef:
Billy schreef:
En laatste nest in november.. Veel te lang geleden....
Dat en fokken zonder stamboom vind ik toch zorgelijk.
Ik fok met stamboom... Jack Russelltjes, die worden op meerdere dingen getest. Mijn vorige nest was in augustus, het nest daar voor in januari, van verschillende teven. Nu heb ik een nest van 4 dagen.. Ws mijn enige nest dit jaar.


Misschien moet je even leren lezen voordat je aannames maakt? We hebben een hondenfok bedrijf, wil jij mij even uitleggen hoe je een bedrijf dat puur gefocust is op het fokken van honden als je maar 1 nest per jaar doet? We hebben gemiddeld 3 nesten per jaar, en soms 4 keer per jaar maar dat zijn vaak van teven die wij niet zelf hebben, maar die een nestje in ons huis hebben en waar wij een vergoeding voor krijgen om ze op te vangen.

We hebben overigens genoeg honden waarvan ze allemaal in huis zitten, waarbij er minimaal 1 loopsheid wordt overgeslagen. Dus niet dat er nu ook nog de aanname gemaakt wordt dat we ze elke loopsheid volgooien


Ik wist overigens wel van het gevoelig zijn voor hernia's, maar niet voor allergieën. Nu heeft geen van de pups uit de vorige franse bulldog problemen gehad (al houd niet elke klant nog contact met ons, maar de mensen die dat wel doen hebben allemaal gezonde hondjes).


Hier schrik ik wel van.. Bij stamboomhondjes(FCI) moet er minimaal 12 maanden tussen de bevallingen van 2 nesten zitten (per teef, in NL). Dus ik vind het niet meer dan normaal dat er ook niet voor die tijd weer aan een nestje begonnen word en dat er minimaal 1 loopsheid overgeslagen word
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 22-04-19 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:17

oeps dubbel!
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 22-04-19 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Lestrange01

Berichten: 2814
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 12:17

Billy schreef:
Hondenfokbedrijf = broodfokkers dus.


Nou mensen die er zo over denken hoef ik dus niet in mijn topic. Dag :evaw:


DeMolenhoek schreef:
Niet elke fokker is een broodfokker. Dan is een fokker met meerdere merrie’s die elk jaar een veulen hebben ook een broodfokker. Er is een aanzienelijk verschil tussen een fokker die dieren in slechte omstandigheden laten leven, medische zorg ontzien, elke loopsheid gedekt laten worden en een fokker waarbij de dieren in huis leven, medische zorg verlenen, de dieren in het oog houden en de gepaste zorg geven.

Ik zie een broodfokker zijn hoogzwangere teef nog niet in de zetel laten zitten om te knuffelen hoor.

Dit is weer bokt op het laagste niveau.


Klopt er zitten zoveel verschillen tussen. En juist omdat mijn moeder een honden fok bedrijf heeft komen wij ook in aanraking met bedrijven die dicht tegen het plaatje "broodfokker" aanzitten. Honden die elke loopsheid vol gegooid worden, allemaal in de kennel zitten en waar nooit getest wordt op wat dan ook. En daar zit natuurlijk nog heel wat tussen in. Wij proberen het gewoon zo goed en diervriendelijk mogelijk te doen.

Mizora

Berichten: 18111
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:28

Een broodfokker is iemand die professioneel fokt, oftewel: om zijn brood te verdienen. Niets meer en niets minder. Aangezien je aangeeft dat jullie een hondenfokbedrijf hebben, oftewel: professioneel fok, zijn jullie broodfokkers. Spannender dan dat is het niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:32

Idd, je fokt om je brood te verdienen = broodfok.
Dat betekent niet meteen dat er sprake van mishandeling of ernstige verwaarlozing is.

Boras
Berichten: 9955
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:34

Ik begrijp oprecht niet dat je de hond waarvan je zoveel houdt moedwillig een operatie aandoet, omdat jij zo nodig moet.
Verder ga ik mee met de rest van de critici. Ik snap het gewoon niet. In mijn ogen is liefde juist het tegenovergestelde.
Laatst bijgewerkt door Boras op 22-04-19 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:34

Billy schreef:
Hondenfokbedrijf = broodfokkers dus.
Zeg de persoon met 3 nestjes in de afgelopen 15 maanden :roll:

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:39

Ja, daar kan ik echt van leven. Van 3 nesten per teef in hun hele leven....
Dit waren 3 verschillende teven trouwens. En ik heb gefokt omdat ik zelf wat aan wilde houden..
Laatst bijgewerkt door Billy op 22-04-19 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:40

Dat de honden niet in een vuil hok zitten en wel contact hebben met mensen betekend nog niet dat je goed en diervriendelijk bezig bent.

Bewust een dier fokken zonder stamboom, met verkeerde kleuren en niet selecteren op gezondheidsproblemen vind ik zeker een slechte zaak. Een hond moet zijn hele leven met deze kwalen lopen en nee dat vind ik niet diervriendelijk.

Kan het erger, ja.
Betekend dat dat je goed bezig bent: imo nee.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:08

Maar die kleuren komen er juist door het aanparen met andere rassen - wat vaak de gezondheid (indirect) ten goede komt en TS heeft aangegeven juist wel te testen. Terwijl er juist veel rassen + stamboom zijn waarbij er chronische ziektes bekend zijn. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit binnen de Franse bulldogjes niet het geval is, maar voor beide valt wat te zeggen.

Lestrange01

Berichten: 2814
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 13:20

Ik denk dat we allemaal wel weten wat voor een negatieve klank er aan het woord broodfokker zit, dus zolang mijn moeder ingeschreven staat bij de kamer van koophandel onder de naam hondenfokker/Honden uitlaat service, zou het wel zo respectvol zijn om dat in dit topic gewoon aan te houden
Billy schreef:
Ja, daar kan ik echt van leven. Van 3 nesten per teef in hun hele leven....
Dit waren 3 verschillende teven trouwens. En ik heb gefokt omdat ik zelf wat aan wilde houden..


Dus? Wij hebben ook drie of vier nestjes per teef (hangt af per teef) en wij fokken ook om er zelf een aan te houden. Dat doen we vrijwel iedere keer als we een nestje fokken. We fokken niet voor de leuk, maar om onze honden naar ons ideaal beeld te fokken en daar steeds meer naar toe te werken. Wat ook betekent dat die honden gefokt worden op gezondheid.

Daarbij hebben wij als ik zo even terugdenk 4 nestjes in de afgelopen 15 maanden gehad, waarvan 1 niet van onszelf. Dus dat is ook 3. Dit wordt de eerste van dit jaar en we hebben er nog twee a drie op de planning staan


0091 schreef:
Dat de honden niet in een vuil hok zitten en wel contact hebben met mensen betekend nog niet dat je goed en diervriendelijk bezig bent.

Bewust een dier fokken zonder stamboom, met verkeerde kleuren en niet selecteren op gezondheidsproblemen vind ik zeker een slechte zaak. Een hond moet zijn hele leven met deze kwalen lopen en nee dat vind ik niet diervriendelijk.

Kan het erger, ja.
Betekend dat dat je goed bezig bent: imo nee.


Ik denk dat er in dit topic ondertussen genoeg staat dat er wel geselecteerd is op gezondheidsproblemen. Goede ademhaling, dna test goed en patella goed. Dus geen drager van of lijder aan erfelijke ziektes.


Ailill schreef:
Maar die kleuren komen er juist door het aanparen met andere rassen - wat vaak de gezondheid (indirect) ten goede komt en TS heeft aangegeven juist wel te testen. Terwijl er juist veel rassen + stamboom zijn waarbij er chronische ziektes bekend zijn. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit binnen de Franse bulldogjes niet het geval is, maar voor beide valt wat te zeggen.


Klopt, onze teefjes zijn niet 100% Frans. Het teefje dat nu gedekt is schijnt zes generaties geleden ooit iets met een jack Russell gedaan te hebben. Nu zie je dat in haar uiterlijk totaal niet terug en is dat inmiddels zo'n klein percentage dat het te verwaarlozen valt, maar ze is idd niet 100% een fransje.

Avalanche

Berichten: 16112
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:36

Ailill schreef:
Maar die kleuren komen er juist door het aanparen met andere rassen - wat vaak de gezondheid (indirect) ten goede komt en TS heeft aangegeven juist wel te testen. Terwijl er juist veel rassen + stamboom zijn waarbij er chronische ziektes bekend zijn. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit binnen de Franse bulldogjes niet het geval is, maar voor beide valt wat te zeggen.

Outcross is altijd goed, maar..... dat werkt alleen maar als je honden een stamboom hebben met alle info erop omdat je dan pas een goede match kunt maken, en ik persoonlijk zou niet willen fokken met honden die zelf niet kunnen dekken of bevallen......
Ik vind deze hondjes heel leuk, maar ik zal er nooit een kopen, omdat ik gewoon niet achter het fokken van dit soort rassen sta. Ik wil honden die kunnen lopen, rennen, ravotten, spelen.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:48

Hebben Franse Bulldogs dan ook problemen met dekken en bevallen?
Ik wist niet dat dit ook bij dit ras voor kwam.

Avalanche

Berichten: 16112
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:54

Cayenne schreef:
Hebben Franse Bulldogs dan ook problemen met dekken en bevallen?
Ik wist niet dat dit ook bij dit ras voor kwam.

Kunnen niet zelf dekken, teven moeten geinsemineerd worden, en bevalling gaat eigenlijk altijd met een keizersnede.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:56

Avalanche81 schreef:
Ailill schreef:
Maar die kleuren komen er juist door het aanparen met andere rassen - wat vaak de gezondheid (indirect) ten goede komt en TS heeft aangegeven juist wel te testen. Terwijl er juist veel rassen + stamboom zijn waarbij er chronische ziektes bekend zijn. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit binnen de Franse bulldogjes niet het geval is, maar voor beide valt wat te zeggen.

Outcross is altijd goed, maar..... dat werkt alleen maar als je honden een stamboom hebben met alle info erop omdat je dan pas een goede match kunt maken, en ik persoonlijk zou niet willen fokken met honden die zelf niet kunnen dekken of bevallen......
Ik vind deze hondjes heel leuk, maar ik zal er nooit een kopen, omdat ik gewoon niet achter het fokken van dit soort rassen sta. Ik wil honden die kunnen lopen, rennen, ravotten, spelen.....
Ja en nee, een stamboom kan informatie geven, maar het is nu niet per definitie zo dat het ontbreken van een stamboom gelijk staat aan (erfelijke) ziektes. Ook die dieren kun je vooraf testen, waarbij ik hoop/verwacht dat men dit bij outcross sowieso doet, om het risico zo klein mogelijk te houden en het resultaat zo optimaal mogelijk.

Ik vind het ook een geweldig ras, maar zou er zelf, op dit moment, ook geen willen. Omdat ik ook niet geheel achter het fysieke gedeelte sta. Al ben ik wel van mening dat heel veel rassen steeds minder gezond worden, zowel mentaal als fysiek. Daarom ben ik ook een soort van allergisch voor het roepen: "Zonder stamboom fokken is sowieso slechter en ongezond" want ook binnen een rasstandaard komen er steeds meer problemen aan het licht, zowel bij honden/katten/paarden en andere diersoorten.

Avalanche

Berichten: 16112
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 14:14

Ja, en toch..... als ik het over mijn eigen ras heb, Duitse Herders, die staan bekend om HD. Stel nou, ik heb een HD vrije hond, en een vrije teef. Dus mijn honden zijn getest. Maar ik weet niet wat ze aan erfelijk materiaal dragen, en het kan maar zo zijn dat een van de ouders wel HD heeft. Ik weet ook niet wat er in voorgaande generaties zit, want stamboom mist, en ik heb dus geen testresultaten, alleen van mijn eigen honden.

Dan kan het dus maar zo zijn, dat ik toch een nest heb waar in 3 van de 6 pups HD heeft. Maar ook dat kan ik niet testen, want de Penn Hip methode is niet betrouwbaar, en tegen de tijd dat er betrouwbare tests zijn, zijn de puppies al 9 maanden oud. En dan moet ik er maar van uitgaan dat alle pupkopers laten rontgenen. Maar pas de generatie erna, stel je zou met de gezonde hondjes doorgaan, heb ik een idee van wat ze doorgegeven hebben, en pas de 5e generatie weet ik het zeker, gesteld dat ze gekoppeld zouden worden aan honden met een stamboom.

Bij totale outcross heb je sowieso al een minimaal risico, dat risico is veel groter bij lijnteelt, omdat je door overeenkomende genen de genenpool versmalt, en dus niet alleen gewenste, maar ook ongewenste eigenschappen vastlegt.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 14:28

Avalanche81 schreef:
Ja, en toch..... als ik het over mijn eigen ras heb, Duitse Herders, die staan bekend om HD. Stel nou, ik heb een HD vrije hond, en een vrije teef. Dus mijn honden zijn getest. Maar ik weet niet wat ze aan erfelijk materiaal dragen, en het kan maar zo zijn dat een van de ouders wel HD heeft. Ik weet ook niet wat er in voorgaande generaties zit, want stamboom mist, en ik heb dus geen testresultaten, alleen van mijn eigen honden.

Dan kan het dus maar zo zijn, dat ik toch een nest heb waar in 3 van de 6 pups HD heeft. Maar ook dat kan ik niet testen, want de Penn Hip methode is niet betrouwbaar, en tegen de tijd dat er betrouwbare tests zijn, zijn de puppies al 9 maanden oud. En dan moet ik er maar van uitgaan dat alle pupkopers laten rontgenen. Maar pas de generatie erna, stel je zou met de gezonde hondjes doorgaan, heb ik een idee van wat ze doorgegeven hebben, en pas de 5e generatie weet ik het zeker, gesteld dat ze gekoppeld zouden worden aan honden met een stamboom.

Bij totale outcross heb je sowieso al een minimaal risico, dat risico is veel groter bij lijnteelt, omdat je door overeenkomende genen de genenpool versmalt, en dus niet alleen gewenste, maar ook ongewenste eigenschappen vastlegt.
Klopt, zeker binnen de Duitse herders zijn de heupen een groot probleem, dit is er de afgelopen 25(?) jaar ingeslopen, ik denk voornamelijk omdat het in de jaren 90 een enorm populair ras was. Vroeg of laat ga je dan inleveren op gezondheid binnen het ras, wat dan de zwakke plekken zijn komt vanzelf, helaas, naar boven.

Zeker binnen het HD-aspect is het een enorm risico. Ik ken meerdere honden waarvan de ouders + grootouders allemaal HD-vrij waren en toch ontstaan er dan pups waarvan de heupen, alsnog, slecht(er) zijn. Vanwege dit 'feit' ben ik niet enkel voor fokken met stamboom-honden, want zelfs dan weet je nog niet alles. I.c.m. het feit dat outcross, vaak, juist gezondheid toe kan voegen, zie ik bij beide opties voor en nadelen.

Persoonlijk zie ik liever een ras wat dichter bij het originele standaard staat, al is dit natuurlijk een relatief begrip. Neem bijv. de Westie (goed, die hadden wij thuis altijd, dus geheel objectief is het niet), die hebben vrijwel geen ras-problemen. Op een onjuiste vacht en in sommige gevallen een allergie. Beide absoluut niet wenselijk en zeker het laatste is voor de hond an sich geen pretje. Maar ze kunnen er wel oud mee worden. Sterker nog, een van onze eerste honden kwam bij een, bleek achteraf, broodfokker vandaan. Beestje heeft letterlijk een keer de DA gezien (op de jaarlijkse check/inentingen na) en dat was voor haar sterilisatie. Ze is 16,5 geworden. Heel toevallig kwam het hondje bij mijn, inmiddels ex, bij dezelfde fokker vandaan alsmede een nestgenootje bij hun buren. Zijn ook beide 15+ geworden en nooit klachten.

De latere pups kwamen bij erkende fokkers vandaan en zijn allemaal krap 12 geworden met allen diverse gezondheidsklachten. Nu zegt dit natuurlijk niet alles, maar het zet je wel aan het denken.

ivy_power89

Berichten: 5860
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 14:33

Maar even he?

Jullie hebben een fok bedrijf, en fokken zonder stamboom. Maar broodfokkers (leven van de ontvangsten van pups) zijn jullie niet.
Waarom wordt dit nest dan gefokt? (Of zowieso gefokt ook met de andere honden) want ik mijn ogen is hier niets anders aan de hand dan vermeerderen ipv verbeteren. Want hé, het aanvragen van stambomen kost immers ook geld...