[Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lestrange01

Berichten: 2827
Geregistreerd: 20-01-14

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 15:09

Daarom is zo'n camera echt een uitvinding, mijn moeder kan terwijl ze in bed ligt kijken wat er bij de pups gebeurd (ja kan de camera via je telefoon draaien). En als ze dan ziet dat er iets niet goed gaat gelijk naar beneden gaan. Of als ze boodschappen gaat doen, dan krijg ik plots een berichtje met "Nikki ga nu bij de pups kijken!!" :+



Afbeelding
De werpkist is goedgekeurd

eva1969

Berichten: 4038
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:14

Oh die foto is echt goud waard hahaha

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:15

Wat een geniaal beest :')

kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 16:47

Wij hadden ook een camera, ook handig als je ze in de gaten wil houden overdag/snachts maar zonder dat je dan heel de dag boven de kist hangt. Toch goed zicht, konden de pups zelfs zien ademen. En het leukste is ook wel dat er familie mee kon kijken al vanaf voor de bevalling en dat ik heel de bevalling dus op de recorder had staan.
Maar met zo'n camera heb je toezicht zonder te storen. Dat vond mijn teefje echt fijn. Die had veel meer rust dan wanneer we er steeds bij bleven

Lestrange01

Berichten: 2827
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 17:00

sanso schreef:
Wat een geniaal beest :')


Ze is echt bijzonder, ondanks alles vind ik honden eigenlijk niet super leuk, maar zij heeft mijn hart gestolen. Ze is zo "menselijk", heel slim (of misschien niet eens super slim maar wel vergeleken bij de andere bulldoggen die we hebben, die met zn allen soms 3 hersencellen lijken te delen :+ ) en weet precies hoe ze onze aandacht moet krijgen en ons dingen duidelijk moet maken.

Ze komt met vanalles weg


kiwiwitje schreef:
Wij hadden ook een camera, ook handig als je ze in de gaten wil houden overdag/snachts maar zonder dat je dan heel de dag boven de kist hangt. Toch goed zicht, konden de pups zelfs zien ademen. En het leukste is ook wel dat er familie mee kon kijken al vanaf voor de bevalling en dat ik heel de bevalling dus op de recorder had staan.
Maar met zo'n camera heb je toezicht zonder te storen. Dat vond mijn teefje echt fijn. Die had veel meer rust dan wanneer we er steeds bij bleven


Klopt, sommige teven vinden het niet fijn als er teveel drukte is rond de werpkist. Wij hebben teven gehad die het niks kon schelen en iedereen er gelijk bij liet, maar ook een aantal gehad die alleen mijn moeder en mij erbij liet. Wij denken zelf dat Djeda eerder het laatste gaat zijn, ze is namelijk een behoorlijke bitch af en toe en zeker naar sommige teven die ze niet "mag". We zien het wel :D

kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:10

Chick was op zaterdag nacht(vrijdag op zaterdag om 03.50 begonnen) bevallen en ik had zondag al familie over de vloer die ze dagelijks zag en vond dat meer dan prima. En wij mochten er ook heel de dag bij. Ik heb haar ook behoorlijk geholpen met de bevalling met de pups droogwrijven en mocht vanaf de eerste minuut alles doen zonder dat het haar echt boeide. Maar als je er bij gaat zitten of komt kijken worden ze toch echt wakker en daar reageren de pups ook op. En zo vanaf een afstandje in de gaten houden zorgde gewoon dat zij meer rust pakte. En dat kon ze goed gebruiken met die wurmpjes.
Chicka vind iedereen hier prima, maar de katten en onze andere hond mochten nog niet vanaf 2 meter naar de kist kijken of ze werd al boos. Dat zwakte gelukkig wel af vanaf t moment dat ze begonnen te lopen.

Lukasje
Berichten: 11363
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:52

Die foto _O- _O- _O-

Lestrange01

Berichten: 2827
Geregistreerd: 20-01-14

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 22:21

Even een update: haar temperatuur is weer gezakt naar 37.5, ze heeft wat vruchtwater verloren en is erg onrustig. Het zal vanavond nog niet komen, maar het zal niet lang meer duren! Misschien morgen of morgenavond/nacht.

KarmaChansy

Berichten: 6931
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:23

spannend hoor! Karma zat de hele bevalling rond 37,5 ook

kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:24

Lestrange01 schreef:
Even een update: haar temperatuur is weer gezakt naar 37.5, ze heeft wat vruchtwater verloren en is erg onrustig. Het zal vanavond nog niet komen, maar het zal niet lang meer duren! Misschien morgen of morgenavond/nacht.

Zit ze normaal veel hoger qua temp? Chick daalde tot 36,0 geloof ik

Succes! Hopelijk gaat alles voorspoedig

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:25

Spannend succes!

kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 09:40

Hoe is de nacht gegaan?

Jis_

Berichten: 11680
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 10:38

kiwiwitje schreef:
Lestrange01 schreef:



Leuk! En bedankt, ik probeer rustig te reageren en gewoon uitleg te geven. Het is soms wel lastig als mensen dingen niet lezen of niet goed interpreteren. Zeker omdat ik mee help met mijn moeders bedrijf, maar ik ben meer betrokken bij het keuzes maken op financieel vlak, en het helpen bij bevallingen en de pups, dan dat ik ga over de "medische" kant enzo. Of over het aanvragen van stambomen en kleurvererfing.
En ik wil ook niet dat mensen het gevoel hebben dat ze geen vragen mogen stellen. Ik denk dat de meeste "kritiek" weg valt wanneer de pups geboren zijn, dan ligt de focus geheel anders en als je foto's ziet van schattige pups is het véél te lastig om een boze reactie achter te laten :D


Of juist niet. Juist dan zijn er mensen die echt heel duidelijk kunnen zijn. Niet naar jou bedoeld. Maar Broodfokpupjes zijn ook schattig. Maar dat betekend niet dat de fokker goede keuzes maakt of dat je achter de keuze staat.

Ik zit zelf in de stamboom SBT's. Maar er is een tijd geweest dat er een fokker bewust fokte met een reu met PL. En laatst nog een nest waarvan bekend was dat de reu allergieen had en toch gedekt had.
Die pups zijn stuk voor stuk schattig en leuk. Maar de fokkers hebben wel blijvend een naam door dit soort dingen.

Ik heb nu mijn eerste nest gefokt. Ik heb keuzes gemaakt waar veel fokkers het niet mee eens waren. Ik koos voor karakter en gezondheid ipv het perfecte plaatje.
En nu de pups er zijn, komen er steeds meer mensen binnen druppelen; ''Ze zijn wel heel goed gelukt zeg! ''

Je gaat het nooit voor iedereen goed doen, hoe goed je je best ook doet. Maar er is wel ALTIJD ruimte om te leren. En ik denk dat er, o.a. door de misschien botte opmerkingen hier, wel hele nuttige dingen staan die echt mee te nemen zijn bij een volgend nestje.
Niet omdat dit nestje zo ''dramatisch'' slecht gefokt is/word. Maar omdat er volgens een hoop hier(en ook volgens mij) wel ruimte voor verbetering is.

Ik mag mijzelf fokker noemen van 1 nestje. Maar de keuze om zelf te fokken is er gekomen omdat ik achter een hoop fokkers niet sta. Ik ben dan ook vrij kritisch en duidelijk hier in. En dat betekend dat als mensen bij mij om fokkers vragen ik er echt maar max 5 kan noemen ,van die ik ken, waar ik achter sta. Maar die wel (deels) dezelfde visie hebben als ik.

Een van de redenen is dat ik een grafhekel heb aan fokkers die steeds bij elkaar blijven plakken en van elkaars beesten gebruik maken.
Iets wat jij ook vertelde over deze reu. Die is aangeraden door de eigenaar van de vader van jullie teefje.
Zou je dat bij mijn reu doen, kom je bij de grootste broodfokker in blauw uit die ik je kan voorschotelen. En zo zie ik dat bij de SBT's nog veel meer.
Maar juist omdat je(ofja je moeder) met deze reu voor een NEK gaat, en dan OOK nog blauw, terwijl daar bij de fransjes zoveel over te doen is, scoor je daar echt minpunten mee. En dan is het heel goed dat de naam van de fokker niet genoemd is, want daar zou ik dus nooit meer iemand naar toe sturen. In geval van dit ras is blauw niet voor niets een NEK. En aangezien je dan zegt dat t teefje ook blue fawn is (wat dus ook NEK is) word er bewust gefokt met een kleur die problemen geeft. Ondanks dat je ze bij beide honden niet ziet. Geloof mij, er zou echt wel een betere keus zijn met een andere kleur!
Lestrange01 schreef:
Hallo allemaal! Binnenkort krijgen wij een nestje Franse bulldogs pupjes. Het is extra speciaal want komt uit ons zelf gefokt teefje. Mijn moeder heeft al een aantal jaar een eigen bedrijf (hondenfokker), normaal fokken we alleen old english bulldogs, maar heel af en toe ook fransjes.


[ [url=m/eQUYaA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het stel :D

Ze zijn beide op patella getest en dna getest!

Ons teefje (Djeda) is blue fawn, en het reutje blue tricolour.
*knip*




Dit is geen kritiek, maar echt mijn visie en het is een discussieforum, en hoe leuk de pups ook zullen zijn. Bij iedere fokker is er ruimte voor verbetering. Alleen het is de vraag wat je er mee doet. Maar het zal ongetwijfeld schelen in hoe de info gebracht word. :)
Mocht je t er nog over willen hebben zullen we dat maar per PB doen :D dan vervuilen we het topic niet te veel.


Helemaal mee eens! Binnen het ras wat ik heb is merlexmerle (de populaire kleur) en merlexsable echt not done en er zijn veel pupkopers die dat niet weten en/of uitzoeken helaas.

Lestrange01 schreef:
Daarom is zo'n camera echt een uitvinding, mijn moeder kan terwijl ze in bed ligt kijken wat er bij de pups gebeurd (ja kan de camera via je telefoon draaien). En als ze dan ziet dat er iets niet goed gaat gelijk naar beneden gaan. Of als ze boodschappen gaat doen, dan krijg ik plots een berichtje met "Nikki ga nu bij de pups kijken!!" :+



[ [url=m/XvKyjh.jpg]Afbeelding[/url] ]
De werpkist is goedgekeurd


_O- Wat een druif, heerlijk! <3

Lestrange01

Berichten: 2827
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 14:37

kiwiwitje schreef:
Lestrange01 schreef:
Even een update: haar temperatuur is weer gezakt naar 37.5, ze heeft wat vruchtwater verloren en is erg onrustig. Het zal vanavond nog niet komen, maar het zal niet lang meer duren! Misschien morgen of morgenavond/nacht.

Zit ze normaal veel hoger qua temp? Chick daalde tot 36,0 geloof ik

Succes! Hopelijk gaat alles voorspoedig


Nee hoor, maar dat er een daling aan de gang is zegt al genoeg. Normaal zakken ze wel naar de 36 graden.

We hebben haar weer getempt en ze zit nu op 37.8, normaal dus. Ze was vanavond rustig en heeft niet gehijgt, vals alarm dus. Maar ze gedraagt zich wel alsof het ieder moment kan komen, zoekt heel erg steun bij mijn moeder en bij mij.

Zo heeft ze ruim een uur bij mijn moeder gelegen:


Afbeelding
:')

@Jis_
Met merle fokken wij bewust niet, te veel gezondheidsrisico's. Vooral omdat bij sommige merle's het niet zichtbaar is en je dus per ongeluk merle × merle fokt. Met alle gevolgen van dien.

Bij de oldies waren er toen wij net begonnen met fokken (met een teef die gewoon bruin is) slechts een handje vol blauwe oldies. Er werd constant gewaarschuwd hoe verschrikkelijk slecht blauw was en dat al die honden huidproblemen hebben. Inmiddels zijn we bijna 10 jaar verder en is blauw een kleur die je vaak tegenkomt. In onze nestjes hebben wij nooit problemen gehad, geen gevoeligere huid. Bij andere fokkers ook niet. Wel ietsjes dunner wanneer ze pup zijn, en het glanst wat minder. Bij lilac hebben we wel gemerkt dat de vacht kwaliteit wat slechter is soms en ze een gevoeligere huid hebben (bij stress).
Nu kan het zijn dat het bij fransjes anders ligt, maar het is vaak ook bangmakerij van fokkers die liever hebben dat je bij de "gewone" kleuren blijft. Afgezien van de kleuren waarbij het dus écht mis kan gaan zoals merle enzo. Ik heb op shows wel blauwe fransjes gezien en je merkt vaak wel dat die wat hoger en minder zwaar gebouwd zijn, wat langere neus. Waarschijnlijk doordat er verweg ander bloed in zit, maar dat vind ik juist iets positiefs.

kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 15:09

Dat vroeg ik me dus af. Chick zit standaard op 37,5/37,6. Mijn reutje ook. Dus ik verwacht bij 37,5 niet dat je al over een daling spreekt. :P

Het grootste probleem met blauw in veel rassen is dat het een gewilde kleur is. Of deze nu toegestaan is binnen het ras of niet. Iets waar je gewoon grof veel meer geld voor betaald als je een pup koopt.
Bij de SBT als voorbeeld; 1 nest met blauwe en zwarte pups. Met FCI stamboom, alleen L2-HGA en HC getest (enkele gevallen ook PL) dan betaal je rustig voor de blauwe gewoon 1250,- en voor de zwartjes 950.
Er zijn zelfs fokkers van blauwe in NL die gewoon 2000,- voor een blauwe vragen.. En dan zijn dat geen showkampioenen of goed geteste hondjes.
in de ''broodfok'' (stamboom en stamboomloos)zie je dit heel vaak. Vaak gaan de stamboomloosjes, die meestal ook niet getest zijn, al voor boven de prijs van een ''normaal gekleurd'' stamboomhondje weg.
En dat zie je bij fransjes ook.
Kijk voor de grap maar eens op marktplaats hoeveel pups en dekreutjes er in blauw (of andere NEK kleuren) worden aangeboden.. Zo staan er 2 belgische ''kennels'' met o.a. blauwe Franse bullen. Stamboomloos.. Maar wel een vanaf prijs van 650,-/750,-

Blauw en lila ; 1800,- per pup, chocolade 1500,- das puur om t kleurtje..
Blauw reutje 600,- blauw teefje ; 750..
*nest met o.a. blauwe pups* prijs is vanaf 850 tot 1250
1200,- voor STAMBOOMLOZE BLAUWE pups..
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

of even een quote uit een van de advertenties:
''franse bulldog pups met de unieke kleur bluefawn en bluefawn bont''


Mensen trappen hier in.. En de fokkers blijven zo geld over de ruggen van de hondjes verdienen. En aangezien die kleur zo gewild is zijn er genoeg blauwe pups tekoop helaas.. en door dat soort grapjes fok je een ras maar in dit geval een kleur kapot. Er word vaak niet gekeken naar de ouderdieren en hun aanvullingen op elkaar /of de aanvullingen die je zoekt in een teef ter verbetering, maar puur naar de kleur.
En dat is in ieder ras met NEK kleuren of gewilde kleuren.

Maar dat was niet negatief naar jou/jullie combinatie bedoeld. Want daar hadden we het natuurlijk al over gehad! :D

Lestrange01

Berichten: 2827
Geregistreerd: 20-01-14

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 18:05

Daar heb je helemaal gelijk in. Een fokkee met goede gezonde honden krijgt vaak minder voor zijn/haar pups dan een fokker met pups waarvan de ouders nooit getest zijn maar een leuk kleurtje hebben. In die zin snap ik de weerstand ertegen heel goed!

Maar dat is wel hoe de markt werkt. Zelf ben ik bezig met me inlezen over het fokken met koningspythons (heel ander dier) waar de prijs compleet afhankelijk is van de genen (dus de kleur!). En met honden heb je hetzelfde alleen een stuk minder extreem. Wij vragen ook voor hetzelfde nest verschillende prijzen, afhankelijk van kleur. (Wat natuurlijk onzin is, want je betaald enkel voor de kleur van de vacht, terwijl dat uiteindelijk niets zegt over de kwaliteit van de pup).

Het ergst is dit natuurlijk voor de "goede" fokkers die nu minder geld krijgen dan de huis tuin en keuken fokkers die niet testen en toch meer geld verdienen aan hun pups alleen maar door de kleur. Máár, als fokker kan je daar zelf ook invloed op hebben. Door je kennelnaam en hoe "bekend" je bent, wordt ook een deel van de prijs bepaald. En het is aan de kopers deels om zich goed genoeg in te lezen om te kiezen voor de betere fokkers dan zich blind te staren op de kleur

kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 18:17

Nee dat laatste ben ik echt niet met je eens.
Ik heb dit jaar mijn eerste nestje gefokt. Geen bekendheid dus en mijn teef had ook echt geen bekendheid. Teef is ook nooit op show geweest. De dekreu wel.
Maar ik heb wel alles getest en ik vroeg net iets meer dan de gemiddelde nesten. (de meesten zitten of op 900/950 of op 1100, blauw bijna altijd 1250) Maar mijn ouderdieren waren wel uitgebreider getest dan je over het algemeen ziet. Uiteindelijk gaat de fokker die mij geholpen heeft bij haar komende nest, die op papier veel beter is dan mijn nest, dezelfde prijs vragen terwijl zij onder mijn prijs zat. Maar ik was wel al mijn pups kwijt op 5 weken. En dat waren allemaal mensen die mij volgden vanaf t moment dat mijn teefje drachtig bleek.
Daar stond tegen over dat veel bekende fokkers, onder andere zoals wij ze noemen ; F*uckers, die op 8 weken/9 weken nog pups hadden zitten.

Maar voor een kleurtje meer geld vragen vind ik echt not-done. Waarom meer betalen voor een kleurtje. Zeker als het om dit soort kleurtjes gaat, niks unieks aan. Dus niks meer waard.

Jis_

Berichten: 11680
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 21:34

Lestrange01 schreef:
@Jis_
Met merle fokken wij bewust niet, te veel gezondheidsrisico's. Vooral omdat bij sommige merle's het niet zichtbaar is en je dus per ongeluk merle × merle fokt. Met alle gevolgen van dien.


Als er twijfels zijn of een 3 kleur niet toch een cryptic merle is kan je dat laten testen. Merle en bi-Merle zijn wel erkende kleuren bij mijn ras.

Mijn reutje is zeker weten een 3 kleur, maar heeft wel zichtbaar het witfactor, kan verborgen zijn. Witfactorxwitfactor kan bont geven en dat is geen probleem voor de gezondheid maar bont is geen erkende kleur.
Baldr heeft wel een Sable bont nestje van 3 gegeven door combi met Sable moeder met verborgen witfactor, fokker wist het en nam een gokje. :D Vond het wel schattig die bontjes.

Avalanche

Berichten: 16292
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 21:40

Tja, mijn ras komt in zwart bruin, of zwart geel en sable. En zwart. Alles kost evenveel.

Sanne_zepp

Berichten: 197
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 11:18

Oeh ik volg! Ben heel benieuwd naar de pupjes straks.

Wij hebben ook een Franse bull van bijna 2 jaar oud, ze zijn zo leuk en grappig. Echte clowns (en stront eigenwijs haha).

Lestrange01

Berichten: 2827
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 21:09

Sanne_zepp schreef:
Oeh ik volg! Ben heel benieuwd naar de pupjes straks.

Wij hebben ook een Franse bull van bijna 2 jaar oud, ze zijn zo leuk en grappig. Echte clowns (en stront eigenwijs haha).


Leuk dat je volgt, en ze zijn zo grappig. Ze hebben echt wel mijn hart gestolen door hun karakter

Het gaat hier nog langzaam allemaal, ze is dik, walvis formaat, geeft al melk en temperatuur daalt en stijgt voortdurend. Vannacht zal het wel niet worden.

Vandaag weggeweest voor koningsdag en we checkte haar via de webcam, dit was hoe ze er iedere keer bij lag:

Afbeelding

Ik kan gewoon echt niet meer wachten!!! Opschieten Djeda! We zaten al te denken aan pittig eten, misschien recht op houden en heel hard schudden? :'). Ik heb al een liedje gezongen voor ze dat ze er nu echt uit moeten komen. Maar ik ben bang dat mijn gezang alles behalve motivatie was _O-

Lestrange01

Berichten: 2827
Geregistreerd: 20-01-14

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 13:21

We denken dat ze vandaag of vannacht gaat beginnen, temperatuur is nu naar 37.3 gezakt en ze gedraagt zich anders (is onrustiger). We hebben dus alles klaar gezet en zijn nu helemaal voorbereid!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:23

Spannend! Hoe werkt dat eigenlijk bij Franse Bulldogs? Ga je gelijk naar de DA zodra ze begint of wacht je eerst af of het op de natuurlijke manier lukt?
Hilarisch om haar zo te zien liggen! Succes met de naderende bevalling.

Lestrange01

Berichten: 2827
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 13:53

Delphi schreef:
Spannend! Hoe werkt dat eigenlijk bij Franse Bulldogs? Ga je gelijk naar de DA zodra ze begint of wacht je eerst af of het op de natuurlijke manier lukt?
Hilarisch om haar zo te zien liggen! Succes met de naderende bevalling.


We gaan bij haar eerst afwachten of het haar zelf lukt. Zeker omdat ze sowieso 6 pups heeft (hopelijk meer) het probleem bij fransjes is dat de pups te groot zijn en ze daardoor er niet uit kunnen. (Onze oldies die een stuk groter zijn dan fransjes hebben bij geboorte net zulke zware pups als fransjes). Maar wanneer een teef veel pups heeft zijn ze vaak wat kleiner dus we hopen dat het haar zelf lukt!

Doordat we dit al zoveel jaren doen en vrijwel naast de dierenarts wonen hebben we ook veel dingen in huis om haar te helpen.

Ze zit heel veel steun te zoeken, ik noet ook beneden blijven terwijl mijn moeder nu boodschappen doet en ze zat net zo bij me:

Afbeelding
(Ze kon niet bij me op de stoel omdat ik voor examens aan het leren ben en dus moet schrijven.. maar ze liet zich niet wegduwen dus zat zo tussen mijn benen := )

Inmiddels ligt ze weer op de grote bank en ik heb haar voor het eerst zien graven!! Goed teken

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:44

Spannend ! Alvast succes voor mams
Hoop dat ze het zelf gaat doen, zou mooi zijn :)