Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:36

in zo'n speelding als op de tweede foto hierboven is bij mij keer een kitten bijna gestikt, die is spelenderwijs met het elastiek van die hangende speeltjes om z'n nek komen te zitten. Ik zag moederpoes (die even was plassen) als een speer over de halve deur zeilen, zij had gehoord dat haar kitten in nood was. Ik was zelf net op tijd met de schaar om het kitten los te knippen. Ik was n.b. gewaarschuwd door iemand voor dat ding.....

Zo'n stoffen "bench"heb ik bij Aliexpress gekocht voor een fractie van de prijs van BOL

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:04

Independence schreef:
Tuurlijk, maar een doos of boodschappenkrat kan ook prima. Ik las ergens hier over hydrofiele doeken, dat vind ik persoonlijk wat overdreven. Ik vind dat de natuur zichzelf zover mogelijk moet redden, dus ook het schoonmaken van de kittens. En dan hoef je al helemaal geen speciale doeken aan te schaffen, een handdoek werkt ook prima

Een boodschappen krat is veel te klein,Mama moet languit op haar zij kunnen liggen en dan moet er nog ruimte omheen zijn. Mijn mening is dat als je geen geld uit wilt geven aan dieren je er beter niet aan begint.Dat neemt niet weg dat het altijd het duurste moet zijn en dat je met creatief zijn ook een eind kan komen.Maar het moet vooral veilig zijn.
En wat morrie zegt klopt, in van dat speelgoed met touwtjes er aan zijn al meerdere kittens gestikt daar word ook altijd voor gewaarschuwd.

pubelia

Berichten: 9991
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:53

Ik ga ook volgen! Mooi om te zien hoe ze zelf een huis uitzoekt!

maralyn

Berichten: 10421
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 21:39

beatje schreef:
Independence schreef:
Tuurlijk, maar een doos of boodschappenkrat kan ook prima. Ik las ergens hier over hydrofiele doeken, dat vind ik persoonlijk wat overdreven. Ik vind dat de natuur zichzelf zover mogelijk moet redden, dus ook het schoonmaken van de kittens. En dan hoef je al helemaal geen speciale doeken aan te schaffen, een handdoek werkt ook prima

Een boodschappen krat is veel te klein,Mama moet languit op haar zij kunnen liggen en dan moet er nog ruimte omheen zijn. Mijn mening is dat als je geen geld uit wilt geven aan dieren je er beter niet aan begint.Dat neemt niet weg dat het altijd het duurste moet zijn en dat je met creatief zijn ook een eind kan komen.Maar het moet vooral veilig zijn.
En wat morrie zegt klopt, in van dat speelgoed met touwtjes er aan zijn al meerdere kittens gestikt daar word ook altijd voor gewaarschuwd.


Als jij vind dat ik geen geld wil uitgeven aan mijn dieren, vind ik het prettig als je uit dit topic vertrekt.

Ik vind het leuk om alle ervaringen te lezen. En ook leuk om de tips te krijgen. Echter vind ik het wel fijn als er respectvol met mijn keuze wordt omgegaan.

Ik geloof ook, dat ik één van de weinigen ben die zo met katten om gaat.

Dankjewel. ;)

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 22:00

Ik vind dat als je dieren hebt, ervoor moet gaan :) Daarom heeft Mr. Grey ook een grote krabpaal en 2 kattenbakken, zodat het leuk voor hem is, en heb ik alles veilig gemaakt :) en die dingen kosten gewoon geld, maar je wilt het toch niet op je geweten hebben, dat er ongelukken gebeuren die je gewoon simpel had kunnen voorkomen?

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 22:10

Avalanche81 schreef:
Ik vind dat als je dieren hebt, ervoor moet gaan :) Daarom heeft Mr. Grey ook een grote krabpaal en 2 kattenbakken, zodat het leuk voor hem is, en heb ik alles veilig gemaakt :) en die dingen kosten gewoon geld, maar je wilt het toch niet op je geweten hebben, dat er ongelukken gebeuren die je gewoon simpel had kunnen voorkomen?


Ik denk dat Maralyn refereert naar de maat van de krat, niet het speeltje.

maralyn

Berichten: 10421
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 22:23

Xyris schreef:
Avalanche81 schreef:
Ik vind dat als je dieren hebt, ervoor moet gaan :) Daarom heeft Mr. Grey ook een grote krabpaal en 2 kattenbakken, zodat het leuk voor hem is, en heb ik alles veilig gemaakt :) en die dingen kosten gewoon geld, maar je wilt het toch niet op je geweten hebben, dat er ongelukken gebeuren die je gewoon simpel had kunnen voorkomen?


Ik denk dat Maralyn refereert naar de maat van de krat, niet het speeltje.


Niet alleen dat.
Ook de ren.

Denk met vier krabmeubels en drie kattenbakken, en een speciale voer speel plaat, ze nul komma nul te kort komen.

Ik heb ook nog een grote bench. Die omgetoverd kan worden

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 00:43

Toen wij nestjes hadden, mochten de moederpoezen zelf kiezen en dat deden ze ook. Mijn broer zat zelfs in een rolstoel, maar er is nog nooit een ongeluk gebeurt.

Ik vind ook dat mensen erg overdrijven en dan meteen komen met goed willen doen......Dat doe je ook als je wat vertrouwen hebt in moederpoes en haar zelf het meeste laat doen. Daar krijg je ook fijne kittens van, die veel van de moeder leren.

Succes TS.

insun
Berichten: 677
Geregistreerd: 20-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 02:35

maralyn schreef:
dees_daan schreef:
Wat fijn dat je haar in huis genomen hebt! Ik zou wel even met het asiel overleggen of je haar niet officieel kan adopteren, zij mogen de kat idd na 2 weken herplaatsen maar als er toch nog ergens een eigenaar bij jou uitkomt dan zit je er mee dat het een welles nietes verhaal word.. Als jij de kat met een contract geadopteerd hebt kunnen ze de kat in ieder geval niet meer terug eisen.


Kunnen ze al sowieso niet meer.
Dierenasiel staat achter mijn verhaal.

Na twee weken, plus bewijs van zoeken naar rechtmatige eigenaar, plus chip uitlezen, plus amivedi, plus dierenasiel, is... Genoteerd staan dat ik officieel de eigenaar ben.
Daarnaast is de zoek periode over, advertenties zijn verwijderd.
En asiel heeft dit genoteerd mocht de "eigenaar" zich wel melden.

Ook...wordt ze gechipt.


Nee dus. Lees dit maar eens. Jij wordt pas na 1 jaar eigenaar.
https://www.licg.nl/vermiste-of-gevonde ... ier-houden

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 07:20

beatje schreef:
Independence schreef:
Tuurlijk, maar een doos of boodschappenkrat kan ook prima. Ik las ergens hier over hydrofiele doeken, dat vind ik persoonlijk wat overdreven. Ik vind dat de natuur zichzelf zover mogelijk moet redden, dus ook het schoonmaken van de kittens. En dan hoef je al helemaal geen speciale doeken aan te schaffen, een handdoek werkt ook prima

Een boodschappen krat is veel te klein,Mama moet languit op haar zij kunnen liggen en dan moet er nog ruimte omheen zijn. Mijn mening is dat als je geen geld uit wilt geven aan dieren je er beter niet aan begint.Dat neemt niet weg dat het altijd het duurste moet zijn en dat je met creatief zijn ook een eind kan komen.Maar het moet vooral veilig zijn.
En wat morrie zegt klopt, in van dat speelgoed met touwtjes er aan zijn al meerdere kittens gestikt daar word ook altijd voor gewaarschuwd.


Als jij vind dat ik geen geld wil uitgeven aan mijn dieren, vind ik het prettig als je uit dit topic vertrekt.

Ik vind het leuk om alle ervaringen te lezen. En ook leuk om de tips te krijgen. Echter vind ik het wel fijn als er respectvol met mijn keuze wordt omgegaan.

Ik geloof ook, dat ik één van de weinigen ben die zo met katten om gaat.

Dankjewel. ;)[/quote]
Als je goed leest Maralyn dan reageer ik op independence die vind dat de kat maar haar plan moet trekken.Maar je zoekt het maar lekker uit en ga vooral verder met jezelf geweldig te vinden.Het waren goed bedoelde tips van iemand die ervaring heeft met kattenbevallingen en ook weet wat er allemaal wel mis kan gaan. :evaw:

maralyn

Berichten: 10421
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 08:42

Dankjewel beatje.

Fijne dag.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:20

Toch weer jammer, sommige reacties -O-

De poes heeft gewoon de hemel op aarde gevonden bij TS.
Ik ben heel erg benieuwd naar de kleine mupskes !

En meestal kiest een poes nog voor een kartonnen doos om te werpen en een propje papier als speeltje!
Daarom vind ik poezels ook zo leuk. Ze doen gewoon hun zin }> :D

maralyn

Berichten: 10421
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 09:36

Pandora2 schreef:
Toch weer jammer, sommige reacties -O-

De poes heeft gewoon de hemel op aarde gevonden bij TS.
Ik ben heel erg benieuwd naar de kleine mupskes !

En meestal kiest een poes nog voor een kartonnen doos om te werpen en een propje papier als speeltje!
Daarom vind ik poezels ook zo leuk. Ze doen gewoon hun zin }> :D


Ooh ja, helemaal als ze hun zin niet krijgen.

Vera mag zelf kiezen waar ze wil bevallen.
Als doet ze het op bed... ;)

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:23

Pandora2 schreef:
Daarom vind ik poezels ook zo leuk. Ze doen gewoon hun zin }> :D


Ik vind katten vooral heel erg raar.

Maar wel leuk :D

maralyn

Berichten: 10421
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 10:57

Insun.

Dankjewel voor je bericht.
Hoe doen dierenasielen dit eigenlijk?
En daarnaast, speel ik dit via het asiel.

En anders, mogen ze mij voor het gerecht trekken, geen probleem.
Gezien de staat hoe ze hier kwam, graatje mager, vol vlooien en wormen, en lijf vol armen en benen, zonder chip.

Ik geloof niet dat de eigenaar haar terug wil, als ze die al heeft. Gezien ze al drie maanden door verschillende personen gevonden is, maar allen geen reactie op kregen, inclusief ikzelf.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:04

Tja, met katten is het wel heel lastig vaak. Maar als je nergens iets tegenkomt dat baasjes zoeken, zou ik me niet te druk maken.
Onze rooie is ergens gedumpt en zag er niet uit. We hebben hem pas na een jaar gechipt en op onze naam gezet, maar flinke vent die hem komt weghalen hier...

En maak je ajb niet te druk om bepaalde reacties. Echt buiten proporties dat iemand denkt dat diegene de enige is met ervaring en dan van alles wil doen, wat de moederpoes allemaal veel beter kan. Er kan wat mis gaan, maar dat kan altijd.

maralyn

Berichten: 10421
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 11:11

superpony schreef:
Tja, met katten is het wel heel lastig vaak. Maar als je nergens iets tegenkomt dat baasjes zoeken, zou ik me niet te druk maken.
Onze rooie is ergens gedumpt en zag er niet uit. We hebben hem pas na een jaar gechipt en op onze naam gezet, maar flinke vent die hem komt weghalen hier...

En maak je ajb niet te druk om bepaalde reacties. Echt buiten proporties dat iemand denkt dat diegene de enige is met ervaring en dan van alles wil doen, wat de moederpoes allemaal veel beter kan. Er kan wat mis gaan, maar dat kan altijd.



Dankjewel.

Wij zijn er van bewust dat er altijd iets mis kan gaan.
Zoals geschreven, hebben we hier letterlijk de dierenartsen om de hoek...

En dan gaan we inderdaad de portomonee wél trekken.

Ik moest ook wel lachen om haar reactie hoor.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:14

Avalanche81 schreef:
Pandora2 schreef:
Daarom vind ik poezels ook zo leuk. Ze doen gewoon hun zin }> :D


Ik vind katten vooral heel erg raar.

Maar wel leuk :D


:D Ik lijk op mijn katten... :=

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:15

Dus jij bent ook erg raar maar wel leuk? :))

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:31

Dadelijk haal je allerlei mandjes,dozen enz in huis en dan kom je haar in je kledingkast tegen met de kleintjes tussen de onderbroeken.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:41

Katten he, dat zou nog best weleens kunnen :')

Maar, laten we ook niet vergeten dat iedereen het goed bedoelt.

Hoe gaat het nu met aanstaande mamma? Ik heb alleen ervaring met muizen en ratten die kleintjes krijgen, dus ik heb geen verstand van katten-bevallingen.

Ik ben zó benieuwd 'wat eruit komt'!
In ieder geval heeft ze duidelijk haar huis gekozen.

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:44

In Veendam zitten inderdaad goede dierenartsen, moet goed komen ;).
Echt fijn voor Vera zoals je hiermee om gaat, ze heeft het echt getroffen!

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:55

Avalanche81 schreef:
Dus jij bent ook erg raar maar wel leuk? :))


:') Een beetje raar in elk geval _O-

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:56


Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:07

TS, 1 tip: haal GEEN bananendoos als beval-mand. Dat doen veel mensen maar wordt afgeraden ivm gifstoffen.

Verder top hoe je je inzet voor de poes en de toekomstige kleintjes! Ik heb ook een keer een moederpoes met kittens opgevangen, was supergezellig <3 hopelijk gaat alles goed en kan je er rustig van genieten!