[Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [Volg] Reuzeplezier met minikonijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:02

Nee. Perfect gezond en gedraagd zich als de rest. Eet goed, drinkt goed, loopt en fladdert rond. Ik heb een voorgevoel dat 1 van de eitjes per ongeluk is ongewisseld en dit een legkipkuiken is. :')

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [Volg] Reuzeplezier met minikonijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:57

Een lilliputter kuikentje <3

Anoniem

Re: [Volg] Reuzeplezier met minikonijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:59

Kan je er eitjes van krijgen <3

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: [Volg] Reuzeplezier met minikonijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:15

Straks een krielkipje erbij

Anoniem

Re: [Volg] Reuzeplezier met minikonijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:17

Ja ik heb zo een voorgevoel ja :')

Anoniem

Re: [Volg] Reuzeplezier met minikonijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:34

Dubbel doel kip , eerst eitjes en dan de soep in :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:35

1 van onze dekrammen. Hij is nog maar 5 maand en nog niet volgroeid.


Afbeelding

Afbeelding

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [Volg] Reuzeplezier met minikonijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:35

AAA die oren <3

Anoniem

Re: [Volg] Reuzeplezier met minikonijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:37

Hehe geweldig hé. De rasstandaard schrijft minstens 16 centimeter voor maar hij gaat er flink over _O- Maar dat is niet erg. Heb er 1tje met kortere oren dus dat compenseert mooi :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 10:58

Mini kuiken is helaas overleden Y;( Heb hem gisteren ziek tussen de andere gevonden en heb hem naar binnen gehaald. De extra zorgen mochten helaas niet helpen. Waarschijnlijk was er bij geboorte al wat mis (zwakke longen/hart) Er gaat nu een verkoudheidje rond bij mijn kippen en dat is waarschijnlijk genoeg geweest voor zijn kleine lijfje Y;(

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [Volg] Reuzeplezier met minikonijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:45

Ach sneu!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:22

We hebben een nieuwe aanwinst erbij. Ze is gewoonweg prachtig. Dit is gewoon een allegaartje van rassen samen als zijnde vleeskonijn. Ze is nu ongeveer 10 maand. Ze komt van mijn vriend zijn grootmoeder. Zij is 84 en kweekte vroeger elk jaar een nest. Ze heeft nu zelf de energie niet meer om de zorg van 8-12 konijnen (afhankelijk hoe groot het nest is) op haar te nemen. Er zijn 4 jonge konijnen (niet van die witte, maar andere) naar haar gegaan om verder op te kweken en zij is terug gekeerd in ruil. Ik wist dat ze een konijn had maar hoe ze eruit zag wist ik niet. Het was liefde op het eerste zicht <3 Ik heb enkel een snelle foto van haar in de doos. Ze is ondertussen al gedekt en zit in haar eigen hok, dus betere foto’s volgen nog.


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 10:23

Helaas minder nieuws over de konijntjes. Ze zijn graatmager en blijven heel erg klein. Ondertussen zijn er al 2 gestorven. Er is sectie op gedaan en alles zag er goed uit. Voeding onder de loep genomen en ook dit was perfect. Bleek uiteindelijk dat er al jaren aan inteelt in zit en ze is gedekt door haar volle broer (drachtig gekocht) Beide komen ook uit een nest van broer en zus etc etc. Jaren aan een stuk. Nu zie je dat dus helaas terug. Hele zwakke jongen die onvoldoende voeding kunnen halen uit het eten. Waarschijnlijk iets auto imuuns achtig.

Ze krijgen nu dus hoogwaardige voeding bij en ze ogen al gelukkiger. Ik doe wat ik kan en vind het spijtig dat er zo nonchalant met dieren wordt omgegaan :(

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [Volg] Reuzeplezier met minikonijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 10:27

Jeetje dat is ook wat....wat sneu! Lief dat je je zo inzet!

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 10:27

Wat erg!
En jij steekt er nog wel zoveel energie in om het allemaal goed te doen.

Diane_

Berichten: 1993
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:31

Ahh, wat sneu zeg! Dat is geen leuk nieuws om te krijgen inderdaad. Volle broer en zus is ook echt niet slim. :\ Hopelijk gaat de rest het wel redden.

Je nieuwe konijn ziet er inderdaad mooi uit! Hopelijk krijgt ze mooie jongen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:41

Wij zijn pro sociaal leven. Voor de konijnen waarmee wij kweken is dat helaas niet zo evident. Daarom zit er gaas tussen onze zelfgemaakte hokken en zitten de moeren altijd langere tijd bij de ram tot kort voor ze moeten bevallen.

Allersinds. Onze rammen ‘opfok’ tonen hoe zalig ze dat sociaal leven wel niet vinden :D Samen snurken op een hoopje.


Afbeelding

Diane_

Berichten: 1993
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: [Volg] Reuzeplezier met minikonijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 20:56

Ziet er gezellig uit!! Tot wanneer blijven ze bij elkaar? Op een gegeven moment wordt het bonje denk ik?

Ik heb ooit eens gelezen dat konijnen 2 baarmoeders hebben, waardoor ze als ze al drachtig zijn, bijvoorbeeld een week later weer drachtig kunnen worden. Dan krijgen ze dus ook echt een week na het eerste nest nog een nest, waardoor ze het oudste nest vaak in de steek laten. Het is al zo lang geleden dat ik begin te twijfelen of het wel klopt ;) heb jij er wel eens van gehoord?

Anoniem

Re: [Volg] Reuzeplezier met minikonijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 20:59

Ja ze hebben 2 baarmoeders, maar dat komt echt zelden voor. Zoveel plaats is er niet. Op 10 weken halen we ze uit elkaar qua geslacht. Daarna blijven ze eigenlijk samen zolang het goed gaat. Gebeurt eigenlijk maar zelden dat het niet goed blijft gaan. Meestal hebben de vrouwen eerder ruzie dan de mannen. Nu zijn het vrij grote groepen dus je merkt wel dat ze elkaar niet echt viseren. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:48

Daar zijn ze nog eens *\o/* Vandaag zijn ze verhuisd naar een luxe buitenverblijf 8-) Ze hebben nu een groter hok + verdiep erbij. Zoals jullie zien op de foto’s is er nagenoeg geen groei meer en zijn de verhoudingen ook niet wat het hoort te zijn. Momenteel twijfelen wij flink wat te doen. Onze keus gaat naar adoptie, maar wij hebben schrik dat ze niet goed terecht komen.

Andere optie is zelf houden. Er zit 1 mannetje bij dus dat zou dan gecastreerd moeten worden. Wij twijfelen nog even verder, tenzij de ideale thuis opeens voorbij komt :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ondertussen tellen wij af naar een volgend nestje. Dit wordt verwacht tussen 3 en 7 april :)

Moeder to be


Afbeelding

Vader to be


Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10494
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Volg] Reuzeplezier met minikonijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:57

Achh wat een hummeltjes! Geen plaats voor konijnen helaas, anders gelijk!

horsiegek

Berichten: 2360
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [Volg] Reuzeplezier met minikonijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:23

Ik volg al een tijdje, goede manier om zo met de vleeskonijnen bezig te zijn!

Hoeveel heb je er nu mogelijk ter adoptie? Zijn ze nu verder wel gezond? Ze zien er zo fragiel uit...

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [Volg] Reuzeplezier met minikonijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:29

AAA die oren van de vader <3

Anoniem

Re: [Volg] Reuzeplezier met minikonijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:30

4. Ze zijn helaas niet gezond. Wij zijn er achter gekomen dat er flinke inteelt in zit (moeder drachtig gekocht) waardoor er ergens wat auto imuun of zo fout gaat. De groei is nagenoeg volledig gestopt, ze verdikken ook niet, verhoudingen zijn niet 100%. Vandaar de hele grote twijfel wat te doen. Ik heb ze nog nergens officieel ter adoptie gezet want dit is echt wel een gevalletje: Weten wat de risico’s zijn. De kans is klein dat ze een lang leven gaan hebben, aangezien er 2 spontaan dood waren. Deze zijn ook graatmager. Geen grammetje vet of vlees, ondanks kwalitieve voeding. Dus waarschijnlijk loopt het verkeerd in de darmen en zijn ze niet in staat voedsel correct op te nemen. Verder hadden en hebben ze vaak ontstoken oogjes. Je merkt dus dat het afweersysteem niet is wat het moet zijn. Ook hun vacht is niet mooi. Heel lang en vol krullen. Je kunt het vergelijken met een paard dat cushing heeft. Die hebben ook zo een vacht. Dus adoptie voelt voor mij ook wat als het probleem op een ander afschuiven, wat ik ook niet wil :)

We zien wel hoe het verder verloopt. Ze zitten niet in de weg.

horsiegek

Berichten: 2360
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [Volg] Reuzeplezier met minikonijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:40

Ah ja lastig, ik denk eerlijk gezegd dat je ze dan beter zelf kan aanhouden of kan afmaken. Als ik ze zo zie en jou zo hoor denk ik niet dat ze een lang en gelukkig leven tegemoet gaan. Anders was ik wel bereid om er 2 te adopteren als ze alleen wat afwijkingen hebben voor de fok, maar ik denk dat ik er dan maar heel kort plezier aan zal beleven.