[Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:49

Nummer 1 is uit! Dit is een Duitse Faverolles.


Afbeelding

Afbeelding

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:07

aaaa leuk! dan komt de rest ook vast snel?!

Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:27

Normaal wel. Eenden kan wat lang duren, maar kippen volgen elkaar normaal gezien binnen de 24 uur op :) Ik gok dat er tegen morgenochtend al meerdere zijn bijgekomen.

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:49

Wat een mooie kippen zijn dat.
Wij hebben hier enkele standaard legkippen en 3 araucana hennen.
Enkel voor de eitjes en voor minder gft afval te hebben.
Moet wel zeggen dat onze eitjes de lekkerste zijn vergeleken met de eitjes in de winkel.

Heel leuk om jullie zo te volgen.

Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 07:59

Keandra: Smaak is inderdaad niet te vergelijken. Ook de kleur is veel intenser. Mooie, donkeroranje dooier :)

Nummer 2 is onderweg. Zit al een gaatje in de schaal. Enkele zijn ook al aangepikt. Superschattig om het kuikentje bezig te zien. Het is druk aan het piepen en je hoort de kuikens uit het ei terug antwoorden :D Ik denk dat de piek qua uitkomst vanavond gaat zijn en er morgen nog een paar nakomertjes gaan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 09:04

Nou, ze doen er gigantisch lang over :')

Momenteel zijn er al 9 van de 21 uitgekomen. Meerdere al aangepikt en druk bezig. Toch ook wel 5/6 niet aangepikt. Van de faverolles had ik 11 eieren en daarvan zijn er al 8 uit. Van de bielefelder had ik er 10 en daarvan is er dus nog maar 1 uit. Terwijl ik juist zo graag die bielefelders wou :+ Even afwachten en kijken wat ze nog gaan doen. Ze hebben nog tot deze avond :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:01

Ondertussen is alles geboren! Momenteel zie je niet meer dan af en toe dit:


Afbeelding

Eenmaal ze een week oud zijn zie je ze al veel vaker. De vorige kuikentjes zijn nu 4 weken en zitten eigenlijk enkel nog maar ‘s nachts onder de plaat :)

Er zijn er 2 heel erg slecht uit het ei gekomen. Deze deden het in eerste instantie goed tot deze morgen. Ze liggen nu apart tegen een fles met warm water aan maar ik vrees ervoor :(:)


Spoiler:
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:03

Wat een prachtige kippen en haan!
Jammer dat er twee slecht uit het ei gekomen zijn. Was de luchtvochtigheid wel in orde?

Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:09

Ja, die was 70%. Dit zijn 2 bielefelders. Ik had 11 faverolles eieren en 10 bielefelders. De faverolles zijn uitgekomen als een tierelier. Mooi allemaal binnen de 24 uur, sterke kuikens zoals het hoort. De bielefelders hebben er voor moeten vechten. Van de 10 eieren hadden er 3 de dooier al niet opgenomen en waren gestorven. De overige 7 hebben er 3 dagen over gedaan om uit te komen. Ze geraakten er ook niet makkelijk uit en na aanpikken deden sommigen er nog een hele dag over. Ze zaten in dezelfde machine dus ik vrees gewoon een slechte batch. Het zijn dus ook 2 bielefelders die het nu ook zwaar hebben.

Die faverolles zijn toch zo schattig <3



Afbeelding

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:51

A gos die zien er idd slecht uit. Ik duim voor je dat het goed gaat! Zit je eindelijk weer beetje in de positieve flow....krijg je dit :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:56

Onze stalkat is ook dood gereden dit weekend... 6 maand oud. De week ervoor gecastreerd en gechipt. Ga je buitenaf wonen, rijden ze hem nog omver. Zonder kat kunnen wij niet. Onze kat van 2,5 is verhuisd naar de buren. Die vind het daar leuker, de rotzak. Er zitten hier meerdere ratten en muizen nesten. Hij deed zijn werk super goed. Nog nooit eten aangevreten gehad van de muizen.

De rest gaat gelukkig wel gewoon ok. Heb tussen de kuikens van 4 weken een ontzetten mooi en speciaal gekleurd kuiken zitten. Ga hem straks eens op de foto zetten. Ben benieuwd wat die gaat worden! Ook kalkoenkuikens die het heel erg goed doen. Lam groeit als een tierelier :o

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:45

O jeetje....je krijgt het wel voor je kiezen zeg!! Wat sneu, wel fijn dat je weet wat er is gebeurd dan dat je weken in angst zit waar hij is. Bah hoop dat ie niet lang geleden heeft!
Kom maar op met je foto :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:37

Ok hier gaan wij!

Eerst alle 4 weken oude kuikens. Er zitten ook nog 3 witte kalkoenen tussen en 9 narrangansett kalkoenen. Oh en 2 faverolles. Een haan en een hen. De narrangansetts zijn nu 2 weken. Ze zijn altijd uitgehongerd, zelfs al hebben ze nog gewoon eten :')


Afbeelding

Enkele van de narrangansett


Afbeelding

En dan nu het ‘speciale’ kuiken. Normaal zou dit een sasso kuiken moeten zijn. Deze zijn dus gewoon bruin. Ben benieuwd welk kleurtje die krijgt!


Afbeelding


Als ze groot genoeg zijn mogen ze bij de volwassen en half volwassen kippen. Dit zijn mijn legkippen (4 stuks) en nog wat dubbele borst kippen (de witte) en de sasso’s. Dit zijn de kuikens van begin februari :+


Afbeelding

Zo een silo eten ze op 3 dagen leeg met hun 19


Afbeelding

En een stukje van hun buitenverblijf. 1tje had nog geen honger.


Afbeelding


Ook hier een kleine ziekenboeg. 1tje was aangevallen door de andere kippen. Ze zit nu gewoon los in de stal. Ze kan moeilijk stappen dus schuifelt wat over en weer. Ze kan hier rustig genezen :)


Afbeelding


Nog meer gevogelte! 1 van mijn kwartelhaantjes. Bij sommige kleuren is het geslacht nauwelijks te bepalen. Deze was mij mee gegeven als hen. Ik heb hem flink toegetakeld gevonden. Zijn hoofd was volledig gescalpeerd. Ik kreeg als advies om hem te slachten want het ging ‘nooit meer een schone worden’ Maar uiterlijk doet er bij mij niet toe. Dus hij is verzorgd en buiten dit plekje zie je niet veel meer. Ik denk dat binnen enkele weken je er niets meer van ziet. Ondertussen is hij voorzien van 5 vrouwtjes voor hem alleen :D


Afbeelding


Dan de eenden. Nu ook 4 weken als ik mij niet vergis. Die groeien! Abnormaal... Echt waar. Hun hok is zowat permanent smerig want ze gooien het water alle kanten uit :') Als ze groot genoeg zijn vergezellen ze de kippen :D Ik ga blij zijn als ze buiten kunnen. Ze stinken als de pest :+


Afbeelding

Dan het lam. Had jullie graag buitenfoto’s gegund maar ze bleven koppig in stal. Ze kunnen kiezen tussen heel ruime binnenstal en weide. Het valt op dat ze buiten enkel eten en dat ze slapen, herkauwen etc binnen doen.


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Wij hebben trouwens 2 schapen bij. Een 1 jarige ooi en een ramlam van begin februari. Die ooi is zo lief. Het plan is om elk schaap op de leeftijd van 3 te verkopen. Dan hebben ze nog wat marktwaarde en houden wij er dochters van. Ik ben vrij zeker dat dat met deze niet gaat lukken. Wij knuffelen meerdere keren per dag :D


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:14

Deze keer wouden ze wel naar buiten :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:17

aaaa superleuk! Gewoon complete boerderij heb je .....wat heerlijk!
Je unieke exemplaar is zeker heel mooi!
Jeetje in 3 dagen gewoon zo'n silo op...gaat best hard!
Aaa arm kipje, doen kippen dat vaak elkaar aanvliegen? Is dat vanwege dominantie of voernijd?

Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:24

Het is de eerste keer dat dit bij mij is gebeurt. Wat kippen wel durven hebben is dat, als een kip bloed, ze gaan pikken. En dan blijven ze pikken helaas. Ik vermoed dat deze zich ergens aan heeft pijn gedaan waardoor ze een schrammetje had en er een kip is beginnen pikken.

Ze was wel ook altijd de zwakkere van de groep dus het kan zijn dat ze ook is verstoten.

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:28

Jeetje je kat ook nog overleden, wat een ongeluk zeg pff.
Sterkte :(:)

Maar gelukkig heb je wel wat afleiding met al dat jonge grut <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 11:32

Ik kwam zieke kip opeens tegen 10 meter ver van haar ‘ziektebed’ Ze voelt zich al veel beter en kan weer beginnen stappen. Ze had enorme interesse in de kuikens dus die mag ze nu gaan vergezellen :D


Afbeelding

Afbeelding

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 12:14

oe dat is goed teken *\o/* haha wat is die alweer groot dan!

Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:42

Op 5 weken zijn ze toch echt kuiken af :D

Afbeelding

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:50

Haha grappig gezicht...alleen nog zo'n dons koppie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:35

Geen babydiertjes maar wel een volwassen kip! Ze stond gratis op 2dehands.be. Haar vriendinnetje was overleden en de eigenaars hadden niet de ambitie om nog een nieuwe kip aan te schaffen. Dus berichtje gestuurd met wat uitleg over ons en foto’s. Dag erna bericht terug dat ze voor ons was. Wij waren blijkbaar de enige die konden aan tonen dat ze niet alleen ging zijn en voldoende ruimte had. Zaterdag haar gaan halen en ze is al helemaal ingeburgerd. Het is de lichtbruine kip :)


Afbeelding

Afbeelding


Ik mocht ook nog 2 jonge eendjes adopteren. Voorwaarde was dat ze met regelmaat foto’s kreeg. Dus de facebookpagina doorgestuurd. Gisteren kreeg ik opeens een bericht dat ze had gelezen dat wij ons eigen vlees kweken en dat ze schrik had dat wij ze enkel wouden voor op te eten -O- Heb nog proberen uitleggen dat ik zo niet in elkaar zit, ik eerlijk ben en niet denk om een gratis eendenborstje te bemachten op deze manier, ze hier echt gewoon rustig mogen rondscharrelen en ik gewoon open kaart speel met het doorsturen van de facebookpagina. Niets meer gehoord -O-

HopeMyDay

Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 10:06

DeMolenhoek schreef:
Geen babydiertjes maar wel een volwassen kip! Ze stond gratis op 2dehands.be. Haar vriendinnetje was overleden en de eigenaars hadden niet de ambitie om nog een nieuwe kip aan te schaffen. Dus berichtje gestuurd met wat uitleg over ons en foto’s. Dag erna bericht terug dat ze voor ons was. Wij waren blijkbaar de enige die konden aan tonen dat ze niet alleen ging zijn en voldoende ruimte had. Zaterdag haar gaan halen en ze is al helemaal ingeburgerd. Het is de lichtbruine kip :)


[ [url=m/zkl3Vj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BJohCd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik mocht ook nog 2 jonge eendjes adopteren. Voorwaarde was dat ze met regelmaat foto’s kreeg. Dus de facebookpagina doorgestuurd. Gisteren kreeg ik opeens een bericht dat ze had gelezen dat wij ons eigen vlees kweken en dat ze schrik had dat wij ze enkel wouden voor op te eten -O- Heb nog proberen uitleggen dat ik zo niet in elkaar zit, ik eerlijk ben en niet denk om een gratis eendenborstje te bemachten op deze manier, ze hier echt gewoon rustig mogen rondscharrelen en ik gewoon open kaart speel met het doorsturen van de facebookpagina. Niets meer gehoord -O-


Herkenbaar inderdaad, zodra er ergens staat dat je je eigen vlees kweekt willen ze de dieren spontaan niet meer aan je verkopen.
Ik heb toen ook de keuze gemaakt om alleen mijn eigen opfok te slachten en de oudere dieren van mijzelf (die ik bij een fokker oid vandaan heb).
Wat de hanenboer bij ons in de buurt doet is een bordje aan de weg zetten met "hanen teveel na het uitbroeden? Hier kunt u ze gratis kwijt".
Uiteindelijk levert hem dat enorm veel "gratis" vlees op of hij neemt ze mee naar de markt.
Hij heeft ook geregeld mensen die van hun oude hennen af moeten en ze daar neerzetten. Zo heeft hij ook af en toe nog wat eitjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:29

Deze week hebben wij ons een kweekset barbaries aangeschaft. Op de foto de 4 vrouwtjes, het mannetje zat binnen. Hopelijk kan ik volgend voorjaar foto’s posten van alle eenden met een stelletje kuikens :)


Afbeelding

Afbeelding

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:57

Wat een mooie kip!
Wat jammer dat ze je niet serieus neemt. Nouja als je zelf maar weet hoe het zit!!