Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110770
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 20:07

Iedereen heel erg bedankt voor het duimen en de lieve berichtjes <3 Dat geeft zoveel steun!

Het gaat naar omstandigheden redelijk met hem. Hij heeft vanmiddag 2 scans gehad (1 zonder en 1 met contrastvloeistof) en daar konden ze op zien dat er in ieder geval geen blokkade lijkt te zitten. Er is ook geen groot stuk hout te zien, maar voor de zekerheid gaat een radioloog in Amerika ook nog met spoed zijn oordeel geven. We zijn namelijk heel bang dat er iets doorboort is door bijvoorbeeld een grote splinter van een speeltje.

En als dat het niet is, moeten we verder op zoek naar wat er mis is met Mango...
Het kleine ventje is wel helemaal kapot van alle avonturen van vandaag. Ik hoop dat we morgen goed nieuws krijgen en dat hij er dan weer wat fruitiger bij zit en zelf eet en drinkt. Tot die tijd blijft hij sowieso in de kliniek. We missen hem nu al enorm, maar hij is in supergoede en liefdevolle handen <3

We worden wel echt super op de hoogte gehouden door de kliniek, die vanavond al 2 keer heeft gebeld met updates. En de tweede keer zat Mango even bij de arts en probeerde op haar bureau allerlei spulletjes te jatten, dus dat klonk alweer wat levendiger <3
Ze zeiden wel dat hij echt verschrikkelijk lief is en hun favoriete vogelpatiënt.. Toen ze door hadden dat Mango in de kliniek was, kwamen er overal opeens artsen en assistentes vandaan om hem gedag te zeggen :+:

Deze foto's kreeg ik net. Meneer is echt helemaal stuk ;(

Afbeelding

Je ziet dat hij op een witte onderlegger zit en ze die met plakband hebben vastgetaped.
Dat moest omdat hij zijn frustratie aan het botvieren was op de onderlegger. Dat klinkt in ieder geval weer een beetje als de oude Mango :=
Hij laat zijn vleugels ook nog steeds hangen, een teken dat ie zich goed beroerd voelt :(:)
Afbeelding

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:09

Ach die arme vent, niks aan om 'm zo te zien :( Ik ga verder duimen dat ze snel de oorzaak vinden!

fjordjes

Berichten: 12063
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:10

Ach gossie arm dier! Het is ook niet niks zomaar in 'vreemde' handen en allerlei nare onderzoeken. Hopelijk wel een beetje een geruststelling dat hij in goede handen is. Het klinkt wel positief dat hij spullen probeert te jatten, dat is de Mango die we kennen :)
Ik blijf duimen dat hij snel er weer bovenop is!

Suzanne F.

Berichten: 49356
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:11

Aguttie. Maar wat fijn dat het wat beter lijkt te gaan! Ik duim zo dat hij snel opknapt. Maar je wilt natuurlijk weten wat er aan de hand is. Hij ziet er wel sneu uit inderdaad. Hier brandt een kaarsje.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:11

Heel vreemd. Maar het feit dat hij de onderlegger wil slopen geeft iets aan energie. Maar die hangvleugels. Pfffff

Naast iets verkeerds gegeten misschien kan het een hormonale disbalans zijn? Omdat je zei dat hij broeds was. Geen idee hoe dat zit als ze willen paren maar dat niet kunnen of daarmee iets chemisch van de leg kan raken. Of een andere verstoring waardoor zijn vleugels te zwaar aanvoelen?

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:19

Wat lief dat je ondanks je stress de moeite neemt om hier te updaten! Ik wens je veel sterkte en Mango natuurlijk heel veel beterschap. Mijn duimen draaien ook voor jullie!

Rox87
Berichten: 504
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:27

Beterschap voor de arme Mango. Hopelijk vinden ze snel waarom hij zich zo rot voelt en wordt hij snel weer helemaal de oude :knuffel:

Shadow0

Berichten: 43532
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:30

Ach, arme Mango... ik duim ook voor hem.

Rocamor

Berichten: 10941
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:31

Och zie hem daar zitten.

Ik duim nog even verder dat hij snel weer beter is en naar huis mag.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:32

Hij ziet er op die onderste foto echt heel sip uit. Arme Mango. Ik duim dat hij weer opknapt en dat jullie ook ontdekken wat dit veroorzaakt kan hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110770
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 20:47

Hij zit er inderdaad echt heel sneu bij. Hij zoekt ook steun bij de artsen en assistentes.
Alleen de assistente die hem vandaag in de houdgreep moest nemen is even niet meer zijn vriendin :+
Ik hoop dat we morgenochtend nieuws krijgen en dat hij dan flink is opgeknapt.
Zo stom als het inderdaad door het speeltje komt! Het is van onbehandeld hout en met "vogelveilige" producten gemaakt. Er zat wel een belletje aan, maar die hadden we er van tevoren al afgehaald omdat Mango nog weleens de neiging heeft om de klepel uit een belletje te slopen en daar op te gaan zitten knagen.

Dus met al die voorzorgen zul je net zien dat het straks misschien toch door dit speelgoed komt. Toen we thuis kwamen hebben we ook direct de kooi doorzocht en er lagen idd scherpe stukjes hout op de bodemplaat.
Zou het dan ander hout zijn als van zijn andere speelgoed? Want die geven nooit van die scherpe stukjes wanneer hij het sloopt :?

Maar het is dus nog niet zeker of zijn problemen door het speelgoed komen.
Toch even de foto's van het speeltje.

Afbeelding
Afbeelding

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:56

Och het schatje :(:)

Ik heb al tig keren dit topic aangeklikt en ben blij met de update, uiteraard was het nog mooier geweest als hij happy en zingend mee mocht maar das niet geheel realistisch :o

Mango is echt geweldig er ben /wordt blij met jullie berichtjes, foto's en filmpjes.

We duimen door en super dat jullie zijn baasjes zijn,hij kon het niet beter treffen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110770
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 21:02

Dank je wel! <3
Maar als het ook echt door het speeltje blijkt te komen, dan voel ik me wel gigantisch schuldig.
Ik heb dat onding in zijn kooi gehangen. En nu ik er naar kijk lijkt het van hardhout te zijn ipv het andere speelgoed dat hij krijgt. Dat is van veel zachter hout?
Dat gaan we morgen nog even goed bekijken.

Als het goed is geeft de radioloog uit Amerika binnen 4 uur antwoord (spoedconsult..) maar dan is het hier inmiddels middernacht.
Ik heb gezegd dat ze gewoon mogen bellen wanneer ze meer weten, maar dat doen ze in principe alleen wanneer er echt iets aan de hand is. Dus geen nieuws is in dit geval goed nieuws en dan hoop ik morgen te horen dat hij zich weer beter voelt.

Maar ik heb de assistente ook op FB en die vertelde net dat hij nog even bij hen mocht scharrelen en al wat sprongetjes deed :')
Wtf? En wij maar kapot zijn van de stress... >;) Maar hopelijk is dat een goed teken.

Suzanne F.

Berichten: 49356
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:04

Oh dus echt stukjes hout heeft hij eraf gesloopt. En als hij dat ingeslikt heeft? Poept hij dat dan weer uit of werkt het niet zo simpel?

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:05

Ach dat koppie :+:
Goed teken dat hij contact zoekt en zijn frustratie afreageert!
We blijven duimen, sterkte Cayenne Y;(

fjordjes

Berichten: 12063
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:06

Als dat echt een speelgoedje is speciaal voor vogels zou ik toch zeker naar de winkel gaan mocht dat de oorzaak zijn. Vind het dan niet bepaald geschikt voor vogels...

Neon

Berichten: 4938
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:07

Ahhh nee Mangootje... beterschap vent... kom op jongen...

wendy1987

Berichten: 6964
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:07

Owww ik hoop zo morgen gewoon goed nieuws te lezen.
Fijn dat hij hupst!
Maar t zou nog fijner zijn als jullie weten wat er precies is!!

Ik blijf nog even door duimen voor jullie!

En nogmaals, wat een top bazen zijn jullie voor jullie beesten!!! Echt, petje af hoor!!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:12

Jemig dat lijkt wel op mijn timmerhout hier. Dat splintert enorm scherp. :oo niet echt geschikt voor dieren om mee te spelen.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:12

fjordjes schreef:
Als dat echt een speelgoedje is speciaal voor vogels zou ik toch zeker naar de winkel gaan mocht dat de oorzaak zijn. Vind het dan niet bepaald geschikt voor vogels...

Je hebt vogeltjes en je hebt Mango... dat speeltje waar de knaagkanaries weken mee zoet waren had hij in 3 minuten verpulverd. Hij is volgens mij zo handig met zijn snavel en die is ook nog een supersterk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110770
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 21:17

Sorry Karuna, door alle tumult was ik vergeten te antwoorden: Het kan wel gebeuren door iets verkeerds te eten, maar hij krijgt altijd verse voeding en had vandaag niets nieuws in zijn bakje.
Door hormonen kan het verder ook niet komen. Dit is echt een acute reactie van iets wat hem pijn doet of op z'n minst heel erg beroerd laat voelen :\

Ik denk idd dat het hardhout is ipv het andere soort hout dat vaak in vogelspeeltjes zit. En het komt idd uit een vogelspeciaalzaak vandaan. Het is natuurlijk nog niet gezegd dat het speelgoed de oorzaak was, maar alles was prima in orde met hem tot hij in zijn kooi ging en met het speeltje ging spelen. Daarna ging het opeens helemaal mis.

Kleine stukjes kunnen ze idd weer uitpoepen, wanneer die scherpe randjes hebben kan het alsnog veel schade veroorzaken. Hij heeft nu een soort gelei gekregen dat er voor moet zorgen dat eventuele splinters en houtjes zich inkapselen in de ontlasting en hij het op die manier makkelijk kwijt raakt als dat het probleem is. Dat geven ze blijkbaar soms ook aan honden die stukjes tak of bot moeten uitpoepen?

En ik hoor net dat hij eventjes bij de assistente en arts mocht zitten als troost en hij ging toen weer zijn sprongetjes maken 8)7 Wel nog zo stoned als een garnaal dus de huppeltjes waren wat ongecoördineerd, maar blijkbaar werd hij wel heel vrolijk van de verdoving :+

@Hilly: Hij is idd heel behendig met zijn snavel! Zijn houten speelgoed heeft hij doorgaans binnen een paar uur helemaal aan flarden. En het is ook goed voor hem om aan hout te knagen, want op die manier houdt hij zijn snavel in conditie.
Maar als dit het verkeerde hout is, dan kan het natuurlijk wel splinteren. Ik neem het speeltje morgen mee naar de kliniek om te kijken of dat ook helpt bij de diagnose.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 25-03-21 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:40

Je kan beter op de honden speelgoed afdeling kijken en dan het liefst pitbull proof ofzo :+

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26536
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:17

Jeetje mina wat een toestand zeg... Zoals de berichten uit de kliniek klinken, lijkt het voorzichtig positief, laten we hopen dat deze lijn doorzet en Mango weer snel zijn eigen vrolijke pretletter-zelf is.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:39

Fijn dat je zo op de hoogte word gehouden! Klinkt voorzichtig positief maar je weet het maar nooit met vogels. Het zal wel een lange nacht voor je worden :(

ikke

Berichten: 37629
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:03

Smee__ schreef:
Fijn dat je zo op de hoogte word gehouden! Klinkt voorzichtig positief maar je weet het maar nooit met vogels. Het zal wel een lange nacht voor je worden :(

Hopelijk heb je een beetje kunnen slapen.

Duimen we verder op een goede afloop.