Puppy erbij 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:48

Haha, die kont er zo boven op :') Heerlijk!

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 08:50

Haha Candalisa, Djessey doet dat ook altijd bij Chick _O-

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:42

hahhaha geweldig! zo spelen mijn dames hier ook weleens

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:05

Wat lief van Bella dat ze Mila zo lekker laat spelen!

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:25

ik heb straks waarschijnlijk leuk nieuws :D even nog niet openbaar tot het zeker is :D hopelijk kan ik straks leuk nieuws delen. (wie nieuwsgierig is mag pb sturen).
In de tussentijd puppyfoto's :D

grrr nog mensne waarbij de uploader niet werkt?

hier op mijn website staan onderaan de nieuwe fotos http://mysticrealms.be/nederlands/puppy ... ossom.html

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:31

"Nog enkele puppy's beschikbaar" op een nest van 5 klinkt als best wel veel? Zijn er mensen teruggekrabbeld, of zie ik dat verkeerd?

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:34

er is waarschijnlijk nog 1 of 2 pups beschikbaar. ze heeft vorige week aan afzegging gehad en neemt maar een beperkt aantal mensen ana op haar wachtlijst. ze twijfelt zelf ook nog of er eentje daar blijft ne de pups worden pas verdeeld als ze ouders zijn, dus wie er nog vrij is weten we dan pas.

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:38

Hier ff paar dagen druk geweest, wel meegelezen. :o

Wel allemaal leuke foto's voorbij zien komen. *\o/*

Pfff ze geven volgende week weer echt belachelijke temperaturen af. ;(

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:41

Dat de puppies pas worden verdeeld als ze ouder zijn, snap ik. Ik vind/vond het klinken alsof er van tevoren niet al voldoende gegadigden waren gevonden voor een potentieel nest. Vandaar de vraag.

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:41

Net met Skip bij de DA geweest voor zn 1 jaar entingen, geef duidelijk aan dat ik wil dat hij de Grote Coctail + KC + L4 geënt krijgt. Sta vervolgens bij de balie om af te rekenen en zie tot mn verbazing dat ze de Grote Coctail "vergeten" hebben te geven. -:(- oja, die zal ik (assistente) wel even geven want de DA was weg geroepen naar een spoedgeval op hun andere kliniek. Vervolgens ook nog eens het boekje maar half en verkeerd invullen. Stelletje Prutsers daar!

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:43

_Christina schreef:
Dat de puppies pas worden verdeeld als ze ouder zijn, snap ik. Ik vind/vond het klinken alsof er van tevoren niet al voldoende gegadigden waren gevonden voor een potentieel nest. Vandaar de vraag.

oh nee hoor. ze had voldoende gegadigde. Echter zijn er helaas mensen die zich op wachtlijsten laten zeggen en of afbelllen als het toch concreet wordt (want vinden het toch te vroeg) of die elders ene pup gekocht hebben en dit niet hebben laten weten. Dus afhankelijk of ze er zelf een houden is er nu og 1tje (door de afzegging) of 2 (als ze zelf geen houden) beschikbaar. Maar komt vast helemaal goed :D

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:44

mvdende schreef:
Net met Skip bij de DA geweest voor zn 1 jaar entingen, geef duidelijk aan dat ik wil dat hij de Grote Coctail + KC + L4 geënt krijgt. Sta vervolgens bij de balie om af te rekenen en zie tot mn verbazing dat ze de Grote Coctail "vergeten" hebben te geven. -:(- oja, die zal ik (assistente) wel even geven want de DA was weg geroepen naar een spoedgeval op hun andere kliniek. Vervolgens ook nog eens het boekje maar half en verkeerd invullen. Stelletje Prutsers daar!

wat vreemd! daar zou ik niet meer met ene gerust hart heen gaan |o

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:48

Pff lekker handig zo moest ik ooit voor spoed naar de wagenrenk (een vrij groot kliniek) daar mpest mijn keesje voor een kijk operatie ze hadden een schatting gemaakt kwa gewicht en haar dus voor 10 kilo narcose gegeven i.p.v. de 5 kilo die ze woog. Ik moest dus voor een dubbele doos narcose betalen en ze moesten haar 2 spuiten geven om haar weer wakker te krijgen wat ik dus ook moest betalen was echt pissed voor hetzelfde geld was ze noet meer wakker geworden! Nooit meer heen gegaan dus

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:51

Zoe_97 schreef:
mvdende schreef:
Net met Skip bij de DA geweest voor zn 1 jaar entingen, geef duidelijk aan dat ik wil dat hij de Grote Coctail + KC + L4 geënt krijgt. Sta vervolgens bij de balie om af te rekenen en zie tot mn verbazing dat ze de Grote Coctail "vergeten" hebben te geven. -:(- oja, die zal ik (assistente) wel even geven want de DA was weg geroepen naar een spoedgeval op hun andere kliniek. Vervolgens ook nog eens het boekje maar half en verkeerd invullen. Stelletje Prutsers daar!

wat vreemd! daar zou ik niet meer met ene gerust hart heen gaan |o


Ga daar al niet met een gerust hart heen want ze hebben al meerdere fouten gemaakt wat betreft diagnose van Skip. Maar is wel op loopafstand. En een enting kunnen ze niet verkl**ten dacht ik. Maar ja, wel dus. Ik was daardoor al wel extra alert.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 11:53

_Christina schreef:
"Nog enkele puppy's beschikbaar" op een nest van 5 klinkt als best wel veel? Zijn er mensen teruggekrabbeld, of zie ik dat verkeerd?


_Christina schreef:
Dat de puppies pas worden verdeeld als ze ouder zijn, snap ik. Ik vind/vond het klinken alsof er van tevoren niet al voldoende gegadigden waren gevonden voor een potentieel nest. Vandaar de vraag.



Ach toen ik Chick liet dekken had ik niemand meer op de lijst staan. En ik heb pas mensen op de lijst gezet toen ze drachtig bleek dus na de echo en het bekend maken. Ik had in de eerste weken ook nog pups beschikbaar maar had op 3 weken alles gereserveerd en een annulering op net geen 5 weken..



Upload werkt hier ook niet Zoe!
Punjab, vreselijk he.. hoor hier temperaturen tm 39 voorbij komen...

Jeetje Mvdende, das wel heel slordig! zou daar toch even iets van vinden en een klacht indienen

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:59

Ik weet wel waar het fout is gegaan. De KC en L4 moeten natuurlijk jaarlijks en de Grote Coctail maar 1x per 3 jaar. De dierenarts is er gewoon vanuit gegaan dat er dus alleen KC en L4 geënt moest worden. Maar het is zeker slordig dat er niet goed in het boekje gekeken is en /of gevraagd of dit jaar niet ook de Grote Coctail erbij moest. Ze noemen daar de KC en L4 samen "toevallig" ook Grote Coctail _-:( maar zover ik weet wordt er met Grote Coctail de DHP enting bedoeld?!

Ik had iig aangeven dat hij alle "normale" entingen moest hebben ex Rabiës. Dan lijkt het me logisch dat de Grote Coctail aka DHP dan ook moet....


Maar ja, is toch de laatste keer enten bij deze kliniek. Ga verhuizen dus volgend jaar ergens in de buurt van Ossendrecht een da zoeken.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 21-06-19 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:59

Foei kiwiwitje :+

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 12:25

_Christina schreef:
Foei kiwiwitje :+

Ja Chick bleek bij de eerste pogingen ( mislukte dekking en inseminatie die dus achteraf fout ging) leeg te blijven. Dus heb 2 rondes mensen teleur moeten stellen. Dus had besloten pas iets bekend te maken als de echo aangaf dat ze drachtig was. Voordat de pups geboren waren had ik 4 mensen op de lijst, en duidelijk aangegeven dat tot de rontgen ik er niet meer op zou zetten.
Toen had ik tot 2 weken nog afzeggers en iemand die ik zelf afgezegd had, en toch was ik alles voor 5 weken kwijt. Tot toen dat vrouwtje ivm haar gezondheid helaas af moest zeggen. Maar daar had ik, nadat ik dat bekend maakte, binnen een uur een nieuw baasje voor die eerst misgreep omdat alles gereserveerd was.

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:49

Soms is het inderdaad ook wel een (vervelende) samenloop van omstandigheden. Je bent natuurlijk ook afhankelijk van de loopsheid (en dan inderdaad of het heeft gepakt).

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 12:52

Ja maar toch ga ik het komende ronde niet anders doen. Ik maak er geen geheim van dat ik Chick nog een keer wil laten dekken. Maar in principe ga ik nog geen lijst vullen tot ik een echo gehad heb.

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:07

Persoonlijk vind ik dat niet hoe het zou moeten gaan. Maar ik snap dat je niet weer mensen wilt teleurstellen.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 13:22

Daar krijg je ook de reden waarom je fokt. Ik fok voor mijzelf om zelf aan te houden. Niet omdat ik een hoop mensen wil voorzien van een pup. En als ik dan zie van mensen die met wachtlijsten werken en dan alsnog pups overhouden maakt t weinig uit denk ik.

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:55

Ik zou persoonlijk ook niks bekend maken heeft niemand wat mee te maken eigenlijk en als ze geboren zijn heb je ook 2 maanden de tijd om ze een nieuw huisje te vinden.
Ken genoeg fokkers die niet aan nest aankondigingen doen dus zou ook niet weten waarom het wel zou “moeten”

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:58

Het "moet" ook niet, ik gaf slechts aan dat ik persoonlijk echter een andere mening heb.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 14:05

Ik vind wel dat ik het “optijd” moet laten weten dat ik pups verwacht zodat de toekomstige baasjes veel kunnen mee krijgen van de eerste weken. Dat vonden ze zelf ook allemaal kei leuk. Maar dan wacht ik dus wel met het echt bekend maken tot ze drachtig is op echo. In de tussentijd ga ik er geen geheim van maken maar ga ik er niet uitgebreid mee “adverteren” oid.

Ik heb wel mazzel gehad zo snel alles kwijt te zijn. Zie er genoeg die op 7/8 weken nog meerdere hebben zitten die geen baasje hebben.