Puppy erbij 2019

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 15:33

Dat valt nog mee hier eerst 4 jaar gewacht en toen weer vier jaar hahaha
Hij is 8.5 week, een flinke jongen.
We gaan zo naar de dierenarts voor z'n checkup en enting.

Manadeluca

Berichten: 1126
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 15:36

Afbeelding
Normaal zou ik een Braque d'Auvergne pup hebben in 2019, maar toen kwam deze engelse setter voorbij, waar ik niet aan kon weerstaan. We hebben hem Spooks gedoopt en het hele gezin is gek op hem, ook onze lieve grote munsterlander en ons paardje. De poezen zijn alert.
We hebben onze handen vol, maar hij werkt goed mee. Hij is nu 20 wkn oud.
Laatst bijgewerkt door Manadeluca op 11-09-18 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 15:40

Spooks past ook wel echt bij hem Manadeluca!

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 15:41

wat een schattige pups weer en welkom aan de nieuwelingen, ben uiteraard benieuwd naar meer pupper foto's :D

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 17:08

Prachtige hond is spooks

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:46

Seven schreef:
Dat valt nog mee hier eerst 4 jaar gewacht en toen weer vier jaar hahaha

Welke kennel en afstamming is hij? Ik ga mijn pup pas krijgen op 12 weken ivm landsgrenzen en vaccinatiewetgeving.

XxDiandraxX

Berichten: 4000
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:54

Evi84 schreef:
Seven schreef:
Dat valt nog mee hier eerst 4 jaar gewacht en toen weer vier jaar hahaha

Welke kennel en afstamming is hij? Ik ga mijn pup pas krijgen op 12 weken ivm landsgrenzen en vaccinatiewetgeving.



Dan zou je de pup pas krijgen met 15 weken als het goed is.. Rabies mag gegeven worden vanaf 12 weken en dan heb je nog 21 dagen wachttijd voor de hond de grens over mag.

Daar zit ik namelijk ook op te wachten, mijn pupje is morgen 11 weken.. Volgende week woensdag rabies enting en dan nog 3 weken wachten en dan mag ik haar ophalen.

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:00

Klopt, 3 maanden en 3 weken is het

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:44

Hij komt bij de isegrimhoeve weg is volledig werk gefokt.

Vandaag bij de da volledig weer goed gekeurd, hij is ontzettend dapper braaf beest. <3

Zijn afstamming is:
Nostra van de Donauhoeve x boutique van de isegrimhoeve.

Vader is ipo III
Moeder word voor de knpv getraind maar was ook ipo I klaar

Moeder
Afbeelding
Afbeelding

Vader
Afbeelding
Afbeelding

Ben benieuwd naar de combinatie waarvan je een pup krijgt Evi

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 15:15

Mag ik mij ook melden?

Heb een kleine maand geleden mijn DH inlaten slapen. Niet vanwege ouderdom maar ziekte...

Sta al enige tijd op de wachtlijst dus ik heb geduld. Nu kreeg ik van de week ook berichtje van een andere combinatie dus ben ook benieuwd wat daar uit gaat komen.
Dat er weer een nieuwe pup bij komt is duidelijk. Hopelijk volgend jaar :)

Wat een leuke hond is Spooks om te zien zeg!
Seven, ook een toffe hond zeg! Wilde ik vroeger altijd haha.

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 15:37

Welkom Gribaldi! :D
Wat balen van je DH, maar een pupje is wel weer een leuk vooruitzicht!

Maaaarije

Berichten: 1765
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 18:51

Ik ga hier ook weer meelezen.
Willen in de toekomst een Hollandse herder, verwacht niet al in 2019 maar je weet nooit hoe het loopt.
We hebben de voorkeur voor een teefje en hopen dat dit allemaal nog lukt zolang onze huidige hond er nog is.

Als er mensen zijn met goede ervaringen van fokkers zou ik het graag horen :).
Gaan tegen die tijd wel opzoek naar een pup uit geteste ouders en met stamboom.

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 19:02

Welkom Marije! :D kan je niet helpen met herders maar er zitten er hier vast die dat wel kunnen!

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:31

Als je een werkhond wil maaarij raad ik je Le dobri aan top karakters, echte werkers, geen stress kippen. Heb er zelf ook bij op de lijst gestaan maar werd in dat nest geen reu voor ons geboren en ik wou graag een uit die combinatie.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 09:21

kiwiwitje schreef:
Welkom Gribaldi! :D
Wat balen van je DH, maar een pupje is wel weer een leuk vooruitzicht!


Dank je wel :)

Enorm, gemis is zo groot.. Gelukkig een boel fijne herinneringen en kan nog dagelijks om haar lachen als ik daar aan terug denk.

Nu vooral veel inlezen en nadenken :j

Manadeluca

Berichten: 1126
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 09:44

Knappe Dobermannen, zo zie je ze maar weinig. Ik ken jammer genoeg enkel de ander vorm. Goed om te weten dat in dit ras ook werklijnen bestaan.

Maaaarije

Berichten: 1765
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:28

Seven schreef:
Als je een werkhond wil maaarij raad ik je Le dobri aan top karakters, echte werkers, geen stress kippen. Heb er zelf ook bij op de lijst gestaan maar werd in dat nest geen reu voor ons geboren en ik wou graag een uit die combinatie.


Dankjewel, ga hun website even opslaan.
Het is wel de bedoeling dat we met de hond gaan sporten en er komt pas een pup als we verhuist zijn zo dat er ook buiten meer ruimte is rond huis.
We wonen nu leuk maar voor een werklustige hond wonen we op het moment te klein.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:57

Maaaarije schreef:
Seven schreef:
Als je een werkhond wil maaarij raad ik je Le dobri aan top karakters, echte werkers, geen stress kippen. Heb er zelf ook bij op de lijst gestaan maar werd in dat nest geen reu voor ons geboren en ik wou graag een uit die combinatie.


Dankjewel, ga hun website even opslaan.
Het is wel de bedoeling dat we met de hond gaan sporten en er komt pas een pup als we verhuist zijn zo dat er ook buiten meer ruimte is rond huis.
We wonen nu leuk maar voor een werklustige hond wonen we op het moment te klein.


Mag ik vragen waarom je perse met stamboom wilt? Als je een sporthond wilt zou ik zelf persoonlijk gaan voor goede bloedlijnen die gefokt zijn voor de sport :o

Maaaarije

Berichten: 1765
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:07

We gaan niet perse opzoek naar een hond voor de sport. We zullen dit hobbymatig doen. Het is dus niet zo dat we opzoek zijn naar een die een bepaald niveau zou kunnen halen.

De hond zal meegaan met wandelen en hardlopen en hobbymatig zal ze gaan speuren, behendigheid en wie weet wat nog meer gaan doen.

Waarom we graag een hond met stamboom willen is omdat we misschien ooit een nestje zouden willen.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 13:36

Altijd leuk om zo met je hond bezig te zijn!
Ik vraag het omdat een stamboom tegenwoordig niet veel toevoegt omdat veel bloedlijnen volledig bekend zijn en deze honden ook bijna allemaal gekeurd zijn. Daarbij heb je bij een stamboomhond ook kans op afwijkingen.
Maar inderdaad iedereen zijn voorkeur, een stamboomhond is enkel duurder door de papieren maar per definitie niet beter of sterker.

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 14:58

Ik zou bij een Hollander ook voor stamboom in plaats van enkel bloedlijn gaan weet je net iets meer. ;)

Ja er zijn niet veel meer bij de dobermann die echt meer op werk fokken maar dat overdreven hoogbenige lange hals type is niets voor mij die komt hier ook niet. Ookal zouden ze willen werken is het gewoon gevaarlijk met zo'n lange dunne nek. Ik verwacht dat cherno wel grover word dan onze andere reu maar dat vind ik ook wel weer wat hebben.

Maaaarije

Berichten: 1765
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 15:38

Vragen mag natuurlijk altijd!
Ik ben zelf niet zo thuis in bloedlijnen etc.
Voor ons is het straks gewoon belangrijk dat we een leuke hond krijgen, uit geteste ouders, het liefst dus met stamboom.
Dat dit geen garanties geeft op afwijkingen ben ik me volledig van bewust.
En mocht het ooit zover komen dat we wel een nestje willen fokken zal ze ook overal op getest worden voor er ook maar iets besloten wordt. :D

Wie weet heb ik me tegen die tijden wat meer verdiept in bloedlijnen dat we dan anders beslissen maar zo denken we er nu over.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 15:45

Seven schreef:
Ik zou bij een Hollander ook voor stamboom in plaats van enkel bloedlijn gaan weet je net iets meer. ;)

Ja er zijn niet veel meer bij de dobermann die echt meer op werk fokken maar dat overdreven hoogbenige lange hals type is niets voor mij die komt hier ook niet. Ookal zouden ze willen werken is het gewoon gevaarlijk met zo'n lange dunne nek. Ik verwacht dat cherno wel grover word dan onze andere reu maar dat vind ik ook wel weer wat hebben.


Ken je Cajo van Reul? Die heeft met zijn Dobermann afgelopen weekend nog op het NK van de KNPV gestaan, super prestatie en die fokt nog wel regelmatig voor de sport, leuke werklustige reu is Cajo :)

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 16:17

Ja die ken ik wel :j

Ik zit nog wat te kijken wat we gaan doen kwa sport, hebben een fijne club voor de ipo gevonden maar de dagen zijn precies wanneer ik ook vaak school heb das lastiger combineren.

Anoniem

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 22:44

zwaait

ik meld me ook graag. Begin 2019 is als alles goed gaat de dekking en we hopen zomer 2019 ergens ons 2de lapje te krijgen. :)