Jachthonden topic

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 15:07

Ianthe schreef:
Ik vind Drenten altijd de sloomste honden bij de jachttraining en proeven haha. Ik moet er zelf ook niet aan denken, ik hou van een hond met lekker veel power. Denk dat er niet heel veel aan te doen is, zo zijn ze gewoon. Op hun dooie gemakkie naar de dummy lopen en dan weer langzaam terug, zo zie ik ze bijna altijd.

Toen ik nog mijn teef had, ging ik niet trainen als ze hoogloops was, trainde op het laatst met 1 iemand samen met een reu en dat was een beetje teveel afleiding dan. Als ze nog niet hoogloops was ging ik wel zo. Sowieso is het op het hoogtepunt ook erg dom om te gaan trainen als je zo´n hond een eind weg stuurt of het bos in. Komt er straks een reu langs en zit je daarmee;P

Ha, ha, ha, herkenbaar! Ik heb dan wel het geluk dat mijn Drent met grote snelheid terugkomt *\o/* .

Op zijn dooie gemak naar de dummy gebeurt de laatste tijd vaak. Terwijl hij dat in het begin niet deed. Denk ook dat het overgrote deel door het ras komt.

Het gekke is dat hij met uitlaten juist ontzettend veel power heeft, dan rost hij als een bezetene heen en weer. Dat vindt hij geweldig.

hyppolyte

Berichten: 5912
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:33

Wally heeft vandaag kennis gemaakt met wild :')... ogen als schoteltjes en scheel kijkend naar die maffe dingen, maar niet in zijn bek nemen hoor, dat was te gek _O-. Hoewel ie bij de eend wel heeeeel even hapte. Daarna sleepspoor gedaan, deed ie in een rechte lijn (natuurlijk niet de eend gepakt en teruggebracht) en heeeeel hard teruggerend om de baas te laten zien dat ie het zo goed gevonden had :):) :'). Ik was supertrots! Vind het echt leuk die trainingen, ook zo gaaf om te zien hoe enthousiast die hond ervan wordt, zo leuk!

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:58

hyppolyte schreef:
Wally heeft vandaag kennis gemaakt met wild :')... ogen als schoteltjes en scheel kijkend naar die maffe dingen, maar niet in zijn bek nemen hoor, dat was te gek _O-. Hoewel ie bij de eend wel heeeeel even hapte. Daarna sleepspoor gedaan, deed ie in een rechte lijn (natuurlijk niet de eend gepakt en teruggebracht) en heeeeel hard teruggerend om de baas te laten zien dat ie het zo goed gevonden had :):) :'). Ik was supertrots! Vind het echt leuk die trainingen, ook zo gaaf om te zien hoe enthousiast die hond ervan wordt, zo leuk!



Gaaf zeg!
Oppakken komt vanzelf.
Eventueel beginnen met een vleugel of een duif met een sok eromheen.
Dan hebben ze wel de geur maar niet de veren. Dan kunnen ze er rustig aan wennen.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:05

fannetje schreef:
Ik denk dat als jacht het doel is, je idd het beste vroeg kunt beginnen. Doel bij mij is agility, maar merk dat ze lol krijgt in het aporteren, dus daarom dat misschien ook maar oppakken.
Bullet is echt een bink geworden, ik wist dat ze voor dit nest wat meer bone wilde fokken, nou dat is wel gelukt als ik de pups zo zie.
Ik ben benieuwd hoe ze uit gaan groeien.
Ook met Roetsj hoor, ben benieuwd of ze het sportieve type wordt wat ik wil en of ze het goed gaat doen in agility ;) Hoop het wel iig.


Die foto van de liggende hond is Boots.
Lijkt zo liggend misschien heel wat, maar die mist wel wat bone.
Maar die hond is zo geniaal qua passie en werklust, dat compenseert alles ;)

Bullet heeft wel genoeg bone, die groeit tot nu toe echt zo mooi uit.
Afbeelding
Ik ben ook zeker benieuwd hoe die over een half jaar is.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 15:46

Olly is pas half december weer terug bij mij, vanaf januari aan de slag voor de Duitse proef.. Kan een gedeelte in het voorjaar doen en dan de rest in de herfst.. of alles in de herfst. Even kijken hoe ver die is in het voorjaar, anders kunnen we dan alvast een deel doen.
Nu is het vooral erg stil met alleen 2 oude dames en geen hyperdepiep Olly.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 11:31

Hallo allemaal ,hier nog een Vizsla baasje van Arany Mezo Alexia.

Ze is een een echte lieverd en ADHD hond. :D
We hebben met haar, door omstandigheden,alleen de puppy jacht basis cursus gevolgd. Helaas wat dat betreft niet zo actief...
Alexia wordt in februari 5 jaar en heeft in maart 2017 een nestje van 10 pups gehad.
Medio 2019 wordt ze weer gedekt. Echt zo mooi om mee te maken !(en heel veel werk !)

Afbeelding
Jachthond...
Afbeelding
...en waterrat
Afbeelding

Afbeelding

Ik zag een Beagle voorbij komen ;wordt daar ook echt (individueel) mee gejaagd ?(in de zin van cursus )
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 23-11-18 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 11:40


Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:13

Bullet en mijn zoon hebben zaterdag met een super rapport hun SHH diploma gehaald. Met complimenten van de keurmeester dat hij zo een jonge hond zo goed onder controle had.
Echt geweldig voor hem, wat een opsteker.
Boots heeft zijn GGB binnn gehaald maar met de hakken over de sloot O:)
De ringmeester is er eentje die hij kent van het apporteren. Dus Boots dacht alleen maar: dummy’s!!!! *\o/*
Volgen was echt slecht en dat weegt super zwaar. Maar doordat hij super goed de overige oefeningen uitvoerde, dat vindt die veeeeeel leuker, scoorde hij net aan voldoende punten.
Productieve zaterdag dus. Knappe hondjes!
Afbeelding

hyppolyte

Berichten: 5912
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:35

Hier ligt het op jachtgebied even stil, wally had vorige week kennelhoest, dus heb hem maar even thuis gehouden, deze week begonnen met nieuwe baan,dus volgende week gaan we weer. Hij begint aardig te puberen ondertussen, dus langzaamaan steeds meer oostindisch doof :+...
Trekken begint ook echt wel een probleem te worden, lange adem zullen we maar zeggen.

xLeoniee

Berichten: 2429
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:23

Hier ook rustig.. die van ons is maandag geopereerd. Baarmoeder eruit gehaald vanwege een fikse ontsteking. :(

Afbeelding

Def

Berichten: 5464
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:47

Beterschap voor je hond Leonie!
Ik ben ondertussen met onze flatcoat ook begonnen met jacht training.
Ze is nu zes maanden en de jongste van de groep. De anderen hebben al zes lessen gehad, maar ik mocht instromen als het een beetje ging.
Ging prima, dus we hebben nu twee lessen gehad.
Indy vindt het prachtig, maar die vindt alles eigenlijk prachtig .
Hier heerste overigens ook kennelhoest.
Gelukkig hebben onze honden niets gekregen. Afbeelding

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:42

Beterschap Leonie.

Bullet mag doorstromen van de puppy jacht naar de jachttrainingen door de regio.
Puppy jacht is op het verenigings terrein. Ook leuk, maar door de regio is veel uitdagender.
Hij is nog erg jong hiervoor maar de trainers vinden hem er helemaal klaar voor. Super leuk om te horen natuurlijk.
En aangezien mijn zoon vanaf as zaterdag iets minder gaat werken, kan die zelf vaak de training lopen.
Moet die wel werken, dan loop ik met Bullet. Maar ik hoop dat mijn zoon zoveel mogelijk met hem kan lopen, want die 2 zijn echt een super leuk team.

Manadeluca

Berichten: 1126
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:39

Ondanks onze setter (E) redelijk goed luistert op wandeling in vrijheid, aan de riem wil hij toch graag trekken wat ik absoluut niet toe laat, maar mijn handen zien rood als ik thuis kom. En dan nog een dingetje…zindelijkheid…ondanks dat ik dacht dat alles bevestigd was, noppes, tot drie maal toe in zijn bench de grote boodschap.
Ook bij onze munsterlander was het een dingetje van lange duur…nooit voorgehad bij de andere rassen die ik gehad heb. Setter is nu bijna 7,5 maand oud.

mvdende

Berichten: 5753
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:07

Het heeft hier ook heel lang geduurd voordat mn Duitse Staande draadhaar zindelijk was. Pas met ruim 7 maanden. Op af en toe een ongelukje na is hij nu wel echt zindelijk. Ongelukjes zijn eens in de paar weken ofzo.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:11

xLeoniee schreef:
Hier ook rustig.. die van ons is maandag geopereerd. Baarmoeder eruit gehaald vanwege een fikse ontsteking. :(

[ [url=m/UpPQjv.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ahh een bekend tshirt! Had onze hond ook aan na de sterilistatie, ideale dingen!
Succes met haar!

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:56

Goh, wat een warm welkom hier. :=

fannetje

Berichten: 3558
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:00

Beterschap Leonie,

Veel al echt aan de jachttraining, ik ga eerst in het nieuwe jaar de apporteercursus maar eens starten. De Pup en Jongehonden cursus gehad, nu verder naar GH1 en vanaf maart met de behendigheid van start. Aanstaande zaterdag een pre-agility training, zin in. Ben benieuwd hoe ze het nu doet.
Manedeluca, aanhouder wint, dus elke keer weer rust en met kleine ophoudingen de druk er af. Roetsj is ook gedurig zo'n aanhouder hoor, maar ik merk dat het langzaam steeds beter gaat. Maar soms best lastig hoor, zeker als je een keertje haast hebt.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 22:20


Def

Berichten: 5464
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 08:59

Lief die puppy’s <3

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:44

Afbeelding
Bullet heeft vandaag zijn eerste jachttraining bij de grote honden gelopen.
Met zijn 8 maanden kon hij al heel goed meekomen, knappe hond!

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 09:38

Wat knap! :D Gaaf ook die dummy met zijn naam erop.
Hoe gaat het met je teef Leonie?
Manadeluca, trekken en zindelijkheid zijn hier beiden ook een probleem.. of nou ja, hij geeft redelijk netjes aan wanneer hij naar buiten moet alleen dat is soms meerdere keren per uur. Dus 2x bij de dierenarts geweest, urine getest maar daar kwam allemaal niks uit. Heel vreemd :n

Def

Berichten: 5464
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 10:09

Onze flatcoat was ook vrij laat echt zindelijk vond ik, maar ik hoorde later van andere flatcoat bezitters dat het niet erg laat was. Onze andere hond was binnen twee weken zindelijk als pup... bij de flatcoat duurde dat toch aanzienlijk langer.
Ze moet ook erg vaak plassen maar ze drinkt ook veel meer dan mijn andere hond.

Trekken aan de riem is hier niet meer heel erg een ding, Mits ik consequent blijf trainen. Iedere wandeling consequent geen getrek accepteren. Als er een andere hond voorbij komt of een kindje is het nog heeeeel lastig!
Als Indy trekt roep ik haar bij me. Als ze niet komt loop ik achteruit zodat ze wel moet. Dan vraag ik haar aandacht en zeg het commando volg. Dan beloon ik tijdens het volgen met brokjes. Ik kan nu de brokjes al veel meer afbouwen gelukkig. Vaak heb ik nog even een brok nodig bij het opstarten en daarna loopt ze netjes mee. Tot het volgende interessante object haha!

fannetje

Berichten: 3558
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 11:50

Ik las je verslag al op fb over Bullet, echt super knap hoor!
Gelukkig was mijn flatje vrij snel zindelijk, want dat was ze absoluut niet toen ze kwam. Maar met 2-3 weken wel op een enkel ongelukje na. En ik meen vanaf een maand of 3 helemaal. Al was dat dus langzamer dan mijn vorige flat, die was vanaf dag 1 zindelijk.
Workshop gister was erg leuk, vond dat ze het ook erg goed deed. Maar je merkt wel dat zo'n koppie snel vol zit, vooral van alle indrukken. We gaan over 5 en 9 weken weer. Eens kijken of er iemand met me mee wil, dan kan die mooi stukjes filmen.
Lotte, nog steeds een issue dus die zindelijkheid?

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 14:57

Loolotte schreef:
Wat knap! :D Gaaf ook die dummy met zijn naam erop.
Hoe gaat het met je teef Leonie?
Manadeluca, trekken en zindelijkheid zijn hier beiden ook een probleem.. of nou ja, hij geeft redelijk netjes aan wanneer hij naar buiten moet alleen dat is soms meerdere keren per uur. Dus 2x bij de dierenarts geweest, urine getest maar daar kwam allemaal niks uit. Heel vreemd :n



Op de andere kant staat het logo van mijn werk. Erg leuk met wedstrijden, beetje reclame maken :o
Ik heb ook gekleurde dummy’s met hun naam erop. Echt mooie kwaliteit, ze blijven echt super!

Boots en Bullet kreeg ik al nagenoeg zindelijk, erg fijn!
De keren dat ik heb moeten dweilen, is bij beide op 1 hand te tellen.

hyppolyte

Berichten: 5912
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 22:52

Oohh, ik ben blij te horen dat er meer zijn met het probleem, hier gebeuren toch ook nog wel ongelukjes. Als ie alleen thuis is niet, maar meestal als mijn vriend en zijn hond er zijn, of als hij daar is... misschien toch stress vanwege de drukte ofzo. Laatst had ie ineens weer uit het niks spuitpoep, dan kan ie het niet ophouden soms, echt gekmakend zo nu en dan. Gelukkig gaat het echt grotendeels helemaal goed, hij leert het ook beter aangeven nu, en hij kan het langer ophouden, hoewel ie soms dus ook wel eens 2x in het uur moet.

Die druiloor heeft zich ook opengehaald van de week, dus nog een training moeten cancellen, bloedde echt als een gek, hij had er geen last van, maar training leek me toch niet zo handig zolang het nog open was. Groeit nu wel netjes dicht gelukkig :j.