De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 08:43

Jeetje wat een pech allemaal. Hopelijk knapt Billy op. :(:)

Hoe gaat t nu met Spency?

Wij hebben gister gesprek gehad met makelaar en eigenaren. De eigenaren begonnen te lachen toen we op t punt ‘bunnies’ aankwamen. Voelde me zo niet serieus genomen :n ... ze mogen niet in de woonkamer :( gelukkig wel in de hal..dus droog en uit de wind. Maar had ze zo zo zo graag bij ons gehad in de woonkamer.. nu zitten ze in de soortvan hal waar je binnenkomt en daarna ga je door de grote voordeur door naar de echte hal. Dus de hal voor de hal...maar het is 1 en al glas dus in de zomer kookt het daar... ach ja we zien het wel. Ze zitten in ieder geval droog, maar ging er misschien al iets te veel vanuit dar ze in de woonkamer mochten, dus was even schrikken := . Dit is het hoekje waar ik iets kan maken: ongeveer 1.80 bij 1.50 dus niet al te slecht.. maar wilde eigenlijk een stuk groter gaan. Misschien kan ik t gewoon nog iets groter maken :P
Afbeelding

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 08:45

Gigi DA is nog dicht ivm Pinksteren, DA van wacht is helaas totaal niet konijnkundig (ik weet er nog meer van ..) dus nee vandaag gaat hem niet worden.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:08

Er zit toch een veearts in de straat? Kan die niet even kijken?

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:41

Ik reageer zo even.

Spency is ook gestopt met eten. Nu dwangvoeren. Wat kan ik haar het beste geven, cisaral, metocloral of beide of geen?

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:42

Ja een veearts ja, die woont hier, maar die doet grootvee zoals koeien, varkens enzo dus die heb ik alleen achter de hand mocht hij ingeslapen moeten worden.

Edit: hij heeft ook geen bevoegdheid voor medicatie voor konijnen, mag ze niet eens enten helaas

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:46

Oh jeetje spooky :( ik geef altijd cisaral omdat mijn DA dit gebruikt, ben niet bekend met metocloral helaas.

Heb je critical care in huis?

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:49

Ach, arme Spency ;( ! Heel veel sterkte!!

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 09:55

spookyskippy schreef:
Ik reageer zo even.

Spency is ook gestopt met eten. Nu dwangvoeren. Wat kan ik haar het beste geven, cisaral, metocloral of beide of geen?


:(:).

En Laughterlight, wat balen zeg! Een broeikas in de zomer is niet fijn voor ze!
Laatst bijgewerkt door Es_ther op 10-06-19 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:55

Ik weet 99% zeker dat Billy ook EC heeft nu :( fenbendrops dus ook gestart, ga morgen even z’n spuiten ervoor halen bij de DA

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:59

Spooky heb je trouwens pijnstilling in huis? Dan kun je dar het beste ook geven in combi met darmopwekker, sterkte :(:)

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:07

Sterkte beide :( :(

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:17

_Tarzan schreef:
Spooky heb je trouwens pijnstilling in huis? Dan kun je dar het beste ook geven in combi met darmopwekker, sterkte :(:)

Novacam en carprofen. Novacam is beter geloof ik. Als dwangvoer heb ik recovery plus.
Afbeelding
Arm meisje :(:)
Helaas moet ik vanavond weer terug naar huis en zie ik Spency vrijdagavond pas weer.

Waarschijnlijk toch EC bij Billy, hopelijk knapt hij op met de medicatie. Jij ook sterkte met hem :(:)

Gigixponys

Berichten: 2749
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:58

Ochja helemaal vergeten dat het een feestdag was, dat merk ik niet meer tijdens mijn examens.

Hoe merk je dat hij EC heeft?

En Spency ook al niet goed.

Hopelijk knappen ze rap wat op.

Jammer dat ze niet in de woonkamer mogen.

Amber_anne

Berichten: 6924
Geregistreerd: 09-04-18

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:08

Gelukkig hebben de konijnen de nacht overleefd. Hopen dat medicatie aanslaat

Laughterline gaat de huurbaas echt in je huis komen of niet? Anders kan je toch gewoon de konijnen illegaal lekker binnen houden

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:51

laughterline schreef:
Jeetje wat een pech allemaal. Hopelijk knapt Billy op. :(:)

Hoe gaat t nu met Spency?

Wij hebben gister gesprek gehad met makelaar en eigenaren. De eigenaren begonnen te lachen toen we op t punt ‘bunnies’ aankwamen. Voelde me zo niet serieus genomen :n ... ze mogen niet in de woonkamer :( gelukkig wel in de hal..dus droog en uit de wind. Maar had ze zo zo zo graag bij ons gehad in de woonkamer.. nu zitten ze in de soortvan hal waar je binnenkomt en daarna ga je door de grote voordeur door naar de echte hal. Dus de hal voor de hal...maar het is 1 en al glas dus in de zomer kookt het daar... ach ja we zien het wel. Ze zitten in ieder geval droog, maar ging er misschien al iets te veel vanuit dar ze in de woonkamer mochten, dus was even schrikken := . Dit is het hoekje waar ik iets kan maken: ongeveer 1.80 bij 1.50 dus niet al te slecht.. maar wilde eigenlijk een stuk groter gaan. Misschien kan ik t gewoon nog iets groter maken :P
[ [url=m/Zc0hDI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Balen dat ze niet in de woonkamer mogen, 1,80 bij 1,50 is ook al wel een mooi stukje :) En geen last bij extreme hitte en regen.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:42

Amber_anne schreef:
Gelukkig hebben de konijnen de nacht overleefd. Hopen dat medicatie aanslaat

Laughterline gaat de huurbaas echt in je huis komen of niet? Anders kan je toch gewoon de konijnen illegaal lekker binnen houden


Zij wonen in de bovenverdieping dus helaas zullen ze daar wel achterkomen :P wie weet als ze zien dat ze gewoon schoon zijn en niet ruiken dat ze van gedachte veranderen :)

Helaas is het wel heel warm daar in de zomer vanwege al het glas, dus dan is t beter om ze buiten te houden denk ik.. maar zover zijn we nog niet. De winter is net begonnen :')

Denk dat ik het ongeveer 2 bij 2 ga maken dan hebben ze een lekker stuk :) net al vinyl gekocht voor op de vloer en morgen hopelijk de rest. Een stukje picket fence en aan de andere kant plastic mesh. Nog even doe het zelven dus :+ en dan alles decoreren, het leukste gedeelte haha. Zal een foto plaatsen als het af is :) hopelijk blijven ze netjes in hun wc poepen en plassen als we zijn verhuisd en alles anders is :')

Ik ga voor jullie beide duimen <3

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:44

Ik zit echt te twijfelen on de DA te bellen en te gaan. Ik heb toch Ran nog in gedachten, het kan zo snel gaan.
Zo weer wat eten geven. Er kwamen nog wel keutels uit, dus dat is goed.

Amber_anne

Berichten: 6924
Geregistreerd: 09-04-18

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 13:34

Hmm nee Dan werkt het niet hahah
Hopelijk dat ze idd schoon zijn en die mensen denken waarom niet

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:30

Gigixponys schreef:
Ochja helemaal vergeten dat het een feestdag was, dat merk ik niet meer tijdens mijn examens.

Hoe merk je dat hij EC heeft?

En Spency ook al niet goed.

Hopelijk knappen ze rap wat op.

Jammer dat ze niet in de woonkamer mogen.

Geeft niet :)
Z’n kopje staat iets scheef, voor mij symptoom genoeg om te weten dat het EC is, arme knul :(:)

Ik heb even het stuk onder het hij afgezet aangezien ik meneer niet eronderuit kreeg vanmorgen.. (zo handig ook als ik hem met de bezem eronderuit probeer te duwen en er 3 andere konijnen eromheen drentelen om te zien wat ik nt doen ben :') )

Spooky, Ah jeetje wat vervelend dat je haar achter moet laten :( jij geen kundige DA in de buurt? Eet ze inmiddels weer?

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:57

Was een DA open waar we wel eens eerder zijn geweest, gebeld en toch maar een afspraak gemaakt.
Er was inderdaad gas te voelen. Ze krijgt nu fenbendrops voor jaar EC en voor de rest novacam, cisaral en metocloral. Hopelijk knapt ze snel weer op. We gaan er weer voor :)
De DA voelde ook nog wel plekjes, waarschijnlijk de baarmoeder, toen hij er aan voelde gaf ze toch wel wat reactie er op. Dus dat is wel k*t.

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:54

Ah jeetje spooky ;( sterkte en hopelijk komt ze er toch bovenop!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 16:31

Ohjee. Hopelijk komt ze er goed bovenop!

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 16:52

spookyskippy schreef:
Was een DA open waar we wel eens eerder zijn geweest, gebeld en toch maar een afspraak gemaakt.
Er was inderdaad gas te voelen. Ze krijgt nu fenbendrops voor jaar EC en voor de rest novacam, cisaral en metocloral. Hopelijk knapt ze snel weer op. We gaan er weer voor :)
De DA voelde ook nog wel plekjes, waarschijnlijk de baarmoeder, toen hij er aan voelde gaf ze toch wel wat reactie er op. Dus dat is wel k*t.

Ah nee :(.

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 18:30

Blik komt jullie opvrolijken!


Afbeelding

Afbeelding

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:33

Lieve Blik <3