De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:58

Gaf Tarzan steeds hooi en zij naar het nest slepen steeds :+ , dat was minimaal het halve pak pff

Es_ther

Berichten: 18725
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 20:11

Ah balen zeg, succes met zoeken naar een date voor Joep!

En wat een nest Rebecca!

Hier zijn ze niet weggewaaid hoor haha, maar ze wonen ook binnen :).

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:00

Jammer dat het geen match was met Joep en Nera. Ze was wel knap zeg! Succes met de zoektocht.
Wow wat een flink nest heb je daar Rebecca := Hopelijk gaat 't weer beter als je het web hebt gehaald.

Hier zijn de blindedarm keutels al iets minder geworden gelukkig! Al zijn ze d'r nog wel, maar niet zo heel veel meer. Is het normaal dat ze altijd wel 'iets' hebben? Of hoort het er gewoon niet te zijn? Ik moet snel weer naar de winkel om het hooi te kopen wat ze zo lekker vonden, want die is nu op en die ze nu hebben eten ze niet zo goed. :\

Morgenavond gesprek met de makelaar en de verhuurders, dan weten we of/wanneer we in het nieuwe huis mogen en of ze mee naar binnen kunnen! Maar de makelaar had al 2x gezegd dat dat waarschijnlijk geen probleem zal zijn :D Leuk, een binnenverblijf maken! Heb al helemaal uitgetekend hoe ik de ren ga maken haha! Ze komen dan in onze woonkamer. Hier is zo'n 'playpen' voor puppies e.d. echt mega duur.. dus ik ga zelf iets maken met PVC pijp :j Volgensmij wel goedkoop, licht, en je kunt het weer uit elkaar halen als dat nodig is. Super excited! Ook heel blij dat ze -als het goed is- eindelijk naar binnen kunnen. De wind hier is soms echt niet normaal :\ Dan heb ik nog liever een NL'se winter misschien.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:26

Laughterline altijd wat hebben hebben sommige wel. Joep mankeerde nooit wat maar zijn vorige vriendin had het laatste jaar veel kleine dingetjes. Helaas werd ze ook maar 2 en bleek ze helaas “gewoon” niet een gezond konijntje te zijn wat jaren mee kon en kreeg ze na acuut nierfalen helaas het onvermijdelijke spuitje.
Met veel blindedarmkeutels zou ik inderdaad ook gaan zoeken naar hooi dat ze goed eten en oppassen met suikerrijke groente (wortel even laten bijv. ). Joep heeft ook altijd sterke voorkeur voor Hooi. Hooi met kruiden en rozenbotteltjes vind hij erg lekker. Dus als je iets ontdekt hebt dat ze graag eten vooral blijven geven!
Verder duim ik natuurlijk voor jullie nieuwe huisje!

_Tarzan

Berichten: 11222
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 00:00

Maylotje balen dat het toch niet goed leek te matchen met Nera

Ik heb nog 2 leuke dames in de aanbieding, kun je samen met Coconut komen uitzoeken _O-

Lilo OMG wat een nest! Overdrijven is ook een kunst zullen we maar zeggen :')

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 07:00

_Tarzan schreef:
Maylotje balen dat het toch niet goed leek te matchen met Nera

Ik heb nog 2 leuke dames in de aanbieding, kun je samen met Coconut komen uitzoeken _O-

Lilo OMG wat een nest! Overdrijven is ook een kunst zullen we maar zeggen :')

_O- hoewel ik jou dames errug leuk vind bent ik bang dat ze niet echt hier passen qua karakter ;)
We zoeken gewoon door en vinden vast wel iets. :)

_Tarzan

Berichten: 11222
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 08:58

>;) ze zijn heel lief hoor!
Alleen soms stuiterballen maar daar hebben ze hun partner niet bij nodig _O-

Ik vind Billy een beetje vreemd doen, zit steeds onder het hok lijkt wel of hij zich afzonderd? Maar kan niks geks zien aan hem :(:)

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:14

Rebecca: Wat een nest! :wow: Hopelijk is het snel over en heeft Tarzan zijn plekje terug.

Jammer dat het toch niet gelukt is met Nera. Was wel een knappe dame anders! Hopelijk vind je snel een nieuw vriendinnetje voor hem.

Laughterline: Hopelijk mogen ze binnen in het huis! Ik zou ook echt al beginnen met verzinnen hoe het hok er dan uit zou moeten zien, iets met enthousiasme :') .

Tarzan: Zou toch wel even goed kijken of er niets mis is. Moppie zat ook opeens afgezonderd in een huisje en op zich zag je er niet veel aan maar het leek of zijn neusje wat wijder open stond dan anders en hij iets moeilijker ademde. Dezelfde dag is hij bij de DA gestorven :( . Hoeft bij jou helemaal niet zo te zijn natuurlijk en ik wil je echt niet bang maken, maar ik zou hem toch goed in de gaten houden.

Hier zijn ze (of het hok dan toch) wel weggewaaid met de wind. Letterlijk := . Kwam beneden en zag door het raam een konijn in de tuin lopen, ik schrok me een ongeluk :') . Dacht toch echt dat die ren veels te zwaar was om weg te kunnen vliegen, maar hij was dus wel iets omhoog gekomen en op een steen geland :roll: . Konijntjes vonden het wel een leuk uitje denk ik.

_Tarzan

Berichten: 11222
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:54

Moppie, ik heb ‘m net carprofen en cisaral gegeven aangezien ik het toch niet vertrouw, hij ligt wel vaker en laat de dames spelen maar nu is anders :(
Hopen dat hij zich ‘gewoon’ even niet lekker voelt!

(P.s kan wel naar de DA maar dan ben ik én veel geld kwijt, én DA zonder verstand ervan én die doet hetzelfde als ikzelf al gedaan heb..)

_Tarzan

Berichten: 11222
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:59

Afbeelding
<3 foto van net


Viel mij trouwens wel net op toen ik hem oppakte dat hij flink is afgevallen (lees: normaal gewicht) hij was normaal altijd obese :=

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:10

Dan is het idd gewoon het beste om hem de stress van de DA te besparen, als het er toch één is die niets van konijnen kent := .

Lieve foto <3

_Tarzan

Berichten: 11222
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:28

Ja de DA van wacht is m’n minst favoriete en echt geen verstand van konijnen :=
Gelukkig heb ik altijd een konijnenapotheek in huis :o

Dankje, het is ook zo’n schatje <3

Gigixponys

Berichten: 2751
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:46

Ik wacht zelf ook altijd even af hoor, vaak gaat het toch vanzelf over. En hier krijgen ze zoiets ook altijd op een feestdag of in het weekend.

_Tarzan

Berichten: 11222
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:47

Ik denk niet dat Billy het eind van de dag gaat halen .. hij ligt opeens zo stilletjes erbij ;( Afbeelding

Edit: hier ook altijd in het weekend of feestdag, DA kan toch ook niks, gasbuik is het niet dus meer als carprofen en cisaral kunnen hun ook niet .. denk alleen dat het voor Billy te laat is ;(
Laatst bijgewerkt door _Tarzan op 09-06-19 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:48

Ja hier ook, echt standaard op een avond of in het weekend :roll: .

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:50

Dat ziet er niet best uit.... Ik zou toch echt met spoed naar een dierenarts gaan.

_Tarzan

Berichten: 11222
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:54

Coconut, ik snap dat je dit zegt maar wat wil een DA hiermee? Die kan letterlijk niks.. ik hoop dat de medicatie zo aanslaat maar ben er bang voor ..

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:56

Als het echt zo laat is voor hem, is het dan niet eerlijker om hem uit zijn lijden te verlossen?

_Tarzan

Berichten: 11222
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:58

DA is een half uur rijden, dat ga ik m niet aandoen, en ergens hoop ik dat hij zich zo weer beter voelt! ;(

_Tarzan

Berichten: 11222
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 11:06

Trouwens, is het al te laat, denk niet dat hij nog een half uur heeft .. Pepper ligt naast hem, Flo voor en Ginny achter, ze wassen hem, het is goed zo, laat hem maar gaan in het bijzijn van z’n dikke vriendinnetjes :(:) ;( ;( ;(

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 11:09

Ik lees de laatste tijd alleen maar mee, maar ik wil toch even reageren op je Tarzan. Wat ontzettend rot dat het ineens zo slecht gaat met Billy |( je hebt geen idee wat hem scheelt?

Heel veel sterkte en ik ga duimen dat hij er misschien toch nog bovenop komt. Knuffel!! :(:)

Es_ther

Berichten: 18725
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 11:11

Sterkte met Billy :(:).

_Tarzan

Berichten: 11222
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 11:13

Dankjewel, mijn lieve lieve Billy ;( ;(
Nooit gedacht dat Pepper hem zou overleven .. na het verlies van m’n 4 dierbare konijntjes komt dit 10x zo hard aan ;(

Geen idee wat hij heeft, geen gasbuik, buik is gewoon slap, toch ouderdom misschien
Laatst bijgewerkt door _Tarzan op 09-06-19 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 11:13

Vreselijk dat ie ineens zo snel achteruit gaat ;( . Heel veel sterkte! :(:)

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 11:26

Sterkte Tarzan ;( :(:) En fijn dat hij is omringd door zijn vriendinnetjes.