De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:01

Jullie kunnen maar beter Marktplaats verbannen uit jullie leven zo te zien :')
Ik begin er maar niet eens aan...

_Tarzan

Berichten: 11241
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:07

Goed idee :')
Kaasje kwam ook van MP af :=

SparkYY_8

Berichten: 392
Geregistreerd: 02-01-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:30

Wat goed dat zoveel mensen opvang konijntjes hebben!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:24

Hier ook altijd opvangkonijnen gehad en heb er nu nog steeds twee.

Guus komt van Facebook. Diegene heeft hem gecastreerd, zodat hij sneller een plekje kon vinden. Dat is nu bij mij <3. Pumba komt uit het asiel. Was hoogzwanger gedumpt en is bij een vrijwilliger van de Dierenbescherming bevallen. Daarna in het asiel gekomen en nu lekker bij mij :). Ik zou nooit meer anders willen dan opvang beestjes (alle 4 de cavia's komen ook uit de opvang).

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:43

Mag ik mij ook melden? :)
Ik heb twee leuke pluisjes uit hetzelfde nest. <3
Sorry dat de foto's schuin staan, ik kan hier helaas niks aan doen.

1. Dit is Flip, ik vind de aftekeningen op zn hoofd zo bijzonder! <3
Afbeelding

2. En dit is Bobo! <3
Afbeelding

DJZ

Berichten: 3139
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:54

Aaahh schattig die pluizenbollen :D

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:56

liesenlizzy schreef:
Aaahh schattig die pluizenbollen :D


Dankjewel! :D

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:24

Ik heb ook alleen maar konijnen uit de opvang of via Marktplaats. Het is een leuk spul samen en het geeft me een goed gevoel dat ik ze een tweede kans geef.

Ze krijgen hier twee keer per dag groente en dan doe ik wat verschillende soorten (gesneden) in een bak. Mijn groep is inmiddels gewend dat ze daar zelf iets uit mogen pakken voordat ik er wat handjes in gooi. Geloof het of niet, ze zoeken echt hun lievelingsgroente uit. Jinte moet áltijd een stukje wortel en hangt dan gerust helemaal over de rand omdat de wortel onderop ligt. :')

En ja, als het hele spul mag kiezen wat ze willen mag Sjors dat natuurlijk ook. En wat neem je dan? Andijvie! :D

Afbeelding

_Tarzan

Berichten: 11241
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:54

Knappe Sjors <3

annehoe

Berichten: 1291
Geregistreerd: 06-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:54

Hebben jullie konijntjes ook zoveel last van de warmte?
Boris (rammetje) ligt de hele dag in zijn hok als een dood konijn te slapen (lees poten gestrekt koppie scheef op de vloer). Zodra het avond word en afkoelt komt hij weer tot leven en springt door de tuin. Vlinder heeft meer haar maar lijkt er beter tegen te kunnen. Die blijft een beetje rond lopen en ziet er beter uit.

Ik heb wel eens geprobeerd om de tegels nat te spuiten zodat die lekker koel zijn maar Boris is allergische voor natte poten en laat zich dus niet zien. Ook heb ik wel eens een bevroren flesje water in het hok gelegd maar ook die raken ze niet aan.

jeetje77

Berichten: 3487
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:56

Oh heel herkenbaar met die warmte. Nappie ligt in zijn hok. En Belle als een diva in de zon.

_Tarzan

Berichten: 11241
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:03

Afbeelding
Zo bedoel je? :')

Hier ligt ook alles voor pampus de hele dag en standje 'uitgeschakeld' tegen de avond begint er weer leven in te komen :)

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:39

Hier liggen ze ook redelijk voor pampus als het overdag zo warm is, tenzij ik er met eten aan kom.

Ik heb ook weer wat zieligs op Marktplaats voorbij zien komen: een drachtige voedster + ram omdat hij toch liever hangoortjes gaat fokken. De voedster is over een week uitgerekend..

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:47

(Ik kom even onder mijn meeleesstwen vandaan) Oef ja, mijn konijntje raakt de bevroren flesjes ook niet aan. Heb nu zo'n marmeren tegel, die niet warm wordt en dat vind ze fantastisch! Alle vier de pootjes erop en dan blijven zitten. Savonds komt daar inderdaad ook weer leven in.

noviceh

Berichten: 4813
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:54

Sjors is leuk!! Waarom staat er eigenlijk een hoge beker met biks in?

Nog een vraagje, wat hebben jullie als speelmateriaal voor de konijnen? Hier vreten ze inmiddels het anti-knaaghok op 8)7 Ik wil binnenkort op zoek gaan naar takken en boomstammen. Oeh, ik zie net dat ik onze knotwilgen mag snoeien haha!

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:10

noviceh schreef:
Sjors is leuk!! Waarom staat er eigenlijk een hoge beker met biks in?

Nog een vraagje, wat hebben jullie als speelmateriaal voor de konijnen? Hier vreten ze inmiddels het anti-knaaghok op 8)7 Ik wil binnenkort op zoek gaan naar takken en boomstammen. Oeh, ik zie net dat ik onze knotwilgen mag snoeien haha!


Hoeft niet perse biks te zijn hihi. Mijn konijnenvoer ziet er ook zo uit :D Ik heb ook takken om op te knagen en elkaar om mee te spelen :D

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:35

Ik gebruik als speelgoed voornamelijk karton. Van de dozen bouw ik hele kastelen voor hem en een wc- of keukenrol gevuld met hooi, houdt hem ook zoet. Ook heeft hij een bal met een bel er in, waar hij regelmatig mee gooit en rolt. Ik zou graag nog een zandbak voor hem kopen, zodat hij ook kan graven. Een stapel oude handdoeken op de grond doet hij niets mee. Hij heeft toegang tot het hele terras, maar dat is helaas betegeld.

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:45

Mijn konijnenvoer (biks) staat binnen en ik gebruik dat bekertje om het mee naar mijn konijnen te nemen. Dat is wat efficiënter dan vijf voerbakjes mee naar binnen nemen, vullen en weer mee naar buiten nemen + ik kan zo in de gaten houden dat ze niet teveel biks krijgen. De plastic bak blijft ook niet in de verblijven staan, ze mogen daar iets uitpakken terwijl ik de voerbakjes vul en strooi daarna nog wat groente door de ren. Vervolgens gaat de bak weer mee naar binnen, de koelkast in. :)

Hier hebben ze verschillende balletjes, bruggen van wilgentakken en gooi ik er af en toe wat takken in om te knagen/spelen.


Ik voel me nogal een bemoeial, maar ik kon het écht niet laten. Het asiel waar Jinte en Nero vandaan komen heeft nu vier broertjes van negen weken oud zitten die geplaatst mogen worden, maar ze gaan enkel per twee weg. Ik heb ze maar even gevraagd of ze zich beseffen dat de kans dat twee broertjes gaan vechten als ze in de puberteit komen aanwezig is.

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 14:49

Ik had vanmorgen een Blik met nesteldrang volgens mij :’). Hij was me met het hooi aan het slepen, ook buiten het hok (vrouwtje gaat wel stofzuigen hoor..)

Tarzan, goed van je! Per 2 is wel goed, maar mannetjes kan echt te link worden inderdaad.. en je wil ook niet dat potentiële baasjes na een paard maand een dood konijn vinden.

Hier zijn ze gek op wc-rollen en balletjes. Met of zonder voer, ze gooien, rollen en spelen er mee.

jeetje77

Berichten: 3487
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:17

noviceh schreef:
Nog een vraagje, wat hebben jullie als speelmateriaal voor de konijnen? Hier vreten ze inmiddels het anti-knaaghok op 8)7 Ik wil binnenkort op zoek gaan naar takken en boomstammen. Oeh, ik zie net dat ik onze knotwilgen mag snoeien haha!


Takken, bal met belletje, zandbak maar ook bloempotten met onkruid en 2 van die kattentunnels (eens in de zoveel tijd in de aanbieding bij de lidl, kunnen ook prima buiten).
De tuinstoelen zijn ook leuk, over de middenbalkjes springen enz.

noviceh

Berichten: 4813
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:56

Ik neem aan dat het asiel castreert voordat de konijntjes weg gaan? Wij hadden ook 2 broertjes, ging super!

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 16:28

noviceh schreef:
Ik neem aan dat het asiel castreert voordat de konijntjes weg gaan? Wij hadden ook 2 broertjes, ging super!


Normaalsgesproken worden de rammen inderdaad gecastreerd, maar deze jonge rammen mogen per direct geadopteerd worden en zijn niet gecastreerd. Vandaar dat ik ze erop attendeerde dat dit goed fout kan gaan als de hormonen gaan opspelen. Als ze al gecastreerd waren en nu goed samen leefden had ik er uiteraard niets van gezegd. ;)

Ze hebben me bedankt voor het meedenken en de informatie aangepast. Ze mogen nog steeds samen weg, maar met risicovermelding, en mogen ook los van elkaar weg nu. Helaas worden ze niet van te voren gecastreerd, maar ze hebben wel vermeld dat dit moet voor ze met een voedster gekoppeld kunnen worden.

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 16:34

2 mannetjes kan inderdaad goed gaan, maar ook flink fout! Ondanks dat ze gecastreerd zijn.
Hier ben ik ook super blij dat het goed ging, want anders moest Blik weg.. Stoffer mocht blijven omdat ie vanwege zn verleden wat mensenschuw is en wij het zielig vinden dat ie weer een poos helemaal van het padje af is.Blik vindt alles en iedereen leuk, die huppelt zo achter iedereen aan :').

En ik ben zo blij dat het goed ging, want Blikje is echt een clowntje en ze zijn zo leuk samen.

Afbeelding

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 16:39

Ik vind Stoffer en Blik echt zo'n leuk stel samen. <3 Maar je hebt inderdaad geluk gehad, het gaat vaker niet dan wel goed.

Mijn eerste opvangram, Boaz, had ook altijd met z'n broertje gezeten totdat ze opeens gingen vechten. Het is dat die mensen er snel bij waren en ingegrepen hebben, anders was dat echt fout afgelopen. Beide konijnen miste een stuk oor en hadden enkele wonden op hun rug en poten. :(

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 16:50

Iewl bah.. Dat wil je echt niet meemaken. Hier is alleen wat haar gesneuveld. Maar door jullie ben ik wel super voorzichtig te werk gegaan, misschien wel iets te! Maar ik was zo bang dat ik er 1 dood zou vinden dat ik daar heel voorzichtig mee ben geweest.
Dorieke (Coconut) heeft mij toen ook super goed geholpen toen, dus daar was ik super blij mee!

En thanks, ik ben ook super blij met mn homootjes!