Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emily17
Berichten: 171
Geregistreerd: 17-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:45

Afbeelding

Hoi allemaal,
Zou ik deze snacks aan mijn cavia’s kunnen geven? Volgens mij kan het wel, maar wilde het toch voor de zekerheid even weten :)
Ingrediënten zijn: granen, plantaardige bijproducten, wortel en mineralen.

Photograph

Berichten: 1373
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:48

Als er een cavia op de verpakking staat is het meestal voor een cavia

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:48

@emily: Hoeveel suiker zit er in ??

@Pandameisje: ik ken het gevoel. Wacht het gewoon even af, misschien hou je het zo, misschien komt er toch ooit weer eens iets bij.

emily17
Berichten: 171
Geregistreerd: 17-12-18

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:50

Ik kan op de verpakking niks over suiker vinden.

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:51

Als er niets van op de ingrediëntenlijst staat dan zal het wel niet, maar vaak is het het bindmiddel om de boel bij elkaar te houden.

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:25

Photograph, dat zegt niks hoor! Ze verkopen enorme zooi, dus het is altijd goed om even de ingrediënten en analyse na te kijken :j Knaagstenen worden ook nog steeds als zijnde geschikt verkocht, maar die zijn echt funest voor de blaas, om maar een voorbeeld te noemen

Die wortelsticks zijn volgens mij vrij onschuldig. Ik denk wel dat er kleurstoffen in zitten, maar het zal vast geen kwaad kunnen als ze af en toe zo'n koekje krijgen.

emily17
Berichten: 171
Geregistreerd: 17-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 18:33

Heel erg bedankt melody! Ik heb ze een stukje gegeven en ze vonden het hartstikke lekker :)

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:37

Zeugje is vanmiddag overleden helaas...

Photograph

Berichten: 1373
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:38

Er overlijden de laatste tijd wel veel cavia’s zeg..

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:39

Ja klopt als ik zo op de facebook groepen kijk. Ben eind vorig jaar een beer verloren duimen dat het zo blijft de komende tijd!

Cinnepin

Berichten: 8960
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:44

Photograph schreef:
Er overlijden de laatste tijd wel veel cavia’s zeg..



Dat valt mij ook op, zit ook op cavia forum en op fb.

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:45

Ik heb er vorig jaar 2 verloren. De oudste nu is van 2015 en dan 2 uit 2016.

Cinnepin

Berichten: 8960
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:46

Ik heb een skinny van november 2015 en een van september 2019, toen was ik dus ook 1 verloren, en voor de ander gelijk een nieuwe gehaald.

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:59

Bij mij zijn binnen 2 jaar tijd al 7 cavia's overleden -O- Op Wolleke na zaten ze allemaal rond dezelfde leeftijd dus het is wel logisch dat het zo dicht op elkaar zat maar leuk is anders..

Nu heb ik Marley (5,5), Zippy (4,5), Izzy (bijna 3), Wolleke's baby's (dat zijn er 4 van 1) en Kareltje (nog geen jaar).

Photograph

Berichten: 1373
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:00

Bij mij zijn er vorig zomaar 2 overleden, het was toen 30 graden en ze wilde maar niet tegen de koelpacks aanliggen

Cinnepin

Berichten: 8960
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:33

melody7 schreef:
Bij mij zijn binnen 2 jaar tijd al 7 cavia's overleden -O- Op Wolleke na zaten ze allemaal rond dezelfde leeftijd dus het is wel logisch dat het zo dicht op elkaar zat maar leuk is anders..

Nu heb ik Marley (5,5), Zippy (4,5), Izzy (bijna 3), Wolleke's baby's (dat zijn er 4 van 1) en Kareltje (nog geen jaar).



Jouw cavia's zijn wereld beroemd, ik zie ze op mijn tijdlijn nog wel eens voorbij komen over fb pagina's die een filmpje hebben gedeeld, althans dat zijn toch die van jou? Cavia's over hindernisjes enzo?

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:53

Zei net tegen mijn vriend het zelfde op fb lees ik er veel over zelf nu 1 cavia overleden uit het niets.
En dan mowgli aantal maanden geleden maar die was ziek.

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:07

Cinnepin schreef:
melody7 schreef:
Bij mij zijn binnen 2 jaar tijd al 7 cavia's overleden -O- Op Wolleke na zaten ze allemaal rond dezelfde leeftijd dus het is wel logisch dat het zo dicht op elkaar zat maar leuk is anders..

Nu heb ik Marley (5,5), Zippy (4,5), Izzy (bijna 3), Wolleke's baby's (dat zijn er 4 van 1) en Kareltje (nog geen jaar).


Jouw cavia's zijn wereld beroemd, ik zie ze op mijn tijdlijn nog wel eens voorbij komen over fb pagina's die een filmpje hebben gedeeld, althans dat zijn toch die van jou? Cavia's over hindernisjes enzo?


Ja dat zijn ze! Ik werd gisteren ook getagd door een kennis die ze weer tegen kwam. Dat filmpje met het liedje is al bijna 2 jaar oud maar hij blijft terug komen. Op Instagram hebben ze bijna 60.000 volgers. Echt bizar :+

Cinnepin

Berichten: 8960
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:13

haha leuk toch

beert
Berichten: 2441
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 21:28

Sterkte met alle overleden cavia's :-(

Op zich is het niet enorm raar dat er in de winter meer dieren overlijden. Voor buitencavias is het toch zwaarder met lagere temperaturen, toch net minder weerstand etc. Mensen krijgen ook massaal griep en verkoudheden en daar zijn cavia's ook gevoeliger voor.

Als je al aangeeft dat hij kleiner bleef, dan is er toch iets aan de hand geweest.

Ik heb zelf een beetje het idee dat als de cavia's de eerste winter goed doorkomen, de rest ook wel lukt ofzo. Dat is toch wel de eerste grote test voor buitendieren.

Ik zou in jouw geval nu nog geen nieuweling erbij zetten. Wacht in elk geval even tot de lente er is. Dat is voor een kleintje veel fijner met wennen als het redelijke temperaturen zijn. Ook is dan het leeftijdsverschil met je andere mannen een paar maanden groter en de kans groter dat ze niet tegelijk gaan puberen :-).

@Melody, sterkte met Wolleke :-( gaat hard zo met jouw dieren heb ik het idee, klote :-(.

@Mira, jij ook sterkte.

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:36

beert schreef:
Sterkte met alle overleden cavia's :-(

Op zich is het niet enorm raar dat er in de winter meer dieren overlijden. Voor buitencavias is het toch zwaarder met lagere temperaturen, toch net minder weerstand etc. Mensen krijgen ook massaal griep en verkoudheden en daar zijn cavia's ook gevoeliger voor.

Als je al aangeeft dat hij kleiner bleef, dan is er toch iets aan de hand geweest.

Ik heb zelf een beetje het idee dat als de cavia's de eerste winter goed doorkomen, de rest ook wel lukt ofzo. Dat is toch wel de eerste grote test voor buitendieren.

Ik zou in jouw geval nu nog geen nieuweling erbij zetten. Wacht in elk geval even tot de lente er is. Dat is voor een kleintje veel fijner met wennen als het redelijke temperaturen zijn. Ook is dan het leeftijdsverschil met je andere mannen een paar maanden groter en de kans groter dat ze niet tegelijk gaan puberen :-).

@Melody, sterkte met Wolleke :-( gaat hard zo met jouw dieren heb ik het idee, klote :-(.

@Mira, jij ook sterkte.


Mijn jongste cavias wogen al zwaarder dan remy. Ik voerde remy ook apart maar hij kwam gewoon niet aan. Hij bleef altijd klein.

Het is zo sneu ik wil idd voorlopig even geen cavia er meer bij deze 5 cavias kunnen samen met elkaar overweg alleen Mungo is beetje aan zoeken naar remy.

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:33

Vond dit een erg mooi moment, mijn zwarte kat is gek op andere dieren. En zolang Stella hier was kwam Mini ook elke keer kijken. En erbij liggen ook toen ze haar laatste adem uit blies. Stella leefde nog wel op de foto

Afbeelding

Nientsje

Berichten: 5250
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 23:14

Sterkte met het verlies van Stella Y;(

Ik hoor en lees ook veel over overleden cavia's. Hier, maar ook op FB inderdaad...

Over 2 weken is het ook alweer een jaar geleden dat ik Herman verloor... Ewok ging niet laat daarna in Juli vorig jaar :( en paar dagen na Ewok ging Oky (die was van mijn vriend)

Hopelijk kunnen we nog wel lang van ons viertal genieten.

Nientsje

Berichten: 5250
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 09:41

Fijne valentijnsdag <3
Afbeelding

gerlindie

Berichten: 4653
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:10

Hoi allemaal,

Ik ben me aan het oriënteren op het houden van cavia's. Het lijkt me super gezellig op mijn kamer, maar ik heb wel een paar vraagjes.
Ik ben nog student, en heb dus beperkt budget en ruimte. Wat bij mij eigenlijk het beste zou passen is dus zo'n 'standaard' knaagdieren kooi van 100 x 50 x 40 ofzo. Maar als ik al jullie kooien zie, dan lijkt me zoiets veel fijner voor de cavia's, maar daar heb je wel ruimte en geld voor nodig.
Vinden jullie zo'n standaard kooi acceptabele huisvesting voor cavia's, of raden jullie dan echt aan om te wachten en het pas te doen bij meer ruimte/geld?

En hoeveel last heb je met cavia's van geurtjes?
Ik zou ze dan waarschijnlijk op mijn slaapkamer neer moeten zetten, dus het is wel fijn als je ze niet echt ruikt...
Ik heb de hamster van mijn zus een paar maanden te logeren gehad, en daar rook je niets van, zelfs al maakte je een week niet schoon. Maar ja, één dwerghamster maakt natuurlijk ook een hoop minder rotzooi dan twee cavia's.

Verder heb ik van een vriendin te horen gekregen dat bij cavia's de vrouwtjes het liefst zijn, hebben jullie dat idee ook?

Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen, en als hier al informatie over te vinden is, sorry!