Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Photograph

Berichten: 1374
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:57

Amber_anne schreef:
Moet zeggen dat ik het eigenlijk al schandalig vind dat het zover is gekomen. Ook voor een ventilator is niet genoeg om ze af te koelen.

Heel internet staat vol met tips om ze af te googelen als je even zoekt op cavia en hitte.


Wij hebben ze al vanaf t begin op een koele plek gezet, mét ijspacks en mét komkommer enz, maar ze gingen steeds niet tegen de ijspacks liggen. We hebben alles gedaan wat we konden ook, voordat het al zover was.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:13

Pb DD even. Denk dat zij jou perfect kan helpen met advies. Ik weet het namelijk niet bij cavia’s.

DubbelFun

Berichten: 88839
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:25

Ik help ze idd een handje als het op nodeloos lijden uit draait. Niet leuk, maar af en toe moet het gewoon.

emily17
Berichten: 171
Geregistreerd: 17-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:28

Net een salade voor de caafjes gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Er word volop van genoten <3

DubbelFun

Berichten: 88839
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:29

Hier hadden ze net broccoli stronkjes, ging er ook wel in.

DubbelFun

Berichten: 88839
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:33

Amber_anne schreef:
Moet zeggen dat ik het eigenlijk al schandalig vind dat het zover is gekomen. Ook voor een ventilator is niet genoeg om ze af te koelen.
Soms kun je het niet voor zijn. De ene cavia kan er prima tegen en de ander kan weinig hebben.

Ik heb (eer)gister mijn binnenspul ook na de middag weer naar binnen gehaald, maar dan nog zitten ze in 27 graden. Vandaag zijn ze weer gewoon de hele dag buiten gebleven.

Amber_anne

Berichten: 6959
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:00

Photograph schreef:
Amber_anne schreef:
Moet zeggen dat ik het eigenlijk al schandalig vind dat het zover is gekomen. Ook voor een ventilator is niet genoeg om ze af te koelen.

Heel internet staat vol met tips om ze af te googelen als je even zoekt op cavia en hitte.


Wij hebben ze al vanaf t begin op een koele plek gezet, mét ijspacks en mét komkommer enz, maar ze gingen steeds niet tegen de ijspacks liggen. We hebben alles gedaan wat we konden ook, voordat het al zover was.


Mijn excuses dan ik dacht dat het enige wat je had gedaan was een ventilator neerzetten

Photograph

Berichten: 1374
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:41

Nee ahaha (: De cavia leeft nog steeds, ik hoop nog steeds op een wonder dat die straks in beweging komt..

DubbelFun

Berichten: 88839
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 20:26

Ik help het je hopen...

Photograph

Berichten: 1374
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:37

Hij is helaas overleden.. Ben blij dat die overleden is, vond het zo zielig. Hebben de cavia’s bij elkaar gestopt en begraven in het bos.

DubbelFun

Berichten: 88839
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 09:02

Sterkte met het verlies, nooit leuk om mee te maken maar helaas overkomt het je soms gewoon.

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 09:05

sterkte

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:26

Sterkte.

Hoeveel cavia’s heb je nu. DD?

Met witje gaat het super! Voer haar een klein beetje bij en nu zie ik een stijgende lijn. Toch bijzonder die kleine cavia’s. Eten met een dag al alles mee. Drinken al zelf water.

Nu nog leuke baasjes zoeken voor 3 zeugjes en 2 beertjes. Heb een leuke rex en het nieuw geboren beertje lijkt toch borstel te worden. Bij witje zie ik ook wat kruintjes dus dat is leuk!

DubbelFun

Berichten: 88839
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 12:47

@sunrise: fijn dat het met witje beter gaat, soms hebben ze gewoon nét dat beetje extra nodig om het te redden.

Ik heb er nu 7; de buitendames Blondy (creme Borstel), Bruintje (Damatier) en Mini (Agouti gladhaar), de buitenheer Choko (creme/choko gladhaar) en de binnendames Bubbels (grijs Am. teddy), 't Schaapje (wit Am. Teddy z.o.) en Christi (creme/choko langhaar)

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:20

Ik weet het niet met witje. We gaan het zien. Ik denk dat Ze niet helemaal goed is. Ze blijft sowieso. Ze eet wel gewoon en drinkt uit een bakje. Maar echt drinken bij moeder zie ik niet.

7 nog maar? Je bent flink gekrompen dan of niet? Wij hebben er nu 8.

DubbelFun

Berichten: 88839
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:26

Het meest wat ik er gehad heb was 16 of zo :)

Witje heeft eigenlijk nog wel moedermelk nodig, want die is erg vet. Met alleen water krijgt ze niet genoeg binnen.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 07:10

I know. Ik voer haar nu bij met geitenmelk. Dacht haar net wel te zien drinken. Straks weer wegen. Lastig hoor.

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:11

Hoop dat Witje het haalt. Je kan er ook niet 24/7 bovenop zitten

Jij bent echt gekrompen DD met de caafs.

DubbelFun

Berichten: 88839
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 15:23

Het scheelt wel in werk :)

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:30

Photograph schreef:
Helaas is de zwart witte overleden. De bruine gaan we vandaag binnen zetten bij de ventilator. Die is ook een beetje in shock nog maar huppelt wel rond.


Dus je cavia overleidt aan de hitte en pas een dag later zet je de andere binnen? -O- Je mocht ook al niet met ze naar de dierenarts van je ouders toen er 1 onder de schurft zat en nu lees ik dat ze beide zijn overleden. Je had er een ventilator bij gezet en vraagt om nog meer tips. daarna ineens zeg je dat ze ook ijspacks erbij hadden om maar geen commentaar te krijgen....wat een verhaal weer....Echt triest dat er niet eerder wordt gehandeld en dieren weer de dupe zijn van mensen die denken dat ze deze hitte wel aankunnen. Waarom pas actie ondernemen als het al onhoudbaar is buiten en ook pas een dag nadat je eerste is overleden de andere binnen zetten. Sorry maar hier kan ik mijn klep echt niet meer voor houden, telkens je verhaal zo draaien dat het goed uitkomt voor je. echt geen respect hiervoor.

Photograph

Berichten: 1374
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:31

wij hebben de hele dag al ijspacks in het hok gehad en toen ging het al goed met ze. Maarja, niks meer aan te doen. Ze zijn nu al begraven.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:36

Dat is niet wat je verteld in je bericht. je had er een ventilator bij gezet. En met ijspacks ging het al goed? eeehm je eerste ligt op apegapen omdat ze er niet bij wilden gaan liggen zeg je in eerder bericht. Echt laks dit. Gewoon niet goed te praten, maar rond de pot heen draaien kun jij goed ;)

DubbelFun

Berichten: 88839
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 12:25

Cavia's kunnen ze beter 'blinde vinken' noemen :D
Gooi je wat perenschillen in de ren en fluit je ze. Komen ze hard aangehold, óver de schillen heen en kijken dan heel verbaast dat er niets voor jou ligt. Teleurgesteld draaien ze om en ineens gaat de neus werken en sniffen ze hun weg naar de perenschillen 50 cm verder...

Verder het binnenhok ook maar weer eens schoongemaakt. Sommige plekken zijn echt nat en vies en op andere plekken zou ik alleen wat keutels op moeten kunnen zuigen, want de bedding is nog helemaal schoon...

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 15:17

Witchcraft schreef:
Dat is niet wat je verteld in je bericht. je had er een ventilator bij gezet. En met ijspacks ging het al goed? eeehm je eerste ligt op apegapen omdat ze er niet bij wilden gaan liggen zeg je in eerder bericht. Echt laks dit. Gewoon niet goed te praten, maar rond de pot heen draaien kun jij goed ;)


Eens hoor. Ik lees mee, en had hetzelfde gevoel maar heb op mijn handen gezeten. Photograph had eerder in moeten grijpen.

En zeggen dat ze nu al begraven zijn is wel lekker makkelijk zeg.

Photograph

Berichten: 1374
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 15:19

Eerder in moeten grijpen? Ik had al vanaf de ochtend die ijspacks in het hok liggen, ze stonden in de schaduw en had de ventilator erbij. Toen was er nog niks met ze aan de hand.