American Hairless Terriër

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21400
Geregistreerd: 15-10-08

Re: American Hairless Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:20

Ik snap het ook niet zo goed... gehandicapte honden fokken omdat mensen dat mooi vinden (??????) of omdat ze allergisch zijn. Weet je, dat dier hoeft niet de dupe te zijn van je allergie. Ik vind het zielig, nee eigenlijk vind ik het zelfs mishandeling. Maar he, als ze maar lief zijn he! :)

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 11:28

Jammer van de negatieve reacties, daarom heb ik dit topic niet geopend. Ik begrijp goed dat dit op bokt normaal lijkt te zijn, op onderwerpen reageren waar je niks mee hebt, of het niet mee eens bent. Ik lees zoveel waar van mijn nekharen overeind gaan staan, of wat ik niks vind, reageer ik? Nee, als degene er blij mee is, of wat dan ook, dan laat ik dat lekker. Ik wilde hier een gezellig en leuk volg topic van maken met leuke verhaaltjes en updates. Ik heb niet gekozen voor een gehandicapte hond, juist dit ras heeft nauwelijks inteelt, lijnteelt hoe je het ook noemt. Ze kiezen bewust voor onverwante honden te gebruiken, en niet zoals in heel veel rassen half broer half zus enz. Het is een mutatie, zo stom ben ik echt niet. Maar de aht die ik ken, waar onze pup uit komt, zijn kern gezond, enkel de jaarlijkse apk bij de da. De meeste draaien mee in de sport, zijn super goed in speurwerk, agilty, mantrailen en ga zo maar door. Super actieve en gezonde hondjes. Menig andere hond (met haar) is zo ziek als de pest. Maar goed. Dat is weer een hele andere discussie, die hier niet thuishoort. Geen idee of ik hier nog ga posten. De zin gaat me wel over als er gesproken wordt over gehandicapt, dat de hondjes de dupe zijn, mishandeling enz. Dus of er nog updates komen? Geen idee. Sorry voor degene die het wel leuk vonden om het wel en wee van onze pup onze pup te volgen.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:38

Beetje jammer idd van die laatste reacties...

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 11:43

Pandora2 schreef:
Beetje jammer idd van die laatste reacties...
weetje, ik snap best dat mensen ze lelijk vinden, dat is ze goed recht. Ik vind langharige honden lelijk. En ik ben best wel wat gewend, bull terriërs worden ook door iedereen lelijk gevonden. Maar als het zo door gaat in dit topic, dan heb ik er geen zin meer in.

sandra3235

Berichten: 9757
Geregistreerd: 23-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:44

Is bokt he, beste stuurlui staan aan wal.. :x
Jammer van die reacties!!

Maiske

Berichten: 413
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:45

Kuggur schreef:
Pandora2 schreef:
Kunnen die hondjes eigenlijk goed tegen koude ?

Nee, natuurlijk niet, warmte en zonneschijn is ook een probleem bij dit soort kasplantjes.
Maar die erin gefokte zwakheden schijnen aantrekkelijk te zijn voor sommige mensen. Lekker met kleertjes en zalfjes in de weer...


Ik vind dit eigenlijk wel een hele treurige reactie.... recentelijk nog op een tentoonstelling geweest? De helft van de rassen die er rondlopen hebben andere levensbeperkende kenmerken... denk aan de bullen met de korte neuzen. De mastiff-achtige welke een levensverwachting hebben van 8 jaar oud. De teckels met heria-gevoelige ruggen. De chavelier king charles spaniels met chronische hoofdpijn... moet ik nog even doorgaan? Eigenaren van dergelijke rassen worden hartelijk gefeliciteerd en wat mij betreft ook terecht. In stand houden van een bepaald ras vind ik geen beperkende factor. Het valt of staat ermee als je het mij vraagt met het kunnen en willen bieden van specifieke zorg.

Een jasje of een zonnebrand créme vind ik echt niet zo spannend als dit hondje dat nodig zal hebben...

We smeren in grote getale de witte neuzen van onze paarden in en ik denk dat 80% in de winter onder een deken staat. Komop zeg!

TS heel veel plezier met je nieuwe pup!! Nu alvast genieten van de korte bezoekjes!!

Ik kende het ras niet maar het lijkt me heerlijk geen hondenhaar meer te moeten ruimen. Ik heb zes honden en krijg dagelijks mijn portie te stofzuigen.
Laatst bijgewerkt door Maiske op 09-10-17 11:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:45

Zo jammer de laatste reacties! Ben een stille meelezer maar vind het een leuk topic om te volgen. En ook vind ik de honden vreemd zonder vacht ze hebben wel wat. Blijf alsjeblieft posten er zijn meer mensen die positief dan negatief zijn. (ooit komen hier skinny cavia's die wil ik nog heel graag)

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Re: American Hairless Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 11:50

Dankjewel Maiske voor het voorbeeld....zo ziek zijn zo veel rassen...omdat de mens het mooi vind.

Jep Sandra......zo leuk dat bokt soms.....

Mira, dankje....skinny cavia's volg ik op Insta, erg leuk!

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: American Hairless Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:53

Vind ze ook zo leuk naast alles wat hier wel haar heeft haha. Mooie ouders heeft je pup. Vooral paps mag er wezen wauw

Twinklestar

Berichten: 1768
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:54

Als ik deze honden zie dan zie ik normale neuzen , normale bouw en een gezonde uitstraling !
Oké, haarloos....maar liever haarloos dan een misvormde kop met ademhalingsproblemen en dikke traanogen !

Negatievelingen hou je overal, bemoeials ook.

Als je een topic ziet en het bevalt je niet dan scroll je toch lekker verder ?

Loes,,geniet lekker van je bloterikjes ♡♡

Xx

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: American Hairless Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:04

Wat een schatje loes!! Gefeliciteerd! Jammer van de reacties maar welk ras je ook hebt je krijgt altijd commentaar. Het is toch nooit goed. Ik heb een kruising en een chihuahua en op beide krijg je commentaar. Maar jij bent gelukkig met dit ras en gaat er rete goed voor zorgen! Zoals altijd..

Ik hoop op meer updates!

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: American Hairless Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:25

Ik heb een terriër met haar maar ook met slechte knieën, slechte heupen en ademhalingsproblemen.

ik vind ze schattig en zou graag nog up-dates willen zien!

Azijn pisser heb je overal.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:36

De gemiddelde Nederlander is gewoon een zeurpiet :Y) :))

Veel plezier met je pup!

TinkerTreas

Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-08-04

Re: American Hairless Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:45

Ik wil je mooie pupje ook blijven volgen hoor. Ik vind hem erg leuk <3 .

Ik heb vroeger buitenlandse honden gehad, daar krijg je ook commentaar op. Want in Nederland zijn er genoeg ;)

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 12:47

Dankje allemaal...

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: American Hairless Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:57

Tja, als je doorgefokte honden post kan je ook andere reacties verwachten dan enkel lovende kritiek, dat hoort er bij, ook op een forum.
Het heeft niets te maken met smaak, maar alles met gezondheid. Bewust dieren met een afwijking fokken is nou niet bepaald positief te noemen natuurlijk.
Het is dieptriest dat mensen zo met dieren omgaan, puur en enkel vanwege hun egoïsme. Dat stoot de mensen die in jouw ogen negatief reageren hier, voor de benen.
En of dat nu een Bullterrier, platsnuit of haarloze hond of nog anders is, maakt geen verschil.
Rashonden zijn 9/10 keer doorgefokt en ongezond. Een fokverbod zou een uitkomst zijn in mijn ogen. Er lijden al zoveel dieren onnodig een vreselijk dan wel beperkt of belemmerd leven hierdoor.
Ik zag het topic voorbij komen bij recente berichten en zal me er verder buiten laten, maar wellicht begrijp je de reacties nu beter.
Al betwijfel ik je inzicht in het totaalplaatje als je bewust kiest voor het in stand houden van dit soort praktijken.

KittyDylan

Berichten: 8897
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:01

Ik vraag me wel af of die mensen die reacties zoals bovenstaand posten, zelf ook honden hebben. :)

TinkerTreas

Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-08-04

Re: American Hairless Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:16

Ik vind het bij dit ras nog wel meevallen hoe doorgefokt het is. Als ik de ts mag geloven hoe gezond het ras is. Ok, ze hebben geen vacht, maar daar lijken ze niet veel problemen mee te hebben. Mijn jack russel van vroeger had het ook altijd koud in de winter buiten. En bijvoorbeeld windhonden hebben het ook koud.
Een jasje aan en geen probleem meer. Beter dan altijd benauwd zijn, of pijn door hd, of epilepsie.
Maar goed, dat is mijn mening.

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Re: American Hairless Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 13:48

Voor alle duidelijkheid dit ras lijdt niet!
Ze worden uitgebreid getest op de erfelijke dingen die voor kunnen komen. Kunnen veel ‘echte rassen’ van leren qua testen.Dieren die het hebben worden uitgesloten. Ze fokken bewust geen lijnteelt om het sterk te houden.
Het is een kern gezond ras en ik vraag me dan ook serieus af, waar mensen die negatief zijn het vanaf halen dat ze zouden lijden, gehandicapt zouden zijn, kasplanten enz. Vanmorgen nog met eentje gelopen die gewoon door de modder sjeest, met takken sleept en gewoon zich als een stoere terriër gedraagt.
Waarom lijdt een hond als deze een jasje aan moet?

Alle paarden die een deken op hebben ook maar fok verbod op.

En geen inzicht? Laat me niet lachen. Ga mezelf ff verdedigen hier dacht het niet. Er zijn nog maar weinig fokkers en die er zijn zijn zo bewust bezig om zuivere gezonde lijnen te gebruiken waar geen inteelt of verwantschap in zit. De lijn heb ik ook bewust gekozen.

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 13:51

En voor de rest ga ik het ras niet meer verdedigen nu. Ik weet dat ze niet lijden onder een jasje, dat ze gewoon blij en happy en gezond zijn.
Ik zal misschien nog wel blije updates geven maar bij deze, ik ga niet meer in op al die reacties dat ze ziek zouden zijn of lijden.

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: American Hairless Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:05

Beste stuurlui staan aan wal op bokt... Lekker niets van aantrekken pup krijgt een super huisje, en het is jouw keuze nog altijd of niet?

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:06

Pfoe jeetje wat een lelijke reacties zeg.
Ik vind ze er totaal niet doorgefokt uit zien. Als je vergelijkt met de chinese naakthond bijv met onder of overbeten, tong uit de mond enz enz.

Het ras zelf ken ik verder weinig van. Maar in mijn ogen zien ze er helemaal niet verkeerd uit. Tenopzichte van sommige andere rassen.

Lieve TS, blijf alsjeblieft updates plaatsen! Want lijkt mij erg leuk om te blijven volgen!

blyth
Berichten: 899
Geregistreerd: 20-04-10
Woonplaats: Brabolander

Re: American Hairless Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:32

Vraag me af of deze mensen ook zo reageren als ze een cavalier, herder of berner senne zien :+
Die zijn er in mijn ogen wel een stuk slechter aan toe aangezien je ze met een ander ras moet gaan mengen om het ras weer gezond te krijgen omdat ze zo door gefokt zijn.

Maar wel een apart ras! Ik kende ze nog niet :D
Ben wel benieuwd hoe hij uit gaat groeien

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:17

KittyDylan schreef:
Ik vraag me wel af of die mensen die reacties zoals bovenstaand posten, zelf ook honden hebben. :)

Yep, vier stuks (nou ja, onze huishouding heeft vier, ik heb er persoonlijk twee).
En wat betreft de rechtvaardiging hierboven " als andere mensen dysfunctionele honden fokken dan mogen wij dat ook", wat een totaal absurde instelling!

XxMariellexX
Berichten: 372
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: Den haag

Re: American Hairless Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:29

Ik ben verliefd wat een schatje

* is nu haar 2 Jack russells kaal aan het scheren met een scheermes*

Nee even zonder dollen, ik vind het echt een mooi ras had er zelf ook nog nooit van gehoord ben benieuwd hoe hij word als hij ouder is ik blijf volgen!