Waarom honden uit Spanje etc ipv Nl??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Waarom honden uit Spanje etc ipv Nl??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:23

In de Nederlandse asiels zitten tegenwoordig ook veel buitenlandse honden. Tof als mensen dit willen...maakt mij dan niet uit van waar etc...elke hondenziel is er een die gered wordt.

En inderdaad je moet maar net een ras vinden waar je een klik mee hebt...ik ben van de russels, en als ze oud zijn dan mogen ze ook komen...

Mandy73_unes

Berichten: 301
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:51

mag schreef:
Met welke stichtingen hebben jullie goede ervaringen?


Hulp doet leven! Super fijne eerlijke stichting

ajesca123

Berichten: 1932
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:57

Bij ons is de zoektocht naar een leuke hond ook begonnen binnen de nederlandse asiels. Helaas alleen oude honden met verhaal of de bekende hoge risico honden. Wij wilden graag een pup die we op konden laten groeien met onze andere hond, kinderen en de paarden. Via een asiel zijn wij in contact gekomen met een stichting voor roemeense hondjes. Daar hebben we haar vandaan gehaald en geen seconde spijt gehad! Wat een geweldig dier <3 Afbeelding

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:06

Daks schreef:
Ik ben er niet geheel op tegen.

Helaas zijn er wel veel en veel te veel kneuzen stichtingen die de honden hier heen halen.

En met kneuzenstichtingen bedoel ik stichtingen die geen tot slechte voorlichting geven.

Wat ik vooral dan echt heel erg vind:

Laten de honden niet eerst bijkomen maar regelen de overdracht bij een benzine pomp langs een snelweg.

Doen de overdracht enkel met een halsbandje

Geven geen nazorg

Halen honden maar Nederland voordat er überhaupt iemand voor is.



Helaas is het merendeel van vermiste honden van buitenlandse afkomst en waarom? Juist ja om bovengenoemde redenen.

Ik gun ieder dier een beter bestaan maar dan wel verantwoord


Overdracht aan een benzinepomp kan uiteraard niet. Een hond haal je af bij het opvanggezin, auto in, deuren en vensters toe en rijden tot je thuis bent ! Het laatste dat je wil is de hond onderweg kwijtspelen.

Nazorg moet er ook zijn, helemaal mee eens.

Maar het vetgedrukte vind ik nu net wat wél moet gebeuren. Honden eerst naar hier halen, minstens een weekje rustig laten bekomen in een opvanggezin en dan op zoek naar een nieuwe thuis.
Waarom?
1. Omdat dan het gedrag van de hond kan bekeken worden in een gezinssituatie die toch redelijk lijkt op hoe hij in zijn nieuwe thuis zal leven. Geeft toch vaak net iets andere info dan een asiel-situatie.
2. De kandidaat adoptant kan de hond ontmoeten (eventueel meerdere keren) en indien er al andere honden in dat gezin zijn kunnen de honden ook kennismaken. Een echte hond is iets anders dan een foto.
3. Als er de eerste dagen wat medische problemen zijn, eigen aan een situatie waar veel honden samen zijn en een reis (bv. kennelhoest, diarree, vlooien) kan het opvanggezin dat oplossen en zit de nieuwe thuis daar niet mee.

Die honden gaan hun plekje wel vinden, is het niet na een paar weken, dan is het na een paar maanden. Nadeel is dat het geld kost, ze moeten uiteraard eten en er kan altijd tijdens de opvangperiode een DA bezoek nodig zijn. En ze moeten nog een keer extra verhuizen. Maar in mijn ogen zijn de voordelen veel groter dan de nadelen.

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:07

Hier ook 2 Spanjaardjes in huis. De eerst zagen we op foto. We waren eigenlijk nog niet op zoek (net samen gaan wonen en 2 katten in huis gehaald), maar tja, we konden er niet aan weerstaan. En ja, zij heeft trauma's van vroeger waar we ontzettend hard aan hebben moeten werken om ze zelfvertrouwen te geven. Ondertussen is ze al iets meer dan 5 jaar hier, heeft ze enkele gehoorzaamheidswedstrijden meegelopen en loopt ze bijna altijd los mee.
En omdat zij ouder werd, vorig jaar op zoek gegaan naar een 2e. De enigste eisen die ik had was een hond van max 6 maanden oud, werkwillig en aanhankelijk karakter en niet te groot. En ik ben terug bij een Spanjaard terecht gekomen. Ondertussen is hij ook alweer een jaar hier, doe ik er gehoorzaamheid mee (wedstrijden staan in de planning), agility en loopt hij ook los.
Hier is de ervaring van buitenlandse honden dus 100% meegevallen. Ook mijn ouders en broer hebben een Spanjaard, en de 4 honden samen gaat ook super!

Valt er hier een hond weg, dan kan het zijn dat we voor een pup gaan van een fokker, een asielhond of terug een buitenlander. Maar net wat er dan in ons leven past (al heeft de podenco ondertussen wel mijn hart gestolen ondertussen <3 ).

Palmera

Berichten: 9484
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:08

TS: je OP slaat kant noch wal. Wat jij een realistische knuppel in het hoenderhok noemt ik absoluut niet realistisch.

Door voorgangers zijn al zat argumenten genoemd die ik niet ga herhalen.
Maar neem van mij aan: zwerfdieren in sommige landen hebben het echt zwaar. Ze worden overal weggejaagd, soms vergiftigd, aangereden, hebben honger en dorst, hebben veelal wonden, vlooien, en dan zwijgen we nog over mishandeling.

Dan is er nog de categorie honden die bij een baas wordt weggehaald. Weggehaald omdat de hond aan een ketting vam 50cm zit zonder schaduw en water. Weggehaald omdat de baas heeft besloten dat ze dood moeten en simpelweg niet meer voert (dit is mijn kleine hondje overkomen voordat ze godzijdank is weggehaald dankzij toeristen doe het gejammer niet aan konden horen), weggehaald omdat ze 10 honden in één schuur hebben, etc, etc.

Al deze hondem, zonder uitzondering, zijn dankbaar dat ze in de handen van een stichting komen. Binnen een uur na binnenkomst zie je een andere blik in hun ogen. Ondanks dat de wonden dan nog lang niet genezen zijn, hun honger nog maar nauwelijks gestilt is, hun vertrouwen in de mens nog niet terug is en de vlooien nog bestreden moeten worden. Tóch zie je een andere blik.
Na een paar dagen/weken/maanden, afhankelijk van het aangedane leed, mag er naar een nieuwe toekomst gekeken worden.

En dát is wat ik al die honden zo gun. Een mooie toekomst in goede handen. Want zeg nou zelf, TS, herken jij (een enkele uitzondering daargelaten) de nederlandse asielshond in bovenstaande tekst?

Met weinig financiële middelen doen deze instanties álles om goed voor hun hondrn te zorgen. Hier op La Palma ben ik vrijwilliger bij een opvang en echt: niets dan lof. Het doet me oprecht pijn dat ze het financieel zo zwaar hebben dat goed werken bijna onmogelijk wordt.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:22

Ik heb het ook nooit zo begrepen.
Zelf heb ik hier 3 katten lopen die gewoon maar in de polder gedumpt zijn, de eerste piste het huis onder en vernielde de meubels...het beest was diep ongelukkig. De 2e die was het baasje beu hij zou te druk zijn. De derde kitten is van de week gedumpt, vol vlooien en wormen ....,En oma poes was van een overleden oma , die brachten ze dan nog in een doos met er naast voor een jaar voer. ook lopen er hier verder op losgelaten kippen en hanen vannacht opgegeten door de vossen.....

Hier regelt het probleem zichzelf, de katten zijn goede jagers en gelukkig waren ze al geholpen (dus geen jongen).

daar mee wil ik zeggen dat de nl dieren ook gewoon gedumpt worden, maar toch ook hun plaats weer vinden. En velen die overleven het niet ,maar dat is nooit onderzocht.

Evelienepien

Berichten: 3310
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:30

Ik snap alle positieve reacties, hoor!

Toch vraag ik me wel eens af of het wel zo handig is...
En ja, heb zelf een 7 jr Kroaat (wisten wij dus niet van te voren) uit dierenopvang hier, die erg goed bevalt!
Maaaar zullen sommige stichtingen niet gewoon verkapte vorm van "broodfokkers" zijn?
Alleen dan onder noemer "stichting"?
Werkwijze is iets anders want ze gaan nu rechtstreeks vanaf buitenland naar adoptie adres toe ipv na kennel in Ned., die ze (ook voor ong zelfde bedragen verkocht als stichtingen) ingeent en alles.
Maar of die entingen kloppen, zul je nu ook weer iemand op zn blauwe ogen dienen te geloven...

Tijd geleden ook weer vb in mijn omgeving: moeder met 3 pups "gered". Allen na adoptie adressen gegaan, entingen en alles "klopt" maar hop, alle nieuwe baasje zijn nu aan het duimen dat pups het halen...
Parvo ... Kosten voor baasjes want ja, stichting blablabla ...Dus ja, wie zegt dat de rest vh transport deze besmettelijk ziekte niet ook heeft? Dus voor hetzelfde geld zaten al de nieuwe bazen meteen met onkosten ...
Ik zie in bovenstaand voorbeeld echt niet echt verschil met vroegere broodfok, sorry..

Daar kwamen honden ook uit buitenland op transporten, die je niet wil weten (wat nu ook gewoon nog gebeurd) en worden verkocht... Alleennu geadopteerd!

Tuurlijk zijn er succes verhalen en goede stichtingen maar ik zie toch een verkapte vorm van broodfok en ik ben van mening dat je niet de hele wereld kan redden.
Ook met honden is het dat goede opvoeding alles doet en dat geldt ook voor asielhonden / herplaatsers immers ...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:33

Waar ik een probleem mee heb is dat het een gebed zonder eind lijkt te zijn. Mijn buren zijn net terug uit Griekenland, waar het stikte van de zwerfhonden, incl teven met pups....

Palmera

Berichten: 9484
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:42

LadyMadonna schreef:
Waar ik een probleem mee heb is dat het een gebed zonder eind lijkt te zijn. Mijn buren zijn net terug uit Griekenland, waar het stikte van de zwerfhonden, incl teven met pups....

Dit probleem ligt bij de lokale bevolking. Die laten hun dier niet castreren. :)
Daarom doen de stichtingen dat wel, maar omdat ze niet iedere vrij rond lopende hond kunnen opvangen loopt er zat rond wat maar aanjonkt.
Triest maar waar....

Mizora

Berichten: 18122
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:46

Katten worden er inderdaad met grote regelmaat gedumpt, en kippen en konijnen, slangen en schildpadden. Maar juist honden worden in Nederland nauwelijks gedumpt en als er wat gedumpt wordt dan is het 9 van de 10 keer een SPA (stafford, pitbull en aanverwanten). Het soort waarvan de asiels toch al een overschot hebben. De hoeveelheid katten die uit buitenlandse asiels gehaald worden is dan ook zeer beperkt.

Ik had laatst wat uitgezocht voor honden in de vs:
Citaat:
Er komen in Nederland zo'n 10.000 honden in het asiel terecht, dat is 0.7% van de populatie. Daarvan gaat de helft retour eigenaar (dus slechts 0.35% komt echt in het asiel terecht) en wordt slechts zo'n 4% geëuthaniseerd (om wat voor reden dan ook. Maar vaak medische problemen), dat komt neer op 0.03% van de populatie die jaarlijks in het asiel geëuthaniseerd wordt.

(dit was de conclusie voor dat topic, maar je kunt hier ook Spanje denken alleen dan met nog ongunstigere cijfers: Een hond in de vs heeft dus 7x zo veel kans om in het asiel terecht te komen, 11x zo veel kans om daar terecht te komen en niet opgehaald te worden en 35x zo veel kans om in het asiel geëuthaniseerd te worden.)

Wij hebben in Nederland dus zo'n 4.600 honden die jaarlijks herplaatst moeten worden. Dat is een schijntje van de honden die in het buitenland in de asiels terecht komen en ongeveer de helft daarvan zijn HR-honden, als het niet meer is. Op dierasiels.com staan gemiddeld gesproken zo'n 450 onbesproken honden. Dat is evenveel als een hoop asiels per stuk in het buitenland hebben. Het gaat om onevenredig grote aantallen.

AmberG
Berichten: 197
Geregistreerd: 29-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:07

Aangezien ik in een asiel werken ik zelf ook wel eens als ik hoor dat iemand een hond uit Spanje, Griekenland of waar dan ook vandaan heeft denk: 'goh, maar wij hebben ook nog wel wat leuks zitten', is mijn mening niet heel erg objectief, maar ik snap zeker wel waarom mensen een dier uit het buitenland halen. Zoals al vaak wordt gezegd zitten er in de asiels toch vaak staffords, honden met gedragsproblemen of hele leuke hondjes die na de verplichte twee weken meteen weer weg zijn. Het lijkt me dan ook echt lastig om een hond te vinden die bij je past in de Nederlandse asiels, simpelweg omdat alle 'leuke' honden (niet dat de staffords etc. niet leuk zijn maar de wat makkelijker te plaatsen honden) bijna gelijk weer geplaatst worden, en dat ga je toch al snel verder kijken en kom je in het buitenland misschien wel wat leuks tegen. Ik ben het er niet 100% mee eens, maar snap wel dat als je echt je best doet om toch te kijken wat de asielen te bieden hebben en er echt niets geschiktst tussen zit, het buitenland een goede optie kan zijn, mits er bij deze organisaties een redelijke controle is van waar het dier geplaatst wordt, en ze niet alsnog in het asiel o.i.d. terecht komen door verkeerde plaatsing.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:25

Palmera schreef:
LadyMadonna schreef:
Waar ik een probleem mee heb is dat het een gebed zonder eind lijkt te zijn. Mijn buren zijn net terug uit Griekenland, waar het stikte van de zwerfhonden, incl teven met pups....

Dit probleem ligt bij de lokale bevolking. Die laten hun dier niet castreren. :)
Daarom doen de stichtingen dat wel, maar omdat ze niet iedere vrij rond lopende hond kunnen opvangen loopt er zat rond wat maar aanjonkt.
Triest maar waar....

Vangn, castreren, loslaten.... Genoeg stichtingen die met dergelijke programma's werken...

Lynn_Nikita

Berichten: 25515
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:33

Ik wilde graag een nl herplaatser met als voorkeur herderstype. Ook ik was van mening dat de asiel vol zaten en ik er 1 uit NL moest adopteren.

Ik heb katten, paarden en 2 jonge kinderen. Er was in nl voor 2 mnd lang geen geschikte hond te vinden waardoor ik nu ook een Roemeen heb. € 260- gechipt en gecastreerd. Zie daar in nl maar een geschikte hond voor te vinden. Nu gaat het zeker niet om het geld maar ermee herderachtige kon niet met kinderen of katten of andere honden samen of combinatie daarvan.

Tevens vang ik vanaf volgende maand ook pups op voor hun. Als pleeggezin. Mocht iemand interesse hebben......

Palmera

Berichten: 9484
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:35

@LadyMadonna:
Klopt. Maar besef wel dat niet alle stichtingen zich dergelijke projecten kunnen permiteren.

Een DA hier sluit ieder jaar de maand augustus voor vakantie. In die maand komt er ieder jaar een vaste DA voor 2 weken uit duitsland met wat studenten. Die krijgen de praktijk in bruikleen. In die twee weken castreren ze bijna non-stop. Verder doen ze veel noodzakelijke behandelingen voor de lokale opvang en voor wie bv een aangereden zwerfhond binnen brengt. Alles tegen niets meer dan de kostprijs van medicatie e.d.
Mijn verzorgroedel heb ik verleden jaar ook dankzij hun goedkoop kunnen laten helpen, anders had ik het nooit kunnen betalen voor 5 honden.

Een prachtig initiatief, een mooie samenwerking tussen DA hier en een buitenlandse collega, maar het is gewoon te weinig om alles binnen de perken te houden.

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:41

Ik dacht ook een beetje als de TS, want hier zitten ook zielige dieren? Dan had ik het vooral over katten. Maar wat ik tijdens mijn tijd in Griekenland tegen kwam was niet normaal.

Reken maar dan een Nederlands asiel enkel een droom is voor die zwerfdieren. Gelukkig was er een stichting die in meer dan 10 jaar de populatie zwerfkatten een beetje heeft weten terug te dringen, bijna 6000 dieren gecastreerd. En dat op een eilandje dat zelf nog niet eens 50 vierkante km is!

In het buitenland zijn ze niet zoals wij hier. Ja, hier wordt ook nog genoeg gedumpt, maar mensen gooien de dieren daar gewoon voor een auto, mooi opgeruimd! Ongedierte vinden ze het. Doodrijden, vergiftigen, mishandelen.

Je zal nooit ieder dier kunnen helpen, maar dat ene dier kan je wel helpen en voor hem maakt het een wereld van verschil. Een mooi leven, een eigen thuis in plaats van alleen sterven, van de honger, dorst of aan verwondingen.

Mizora

Berichten: 18122
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:45

We hebben 1.5 miljoen honden in Nederland (2014), ongeveer een derde van de honden heeft een stamboom. Er zijn ±200 asiels/opvangcentra, die in totaal zo'n 10.000 honden per jaar opvangen. Hiervan is 2/3e zwerfdieren en die worden grotendeels weer opgehaald (±5000 honden). Dat betekent dat alle asiels samen in Nederland per jaar zo'n 5000 honden ter herplaatsing hebben, wat neerkomt op 25 honden per asiel per jaar. Als er asiels overvol zitten (met honden), dan komt dat omdat er nog maar een paar hokken zijn, niet omdat we zo veel asielhonden zijn. Er worden 8500 zwerfdieren uit het buitenland geïmporteerd, dat is dus ruim 1.5x zo veel honden als dat er in de asiels terecht is gekomen (die niet retour eigenaar gingen).

Uit dit plaatje blijkt trouwens nog iets opvallends, namelijk dat 3 van de 4 jaar er meer asielhonden uit dan in gingen. In totaal is het aantal asielhonden ter plaatse met 488 honden gedaald. Dat is ruim 2 honden per asiel.

Afbeelding
Bron: http://fdn.nl/wp-content/uploads/A-10-F ... r-2015.pdf

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:47

Toen onze oude hond bijna een jaar dood was, wou ik graag iets nieuws. Ik heb weken marktplaats en asiels in de buurt in de gaten gehouden. Ik wilde geen buitenlandse hond, om de redenen die je noemt, maar veel herplaatsers kunnen òf niet met katten, òf ze weten dat niet, òf ze kunnen niet langer dan een uur alleen thuis blijven, òf het zijn gewoon probleem gevallen, òf het zijn hele kleine hondjes, òf het zijn enorme bakbeesten, òf het zijn leuke hondjes, maar dan vragen ze nog €500,-.

En toen was daar Dana. Liefde op het eerste gezicht. hoe de tekst haar beschreef was het de perfecte hond voor ons.

Helaas kwam ze wel uit Spanje, en het was een teef, en mijn vader wilde geen teef.

Maar goed, ze was al uit Spanje gehaald door een mevrouw die dat vaker deed voor die stichting. Dus het was in de buurt en we zijn gaan kijken. Alleen kijken was de planning, als het wat was, zouden we er een dagje over na denken en dan haar eventueel ophalen. Op de weg terug zat ik al met een hond op schoot in de auto <3

Afbeelding

Dit is alweer bijna 4,5 jaar geleden.

nog geen seconde spijt van gehad.

Sjolvir

Berichten: 25289
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:48

Ik zocht een NL hond.. wou ook een NL hond, riep ik al jaren.

Maar helaas, er zat niets geschikts als er al iets zat wat wat kon zijn was hij al weg en ik had zelfs staffords en x staffordachtigen gewoon als gegadigden op mijn lijstje staan. (vorige hond was Staff x mechelaar), maar was echt volkomen kansloos.

Volgende probleem bij een NL hond was dat ik bij de asiels er geen ging krijgen, ik werk |o , ja duh... Maar heb al jaren een vaste honden oppas en die had ook toegezegd nieuwe hondje weer te willen doen.

Mijn eisen waren tussen de 1 a 2 jaar oud, moet met katten kunnen (heb ik zelf en de oppas ook en op stal lopen die ook) en moet alleen kunnen blijven en sociaal type zijn geen eenkennige hond.
Maat iets kleiner dan mijn vorige hond (dus minder dan 30 kilo). Gezond (mocht wel eventueel manco hebben dat geen beperkingen zou geven dus bv blind aan 1 oog oid)
Aan de leeftijds eis kon nog getornd worden de overige niet.

Gewoon niet vindbaar en zeker niet in de regio (kan maar beperkt auto rijden), maar ook daarbuiten niet (wel gezocht op internet).

Tja, dan ga je iets anders zoeken, dus herplaatsers van rasverenigingen zoeken van voor mij leuke rassen, ook niet vindbaar. Dan is er site van NL honden die herplaatst worden op FB, maar daar moet je voor betalen voordat je info krijgt, ja toedeloe!!!! Ga maar andere koe melken.
Op marktplaats stond toen ook niets en kennissen en vrienden wisten ook niets op dat moment.
(uiteraard wel weer als je net hond hebt).
En een pup van een rashond was voor mij pas echte no go, als er namelijk op deze planeet al te veel honden zijn, waarom zou ik er dan 1 bewust laten fokken???

Dus me maar eens in stichtingen ingelezen, kennis qua gezondheid is hier meer dan voldoende aanwezig om risico's in te schatten. Aantal malafide stichtingen zijn er wel te vinden met beetje googlen, dus gezocht naar andere.

Uiteindelijk me bij meerdere stichtingen gemeld en hondje dat al in NL zat in de opvang (voor mij harde eis, moet wel hond kunnen zien voordat ik hem neem) dorp verderop bekeken. Voldeed niet aan leeftijds eis, was nog maar 5 maanden, was teef (wou eigenlijk rue, maar ach... wat er aan zit kan eraf, wat er in zit kan eruit) wou kortharig, deze is half lang harig en toen was ze 10 kilo.. gegokt op dat ze 15 a 20 kilo zou gaan wegen (werd 20, da's mooi want wou wel iets downseizen, maar 15 had ik wel erg klein gevonden).
Heb nu super leuk hondje heeft met 250 euro gekost (meen ik) was toen nog niet gekastreerd, dan heb ik zelf laten doen op 6 maanden. Ze is overigens Roemeens.

Stichting daar werkt met locale vrijwilligers die daar opvang hebben, daar worden ook heel veel dieren gekastreerd en daar worden ook acties voor gehouden, maar ja... er worden daar nog steeds honden op straat gegooid (zo ook de mijne als pup over het hek van de opvang ) en aangezien ze er daar te veel hebben en er hier voor mij geen een vindbaar was, vond ik het vrij logisch er dan maar 1 van daar hier een warm mandje te bieden.

Zou ik het weer doen? Vermoedelijk welk, maar hopelijk pas over 16 jaar of zo.

(mijn vorige hond was gedumpt op een DA praktijk en die ervoor kwam uit een NL asiel, ben dus zeker niet van de fok maar hond of zo, meer van de er zijn al leuke genoeg, gewoon nog even zoeken)

Afbeelding

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:41

JoyCiej007 schreef:
Maar er worden er nu zo onwijs veel uit het buitenland gehaald terwijl de Nl asiels nog steeds stampendvol zitten..



Misschien eerst je argumenten even staven aan de werkelijkheid? De asiels in NL zitten niet vol, sterker nog: er zijn meerdere asiels in NL die zélf honden uit het buitenland halen :)* . Je komt nu over als iemand die een beetje zit te blaten.

MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:54

Ik weet niet of dit waar is!

Maar heb toevallig ergens laatst gehoord dat er in die landen gewoon honden gefokt worden om dan te laten adopteren?

Maar dus geen idee of dit waar is :+

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:55

MillyH schreef:
Ik weet niet of dit waar is!

Maar heb toevallig ergens laatst gehoord dat er in die landen gewoon honden gefokt worden om dan te laten adopteren?

Maar dus geen idee of dit waar is :+

Ik kan me best voorstellen dat er een hoop kaf tussen het koren zit :j

Palmera

Berichten: 9484
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 23:01

MillyH schreef:
Ik weet niet of dit waar is!

Maar heb toevallig ergens laatst gehoord dat er in die landen gewoon honden gefokt worden om dan te laten adopteren?

Maar dus geen idee of dit waar is :+

Of je komt met een fatsoenlijke bron of je houdt gewoon je mond i.p.v hardwerkende instanties die zwerfdieren opvangen ongefundeerd zwart te maken.

Ik heb ook ooit gehoord dat de aarde plat is. :roll:

Mizora

Berichten: 18122
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 23:02

Waarom zouden ze? Er zitten zat teven die drachtig bij hen terecht komen en dat nog naast alle jonge pups die over het hek gedaan worden. Het is dus goedkoper om gewoon die dieren te verkopen in plaats van er speciaal voor te fokken. Fokdieren moet je namelijk ook aanhouden en kosten dus gewoon geld.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 23:04

Palmera schreef:
Of je komt met een fatsoenlijke bron of je houdt gewoon je mond i.p.v hardwerkende instanties die zwerfdieren opvangen ongefundeerd zwart te maken.

Ik heb ook ooit gehoord dat de aarde plat is. :roll:

euh.... beetje fel niet?