Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19207
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 00:17

Die van mij met zo’n springveertje.
Al heeft ie laatste tijd een fetish voor een dop van m’n deo. :+
M’n andere heeft 1 muis waar ie gek op is. Maar die verstopt ie zo goed elke keer dat ik m niet kan vinden. En een veter.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 08:05

Hier zijn die springveertjes indd ook favoriet,
En kartonnen dozen :+ soms staat het halve huis vol met dozen omdat mijn vriend bij z’n beetje elke online bestelling de doos aan de katten geeft :')

Bloemetje75
Berichten: 1991
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 08:28

Hier hebben de 2 jonge mannen (6 maanden en 2 jaar) zich een week geamuseerd met een kartonnen tas. Ondertussen is het een kartonnen vel geworden met 2 handvaten….
Tijd voor een nieuwe. Dozen zijn uiteraard ook mooi maar Loki (ja doet zijn naam eer aan) kan ook prima spelen met een pen, trekt de was van het rekje, sjouwt met vieze voetbalsokken die hij bij de wasmachine vindt, vist de schone sokken uit de mand met te vouwen was, haalt dingen uit mijn handtas als hij de kans krijgt, kortom, het hele huis is zijn speeltuin.

kevinsky

Berichten: 1982
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 09:00

Heerlijk, die springveertjes ga ik eens opzoeken.

Nicky heeft een aantal kleine knuffeltjes. Die ze verzuipt in haar fontein, vervolgens de trap mee op neemt en als ze volgezogen boven aan de trap liggen. Gooit zij ze weer naar beneden. Dat heeft zo'n leuk effect! :')

Ook is ze dol op speeltunmels, daar rend ze met een noodgang in. En dan glijd ze met tunnel en al door de kamer. _O-

Ook speelt ze graag met cadeau slingers, daar kan ze zich uren mee vermaken.

En ze heeft een klein stuiterballetje daar wil ze mee apporteren als wij op de bank zitten.

Ons huis ligt letterlijk vol met katten speelgoed.aar zo te horen ben ik niet alleen. :))

Marcella

Berichten: 36775
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 09:41

_Elaine_ schreef:
Hier zijn die springveertjes indd ook favoriet,
En kartonnen dozen :+ soms staat het halve huis vol met dozen omdat mijn vriend bij z’n beetje elke online bestelling de doos aan de katten geeft :')

Dat gebeurt hier dus ook, maar eens in de zoveel tijd gaat daar de bezem door en denk Goh wat ruimte weer. :')

Zal nu wat lastiger zijn met een blinde hond erbij.

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:00

Mijn hele huis is een katten speeltuin. Ik heb 2 grote krabpalen. Een hoge krabton en kleine krabton en dan nog een kitten krabpaaltje maar die ligt opgeborgen tot er weer kittens zijn. Dadelijk komt er nog een werpkist waar ze zo ook graag in liggen. En dan een hele hoek met speelgoed. Daar staat een mand en daar vissen ze vanalles uit. Overal staan reismandjes maar niet in de weg. Ben blij met met een groot huis haha.

Marcella

Berichten: 36775
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:14

Ander huis vinden is echt drama op het moment. -O-

kevinsky

Berichten: 1982
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:57

Oh heerlijk xoranlover!

Ik hoop ooit een mooie kattenren in de tuin hebben. Met allemaal mooie klim opties. Maar dat lukt niet in dit huis, ooit :+

Een huis kopen/huren is nu idd nog niet echt een pretje Marcella.

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 18:26

<3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Needje

Berichten: 19207
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 23:57

Tof bankje!

purny

Berichten: 27528
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 18:49

Nou ik ben zo min of meer mijn zoektocht gestart.
Nu had ik een dierenasiel gebeld omdat ik een kat zag waar ik een beetje bij smolt. Zo'n lief meisje, lief kopje. Kortom de echte Princess Consuela bananahammock.
Ik had het asiel gebeld, ze was al gereserveerd. Moest een mailtje sturen.
Geef in het mailtje aan dat ik of een volwassen kat zocht maar het liefste een kitten wil.
Krijg ik een mailtje terug dat ze geen kittens plaatsen bij mensen die 4 dagen werken omdat ie anders alleen zit.

Ik ben nu wel een beetje allergisch voor asiels geworden.

En teleurgesteld.

Needje

Berichten: 19207
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 19:08

Hoezo. Ze hebben gewoon gelijk.
Fokkers plaatsen ook geen kittens alleen over het algemeen. Is niet voor niets.
Als je er eentje wil dan zou ik er één kiezen die gewend is om alleen te zijn. En dan kom je toch al snel op een volwassen exemplaar omdat ze het daar van weten dan.

purny

Berichten: 27528
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 19:19

Needje schreef:
Hoezo. Ze hebben gewoon gelijk.
Fokkers plaatsen ook geen kittens alleen over het algemeen. Is niet voor niets.
Als je er eentje wil dan zou ik er één kiezen die gewend is om alleen te zijn. En dan kom je toch al snel op een volwassen exemplaar omdat ze het daar van weten dan.

Ik zou ook echt niet de kat gelijk alleen laten. Maar omdat ik werk zou ik dus geen kitten kunnen nemen?

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 19:52

Zoals ik ook al in het andere topic zei. Ik als fokker plaats ook geen kittens alleen maar vind de reactie zoals je die krijgt wel bot. Ik leg altijd uit waarom ik een kitten niet alleen plaats. Samen met een ander kitten of samen met een volwassen kat geen probleem maar niet alleen. Vooral mijn ras niet. Die breken je huis af en zowel jij als kitten zijn niet gelukkig dan. Als ze samen zijn dan hebben ze elkaar om zich te amuseren. Als jij weg bent maar ook als je thuis bent want jij kunt als je thuis bent ook niet alle aandacht aan de kitten geven. Je moet koken, slapen huishouden. En dan is een kitten alleen erg alleen en dan heb je kans dat ze zich gaan vervelen en dingen gaan doen waar jij weer niet blij van wordt. Gelukkig zijn steeds meer mensen zich daarvan bewust.

purny

Berichten: 27528
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 20:15

xoranlover schreef:
Zoals ik ook al in het andere topic zei. Ik als fokker plaats ook geen kittens alleen maar vind de reactie zoals je die krijgt wel bot. Ik leg altijd uit waarom ik een kitten niet alleen plaats. Samen met een ander kitten of samen met een volwassen kat geen probleem maar niet alleen. Vooral mijn ras niet. Die breken je huis af en zowel jij als kitten zijn niet gelukkig dan. Als ze samen zijn dan hebben ze elkaar om zich te amuseren. Als jij weg bent maar ook als je thuis bent want jij kunt als je thuis bent ook niet alle aandacht aan de kitten geven. Je moet koken, slapen huishouden. En dan is een kitten alleen erg alleen en dan heb je kans dat ze zich gaan vervelen en dingen gaan doen waar jij weer niet blij van wordt. Gelukkig zijn steeds meer mensen zich daarvan bewust.

En hoe jij het omschrijft komt voor mij nu heel anders over dan enkel een zinnetje.
En zouden bijvoorbeeld 2 kittens wel kunnen?

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 20:21

Ja dat snap ik.

Ik denk dat 2 kittens een prima keuze is. Zij hebben elkaar als jij weg bent en zullen samen elkaar kunnen vermaken. Zij voorzien in elkaars behoefte als jij weg bent. Ik heb er 4. En ja Kito is een heel stuk ouder maar zelfs die speelt met de dames. Die dames en dan vooral de jongste 2 hebben echt heel veel aan elkaar. Soms kunnen ze elkaar niet luchten of zien maar anderzijds spelen die op zo'n manier met elkaar dat kunnen wij als mensen gewoon niet. Zij kunnen echt hun energie kwijt dan.

Needje

Berichten: 19207
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 07:18

purny schreef:
xoranlover schreef:
Zoals ik ook al in het andere topic zei. Ik als fokker plaats ook geen kittens alleen maar vind de reactie zoals je die krijgt wel bot. Ik leg altijd uit waarom ik een kitten niet alleen plaats. Samen met een ander kitten of samen met een volwassen kat geen probleem maar niet alleen. Vooral mijn ras niet. Die breken je huis af en zowel jij als kitten zijn niet gelukkig dan. Als ze samen zijn dan hebben ze elkaar om zich te amuseren. Als jij weg bent maar ook als je thuis bent want jij kunt als je thuis bent ook niet alle aandacht aan de kitten geven. Je moet koken, slapen huishouden. En dan is een kitten alleen erg alleen en dan heb je kans dat ze zich gaan vervelen en dingen gaan doen waar jij weer niet blij van wordt. Gelukkig zijn steeds meer mensen zich daarvan bewust.

En hoe jij het omschrijft komt voor mij nu heel anders over dan enkel een zinnetje.
En zouden bijvoorbeeld 2 kittens wel kunnen?


Je had ook verduidelijking kunnen vragen aan het asiel ipv meteen op je tenen getrapt te zijn.
Dan had je waarschijnlijk hetzelfde gehoord van hun.

purny

Berichten: 27528
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 09:46

Needje: Of het dierenasiel had het gelijk aan kunnen geven om teleurstellingen te voorkomen. Ik heb in het telefoongesprek aangegeven dat ik opzoek was naar een kitten of een volwassen kat.

Needje

Berichten: 19207
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 09:50

Blijkbaar is er aan de telefoon niet verteld dat je 4 dagen werkt en geen andere kat in huis hebt...

purny

Berichten: 27528
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 09:54

Needje schreef:
Blijkbaar is er aan de telefoon niet verteld dat je 4 dagen werkt en geen andere kat in huis hebt...

Het asiel is gewoon niet duidelijk in zijn communicatie geweest naar mij toe, ik misschien ook niet naar hun. Beide partijen zitten fout.
Ipv alleen maar een zinnetje neer te zetten hadden ze ook de uitleg kunnen geven die xoranlover mij heeft gegeven. Dat zou ook al een stuk beter overkomen.
Ze hadden ook kunnen vragen of ik werk.
Maar goed einde discussie.

Needje

Berichten: 19207
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 09:56

Het is nu iig duidelijk. Twee kittens is geen probleem.
Maar als jij echt maar 1 kat wil zou ik adviseren te kijken naar een oudere die gewend is alleen thuis te zijn.

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 10:29

Oef, wij hebben een paar slechte nachten achter de rug. Vaak komt Mae vlak voordat ik mijn bed uit moet mekkeren dat ze aandacht wil, maar de afgelopen paar nachten begon het al om 4 uur! :O
Voordat wij 's avonds naar bed gaan spelen we meestal nog even met haar en verstoppen we haar brokjes voor de nacht op een aantal verschillende plekken in de woonkamer. Over het algemeen houdt ze het dan wel vol tot wij weer uit bed moeten, maar de laatste tijd dus niet meer.
Vaak slapen we met de slaapkamerdeur dicht en ik heb gemerkt dat het gejengel ophoudt zodra je bij haar in de kamer bent. Ook zonder dat je haar eten geeft of uitgebreid met haar speelt. Toen de deur 's nachts maar open gelaten en dan komt ze inderdaad bij ons "liggen", wat inhoudt dat ze de halve nacht over ons heen banjert, omdat ze haar draai niet kan vinden. Vervelend, maar nog tot daaraantoe, tot ze om 4 uur 's nachts onze voeten gaat terroriseren, omdat haar jachtinstinct inkickt. Ook niet erg bevorderlijk voor de nachtrust. We hebben wel wat speeltjes voor haar liggen, maar ze zal niet zo snel uit zichzelf naar de pingpongballen grijpen bijvoorbeeld. Ik weet dus even niet zo goed wat we moeten.

Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn eventueel speeltjes waar de kat zich 's nachts zelf mee kan vermaken, zodat ze onze voeten niet bespringt?

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 10:37

Is ze alleen? Hier slapen ze ook bij ons maar zodra ze willen spelen zoeken ze een andere op ene gaan die pesten. Ons laten ze met rust.

Bloemetje75
Berichten: 1991
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 10:50

Hier vervelen ze ook elkaar…. Er zijn er maar 3 die mee naar bed mogen en dan ook maar 1 per keer. Die maken me hooguit wakker voor een knuffel of om beneden de deur open te doen. De andere poezen blijven sowieso beneden. Onze 6 maanden oude kitten zou ons ook wakker houden. Nu speelt hij met een andere kat als wij geen balletje of muisje etc willen gooien. Of hij sjouwt met sokken, trekt de was van het wasrek, graaft planten uit etc. Hij doet zijn naam eer aan.

Marcella

Berichten: 36775
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:27

Niet spelen in de slaapkamer, want dan is slaapkamer plek om te spelen terwijl dit een plek om te slapen is.