Katten!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 11:34

Wat een mooie klimbomen en voor een heel schappelijk prijs ook nog!

We hebben een ruime woonkamer, dus ruimte hebben we op zich wel. Het is vooral dat mijn vriend het idee heeft dat de kat het huis overneemt. Vandaar dat ik me afvroeg of er mensen zijn die het meer in hun interieur geïntegreerd hebben, zodat het wat minder opvalt. Al kan ik ook in onderhandeling of we het huidige krabmeubel kunnen vervangen door een hoger exemplaar, maar meer dan één plekje voor de kat is natuurlijk altijd fijn.
Overigens ligt ze ook net zo lief in het zonnetje op de vloer of in de vensterbank. Ze is niet zo van de holletjes.

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 11:50


Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 12:05

Tof zo met die boomstam dwars door de planken heen. Zo'n optie kan zelfs nog vrij low budget ook. Niet dat geld een issue is, haha.

Op zich hebben we nog wel een smal stuk muur (±1.20m breed) over boven het dressoir waar we wat planken kunnen ophangen. Zoiets is dan nog best een optie, zij het wat minder uitgebreid. Thanks.

Damelza

Berichten: 4682
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:21

Hier een kat die opeens aan de binnenkant een wat kale staart begint te krijgen, zou dat stress kunnen zijn van onze vakantie? Hij is wel gewoon thuis gebleven, met oppas.

Afspraak bij de dierenarts staat, maar dat kon pas volgende week. Vandaar dat ik deze vraag er toch even ingooi.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 17:11

Kan, maar kan ook door jeuk komen (bv wormen) of iets met anaalklieren of ander medisch iets. Zou dus met name het dierenartsbezoekje afwachten :j

Druif_01

Berichten: 8845
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:13

Ik heb hier weer een verkouden kat :roll: ik ben de enorm zieke katten nog vergeten dus zit er als een havik bovenop. Hij eet nog wel, heeft een beetje een snotneus, niest wat en knijpt wat met zijn oogjes. Hij is wel wat actiever dan gister, maar nog lang niet zijn eigen vrolijke stuiterbal. Ik zalf zijn ogen nu 3x per dag met Ophtosan, even kijken wat dat doet. Overigens wel contact gehad met de dierenarts, maar mag het nog even aankijken. Hopelijk knapt hij uit zichzelf volledig op. Wat een gedoe weer.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:43

Beterschap met de kat.
Bij mijn ouders is er vanmiddag een of andere oetlul geweest die een rotje in de tuin heeft gegooid. Mijn moeder was op dat moment bezig en de kat is zich half dood geschrokken.
Kat is naar boven gevlucht en nog niet naar beneden gekomen.
Ik kan daar zo boos om worden

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 22:41

Afbeelding
M’n nieuwe klimboom vanmorgen opgehaald en vanavond geplaatst.

Druif_01

Berichten: 8845
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 23:17

Oh wauw! Die is echt vet!

J0anieke

Berichten: 4935
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 00:10

Oh wauw! Heel tof!

Marcella

Berichten: 36839
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 01:31

Hey handmaid tail.

Gave klimboom zullen de katten blij mee zijn.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 16:13

Afbeelding
Chanen:
Je kant evt ook nog kijken naar springveertjes als speeltjes, gaan ze hier helemaal mee los, en is heel interactief omdat t alle kanten op vliegt :D

Loki heeft een paar x op de speaker gezeten, en tot t moment dat de hele plank incl speaker naar beneden kwamen :=
Hebben nu een plank met hele sterke beugels en schroeven gemaakt vlak boven de speaker, betaalbaar en goed te doen om zelf te maken

Afbeelding

Damelza:
Vervelend van de kale plek, maar er zijn zoveel oorzaken mogelijk indd.

Purny: wat ontzettend vervelend van die idioten met vuurwerk
Hier ook ik ook al regelmatig vuurwerk dat afgestoken wordt
Kat inmiddels weer van de zolder gekomen?

Needje
Toffe klimboom!

——————

Hier zijn de schatjes inmiddels alweer 1 jaar geworden vorige week.
Dus we zijn langzaam aan het rondkijken welk adult voer ze gaan krijgen.
Hoeveel proteïne bronnen wisselen jullie met elkaar af?

xoranlover

Berichten: 6637
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 18:01

Als je iets hoort maar het niet helemaal vertrouwd
Afbeelding


De kleine dame mag nog 2 weken uitrusten voor ze weer mee gaat naar show. Lekker dichtbij is in Panningen
Afbeelding

Afbeelding

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 19:11

_Elaine_ schreef:
Hier zijn de schatjes inmiddels alweer 1 jaar geworden vorige week.
Dus we zijn langzaam aan het rondkijken welk adult voer ze gaan krijgen.
Hoeveel proteïne bronnen wisselen jullie met elkaar af?


In het vers wissel ik met 3
Brokjes gewoon 1

xoranlover

Berichten: 6637
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 19:16

Vers krijgen ze bij mij eend, natuurmix en vleesmix en brok kalkoen voor Lanah, Kito en Elani en Nishi krijgt kip. Soms krijgen een beetje zalm brok maar niet zo vaak.

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:45

Vers is hier eend, lam en zalm.
En eend voor brok.
Heb er een die niet zo goed reageert op meeste kip producten.

xoranlover

Berichten: 6637
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:53

Lam eten ze hier niet. Kan ik voor zetten en Nishi eet met lange tanden 2 hapjes en denkt dan nah doe maar niet. De rest vind dat echt niet lekker en laat het staan.
Zalm is ook niet zo’n succes.
Welke brok geef jij?

Ik ben super blij met de kalkoen brok. En gelukkig een kip alternatief voor Nishi maar die eet het liefste vlees. Zij is niet zo van de brok.

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:39

Ik gaf Donna’s Duck van Power of Nature. Maar die was niet te krijgen laatst dus nu heb ik Farmina eend

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 23:55

Gave klimboom Needje!

@ Damelza en Druif: Beterschap met de kat.

@ Elaine: Bedankt voor de tip. Voor nu vermaakt Mae zich nog prima met de pingpongballen. Eenmaal aan de rol stuiteren die ook lekker de hele kamer rond. Mocht ze daar op uitgeleken raken, zal ik als afwisseling eens naar die springveren kijken.

Qua voer zitten wij nog op de brok die ze in het asiel voerden, Natural Health fish & beans. Inmiddels hebben we ook natvoer geïntroduceerd. Als uitprobeersel hebben we de multipack van Animonda Carny in huis gehaald. Hier zitten zes verschillende smaken in, maar de basis is allemaal rund, gemengd met iets anders, zoals kip, kalkoen, struisvogel, parelhoen of kangeroe. Ze eet ze allemaal net zo lief.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 07:25

Bedankt voor de antwoorden allemaal :D

Ik voer geen vers maar blik naast de brokken.
Na wat puzzelen zijn we uitgekomen op een menu van 5 verschillende eiwit bronnen (incl brok)
Dus dat maar proberen en kijken wat ze eten
(Je kan t leuk bedenken maar als hun anders beslissen heb je toch te luisteren :D)

Chanen:
Ja vind het erg jammer dat veel merken meerdere “smaken” aanbieden maar de basis dan eigenlijk altijd rund of kip is, waardoor je dus een overdaad krijgt aan 1 eiwit bron.
Tis een hele puzzel ze gevarieerd te proberen te laten eten en het betaalbaar te houden :=

Damelza

Berichten: 4682
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 15:38

SimoneeM schreef:
Kan, maar kan ook door jeuk komen (bv wormen) of iets met anaalklieren of ander medisch iets. Zou dus met name het dierenartsbezoekje afwachten :j


Zijn anaalklieren zaten inderdaad redelijk vol, dus die hebben ze gisteren geleegd. Nu is het even afwachten of dat inderdaad de oorzaak was :) Aan de huid was ook verder geen irritatie te zien.

Er waren verder geen vlooien te vinden en de kans op wormen achtte ze ook heel klein omdat hij naast het balkon niet buiten komt.

Andere vraag, zijn hier nog (sterke) automatische speeltjes die jullie aanraden?

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 16:48

Ja mijne hebben een stinkfret (zo noemden ze die op het bengalenforum dus zo noem ik ze ook)Die stinkt dus wel maar de katten vinden ze top.
Deze geloof ik
https://www.zooplus.nl/shop/katten/spee ... zoo/609693
Ik stop ze vaak weer in een zakje even weg. Dan stinken ze weer extra als je ze er uit haalt na een tijdje en dan zijn ze weer helemaal wild er mee.

Druif_01

Berichten: 8845
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 17:26

Woezel zit weer aan de antibiotica, druppels en ontstekingsremmers. Hij was niet heel ziek vind de dierenarts, maar omdat hij nog niet zo gek lang geleden wel hartstikke ziek was wilde ze dat graag voorkomen. Hij is weer zichzelf in elk geval en stuitert het huis weer rond, crisis afgewend ;)

Stinkspeeltjes…hier heb ik ooit valeriaankussentjes gekocht. Mijn hemel, stínken! Echt niet te harden gewoon. De katten vonden ze het einde, maar het was niet te doen. Die zijn dus in de container geëindigd.

Die stinkfret, stinkt die ook echt zo vreselijk of is het te doen?

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 23:12

Ja je ruikt m echt. Helemaal als ie nieuw is.
Daarom opbergen in plastic zakje die afsluitbaar is.

https://youtube.com/shorts/XzFZwefpYyU?feature=share
Geen idee waarom de kwaliteit na uploaden zo bagger is geworden.
Maar geeft een idee hoe mijne er op reageert.

xoranlover

Berichten: 6637
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 23:24

Hier gaan ze los op kattenveertjes en deze dingen:
Afbeelding


Echt Elani kan daar uren mee spelen.