Katten!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 20:16

xoranlover schreef:
Spannend wat voor iets wil je graag?

Kitten of oudere kat maakt mij niet uit, voorkeur gaat wel uit naar een kitten want die zijn zo lief en leuk. Ik zit ook nog te twijfelen of ik er 2 zal nemen.
Ik merk gewoon dat ik het heel erg mis, zit dagelijks op verhuisdieren te kijken

xoranlover

Berichten: 6637
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 20:59

Ja snap ik. Ik mis het om kittens te hebben. Volgend jaar weer :D

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 08:13

Ik vind kittens hartstikke lief en leuk. Maar ik denk niet dat ik ooit nog een kitten wil :')
De laatste twee waren wel echt terror. Ze zijn nu ongeveer een jaar en worden eindelijk wat rustiger. Het heeft er denk ook wel mee te maken dat ze nog te jong waren (ze zijn gevonden toen ze een week of 5/6 waren).

Mag ik vragen welk middel jullie gebruiken om te ontvlooien? We gebruiken nu frontline maar dit werkt niet meer voldoende.

Marcella

Berichten: 36839
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 08:25

Alexia is 1 jaar voorbij en denk nog steeds kitten te zijn. :+

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 08:48

Kitten of volwassen kat maakt mij niet in principe niet zoveel uit.

Damelza

Berichten: 4682
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:11

In mijn zoektocht had ik me eigenlijk voorgenomen om een oude kat te nemen of een kat die al heel lang in het dierenasiel zat. Helaas hebben we geen tuin en was dat eigenlijk vanuit alle adressen wel vereist, en een kat die altijd op straat geleefd heeft wil je dat ook niet ontnemen.

Uiteindelijk zijn we bij onze 2-jarige maine coon uitgekomen in het asiel.

Voor een kitten zou ik minder snel gaan, maar dat is dan meer uit principe.

xoranlover

Berichten: 6637
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:15

Lieszje schreef:
Ik vind kittens hartstikke lief en leuk. Maar ik denk niet dat ik ooit nog een kitten wil :')
De laatste twee waren wel echt terror. Ze zijn nu ongeveer een jaar en worden eindelijk wat rustiger. Het heeft er denk ook wel mee te maken dat ze nog te jong waren (ze zijn gevonden toen ze een week of 5/6 waren).

Mag ik vragen welk middel jullie gebruiken om te ontvlooien? We gebruiken nu frontline maar dit werkt niet meer voldoende.



Ik ontvlooi niet preventief.

En mijn poezen van 1,2 en bijna 4 denken allemaal dat ze nog kittens zijn.

eilleen333

Berichten: 12846
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:59

Lieszje schreef:
Ik vind kittens hartstikke lief en leuk. Maar ik denk niet dat ik ooit nog een kitten wil :')
De laatste twee waren wel echt terror. Ze zijn nu ongeveer een jaar en worden eindelijk wat rustiger. Het heeft er denk ook wel mee te maken dat ze nog te jong waren (ze zijn gevonden toen ze een week of 5/6 waren).

Mag ik vragen welk middel jullie gebruiken om te ontvlooien? We gebruiken nu frontline maar dit werkt niet meer voldoende.


Frontline werkt echt niet heel erg goed.
Voor vlooien adviseer ik van advantage, en anders bravecto of stronghold, die pakken ook teken.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 11:02

Damelza schreef:
In mijn zoektocht had ik me eigenlijk voorgenomen om een oude kat te nemen of een kat die al heel lang in het dierenasiel zat. Helaas hebben we geen tuin en was dat eigenlijk vanuit alle adressen wel vereist, en een kat die altijd op straat geleefd heeft wil je dat ook niet ontnemen.

Uiteindelijk zijn we bij onze 2-jarige maine coon uitgekomen in het asiel.

Voor een kitten zou ik minder snel gaan, maar dat is dan meer uit principe.

Ik wil ook zeker de asiels langsgaan.

J0anieke

Berichten: 4935
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 11:48

Lieszje schreef:
Ik vind kittens hartstikke lief en leuk. Maar ik denk niet dat ik ooit nog een kitten wil :')
De laatste twee waren wel echt terror. Ze zijn nu ongeveer een jaar en worden eindelijk wat rustiger. Het heeft er denk ook wel mee te maken dat ze nog te jong waren (ze zijn gevonden toen ze een week of 5/6 waren).

Mag ik vragen welk middel jullie gebruiken om te ontvlooien? We gebruiken nu frontline maar dit werkt niet meer voldoende.

Misschien beetje overbodige informatie, maar geef in ieder geval geen vlooien spul voor honden aan katten. Die voor honden zijn extreem giftig voor katten.

Better safe than sorry, daarom zeg ik t toch nog even.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:02

Wat leuk Purny!
De zoektocht naar een nieuw maatje is bijna net zo leuk als de nieuwe huisgenoot zelf!
Je gaat vanzelf wel iets tegenkomen waarvan jij denkt dat het goed bij je past


Qua ontvooing: ik doe dat niet preventief met mijn huidige katten.
Maar gebruikte vroeger altijd advantage


Onze huidige kittens (11maanden) zijn ook wel echt de duivels opzich, nooit eerder zulke terror katten gehad :')


Hier hebben ze gister een nieuwe (extra) krabpaal gehad
Helemaal happy zijn ze ermee :D
Afbeelding

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:29

Ik heb nu advantage besteld :)
Niet preventief intvlooien is helaas geen optie. Ik heb twee katten met een vlooienallergie.
Bedankt voor de tips!

Zal ik nooit doen hoor JOanieke :)

Bravecto en ook stronghold zijn tegenwoordig zijn alleen nog op recept. Bravecto heeft Bowie laatst gehad voor haar allergie. Misschien dat ik volgende week bij de dierenarts wel even ga vragen of ik het mee kan krijgen voor alle katten thuis. Zal wel wat duurder zijn maar het werkt wel weer langer.

We hebben nu vijf katten dus voorlopig komt er niets meer bij. Maar als er een nieuwe kat komt als we geen katten meer zouden hebben dan wordt het waarschijnlijk wel een asielkat.

Mooie krabpaal Elaine!
Altijd fijn als ze er ook daadwerkelijk gebruik van maken haha.

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:34

purny schreef:
Ik wil ook zeker de asiels langsgaan.

*valt binnen*
Wij (vriendlief en ik) zijn inmiddels zover dat wij onze eerste kat gaan adopteren. Ik ben met katten opgegroeid en vind het heerlijk om een beestje in huis rond te hebben lopen.
Afgelopen maandag zijn wij bij Stichting Haags Dierencentrum geweest. Gezien je woonplaats voor jou wellicht ook een goeie optie, of misschien ken je ze zelfs al wel.

Wij waren vooral blij verrast over het aantal katten die voldoende hebben aan een balkon als buitenruimte. In andere asiels lijken die ontzettend schaars, maar hier hadden we wel 15 katten om uit te kiezen! Verder had ik de indruk dat ze hun zaakjes daar goed op orde hebben, dus kreeg er ook wel een goed gevoel bij dat ze het juiste baasje bij de juiste kat zoeken en ze niet zomaar meegegeven aan de eerste de beste persoon die belangstelling toont.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:02

Chanen schreef:
purny schreef:
Ik wil ook zeker de asiels langsgaan.

*valt binnen*
Wij (vriendlief en ik) zijn inmiddels zover dat wij onze eerste kat gaan adopteren. Ik ben met katten opgegroeid en vind het heerlijk om een beestje in huis rond te hebben lopen.
Afgelopen maandag zijn wij bij Stichting Haags Dierencentrum geweest. Gezien je woonplaats voor jou wellicht ook een goeie optie, of misschien ken je ze zelfs al wel.

Wij waren vooral blij verrast over het aantal katten die voldoende hebben aan een balkon als buitenruimte. In andere asiels lijken die ontzettend schaars, maar hier hadden we wel 15 katten om uit te kiezen! Verder had ik de indruk dat ze hun zaakjes daar goed op orde hebben, dus kreeg er ook wel een goed gevoel bij dat ze het juiste baasje bij de juiste kat zoeken en ze niet zomaar meegegeven aan de eerste de beste persoon die belangstelling toont.


Ik zie idd vaak katten van het dierenasiel in den haag voorbij komen op Facebook, maar het aanbod wat er op de site staat vind ik vrij mager. Ik had namelijk verwacht dat asiels veel voller zouden zitten...
Ik ben zeker van plan als ik terug kom van vakantie in december om een kijkje te gaan nemen.

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 08:20

Het aanbod op de site komt ook niet overeen met het aanbod dat ze in werkelijkheid hebben. Ze zijn zo druk dat ze geen tijd hebben om de site bij te houden.
Afgaand op wat er online stond hadden wij verwacht dat er 2 of 3 geschikte katten voor ons tussen zouden zitten, maar uiteindelijk waren dat er met gemak 10. Het loont dus zeker om een open afspraak te maken.

Succes met de zoektocht!

kevinsky

Berichten: 1983
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 10:19

Onze Nicky was 4 jaar toen we bij ons kwam wonen. Dat ging echt perfect!

Ik had geen voorkeur voor jong of oud, zij kwam gewoon op ons pad.

En hoe kan je hier nou nee tegen zeggen?! Madam is geweldig in gekke bekken trekken :)) <3

Afbeelding

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:06

Oh geweldig!

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 22:07

Gisteren zijn wij voor de tweede keer naar de Stichting Haags Dierencentrum geweest en ditmaal zijn wij niet met lege handen terug gekomen, maar hebben wij een ontzettend lief poesje geadopteerd. :D
Ze wordt op een jaar of twee geschat en is enorm speels. Ze konden ons alleen niet met zekerheid vertellen of het ook een schootkat is of zou worden. Nou, inmiddels weten wij het antwoord op die vraag wel. Ze lag binnen het uur na aankomst prinsheerlijk bij ons. <3

Afbeelding

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 22:08

Heerlijk!

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 00:47

Wat een leukerd Chanen!
Heeft ze al een naam?

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:12

Zo simpel blijkt het bedenken van een passende naam, waar je het ook nog eens allebei mee eens moet zijn, niet. Zelfs over de schrijfwijze was discussie. :')
Inmiddels zijn we er wel zo ongeveer uit dat dit kleine meisje Mae gaat heten.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:04

Wat een mooierd Chanen.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 17:45

Wat een schatje Chanen, hele leuke naam ook
Veel plezier met haar! <3

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:48

Ondertussen zijn we bijna vier weken verder en heeft mijn vriend een hele rollercoaster aan emoties doorgemaakt omtrent de kat. Hij vond het de eerste paar dagen ontzettend leuk, totdat hij een avond alleen thuis was en de kat tijdens het koken maar op het aanrecht bleef springen. Het blijkt dat ze dol is op aardappelschillen. :') (Ja, ik weet dat die giftig zijn, dus nee, die krijgt ze uiteraard niet.)

Ook de meubels moeten het ontgelden. Gelukkig heeft ze het krabmeubel inmiddels ontdekt, maar de overige opties (o.a. sisal en kartonnen krabplank) laat ze links liggen. We hebben de boel nu maar afgeplakt met dubbelzijdig tape. Vindt ze niet leuk. :o

Qua speeltjes vermaakt ze zich gelukkig prima met de hengel, pingpongballen en in ringen geknipte closetrollen. Ik merk alleen dat ze behoefte heeft aan hoogtes en helaas staan de hoogste kasten bij ons naast de keuken. Wegens gebrek aan muren (we hebben ramen rondom) is dat ook de enige plek waar ze kunnen staan, maar dat resulteert er in dat ze nu via het aanrecht op de kasten springt. Ze mag van mij een heleboel, maar het aanrecht is nou net de enige plek waar ik haar echt niet wil hebben. Tegelijkertijd vindt mijn vriend de woonkamer met één halfhoog krabmeubel, een paar pingpongballen en een kartonnen doos nu al op een dierentuin lijken, dus de opmerking dat we er misschien nog een klimoptie bij moeten creëren werd niet gelijk heel enthousiast ontvangen. Ik ben daarom wel benieuwd of jullie nog stijlvolle opties hebben. Weggewerkt in meubels of verwerkt in een plankenwand ofzo. Ik zat zelf aan dat laatste te denken, aangezien ik nog wel wat loze ruimte heb boven ons dressoir.

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 11:22