Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:43

Hoi, mag ik mij hier melden? Eigenaresse van gecastereerde kater Bailey
Bailey is geboren bij mijn ouders, leuk verhaal!
Wij vonden een al wel wat oudere kitten op straat helemaal onder de vlooien, had tussen elk teentje 10 teken zitten. Wij naar de dierenarts en was niet gechipt, dus we hebben haar gehouden. Maar uiteraard bleek ze dragend te zijn. Ze heeft drie gezonde kittens gekregen waaronder Bailey! De moederkat was bevallen op mijn kamer en tilde elke nacht de kittens onder mijn oksel en ging dan zelf even op pad. Zo lief <3 <3

Maar een paar jaar later kregen wij een derde hond en daar was Bailey bang van. Heeft dus 2 jaar op zolder gelegen en dus weinig aandacht etc. etc.

Ik woonde op mezelf en wilde echt heel graag een huisdier, dus afgesproken om hem in huis te nemen en kijken hoe het zou gaan. Dan zou hij altijd terug kunnen mocht het niet gaan.

Maar het gaat geweldig. Wij hebben hem nu ruim een half jaar en hij veranderd echt met de dag. Hij is dol op aandacht. En iets wat we nooit verwacht hadden, hij ligt sinds 3 dagen op schoot. En hij was echt totaaaaal geen knuffelkat. Maar er is iets in hem geknapt. Want als je gaat zitten springt ie meteen op schoot haha. Geweldig <3


Hier was hij nog bij mijn ouders: stukje dunner ook _O-
Afbeelding


En nu wordt ie hier heerlijk vertroeteld en is alle aandacht voor hem!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Druif_01

Berichten: 8844
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:18

xoranlover schreef:
Ga je ze op de pik zetten of wat is de bedoeling? Hoe oud is Blue nu?


Wat een briljante typo :D zeker in deze context

Marcella

Berichten: 36831
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:52

Zodra ik de financiële ruimte heb wordt Blue inderdaad gesteriliseerd. Vind verder fokken zonder papieren niet handig in verband ook met bloedlijnen. Zo snel mogelijk als kan in ieder geval.

Blue is een beetje van de leg af en neem niet echt de tijd of rust om te slapen. Die is over een paar dagen helemaal kapot. :=

Hopen dat ik vannacht kan slapen. :=

xoranlover

Berichten: 6635
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 01:38

Oh jezus wat een typefout :oo

Nee dan snap ik dat je niet gaat fokken.

xoranlover

Berichten: 6635
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:09

Kito en Nishi hebben zich vanmiddag geamuseerd met de tv _O- >;)

We kwamen thuis en de tv stond aan. Die was zeker te weten uit toen we gingen. >;) En de afstandsbediening konden ze ook niet aan _O-

Denk dat Google even lollig wilde zijn :oo

Druif_01

Berichten: 8844
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:38

Xoran :D

Ik heb even een paardgerelateerde vraag. Ik zie dat Indoor Brabant er weer aan komt en nu dacht ik dat dat misschien leuk was om heen te gaan met mijn stiefdochter. Ik ben er nooit geweest en zie nu dat er een aparte ‘the kids master’ is. Wat houdt dit precies in? Is dit leuk voor een meisje van 10? Heb je dan alleen toegang tot het kids deel? En heb je dan gewoon de gehele dag toegang? Vragen. Vragen. Vragen ;)

Marcella

Berichten: 36831
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:15

Afbeelding
Afbeelding
Beter oplossing gemaakt voor de plantenbakken en dit is ook minder gevoelig voor de wind. Kan ik binnenkort nieuwe wortels, sla en radijs zaaien. :D

Marcella

Berichten: 36831
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 10:32

Afbeelding
Blue haar cadeautje gisteren avond. <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Samen gluren. <3 :') En ja ramen zijn vies, maar met 2 bouwplaatsen en hoop wind hopeloze zaak. :')

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 12:28

T is nu ook niet echt weer om je ramen te lappen :+

Hier waren de katten gister ondeugend.. Jessie klimt te krabpaal in, en dat gaat niet plankje voor plankje maar via de moeilijkste weg; langs de zijkant, via de palen omhoog klauteren. Nu is Jessie wat minder soepel dan Sammie.. Je kon de klok erop gelijk zetten dat het eens mis zou gaan, en ja hoor! Jessie was te fanatiek, wilde te vlug, en donderde van boven naar beneden. Ze redden zich wel, maar je schrikt je eigen een ongeluk :+ gelukkig niks aan de hand :=

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 11:38

Is ze niet om te zoenen <3

Afbeelding

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 15:07

Ik meld me ook even als dat mag :wave:

Heb al zoveel mooie katjes zien passeren hierboven <3 en nu kan ik ook meekletsen, want heb sinds 31 december deze beauty in huis :))
Afbeelding

Hij heet Tegeltje en is een Britse langhaar van 2,5 jaar oud (heeft nog evenveel energie als een kitten :+ ). Ik heb hiervoor nog nooit zelf een kat gehad, dus het is voor mij nog wennen en uitzoeken, hij lijkt het al goed gewoon hier :P

Sinds kort gaan we ook wandelen in het park, dat lijkt hij steeds leuker te vinden :D

Als jullie nog goede YT-kanalen/blogs/websites/... weten waar interessante katteninfo opstaat, laat het gerust weten :D

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 15:46

Iolanthe schreef:
Ik meld me ook even als dat mag :wave:

Heb al zoveel mooie katjes zien passeren hierboven <3 en nu kan ik ook meekletsen, want heb sinds 31 december deze beauty in huis :))
[ [url=m/kElXz9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij heet Tegeltje en is een Britse langhaar van 2,5 jaar oud (heeft nog evenveel energie als een kitten :+ ). Ik heb hiervoor nog nooit zelf een kat gehad, dus het is voor mij nog wennen en uitzoeken, hij lijkt het al goed gewoon hier :P

Sinds kort gaan we ook wandelen in het park, dat lijkt hij steeds leuker te vinden :D

Als jullie nog goede YT-kanalen/blogs/websites/... weten waar interessante katteninfo opstaat, laat het gerust weten :D


Catmoneo vind ik een hele fijne site!

Marcella

Berichten: 36831
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:43

NatasjavE schreef:
Is ze niet om te zoenen <3

[ [url=m/6oEhbZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Om op te vreten. :P :')

Iolanthe welkom met je knappert.

Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 23:30

Voert iemand van jullie Edgard Cooper? Momenteel voer ik applaws waar mijn poezels het goed op doen, maar de proefverpakking van Edgard Cooper ging er ook goed in. De duurzame verpakking spreekt me wel aan.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:41

Weet iemand of dit normaal is? Heeft dit te maken met het verharen? Sammie zit onder de huidschilvers.. :\
Afbeelding

Foreverkliek

Berichten: 1355
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:54

Het kan een allergische reactie op een vlooienbeet zijn. Frutsel heeft dat ook. Ik ben daarom 2 weken geleden alweer begonnen met vlooiendruppels maar helemaal voorkomen lukt me niet.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:48

Foreverkliek schreef:
Het kan een allergische reactie op een vlooienbeet zijn. Frutsel heeft dat ook. Ik ben daarom 2 weken geleden alweer begonnen met vlooiendruppels maar helemaal voorkomen lukt me niet.


Ik heb vorige week alleen het pipetje voor wormen/vlooien weer gegeven maar krijg dit eigenlijk nooit. :/

Nathalie__

Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 22:22

Afbeelding
Vandaag voor het eerst Noa los buiten gehad, voorheen alleen met een tuigje. Het was eerst zeer spannend, maar uiteindelijk ging ze toch op onderzoek en spelen met mij en de hengel. Op de foto zou ze net een sprong/sprintje trekken richting de hengel.
Nu nog even een kattenluikje kopen. Iemand ervaring met die van Trixie 4-weg Luik? Deze vind ik er wel ‘mooi’ uit zien.

nafkedemi

Berichten: 1307
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:26

Afbeelding
Een diva meld zich weer eens even

Marcella

Berichten: 36831
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:28

Knappert.

Blue wordt ook steeds meer een diva.

nafkedemi

Berichten: 1307
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:31

Heerlijk toch als er een kop op zit

Marcella

Berichten: 36831
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:44

Mevrouw wenst niet vast gepakt te worden. Borstelen alleen als mevrouw zin heeft anders lig je open. Als er in de nacht veel wind is moet ik wakker worden en met arm boven de dekens liggen zodat mevrouw erin kan kruipen. Uitslapen echt niet 08.00 uur wakker worden en 08.30 uur moet deur open zijn (soms ook eerder maar dan draait baas zich gewoon om en slaapt verder ook als er poging gedaan wordt om dekens te verwijderen). :')

Heerlijk die dieren. Zit er nu eentje mij zeer doordringend aan te kijken. _O- _O-

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:51

Ahhh wat fijn Noa los in de tuin.

Nafkedemi die diva van jou is wel serieus knap <3

Hier vandaag dagje rust en Crufts kijken, Arya wilt ook agility gaan doen haha. Gisteren nog even lekker aan de lijn in de tuin geweest wat ze fantastisch vond!
Afbeelding
Afbeelding

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 23:13

Onze Jessie zegt ook even gedag <3

Afbeelding

nafkedemi

Berichten: 1307
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 08:01

Leuke foto's weer en idd heerlijk divagedrag!