Katten!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DideH
Berichten: 7023
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:50

Hahahha mooi man. Kennelijk gaat Milo goed met kleine kinderen. Hij is nu dan ivm de warmte bij mijn ouders. Mijn moeder past regelmatig op kleine kinderen, kreeg net filmpje door met milo naast een van die kinderen, die steeds handje naar milo uitsteekt. Allemaal best, snuffelt een beetje aan die handjes. Op gegeven moment krijg ie een pets op zn hoofd door dat gezwaai met die armpjes, kijkt zo >;) #), draait zich om met uitdrukking: "oke doei.". Geen agressieve reactie ofzo :)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 00:31

Wat een leuke katten komen er weer voorbij zeg <3

Sammie is sinds een week of 2 echt heel erg gefixeerd op onze wasmand.. Die staat er dus echt al sinds voor ze bij ons kwamen wonen en er is nooit wat aan de hand geweest, maar sinds een week of 2 heeft hij regelmatig momenten dat die wasmand doodeng is.. Hij loopt er zo, zonder problemen langs en vervolgens draait hij zich om en staat meneer er zo bij..
Afbeelding
En bij elke beweging die je dan maakt spring hij een meter de lucht in ban schrik.

In het begin dacht ik; misschien een beestje? Misschien hebben we wel muizen waar wij niks van weten, maar niks. Een lege of volle wasmand maakt niets uit. Er is gewoon niks. Er is niks veranderd, niks nieuws echt helemaal niets. Vind het zo vreemd, en het lijkt ook steeds erger te worden >;) ik snap er echt niets van.. :+

Overigens zijn de heren gister weer bij de DA geweest voor de entingen en DA was erg tevreden :D Ze vond Jessie een hele grote, lange kater. Sammie is net wat kleiner en smaller gebouwd, waar jessie heel rond en grof is. Jessie zijn ribben staan ook een stuk ronder dan die van sammie en jessie is dan ook de zwaarste van de 2. Waar de andere 2 artsen die we gezien hebben vonden dat jessie wat te zwaar was, was deze juist heel tevreden over zijn gewicht, en vond hem absoluut niet te zwaar. (Beetje dubbel he, eigenlijk) Ik vroeg of het oké was als ik ze allebei rond die 5 kilo zou houden en dit was prima. Sammie zat op 5.03 en jessie op 5.33 en dan komen we uit op 30 gram verschil wat ze als kitten ook verschilden :D

Verder heeft jessie een nagelpedicure gehad en zijn voor het eerst in zijn 2 jarige leventje zijn nageltjes geknipt. Ik durf dat niet zelf te doen omdat ik bang ben dat ik te diep knip, en een voordeel, bij de DA is hij heel braaf en onder de indruk dus dan laat hij dat maar gebeuren. Jessie zijn nagels waren vrij lang, en vlijmscherp, doet zijn nagels ook minder vaak dan Sammie, dus gevraagd of ze niet te lang waren een of ze die wat bij wilden knippen. Kan hij er mooi weer even tegenaan!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 06:45

Ik durf ook geen nagels te knippen hoor.
Fausto gaat donderdag voor een pedicure.

Voor het eerst sinds 16 overigens. Het was nooit nodig. Hij krapte zijn nagels aan een krabpaal en de bomen buiten.
Maar dat doet ie niet meer. Hij heeft artrose in zijn heupen en kan zich niet meer goed schrap zetten.
Hij probeerde wat te krabben aan het kleed(beetje jammer) maar dat werkt niet goed.
(En uiteraard is de krabplank op de grond om een op andere reden afgekeurd :+ )

Hij blijft nu sinds kort met z’n nagels soms hangen in de bank. Wel sneu. Staat hij ongelukkig te kijken en moet ik hem los maken.

@loveuggs, wat gek dat hij de wasmand ineens zo eng vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 07:10

Jessix schreef:
Wat een liefjes! Nog heel jong of niet? :)


Ja klopt inderdaad! Ze zijn 14 maart geboren!

@loveuggs: wat gek dat hij er nu ineens zo op gefixeerd is!

Hoe houden jullie katten zich met de warmte?

Marcella

Berichten: 36876
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 07:45

Ik durf ook geen nagels te knippen, maar voor kitten kom wil een vriendin het wel doen en anders even langs da.

Jessix

Berichten: 16495
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:04

Ik knip geen nagels, die hebben ze hier wel nodig om in de bomen te kunnen klimmen. Anders gebeuren er ongelukken. ;)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:22

Jessix schreef:
Ik knip geen nagels, die hebben ze hier wel nodig om in de bomen te kunnen klimmen. Anders gebeuren er ongelukken. ;)


Maar dan slijten ze ook voldoende vanzelf af toch?

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:28

DA vertelde mij dat je de nagels van de achterpoten eigenlijk niet hoeft te knippen omdat deze niet in kunnen groeien en deze harder nodig hebben om te klimmen. Dacht altijd dat die van mij zich vast grepen met de voorpoten :+

Jessie hoor je ook tikken met lopen. Ik dacht dus echt; nagels te lang. Maar jessie blijkt gewoon zo lui te zijn, dat hij zijn nagels niet intrekt.

Ik heb overigens spijt dat ik sammie zijn nagels niet meteen heb laten doen...
Afbeelding
Sammie donderde van de rand van het bed af vannacht, midden in mijn gezicht...

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:11

Oeps.. niet handig van hem!


Wat een hoop mensen die niet zelf de nagels knippen. Hier wel hoor, en is gelukkig geen enkel probleem. Ik ga op de grond zitten, parkeer de kat tussen mijn benen en dan is het zo gepiept. :)
Nou moet ik wel zeggen dat die van ons erg makkelijk zijn en het gewoon maar laten gebeuren, hooguit met wat gemopper. := Als het een strijd zou zijn, zou ik het ook laten voor wat het was, haha. :evaw:

Mando

Berichten: 15735
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:42

Nagels knip ik iedere 2-3 weken van alle 3.
Pak ze beet, leg ze op hun rug tussen mijn benen en knip de haken eraf met een gewone nagelknipper voor mensen.
Doe ik al zolang ik katten heb. Aangezien het binnenkatten zijn groeien ze best snel.

Heb ik van jongs af aan gedaan en ze geven er niets om. Ja Maes was wat dwars de eerste 5x maar dat went snel.

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:39

Ik mag niet aan meneer z'n poten zitten, al zou ik maar wat graag de scherpe puntjes van de nagel knippen :roll:

Ik meld me even omdat ik vanwege een operatie een tijdje bij mijn ouders thuis zit nu, met kat. Dit is voor het eerst dat hij op een vreemd adres is.
Hij gedraagt zich net zoals de eerste paar dagen nadat ik hem heb geadopteerd, hij verschuilt zich en wil niet eten, drinken of op de kattenbak gaan. Hij zit hier nu anderhalve dag, ik heb hem wel kunnen overhalen een klein hapje te eten, maar ik vind het eng dat hij zijn behoefte niet doet. Ik heb hem ook niet zien drinken.

Vannacht heeft hij een rondje gelopen, en net toen ik boven kwam was hij ook aan het rondsluipen, maar zodra hij me zag dook hij weer in een hoekje weg. Ik vind het heel vreemd, want thuis is hij niet bij me weg te slaan en slaapt hij min of meer bovenop me.

Moet ik hem maar met rust laten?

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:55

Kan je de ruimte niet beperken voor hem? Jouw slaapkamer bijvoorbeeld? Is ook niet ideaal, dat begrijp ik, maar dan komt er niet zo veel op hem af.
Succes met je herstel!

Jessix

Berichten: 16495
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:09

NatasjavE schreef:
Jessix schreef:
Ik knip geen nagels, die hebben ze hier wel nodig om in de bomen te kunnen klimmen. Anders gebeuren er ongelukken. ;)


Maar dan slijten ze ook voldoende vanzelf af toch?

Ik vermoed van wel. Heb eigenlijk nooit een kat gehad waarbij ik heb moeten knippen.

Jessix

Berichten: 16495
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:12

LoveUggs schreef:
DA vertelde mij dat je de nagels van de achterpoten eigenlijk niet hoeft te knippen omdat deze niet in kunnen groeien en deze harder nodig hebben om te klimmen. Dacht altijd dat die van mij zich vast grepen met de voorpoten :+

Jessie hoor je ook tikken met lopen. Ik dacht dus echt; nagels te lang. Maar jessie blijkt gewoon zo lui te zijn, dat hij zijn nagels niet intrekt.

Ik heb overigens spijt dat ik sammie zijn nagels niet meteen heb laten doen...
[ [url=m/IZrmNA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sammie donderde van de rand van het bed af vannacht, midden in mijn gezicht...

Die van mij komen in het bos en zijn echt slinger apen. Juist met uit de boom klimmen hangen ze echt aan de voorpoten. Deel de mening van he dierenarts dus niet. :)

lor1_1984

Berichten: 12077
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:31

Kesje, ben je al geopereerd?
Want dan kan het nl zijn dat hij je geur niet herkend of de ziekenhuisgeur eng vindt.
Ruimte even beperken kan ook zeker helpen, sommige katten gedijen niet zo best in een vreemde omgeving en hebben meer tijd nodig om te wennen waar andere katten uit de transportmand stappen en rondlopen alsof ze nooit anders gewend zijn.

Ik knip Aife's nagels zelf.
En toen ze vorige week een open abcesje had wat bleef rommelen omdat haar vacht erin bleef plakken heb ik haar ook geschoren op die plek.
Vond ze niet leuk maar ik ben er zonder krasje vanaf gekomen, gewoon omdat ze zo zachtaardig is dat ze niet gaat vechten.
Abcesje is nu weg, zit wel een korstje op maar verwacht dat die er de komende week wel af valt. :)

En de logeerkat die gisteren weg zou gaan is er nog.
Iig t/m woensdag maar kan ook langer duren.

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:43

Lisette0 schreef:
Kan je de ruimte niet beperken voor hem? Jouw slaapkamer bijvoorbeeld? Is ook niet ideaal, dat begrijp ik, maar dan komt er niet zo veel op hem af.
Succes met je herstel!


Dankje, herstel komt wel goed ;)

Ruimte beperken kan niet echt, de zolderkamer (mijn kamer) is gewoon groot. Aangezien hij mijn kat is, ga ik hem niet in andermans slaapkamer zetten met kattenbak en al. De eerste verdieping is niet af te sluiten van beneden, en daar zit de hond, bovendien mag hij absoluut niet naar buiten ontsnappen.

@lor1, ik ben al geopereerd ja, mijn moeder heeft hem mee naar huis genomen terwijl ik in het ziekenhuis was. Ze heeft ook eerder op hem gepast bij mij in huis, toen at hij ook niet, maar was verder niet bang. Hij kan érg slecht tegen verandering blijkbaar.

Gekke beesten. Bij mij zo enorm brutaal, maar eigenlijk een gigantisch watje. Hij lijkt al wel wat minder gestrest, hij spint wel als ik hem ga aaien en ligt nu ook op zijn zij, hij heeft alleen nog pleinvrees. Ik hoop wel dat ik vandaag wat ontlasting vind, daar maak ik me meer zorgen om. Hij heeft al zeker 2x een rondje gelopen (geslopen, eigenlijk) dus ik denk dat ik hem maar gewoon even laat, af en toe check ik hem even.

Wanneer zou ik me zorgen moeten maken om het behoefte doen?

Ik hoor hem trouwens ook tikken als hij loopt, bij zijn achterpootjes trekt hij zijn nagels nooit in.

*edit: ben wel blij dat deze zomer een oppas heb gekozen in plaats van pension, als ik zie hoe hij reageert...
Laatst bijgewerkt door Kesje op 28-06-19 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Berichten: 30539
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:44

Ik knip de nagels ook elke 3 weken ongeveer zelf. Las al het herkenbare verhaal hier: tussen de benen parkeren en knippen. Die van mij zijn ook heel makkelijk. :)

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:32

Wij laten de nagels knippen bij de dierenarts. Hebben het zelf nog niet hoeven proberen.

We hebben net allemaal spullen besteld voor ht afsluiten van 't balkon. Ik hoop dat het werkt en ze snel lekker naar buiten kunnen!

Mandyy

Berichten: 30539
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:58

Wat heb je besteld?
Ik had in de tijd dat ik een balkon had net gespannen van zooplus en dat werkte heel fijn.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:51

Moet eigenlijk dakterras zeggen :')

Palen met muurklemmen en balustrade klemmen van Trixie. En verstevigd net.
Afbeelding

lor1_1984

Berichten: 12077
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:03

Kesje; dat kan idd de oorzaak zijn.
Jij was weg, je moeder haalde hem op en zette hem in een vreemde omgeving, jij kwam terug maar met ziekenhuisluchtje en hij voelt wsl ook aan dat jij niet 'fit' bent.
Is niet niets allemaal en zeker niet als hij al niet goed tegen verandering kan. :(:)
Wat je kunt doen is een paar keer per dag bij hem gaan zitten en verder alle ruimte geven om te wennen.
Evt kun je iets ter ondersteuning geven zoals Beaphar No Stress (de pipetten), dat kalmeert wat en haalt de randjes vd stress/angst af en zo'n verdamper voor in het stopcontact (adaptil?) kan ook helpen/ondersteunen. :)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:08

Doe je goed tutti! Ben benieuwd!

Beterschap kesje!

Ik weet niet wie het vroeg, maar qua krabpaal, wat is je max bedrag? Ik heb echt een hoge, zeer stevige van zooplus. Mijn katers van 8kg hebben hem nu 3 jaar en nog niet stuk. Onze eerste goedkope paal ging al snel in gruzelementen. Goedkoop is dus niet altijd voordelig.

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:02

Meneer Calzone heeft inmiddels de kattenbak gebruikt en ligt nu naast me op bed. <3 Ik denk dat hij de angst nu wel heeft overwonnen. Ik maak me soms iets te snel zorgen om hem, geloof ik :o

xoranlover

Berichten: 6652
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:32

Ik knip van kito en zika de nagels niet. Geloof me ik ben heel wat gewend en als het moet kan ik het wel maar bij Kito waag ik me er niet aan. Hij houd ze gelukkig zelf goed bij. Zika kan ik ze wel knippen maar is niet nodig. Nishi moet ik ze knippen. Is verplicht voor show. Dus die moet wel. Meestal doet mijn vriend dat. Maar ze is niet heel moeilijk miept wel maar goed ze miept bij wel meer dingen :') ( T is een echt vrouw zou mijn vriend zeggen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 00:53

IMJ schreef:
Doe je goed tutti! Ben benieuwd!

Beterschap kesje!

Ik weet niet wie het vroeg, maar qua krabpaal, wat is je max bedrag? Ik heb echt een hoge, zeer stevige van zooplus. Mijn katers van 8kg hebben hem nu 3 jaar en nog niet stuk. Onze eerste goedkope paal ging al snel in gruzelementen. Goedkoop is dus niet altijd voordelig.

Ik stelde deze vraag. Budget zit rond de 150 euro. Welke heb jij?

De krabpaal hebben ze nog niet stuk gekregen. Wel hebben de boefjes de hele onderkant van de bank gesloopt waardoor ze in de bank konden kruipen. Vriend heeft er nu maar een houten plank onder getimmerd zodat de bank van de onderkant weer dicht is. Ze waren er niet heel blij mee volgens mij :') ze hebben een half uur met zn 2 onder de bank liggen zoeken naar de opening. Die er nu dus niet meer is.