Katten!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 23:54

Zal eens naar die palen kijken, goeie tip!

Met binnentuinen bedoel ik de ruimte tussen mijn straat en die eraan parallel loopt. Alle ruimte er tussen zijn tuinen, uitbouwen, balkons en dakterrassen van omwonende. Buren hebben een Bengaal en die loopt hier ook rond. Flexibel en sterk beest en die komt er ook niet uit. Zouden eventueel ook een GPS band overwegen bijvoorbeeld.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 06:58

GPS band ga ik straks ook doen.

Maar voorlopig mogen die van mij niet naar buiten. Moeten hoe dan ook eerst gecastreerd zijn. En ik wil ze echt eerst goed in huis gewend hebben en geleerd te luisteren naar hun naam.

Mogen ook niet s’nachts buiten en zo.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 07:08

Weten mensen wel dat het jullie katten zijn? Dat zou ik iig eerst laten weten..

Mijn siberen komen alleen in onze afgesloten tuin. Ze worden zo plat gereden. Zijn al zo veel generaties niet buiten de tuinen geweest.. volgens de Fokker kennen ze echt het gevaar van een auto niet.

Ik ga het iig niet uitproberen.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 07:21

Klopt inderdaad, kregen wij ook te horen. Siberen kunnen gevaar echt heel slecht inschatten en gaan op auto’s af om ze te knuffelen.
Vind het zelf daarom ook te tricky. Maar misschien valt het mee natuurlijk :)

Jessix

Berichten: 16495
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 07:23

NatasjavE schreef:
GPS band ga ik straks ook doen.

Maar voorlopig mogen die van mij niet naar buiten. Moeten hoe dan ook eerst gecastreerd zijn. En ik wil ze echt eerst goed in huis gewend hebben en geleerd te luisteren naar hun naam.

Mogen ook niet s’nachts buiten en zo.

Zo heb ik het gedaan, op de GPS band na. Zijn pas naar buiten gegaan met 9 maanden, na castratie. Ze luisterde de toen al super naar hun naam.

Bij mij zijn ze ook echt van cattery naar boerdery gegaan, grap ik altijd met hun fokker. Maar ze hebben net zo veel instinct als mijn vroegere erf katten. Ze zijn ook absoluut niet benaderbaar voor andere mensen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 07:24

Wij wonen direct aan een afgeloten boomgaard en park. Ze hoeven geen weg over om daar te komen.
Voorzijde diepe voortuin maar daar komt onze kat zelden tot nooit. Straat is verder een 30 km zone. En alleen in de spitstijden druk.

Een klein risico blijft het altijd. Maar de tuin is bij ons niet af te sluiten. Het laatste deel van ons hek is namelijk maar 1.25 hoog en mag vanwege een zichtlijn vanuit een andere straat niet verhoogt worden.(huizen staan rondom het park/boomgaard gebouwd)
Daarnaast 6 meter breed en 25 meter lang.
Door de breedte (of eigenlijk het smal zijn) en inrichting lukt een kattenren ook niet.

Moeder van de kat mag overigens buiten fokperiode ook buiten lopen.(heeft hetzelfde probleem...heeft de tuin proberen af te sluiten maar het lukt niet.)

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 07:26

NatasjavE schreef:
Wij wonen direct aan een afgeloten boomgaard en park. Ze hoeven geen weg over om daar te komen.
Voorzijde diepe voortuin maar daar komt onze kat zelden tot nooit. Straat is verder een 30 km zone. En alleen in de spitstijden druk.

Een klein risico blijft het altijd. Maar de tuin is bij ons niet af te sluiten. Het laatste deel van ons hek is namelijk maar 1.25 hoog en mag vanwege een zichtlijn vanuit een andere straat niet verhoogt worden.(huizen staan rondom het park/boomgaard gebouwd)
Daarnaast 6 meter breed en 25 meter lang.
Door de breedte (of eigenlijk het smal zijn) en inrichting lukt een kattenren ook niet.

Moeder van de kat mag overigens buiten fokperiode ook buiten lopen.


Dat scheelt :j
Hopelijk hebben ze mama’s genen en zijn ze voorzichtig :D
Die hier zouden denk ik in zeven sloten tegelijk lopen :’)

Jessix

Berichten: 16495
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 07:26

Tutti_Frutti schreef:
Zal eens naar die palen kijken, goeie tip!

Met binnentuinen bedoel ik de ruimte tussen mijn straat en die eraan parallel loopt. Alle ruimte er tussen zijn tuinen, uitbouwen, balkons en dakterrassen van omwonende. Buren hebben een Bengaal en die loopt hier ook rond. Flexibel en sterk beest en die komt er ook niet uit. Zouden eventueel ook een GPS band overwegen bijvoorbeeld.

Oh ok, nee dan zou ik het niet doen. Ik dacht echt dat je een afgesloten tuin bedoelde, enkel benaderbaar voor bewoners. Maar als ik jouw beschrijving lees kunnen je katten dus over heen?

Ik ben heel erg pro buiten maar zou het in jouw situatie (nog) niet aandurven. Als ze niet komen als je ze roept heb je eigenlijk helemaal niets.

Kijk dan of je toen je terras kat proof kan maken.

Jessix

Berichten: 16495
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 07:31

Klinkt als een fijne plek Natasja. Mijn ervaring met Noren is dat het wel echte jagers zijn met veel instinct om zich buiten wel staande te houden. En ze genieten er zo van! :)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 08:31

Ja is een erg fijn plekje Jessix :j

Ik woon in een woonwijk maar toch enorm vrij.

Afbeelding

De boomgaard achter ons huis zie je nu niet goed. Maar die is ook nog eens 30 meter diep.(en 700 meter breed. er liepen vroeger koeien)

Jessix

Berichten: 16495
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:27

Ja perfect zo! Kunnen ze lekker die boomgaard in.

Mando

Berichten: 15735
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:01

Ik heb een veranda gemaakt die catproof is. Ze rijden hier zo hard op de weg.

Hebben jullie nou niet dat als ze buiten zijn dat jullie je zorgen lopen te maken.

Jessix

Berichten: 16495
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:06

Nee, in het begin vond ik het wel spannend, maar nu niet meer. Ik vind het nu vooral heerlijk voor. :)

lor1_1984

Berichten: 12077
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:19

Hier is de tuin afgezet met schrikdraad om Aife in de tuin te houden en andermans katten erbuiten. :)
De enkele keer dat ze toch ontsnapt zit ze achter de tuin, daar is een speelveld met veel struiken etc.
Dan is het gewoon een kwestie van hond ff aan de lange lijn en poortdeur openzetten, na een uur (of 2-3...) komt ze dan wel weer terug.
Enige keren dat ze aan de voorkant vh huis komt is wanneer ze mij hoort roepen als ik haar zoek, dan zie ik haar ook echt uit de (afgesloten) brandgang komen die tussen het veld en de straat ligt. :+
Maar voor die hooguit 6x per jaar ga ik de boel niet aanpassen. :n
Ze is overigens niet benaderbaar door anderen, dus de kans dat ze gejat wordt is nihil maar voor haar veiligheid heb ik haar toch het liefst op eigen terrein.

Logeerkat mag overigens niet naar buiten, die verstopt zich in zulke kleine hoeken en gaten dat ik vrees dat die de tuin uit weet te komen en dan krijg ik haar wsl nooit weer te pakken.
Maar die gaat vandaag weer naar haar eigen huis, ze is zo bang dat ze gewoon ook niet of nauwelijks ontspant hier. :(:)
Dus overlegt over wat nu het beste is en dat is imo toch terug naar haar vertrouwde omgeving. :)
Wel een heel lief dier trouwens, zacht van karakter en aanhankelijk maar niets gewend buiten haar eigen (rustige) omgeving en baasje.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 19:09

Morgen krijgen mijn twee kittens hun 2e enting.

Van mijn jongste zoon(11 j) krijg ik nu ongeveer elk uur een update wanneer ze komen(over 8 dagen dus)
2 dagen later is hij jarig....maar eerlijk gezegd maalt ie daar dit jaar helemaal niet om. :')

Ok...ik geef toe...ik ben er net zo mee bezig :')


:#

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 19:23

Toby was vanmorgen ontsnapt. Slecht voor m'n hart... :=
Gelukkig gewoon weer kunnen pakken, dat sulletje was echt even van slag en heel rustig. :+

Avalanche

Berichten: 16296
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 19:39

Ik heb gisteren kittentjes geknuffeld bij Daphara. Super cute, ik wist helemaal niet dat Heilige Birmanen zo leuk waren, zeg. Wel klein, maar ik vergelijk alles met Simba :+

Marcella

Berichten: 36876
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 20:18

Kittens zijn meestal lief en klein. <3

Jessix

Berichten: 16495
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 20:34

Lisette0 schreef:
Toby was vanmorgen ontsnapt. Slecht voor m'n hart... :=
Gelukkig gewoon weer kunnen pakken, dat sulletje was echt even van slag en heel rustig. :+

Oh gelukkig heb je hem weer terug! Was hij er lang tussenuit of zag je het gebeuren?

@ Natasja, herkenbaar hoor. Ik ben elke keer net zo hyper als een klein kind als ik een nieuw dier krijg! :') Maakt niet uit of het nou een kat is of een paard... :):)

Avalanche

Berichten: 16296
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:01

Marcella schreef:
Kittens zijn meestal lief en klein. <3

Ik vond de grote katten eigenlijk ook klein :')

Maar de kittentjes waren echt super cute <3

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:59

Jessix schreef:
Lisette0 schreef:
Toby was vanmorgen ontsnapt. Slecht voor m'n hart... :=
Gelukkig gewoon weer kunnen pakken, dat sulletje was echt even van slag en heel rustig. :+

Oh gelukkig heb je hem weer terug! Was hij er lang tussenuit of zag je het gebeuren?

@ Natasja, herkenbaar hoor. Ik ben elke keer net zo hyper als een klein kind als ik een nieuw dier krijg! :') Maakt niet uit of het nou een kat is of een paard... :):)

Zag het gebeuren ja. Gelukkig bleef hij gewoon rustig, en ik ook :'), en was er eigenlijk weinig aan de hand. Maar schrik zat er wel even in, haha.
Ze komen normaal niet buiten. Gisteravond zijn ze allebei toevallig wel even aan hun tuigjes naar buiten geweest, dat was achteraf misschien wel handig, dat Toby daarom niet bang was. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 22:41

Hey een kattentopic!

Zou ik ook mogen meekletsen? :D

Sinds half mei zijn mijn vriend en ik eigenaar van 2 kittens. Ze heten Timon en Pumba en zijn 2 broertjes van elkaar.

Op deze foto hadden wij ze net een aantal dagen.
Afbeelding

En dit is een foto van afgelopen dinsdag! Hier waren ze voor het eerst buiten.
Afbeelding

Hebben jullie nog tips voor een fijne, niet al te dure krabpaal die geschikt is voor 2 katten? Ze slapen het liefst tegen elkaar aan en onze krabpaal is te klein geworden voor ze.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 22:44

Zooplus heeft er een aantal, en vind dierenvilla.nl ook een fijne site :j. Laatste is iets steviger dan zooplus denk ik maar daardoor ook duurder

DideH
Berichten: 7023
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:09

Wat een lieve kleine pluisjes op die eerste foto! <3

Jessix

Berichten: 16495
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:41

Wat een liefjes! Nog heel jong of niet? :)