Katten!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16497
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:31

Die van mij ook niet. Zijn wel nieuwsgierig maar gaan er niet onder. Ze vinden het wel leuk om te “vissen”. In elke grote waterbak die ze tegen komen even hengelen naar een blaadje of pluisje. Voor Snow is iets pas dood als het verzopen is dus die gooit ook van alles in het water. Zelfs wel eens een muis... :+

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:06

Jessix schreef:
Die van mij ook niet. Zijn wel nieuwsgierig maar gaan er niet onder. Ze vinden het wel leuk om te “vissen”. In elke grote waterbak die ze tegen komen even hengelen naar een blaadje of pluisje. Voor Snow is iets pas dood als het verzopen is dus die gooit ook van alles in het water. Zelfs wel eens een muis... :+

:') _O-

Marcella

Berichten: 36880
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:30

_O-

Kitten knuffelen. <3

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:43

Oh mag je weer. :D

Hier alles klaar voor volgende week.

Alleen nog kattenvoer halen.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:00

Hier mogen de katten zo voor de APK :+
Moet zeggen, ben blij dat het niet zo warm is nu we met ze op pad moeten..

xoranlover

Berichten: 6652
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:09

*\o/* Jaa kitten knuffelen. Geniet ervan!

Wij hebben weer 3 kattenshows gepland. 1 vanavond inschrijven de andere kunnen nog niet. Zin in :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:05

xoranlover schreef:
*\o/* Jaa kitten knuffelen. Geniet ervan!

Wij hebben weer 3 kattenshows gepland. 1 vanavond inschrijven de andere kunnen nog niet. Zin in :D


Waar ga je allemaal naar toe?

Ik ben een keer naar een kattenshow gaan kijken. Vond ik ik best leuk.

Kan je ook vaak leuke spulletjes kopen.

xoranlover

Berichten: 6652
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:12

Wij gaan
1 september naar Oss Mundikat show.
13 oktober naar wateringen NLKV show met abessijnen en somali special
10 november naar Panningen Limbra cat show. Gewoon omdat die hier letterlijk om de hoek is. Goed voor de cattery :)

Ik vind show ook leuk. Maar hoef echt niet elke week op show.
Nishi zal mee gaan. 2 Kittens. Nishi haar moeder. Misschien Nishi d'r vader. En misschien nog een andere poes.

Marcella

Berichten: 36880
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:41

Blue was erg goed gegroeid en 7 weken nu. <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Levensgevaarlijk geloof ik. :=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Doei en genoeg gespeeld tijd voor de melkbar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En de redpoint hangt aan het puntje van de staart van Blue.
Afbeelding
Afbeelding
Kiekeboe.

Beide moeders kwamen ook nog even kroelen.
Afbeelding
Afbeelding
Moeder van Blue.
Afbeelding
Samen hebben ze totaal 15 kittens drukke boel dus. :')

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:43

edit:...@xoranlover...

Leuk hoor.

Wie weet dat ik ook eens met die van mij ga. Alleen zijn ze niet voor de fok.
Dus niet echt nuttig ofzo.


nu effe de fotobom bekijken....zag iets schattigs voorbij komen.

Edit2: <3 <3 smelt <3 <3 liiieefff!!

xoranlover

Berichten: 6652
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:00

NatasjavE schreef:
edit:...@xoranlover...

Leuk hoor.

Wie weet dat ik ook eens met die van mij ga. Alleen zijn ze niet voor de fok.
Dus niet echt nuttig ofzo.


nu effe de fotobom bekijken....zag iets schattigs voorbij komen.

Edit2: <3 <3 smelt <3 <3 liiieefff!!



Het maakt toch niet uit. Geloof mij showen doe je vooral voor jezelf. Nishi vind al die aandacht heerlijk. En ja je kunt als fokker zijnde mensen kennis laten maken met je ras, je katten en je cattery. Maar er zijn genoeg mensen die niet fokken maar toch showen.

edit. Oh wat een pluisjes! Zo lief <3

Jessix

Berichten: 16497
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:11

<3 Lieve baby

DideH
Berichten: 7023
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:30

Ligt op die melkbar fotos nou een van die kittens verkeerd om? := :') Of kijk ik er zo raar tegenaan?

Marcella

Berichten: 36880
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:39

Ja die hangt aan de staart van Blue te klieren/spelen. :')

DideH
Berichten: 7023
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:03

Leek vast ergens ver weg op mamas tepel :')

Marcella

Berichten: 36880
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:02

Nou was een pingpong balletje wat eraan gestuiterd kwam en er bovenop sprong.

O en kitten geurtje is nu goedgekeurd en kreeg vandaag geen misprijzende blikken. :+

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 20:17

SimoneeM schreef:
Die kop ken ik dan weer wel :’). Niet met water maar wel in bed. En nog ruimte maken ook, ze hebben ons goed afgericht. Lig je dan op een klein hoekje van je bed, terwijl katlief als een soort zeester uitgestrekt ligt.

_O- _O-

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:00

Zou ik jullie om tips mogen vragen over katten voor het eerst buiten laten?

Wij hebben twee Siberen, hier sinds februari. We wonen in een stad, in een appartement waar heb deze week makkelijk tot 27 graden op liep binnen. We hebben een ruim dakterras, maar afzetten is lastig. Zowel qua opzet van 't dakterras als het feit dat het een huurhuis is en we gaten in buitenmuren moeten boren en we een deel delen met de buurman (ook een huurhuis).

Nu dachten we eerst tuigjes te proberen. Kater accepteerde het tuigje en bleef kalm. De poes schoot in de paniek toen ze merkte dat ze vast zat. Oefenen kan dit beter maken maar ze is sowieso een redelijk schuwe niet-mensgerichte kat, dus dit zat erg lang duren. Zodra zij in de paniek schoot, deed de kater dat ook. Vandaag dus even alleen kater geprobeerd, en die snuffelde aan de deurpost en vond 't mooi geweest, was ook redelijk onzeker zo zonder poezels erbij.

Ze liggen de hele dag hier languit. Verkassen af en toe en eten minder. Mij lijkt het heerlijk voor ze om 's avonds lekker buiten af te koelen. Maar wat is wijsheid... Ze gewoon laten gaan en kijken wat er gebeurt? Ze kunnen nergens heen, want en zijn geen fiets poorten oid op dit blok, dus de binnentuinen zijn afgesloten. Ze zijn beide redelijk mensenschuw naar onbekende dus ben niet bang dat ze ergens blijven hangen. Wel zijn 't raskatten, maar zo lopen er meer hier rond. Ze zijn naar buiten gaan niet gewend, enkel op een balkon. Of toch blijven oefenen met de tuigjes?

Aan de ene kant denk ik lekker binnen laten, ze zijn 't niet gewend dus weten ook niet wat ze missen. Aan de andere kant denk ik dat het zo fijn voor ze zou zijn maar ben ik bang dat ik ze nooit meer terug zie als ik de deur open zet...

Jessix

Berichten: 16497
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:21

Kunnen ze echt de tuin niet uit? Katten zijn zo over een muur of schutting heen als ze de kans krijgen. Kleine doorgangen, etc.

Ik heb het met mijn katten opgebouwd. Heb ze geleerd gebruik te maken van het kattenluik en heb ze zo steeds wat langer buiten gelaten. Eerst bleef ik ook bij ze. Mijn katten luisteren heel goed naar hun naam, dus bij mij was (en is het nog steeds) een kwestie van roepen en ze komen aanrennen.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:26

Roepen en komen gaat bij deze rakkers niet lukken. Ook op rammelen van voer bakjes oid komen ze niet af. Ook wel een reden waarom ik redelijk terughoudend ben in het buiten laten.

Wij dachten dus idd eerst te polsen hoe ze 't buiten vonden met een tuigje en dat uit te bouwen. Voor poezenkind is tuigje uit gesloten. Zojuist weer geprobeerd, eerst lekker gekroeld en tuigje om. Bleef heel rustig liggen spinnen. Liep rustig rond etc. Toen leidsel eraan: blinde paniek... Dat wil ik haar niet meer aandoen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 23:00

In jouw situatie zou ik denken binnen laten.

Als ze niet komen als je roept.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 23:05

Daar neig ik nu ook naar toe. Of balkon afzetten of niet... Zeker omdat ze buiten niet echt gewend zijn ben ik bang dat Noes in paniek schiet van iets en zich verwond/afsluit oid. Mocht er iemand andere tips of ervaringen hebben hoor 't graag natuurlijk. Of iemand met een goed klus inzicht die mee wil denken over een oplossing voor 't afsluiten.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 23:06

En afzetten gaat echt niet? Je hebt ook palen waar je kattennet aan kunt spannen zodat je niet hoeft te boren, oa bij zooplus. Hebben wij gedaan op ons balkon. Al snap ik dat het op dakterras ander verhaal is. Evt een stroomdraadje spannen als laatste optie? Of idd toch aan tuigje laten wennen. Balkon vinden mijn sibeertjes wel echt heerlijk!

Jessix

Berichten: 16497
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 23:10

Tutti_Frutti schreef:
Roepen en komen gaat bij deze rakkers niet lukken. Ook op rammelen van voer bakjes oid komen ze niet af. Ook wel een reden waarom ik redelijk terughoudend ben in het buiten laten.

Wij dachten dus idd eerst te polsen hoe ze 't buiten vonden met een tuigje en dat uit te bouwen. Voor poezenkind is tuigje uit gesloten. Zojuist weer geprobeerd, eerst lekker gekroeld en tuigje om. Bleef heel rustig liggen spinnen. Liep rustig rond etc. Toen leidsel eraan: blinde paniek... Dat wil ik haar niet meer aandoen.

Dan zou buiten laten voor mij geen optie zijn. Ik kan me niet echt een voorstelling maken van de tuin die jij beschrijft.. Hoe veilig is die dan? Kunnen ze daar echt niet uit? Of anders toch kijken of je wat op het dakterras kan maken.

Marcella

Berichten: 36880
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 23:41

Ik zou dan niet buiten laten zonder afgezet balkon.

Ik moet naar bed van Maira die het voor elkaar heeft dat ze haar valeriaan kusje al heeft. Ze heeft mij daar afgelopen nacht al wakker voor gemaakt met een raar geluid. Was bezig doos van tafel te schuiven. Dus maar op zijn kop op de bank gelegd. Kom thuis na pasafspraak en kitten knuffelen lag de doos open met de verpakking en de 2 kussentjes voor Maira. Ik alles weer terug gestopt in de doos maar niet weg gelegd. Maar nu gegeven en helemaal gek ermee ben alleen wel blij dat die niet mee hoef naar bed. :')