Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:22

Avalanche81 schreef:
Ik ben verliefd op Maes <3

Ik neem ook een verzekering voor Simba :j


Snel doen nu hij nog jong en gezond is! Als ze eenmaal wat mankeren krijg je er geen verzekering meer voor..

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:26

Nou daarom idd :) en ik ben superzuinig op Simba <3

Marcella

Berichten: 36767
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 00:03

Afbeelding
Baal trouwens alle foto's zijn bewogen. -O- En dat was een regelrecht pingpong balletje als ik die genomen had was het zeker niet goed gegaan. Veel te druk voor Maira.
Trouwens daarna geen last meer gehad van loopneus.

En nog een super lief flimpje gekregen van Blue Point dame. <3 <3 Denk dat ik haar gewoon simpel Blue gaat noemen ook omdat ze blauwe ogen gaat blijven houden. En blue points. :+:

En vorige week 5 weken oud en deze week dan 6 weken oud.....aftellen gaat langzaam.

Jessix

Berichten: 16462
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 00:21

LoveUggs schreef:
Hier voor beide katten wel een verzekering. Kon kiezen uit 3 pakketten heb heb de middelste genomen.
Ik wil er namelijk zeker van zijn dat ik mij ALTIJD de beste zorg voor mijn katten kan veroorloven. Bij ons gaat sparen lastig dus ik kan geen potje voor ze maken. Wel kan ik altijd op mijn ouders en schoonouders rekenen mocht dit nodig zijn, maar tot nu toe niet nodig, en betalen gewoon alles netjes zelf. En eerlijk gezegd vind ik het ideaal. Ik krijg 9/10x minimaal de helft van het bedrag terug.

Dan moet je het zeker doen. Eentje heeft me al duizenden euro's aan rekeningen gekost. Daarom zeg ik ook altijd als je geen dikke spaarrekening hebt dan is verzekeren zeker slim. :j Ik denk dat iedereen hier zuinig is op zijn katten en ALTIJD de beste zorg wil, dus zorg er voor dat je dat kan geven.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:39

Jessix schreef:
LoveUggs schreef:
Hier voor beide katten wel een verzekering. Kon kiezen uit 3 pakketten heb heb de middelste genomen.
Ik wil er namelijk zeker van zijn dat ik mij ALTIJD de beste zorg voor mijn katten kan veroorloven. Bij ons gaat sparen lastig dus ik kan geen potje voor ze maken. Wel kan ik altijd op mijn ouders en schoonouders rekenen mocht dit nodig zijn, maar tot nu toe niet nodig, en betalen gewoon alles netjes zelf. En eerlijk gezegd vind ik het ideaal. Ik krijg 9/10x minimaal de helft van het bedrag terug.

Dan moet je het zeker doen. Eentje heeft me al duizenden euro's aan rekeningen gekost. Daarom zeg ik ook altijd als je geen dikke spaarrekening hebt dan is verzekeren zeker slim. :j Ik denk dat iedereen hier zuinig is op zijn katten en ALTIJD de beste zorg wil, dus zorg er voor dat je dat kan geven.


Ja precies! Mijn ouders vinden het zonde van het geld, want hoe groot is de kans nu dat je dat nodig gaat hebben.. Maar ik betaal liever per maand een x bedrag die ik niet nodig blijk te hebben, dan dat ik dit niet betaal en er is wel iets dat veel geld gaat kosten en ik moet alles in een keer zelf op hoesten.

Marcella

Berichten: 36767
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:47

Ik betaal gewoon een bedrag per maand aan mijn spaarrekening.

Oke wat nieuwe spul gekocht, maar mevrouw Maira is het er niet mee eens en een beetje boos. :')

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:52

Ik wou dat dat hier kon, maar ik kom altijd houd altijd een stukje maand over aan het einde van mijn salaris :+ en als er dan eens nood aan de man zou zijn, dan gaat dat geld net zo hard weer van de spaarrekening af :+ mijn vriend kan dat beter. Maar we verdienen ook te weinig doen om fatsoenlijk goed te kunnen sparen..

Marcella

Berichten: 36767
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:58

Ben gewend om van 1200 euro rond te komen met daarbij dat ik groente van eigen tuin eet. En werk in de beveiliging dus ook nog een redelijk leuk salaris. :=

Heb nu deze maand even wat minder aangezien ik even met weekje opleiding zo'n 250 euro aan reiskosten voorgeschoten heb.

Jessix

Berichten: 16462
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:19

Ik heb ook gewoon een dikke spaarrekening hoor. Vind premie betalen inderdaad zonde, maar als je geen buffer hebt en sparen moeilijk gaat dan is een verzekering een goede oplossing.

In de 40 jaar dat ik katten heb, heb ik maar 2 keer een pechvogel gehad. Waarvan een dus met een giga rekening. Maar in mijn geval was dat dus nog steeds goedkoper dan al die jaren premie voor meerdere katten tegelijk. Maar dan moet je het wel hebben liggen want het kan ineens hard oplopen als je dier wat overkomt.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:43

Nou dat laatste heb ik gemerkt met Boris toen hij nierfalen kreeg. 800 euro verder en een dode kat. :\
(Dat laatste was helaas weinig aan te doen)

Ja ik denk dat ik beter geld opzij kan zetten. 20 euro x 12 x laten we zeggen 8 jaar...(en dan ga ik uit van het instap bedrag)

Jis_

Berichten: 11651
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:16

Schattige kittens komen voorbij, moeilijk Marcella zo'n keus maken, zijn allemaal zo schattig.

Wat een doerakje Natasja.

Zo cute Loki!

Een buurman ging zijn 2 bomen kappen, gelukkig zag ik dat op tijd want het zijn hele gave om klimbomen van te maken.

Het resultaat van de eerste, deze blijft bij ons en de volgende krijgt een mooiere voet en gaat voor de verkoop.

2 meter 38 hoog en 2 meter 20 bij het breedste stuk.
Afbeelding


Afbeelding

Jis_

Berichten: 11651
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:19

Katten zijn er erg blij mee. :D
Afbeelding


Ik heb al een tijd een halve zak peeweekorrels liggen die ik niet meer ga gebruiken, als iemand in de buurt interesse heeft? Op te halen in Leusden.

Jessix

Berichten: 16462
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:21

Ik ben hier al een keer ruim over de €2000,- heen gegaan... Gelukkig wel volledig herstel.

Ik spaar €100,- per maand voor mijn dieren. (Hond, katten en paarden) Er staat inmiddels een fors bedrag op dus kan gelukkig alle medische zorg geven die nodig is. Vroeger stonden mijn ouders garant voor bijvoorbeeld een koliek operatie o.i.d. Op die manier kon ik mooi sparen.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:22

Rot het hout op den duur niet weg? Dat was bij ons het geval helaas

Marcella

Berichten: 36767
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:29

Mooie klimboom. <3

Probeer zo'n 250/500 per maand te sparen, maar dat is ook gelijk voor als er huishoudelijk wat kapot gaat.

Is blue point dame geworden en naam gaat Blue worden. <3

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:30

Wauw wat een gave klimboom!

Jis_

Berichten: 11651
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:33

IMJ schreef:
Rot het hout op den duur niet weg? Dat was bij ons het geval helaas


Hout rot zeker weg maar ik ga het nog behandelen met milieu vriendelijke beits en als je dat bij houdt dan gaat het een stuk langer mee. Ik moet alleen even kijken hoe het gaat als je de barst er om heen laat.
Ze gaan er de komende jaren in ieder geval veel plezier van hebben. :D

Wat leuk Marcella, hoe lang nu nog wachten?

Marcella

Berichten: 36767
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:35

Te lang. :') Ze zou nu ongeveer 6 weken zijn.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:38

Jis_ schreef:
IMJ schreef:
Rot het hout op den duur niet weg? Dat was bij ons het geval helaas


Hout rot zeker weg maar ik ga het nog behandelen met milieu vriendelijke beits en als je dat bij houdt dan gaat het een stuk langer mee. Ik moet alleen even kijken hoe het gaat als je de barst er om heen laat.
Ze gaan er de komende jaren in ieder geval veel plezier van hebben. :D

Wat leuk Marcella, hoe lang nu nog wachten?

Bij ons rotte het weg op de plek waar hij aan de poot vast zat, de rest bleef mooi..

Het staat ook leuk hè!

Jis_

Berichten: 11651
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:43

Patty14 schreef:
Wauw wat een gave klimboom!


Dank je, foto nu net gemaakt, ze vinden het zo leuk de hoogte in, lekker chillen en gluren naar de buren. :D

Afbeelding

Jis_

Berichten: 11651
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:47

IMJ schreef:
Jis_ schreef:

Hout rot zeker weg maar ik ga het nog behandelen met milieu vriendelijke beits en als je dat bij houdt dan gaat het een stuk langer mee. Ik moet alleen even kijken hoe het gaat als je de barst er om heen laat.
Ze gaan er de komende jaren in ieder geval veel plezier van hebben. :D

Wat leuk Marcella, hoe lang nu nog wachten?

Bij ons rotte het weg op de plek waar hij aan de poot vast zat, de rest bleef mooi..

Het staat ook leuk hè!


Ah oke, ik heb hem vrij hoog op wielen, dus hoop dat de onderkant sneller droogt daardoor, maar op den duur houdt het wel op natuurlijk, kan dan nog een stukje afzagen en een nieuwe voet plaatsen wellicht.
Staat knus :j

Jis_

Berichten: 11651
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:49

Marcella schreef:
Te lang. :') Ze zou nu ongeveer 6 weken zijn.


Ohhh :') ahja voor je het weet is ze er, vast. :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:20

wa een gave klimboom jills. Mooie katten heb je ook.

lor1_1984

Berichten: 12054
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:19

Gave klimboom! :wow:
Zie weer leuke/lieve/mooie katten voorbijkomen. <3

Hier geen verzekering, ik heb een tweede spaarrekening waar maandelijks geld op gaat voor de dieren.
Daarvan betaal ik de dierenarts, voerbestellingen, hondencursus, grote aankopen etc.
Plus dat er evt nog geld van de andere spaarrekening (voor onverwachte rekeningen, vervangen meubels/witgoed, kleding en dagjes uit etc) gehaald kan worden indien nodig.
Aife was al 8 toen ik haar adopteerde en was al bekend met een hartruisje en gevoelig op het spijsverteringsstelsel.
Verzekeren heeft dan geen zin imo, veel te duur voor wat je vergoed krijgt als je ze überhaupt nog kunt verzekeren.
Toen ik ouwe Teig (toen 17 jaar) kreeg was verzekeren op elke leeftijd nog mogelijk maar dat zou me iets van €50,- per maand gaan kosten met enkel vergoeden van entingen en consulten. 8)7
Die €50,- ben ik dus maandelijks opzij gaan zetten want jaarlijks ruim €600,- betalen waar je normaliter ong de helft kwijt zou zijn in totaal aan dierenartskosten leek me wat overbodig. :+
Achteraf maar goed ook want was in die ruim 1,5 jaar dat ik haar had mss €250,- kwijt aan consultkosten, anders was ik €900,- kwijt geweest aan verzekering plus de kosten voor haar gebroken poot à €500,- (dierenarts had ons nog behoorlijk gematst).
Heb dus maar €50,- hoeven bijleggen bovenop het maandelijkse verzekeringsbedrag. :)

Maar... ik stop wellicht wel eerder met bahandelen van een ziek dier en overweeg iets eerder in het traject al of het het waard is of dat het puur rekken is.
Financiën spelen hier zeker een rol in mee al is het niet de hoofdreden. :)

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 11:08

Afbeelding
Zijn ze niet lief samen <3.

Afgelopen maandag nog voor 2 Birmanen kittens gekeken voor mijn zus :D. Zo leuk dat kleine spul!