Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:06

Ik zou ze sowieso binnen houden 's avonds. Helemaal als je er niet bent. Moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als ze zich buiten de pleuris schrikken. Ze kunnen ook gewond raken of in paniek wegrennen en de weg niet meer terug vinden.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:47

Ik zou ze alleen vroeg in de ochtend nog ff er uit laten en zodra ze terug zijn binnen laten.
Mijn oude kat is ooit te lang buiten gebleven en uiteindelijk de hele nacht buiten geweest. Heb me nog nooit zo rot gevoeld. En de kat had een dik trauma daarna met knallen/harde geluiden.
Dan maar een dagje tegen de muren op.

M’n huidige kunnen alleen in de achtertuin en daar komt geen vuurwerk. Een van de 2 ging om 5 over 12 lekker naar buiten. Die boeit het niet.
Maar los buiten zou ik nooit meer doen met O&N.

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:12

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga kijken hoe het gaat als ik ze binnenhoud :j ik kijk of ik ze 's ochtends al kan binnenhouden. Als het rustig is met vuurwerk laat ik ze nog even buiten. Ze komen meerdere keren per dag buurten en overdag ben ik sowieso thuis. Mijn katten zijn altijd samen dus ze tegelijk binnenhouden werkt prima. Mijn luik kan ook zo ingesteld worden dat ze alleen naar binnen kunnen. Ik ga er iets voorzetten als ze binnen zijn zodat ze niet stressen als die niet opengaat. Het luik is dan gewoon 'weg'

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:49

Kan je niet gewoon de deur dicht doen van de ruimte waar het luikje zit? Ik neem aan dat ze dichte deuren wel kennen, dat lijkt me minder raar voor ze dan een luikje die ineens niet meer bereikbaar is. En is voor jezelf ook wat makkelijker. :P

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 01:12

Ik zou ze ook liever gestresst binnen hebben, dan volledig in paniek buiten. Hier kunnen ze alleen in de achtertuin en zal ik ze overdag nog buiten laten. ‘s avonds gaat het luikje dicht en mogen ze van mij ook niet meer naar buiten.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:51

Ik zou echt binnen houden. Ik ben veel te bang dat ze niet meer terug durven te komen door de knallen. Maar goed, mijn katten komen sowieso niet buiten (behalve in de tuin dan).

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:22

njiloj schreef:
Ik ga mezelf even inlezen in de ProPlan Liveclear.
Kat weg is in mijn ogen geen optie, maar om nou de eerst komende +- 15 jaar met eczeem rond te lopen…
Ik heb nu een open plek op m’n been van omg. 15cm, en dit brandt en jeukt als de neten. -O-
Anti histamine heb ik nu van de drogist, maar ik ga wel even vragen of deze van de apotheek zwaarder is.

Bedankt voor de tips alvast!


Hoi allemaal!
Ik heb naar aanleiding van de tips in dit topic de pro plan liveclear gekocht. De kat vind het heerlijk, en ik ben nu zelfs van de anti histamine af!
Hey werkt echt enorm goed!

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:32

Lisette0 schreef:
Kan je niet gewoon de deur dicht doen van de ruimte waar het luikje zit? Ik neem aan dat ze dichte deuren wel kennen, dat lijkt me minder raar voor ze dan een luikje die ineens niet meer bereikbaar is. En is voor jezelf ook wat makkelijker. :P


Helaas is daar geen deur :D ik ga er iets voorzetten zodat ze ook geen luikje zien :)

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:47

Even een update met het apart voeren van onze twee beren! Ik heb via Marktplaats twee tweedehands SureFeed bakken kunnen ophalen. Noes moest er even aan wennen, maar eet er nu goed uit. Volgensmij zit haar chip verder in haar nek, want ze moet echt goed haar hoofd erin steken voor hij open gaat. Bij Mies ging dat veel soepeler, die had het gelijk door. Nu de trainingsfases over zijn eten ze netjes uit hun eigen bak :)!

Had na de verhalen hier nog twee Applaws bakjes gehaald bij de dierenspeciaalzaak, maar die moeten ze ook niet :+ Het is dus echt Felix of niks... Ze likken meestal alleen het vocht vanaf.

Afbeelding

Noes is echt veel actiever door de pijnstillers. Dus daar gaan we straks over bellen met de dierenarts. Ze raadde aan om elke maand te komen voor een spuit, maar Noes doe je daar echt geen plezier mee. Ze is erg gevoelig voor stress, dus dat doen we eigenlijk liever niet... We gaan het zien.
Oud en nieuw maken we ons niet zo'n zorgen over hier. Gordijnen dicht en slaapkamerdeur open, dan kunnen ze daar schuilen. Meer kunnen we niet voor ze doen.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 14:44

Als het Solensia is wat ze aanraadt, zou ik dat wel overwegen! Dat werkt bij onze kat mega goed namelijk. Ik ga volgende keer zelf leren prikken en het dan gewoon thuis doen :j

Knappe beertjes heb je!

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:15

Wat fijn dat dat ook een mogelijkheid is! We gaan eens kijken wat de opties zijn. Lijkt me wel spannend om te doen, zeker omdat Noes wel probeert weg te komen en dus lekker bewegelijk is.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 02:12

Hi! Leuk, een katten kletstopic! Mag ik mij hier ook melden? :) Sinds 2,5 week geheel onverwachts ook kat-eigenaar, eigenlijk was de planning om pas van het voorjaar 2 kittens te nemen, maar het lot bepaalde anders :)) Van het voorjaar komt er nu wel gewoon een tweede bij.

Lilly <3
Afbeelding
Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6605
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:08

Ohh wat een leuk ding! Dat snoetje <3

kevinsky

Berichten: 1982
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:56

Wat een schatje!! <3

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:46

Bedankt! Ze is inderdaad erg leuk, zit ook echt karakter in. Ze is nog wel wat angstig en schuw af en toe (ze heeft hoogstwaarschijnlijk nooit eerder menselijk contact gehad) maar we gaan elke dag een stapje vooruit! :)

Van de week kwam ze zelfs ineens bij me liggen <3
Afbeelding

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:12

Te cute!

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 16:43

Ooh gossie, wat een lekker bekkie. <3

*****

Bij deze wil ik iedereen ook alvast een goede jaarwisseling toewensen! Alle katjes nog rustig?

kevinsky

Berichten: 1982
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 17:53

Gelukkig is Nicky niet zo onder de indruk van het vuurwerk. Ze heeft onder de thee lekker op schoot geslapen, daarna even wezen laden en lossen en nu loopt ze met speelgoed door huis heen. Niks aan het handje. :)

xoranlover

Berichten: 6605
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 18:34

Afbeelding

Hier zijn ze nog rustig. De katten dan. Buiten lijkt t wel oorlog. Alleen als Nishi iets hoort dan reageet alles. Het is en blijft een moeder.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 19:44

Fijne jaarwisseling iedereen!
Lilly heeft er tot nu toe gelukkig ook niet zoveel van :)

Bloemetje75
Berichten: 1990
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:57

Afbeelding

Blijkbaar is zo’n Noors vachtje niet warm genoeg….

xoranlover

Berichten: 6605
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:50

:') jemig dat is wel een echte warmtezoeker.

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:54

Afbeelding

Als de onderste tandjes missen, kan de tong echt overal naartoe gaan :')

Bloemetje75
Berichten: 1990
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:58

xoranlover schreef:
:') jemig dat is wel een echte warmtezoeker.


Hij wil niet onder een deken? Meestal ligt hij gewoon ergens, wel het liefst in de buurt van mensen.

kevinsky

Berichten: 1982
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 23:03

Wat een lieve foto's!! En dat tongetje!! <3

Onze Birmaan Nicky leeft ónder kleedjes. Ze ligt nu ook tussen manlief en mij in op de bank. Uiteraard met z'n allen onder een fleece kleedje.
Op bed kruipt ze zelf ook onder het dekbed. Daar ligt ze altijd als we haar kwijt zijn. :+